Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş"— Sunum transkripti:

1 Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Sistem Kavramı Sistem Sınırları Sistem ve Alt Sistem Çıktılar ve Girdiler Altsistem arayüzleri ve arayüz problemleri Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

3 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Sistem Sınırları Sınırlar bir sistem için etkinlik alanlarını betimler. Sınırlar sorumluluk alanlarını belirtir. İş sistemleri için de sınırları belirlemeniz gerekir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

4 Sistemler ve AltSistemler
Sistemler çoğunlukla birçok altsistemlerden oluşur. Her altsistemin elemanlar, diğer altsistemlerle etkileşimleri ve hedefleri vardır. Altsistemler genelde sistem için belirlenmiş görevleri yerine getirirler. İş hayatında pazarlama, finans ve üretim gibi işlevler de altsistemlerdir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

5 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Çıktılar ve Girdiler Sistemler çıktı ve girdi üretir. Çıktılar girdilerin sonucudur ve girdiler çıktılara dönüştürülür. Bir alt sistemin çıktısı diğer altsistemin girdisi olur. Çıktıların bir sonraki altsistem için kabul edilebilir ve kullanılabilir olması için standartlara uygun olması gerekmektedir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

6 Altsistem Arayüzü ve Arayüz Problemleri
Bir arayüz her sistemi veya altsistemi sınırlarında birbirlerine bağlar. Arayüzler bir sistemin çıktısını birbaşka sistemin girdisine aktarır. Schulties kaynağındaki Envanter altsistemi Satınalma altsistemine girdi sağlamaktadır. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

7 Sistemler Sistemlerin Çevresi
Açık ve Kapalı Sistemler – Açık Sistemler dış çevreden dönüt (geribesleme) bilgileri alır. Sistem Dönütü – sistem başarımlarının beklenen standartları sağlamasını belirler. Sistem Gerilimi ve Değişme – sistem zaman içinde değiştikçe bir gerilim oluşur ve yeni problemler ortaya çıkar. – bir firma içinde yeni çalışanların durumunu tartışabiliriz. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

8 Bir Sistem olarak Bilişim Sistemleri
Altsistemler Çıktılar ve girdiler Altsistemlerde hiyerarşi Sistem Dönütü Altsistem Arayüzleri İç Denetimler Bilişim Sistemi Tasarımında Sistem Yaklaşımını Kullanmak Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

9 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Bir Girişimin Yapısı Bir girişim altsistemlerle örgütlenir. Bakınız Schulties Şekil 2-9 Mikrobilgisayar dükkanındaki altsistemlere ait 3 ana sistemi ele alalım. İş etkinliklerinin izlenmesi ve denetimi için bilişimin şirket sahipleri veya yöneticiler tarafından nasıl kullanıldıni düşünelim. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

10 Sorun Çözmede Sistem Yaklaşımını Kullanmak
Tanımla Sorunu Betimleyen Verileri biraraya getir. Çözüm seçeneklerini tanımla Bu seçenekleri değerlendir. Eniyi seçeneği bul ve işlet Çözümün işe yararlığını değerlendirmek için izle. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

11 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Sorunu Tanımlama Bu kritik adımda sorun ile soruna ait bulguların, belirtilerin farkının ortaya konması gerekmektedir. Sorunu betimleyen verileri bir araya getirmelisiniz. Örnek Sorun: Satışlar düşük – Düşük satışlar aslında çoğunlukla başka sorunların bir belirtisidir. Örneğin tanıtımda yetersizlik. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

12 Sorunu Betimleyen Verileri Biraraya Getirme
Verileri toparlamak için aşağıdaki alanlarda çalışılmalıdır: Çevre, geçerli standartlar (üretilen çıktıları karşılaştırmak üzere), yönetim becerileri, girdi kaynakları ve iç prosedürler. Önce dış çevre ( müşteriler, rakipler, halk) anlaşılmalıdır. Örneğin düşük satış sorunu için beyin fırtınası gerçekleştirilebilir – toplanması gereken veriler nelerdir? Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

