Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Türk Kızılayı Kartal Anadolu Lisesi
Eylül, 2016 Rehberlik Servisi
2
REHBERLİK SERVİSİ Öğrencinin bireysel, eğitsel, mesleki donanımına yönelik ve aile, sosyal gelişimine destek olmak amacıyla okulda yapılan tüm çalışmalarda rehberlik servisi yer almaktadır.
3
??? Yaşamış olduğunuz tüm problem durumlarında okul idaresi, rehberlik servisi, sınıf rehber öğretmeni mutlaka haberdar edilmelidir.
4
Ders süresi ve günlük çalışma saatleri
Derse Başlama saati : 08:50 Ders Süresi : 40 Dakika Teneffüs : 10 Dakika Öğlen arası : 45 Dakika Ders Çıkış Saati :15:55 Teneffüsler 5 dakikadan 10 dKİKy ÇIKrıldı
5
Programlar ve Dersler Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri yanında bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri alanın özelliklerine, okul ve program türlerine uygun olarak Ortak dersler, Seçmeli derslerden oluşur.
6
Ortak Dersler Öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî ortak genel kültür vermek, toplum sorunlarına duyarlı, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırma amaçlayan ve yükseköğretim programlarına hazırlayan derslerdir.
7
Seçmeli Dersleri Öğrenciyi hedeflediği yükseköğretim programlarına ve/veya mesleğe, iş alanlarına yönelten ve kişisel yeteneklerini geliştirmelerine imkân sağlayan derslerdir.
8
Ölçme ve Değerlendirme
9
Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden oluşur.
10
Öğrencilerin başarısının ölçülmesinde, geçerlilik, güvenirlilik ve kullanışlılık özellikleri açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı ya da kontrol listeleri hazırlanır ve kullanılır
11
Not Sistemi Sınav, ödev ve projeler ile uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. PUAN DERECE PEKİYİ 70-84, İYİ 60-69, ORTA 50-59, GEÇER 0-49, GEÇMEZ Başarılı Başarısız
12
Sınavlar Öğrencilerin başarısı; öğretim programı öğrenme kazanımları esas alınarak dersin özelliğine göre Yazılı Sınavlar , Performans çalışmaları Projelerden alınan puanlara göre tespit edilir.
13
Sınav soruları, öğretim programlarında belirtilen genel ve özel amaçlarıyla öğrenme kazanımları esas alınarak hazırlanır. Sınavlar ortak olarak «kelebek sistemi» ile yapılır.
14
Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısız dersi bulunan öğrenciler için her bir dersten dönem sonunda ayrıca ortak bir sınav daha yapılır. Bu sınava isteyen başarılı öğrenciler de girer ve sınavdan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dâhil edilir.
15
Sınavlara katılmayanlar
Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine verilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.
16
Sınavlara katılmayanlar - 3
Geçerli özrü olmadan sınava katılmayan, projesini vermeyen ve performans çalışmasını yerine getirmeyen öğrenciler ile kopya çekenlerin durumları puanla değerlendirilmez. Puan hanesine; sınava katılmayan, projesini vermeyen ve performans çalışmasını yerine getirmeyenler için “G” ve kopya çekenler için “K” olarak belirtilir ve aritmetik ortalamaya dâhil edilir.
17
Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Yazılı sınav, uygulama, performans çalışması ve projelerin değerlendirme sonuçları, yazılı sınavın yapıldığı tarih veya performans çalışmasının, uygulamanın yahut projenin teslim tarihini takip eden 10 gün içinde öğrenciye duyurulur ve e-Okul sistemine işlenir. Öğretmen tarafından yapılan yeni değerlendirmenin yeterli görülmemesi durumunda öğrenci okul yönetimine yazılı itirazda bulunulabilir. İtiraza ilişkin evrak okul yönetimince ders öğretmeninin dışında ilgili branştanen az iki öğretmenden oluşturulan komisyon, okulda yeterli öğretmen bulunmaması durumunda ise il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce oluşturulan komisyon tarafından incelenip değerlendirilerek öğrencinin nihai puanı belirlenir.
18
Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Öğrencilerin talebi hâlinde proje, performans çalışmaları ve sınav evrakı ders öğretmeni/öğretmenleri tarafından öğrencilerle birlikte bir defa daha incelenir. Öğretmen tarafından yapılan yeni değerlendirmenin yeterli görülmemesi durumunda öğrenci okul yönetimine yazılı itirazda bulunulabilir. İtiraza ilişkin evrak okul yönetimince ders öğretmeninin dışında ilgili branştanen az iki öğretmenden oluşturulan komisyon, okulda yeterli öğretmen bulunmaması durumunda ise il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce oluşturulan komisyon tarafından incelenip değerlendirilerek öğrencinin nihai puanı belirlenir.
19
Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar
Öğrenciler okulların özelliklerine göre yazılı sınavların dışında proje ve performans çalışması ile topluma hizmet etkinliklerine yönelik seminer, konferans ve benzeri çalışmalar yaparlar. Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması, her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler.
20
Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar
Öğrencilerin ders yılı içinde ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettikleri başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir. Öğrencilerin hangi dersten/derslerden proje hazırlayacakları sınıf rehber öğretmenleri tarafından okul yönetimine bildirilir.
21
Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar
Her dönemde tüm derslerden iki performans puanı verilir. Bunlardan birisi birinci fıkra kapsamında yapılan per- formans çalışmasına, diğeri ise öğrencinin derse hazırlık, devam, aktif katılım ve örnek davranışlarına göre verilir. Zümre kararıyla performans çalışmasına dayalı olarak bir performans puanı daha verilebilir.
22
Dönem Puanı Bir dersin dönem puanı; a) Sınavlardan alınan puanların,
b) Performans çalışması puanının/puanlarının, c) Varsa proje puanının, elde edilen puanın aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür.
23
Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için; a)İki dönem puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya birinci dönem puanı ne olursa olsun ikinci dönem puanının en az 70, İşletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilerin, beceri sınavı puanı en az 50 olmak kaydıyla birinci ve ikinci dönem puanları ile beceri sınav puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya beceri sınav puanının 70 olması gerekir.
24
Doğukan Mat. 60 40 50 Başarılı Ülkü 70 35 Batuhan 30 45 Başarısız
Öğrenci Ders I.Dön. II.Dön. Yıl Sonu Sonuç Doğukan Mat. 60 40 50 Başarılı Ülkü 70 35 Batuhan 30 45 Başarısız Değişti.Eski…
25
Sınıf geçme nasıl olur ?
26
Zayıfınız varmı? Yıl Sonu Başarı Puanınız en az 50 mi? Zayıf sayın
Hayır Evet Doğrudan Sınıf Geçtiniz Yıl Sonu Başarı Puanınız en az 50 mi? Hayır Yıl Sonu Başarı ile Sınıf Geçtiniz Evet Zayıf sayın en fazla 3 mü? Evet Sorumlu Geçtiniz Sınıf Tekrarı Hayır
27
Sınıf geçme nasıl olur ? Doğrudan sınıf geçme
Yıl sonu başarı ortalamasına göre sınıf geçme Sorumlu olarak sınıf geçme
28
Doğrudan sınıf geçmek Tüm derslerden başarılı olan,
29
Yılsonu Başarı Ortalaması ile Sınıf Geçme
Başarısız dersi/dersleri olanlardan, yılsonu başarı puanı en az 50 olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer.
30
Sorumlu Olarak Sınıf Geçme
*Doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden, bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer. Ancak alt sınıflar da dâhil toplam 6 dersten fazla başarısız dersi bulunanlar sınıf tekrar eder. Nakil ve geçişler nedeniyle ortaya çıkan sorumlu dersler bu sayıya dâhil edilmez.
31
Sorumluluk Sınavları *Sorumluluk sınavları, ders yılı içerisinde yapılan yazılı ve/veya uygulamalı sınav esaslarına göre birinci ve ikinci dönemin ilk haftası içerisinde iki alan öğretmeni tarafından yapılır. Sınav tarihleri ve sınavı yapacak öğretmenler okul müdürlüğünce belirlenir. Bu sınavlar dersleri aksatmayacak şekilde hafta içerisinde planlanır ve yapılır. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir *Sorumluluk, o dersin sorumluluk sınavında başarılı olunması durumunda kalkar.
32
Kimler sınıf tekrar ederler ?
Doğrudan, yılsonu başarı puanıyla veya sorumlu olarak sınıf geçemeyenler, Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılanlar sınıf tekrar eder. Sınıf tekrarı hazırlık sınıfı hariç, orta öğrenim süresince en fazla bir defa yapılır. Öğrenim süresi içinde ikinci defa sınıf tekrarı durumuna düşen öğrencilerin ders yılı sonunda okulla ilişiği kesilerek Açık Öğretim Lisesine veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıtları yapılır
33
Derse geç gelme Geç gelme birinci ders saati için belirlenen süre ile sınırlıdır. ( 5 Dakika ) Bu sürenin dışındaki geç gelmeler devamsızlıktan sayılır.
34
Devam – Devamsızlık -1 Günlük toplam ders saatinin yarısından fazla derse gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır. Bu madde kaldırıldı
35
Devam – Devamsızlık -2 Ders yılı içinde devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılırlar.
36
Devam – Devamsızlık -4 Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine verilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.
37
Nakil ve Geçişler Ortaöğretim kurumları arasında nakil ve geçişler, öğrencinin okula yerleştirmeye esas puanı dikkate alınarak açık kontenjan bulun- ması hâlinde puan üstünlüğüne göre yapılır.
38
Nakil dilekçeleri ayın son iş gününe kadar öğrencinin kayıtlı olduğu okul idaresine teslim edilir.
Son iş gününde dilekçeler işleme konur ve sonuçlar açıklanır.
39
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.