13 Çözüm Seçeneklerini Tanımlamak
Seçenekler dorun çözmeye yönelik farklı stratejilerden kaynaklanabilir. Bazı iş stratejleri şöylece sıralanabilir: Düşük maliyet stratejisi katma değer stratejisi Seçenekler bu aşamada hemen gözardı edilmemelidir. Olası gözükmeyen çözümler ek kaynaklar kullanılarak kullanılabilir hale gelebilir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

14 Seçeneklerin Değerlendirilmesi
Seçenekleri nicel bir perspektiften değerlendirin. Seçenekleri nitel perspektiften değerlendirin. Seçenekleri uygun noktalarda örgütün amaçları ve stratejik direktifleri ile bağlantılandırın. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

15 Eniyi Seçeneği Bul ve İşlet
Çoğunlukla bir Uygulama Planı gerektirir. Yeni personel veya donanım kaynağı ihtiyacı doğurabilir. Yeni bilişim sistemi desteği gerektirebilir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

16 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İzleme (Takip) Çözümün çalışırlığından emin olmak için takip işlemi yapılır Sistem amaçlarına ulaşmakta mıdır? Başarı/Başarısızlık durumlarını sistem modeli açısından değerlendir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

17 Bilişim Sistemini Dönüt için Kullanmak
Bilişim sistemleri firmanın müşteri ihtiyaçlarına göre davranabilmesini sağlamak için dönüt oluşturabilir. Müşteriye yanıt çoğunlukla gerçek zamanlı olmalıdır. Bilişim sistemleri bu yanıt için gereken bilgiyi zaman kaybetmeden sağlayabilmelidir. Buna “Kablo ile Yönetim -Manage by Wire” denmektedir. Kitaptaki - Mrs. Fields; WalMart; Insurance Company örnekleri incelenmelidir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

18 Kablo ile Yönetim – Önemli Noktalar
Yöneticiler örgütler için bilişim teknolojileri platformları veri modelleri ve bilgi paylaşma kapasiteleri hakkında karar vermelidir. Mevcut teknolojiler ve uyumsuzlukları tanımlanmalıdır. Kurum sistemleri ve veri paylaşımını bütünleştirebilecek midir? Yöneticiler ihyiyaç duyduğu bilgiye ulaşabilmekte midir? İş birimleri arasında bilgi paylaşılmakta mıdır? Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

19 Öğrenen Örgütlere [Organizasyonlara] Geçiş
Rakiplerinden daha hızlı öğrenenörgütler için beş ayrı disiplin vardır: Bireysel Ustalık Zihinsl Modeller Ortak bir vizyon kurmak Takım olarak öğrenmek Sistem düşüncesi Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

20 Varolan Örgütlerdeki Öğrenme Yetersizlikleri
Birçok örgütte öğrenme yetersizliği vardır. Örneğin: Bireyler diğer birimlerini nasıl etkilediğine bakmaksızın yalnızca kendi konumları ve işlevlerine odaklanırlar. Bireyler sorunlar için diğerlerini suçlarlar. Tepkisel Yönetim Proses geliştirmeden çok vakalara odaklanma Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

21 Sistem Yaklaşımı – Öğrenen Organizasyonlara Geçiş
Örgütü, sistemlerden oluşan bir bütün ve içilişkiler yapısı olarak ele alın. Öğrenen Organizasyonlarda ‘Dönüt - Sistem ‘ perspektifinde çalışmak performansı etkiler. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş

22 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Özet Sistem kavramı, bilişim sistemleri ve bu sistemlerin yöneticiler tarafından kullanılması için bir temel teşkil etmektedir. Sistem modeli ve sistem yaklaşımı anlaşılmalıdır. Bir sistemde dönütlerin rolüne ve yönetimin karar vermesinde destek olmak üzere bilgiye olan ihtiyacına odaklanmak gerekir. Yönetim Bilişim Sistemleri Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş


"Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları