Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus"— Sunum transkripti:

1 ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus
ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus. Efsaneye göre Roma, M.Ö. 27 Nisan 753 tarihinde Truva prensi Aeneas'ın torunları olan Romulus ve Remus adlı ikiz kardeşler tarafından kuruldu. Romalılar Etrüskler de dahil olmak üzere İtalya Yarımadası'ndaki diğer halkları boyunduruk altına aldılar M.Ö 8.yüzyılda kurulur. Bir kral tarafından idare edilen klanlar halinden M.Ö. 1.yüzyılda Roma Cumhuriyeti’nin kuruluşu gerçekleşir. Ardından askeri diktatörlük ve İmparatorluk dönemi. Tüm düşmanlarını yenen Augustus cumhuriyetin devlet yapısını görünüşte yerinde bırakarak neredeyse tüm iktidarı elinde topladı . Döneminde (96-180) imparatorluk toprak genişliği, ekonomi ve kültür bakımından doruk noktasına ulaştı. iç ve dış tehditlerden uzak Roma zenginleşti Bu imparatorlar Roma ve Akdeniz bölgesini 476 yılına kadar yönetir. Senato devletin en yüksek gücü sayılsa da biçimselleşir. İmparatorlar önemli. Özellikle Cesar, Avgustus dönemleri imparatorluğun en önemli dönemleri. Yunan mitolojisinin tanrılarıyla Roma tanrıları birbirine karışır ve sonuçta insan biçimini alan tanrılar görülür. M.Ö 395’de Doğu ve Batı olmak üzere ikiye ayrılır. Romalılar Yunan kültürü ile iç içe: M.Ö ikinci yüzyılda Yunan sanatçıları toplu olarak Roma’ya yerleşir vb. Romalılar himayesinde Yunan sanatçılar.

2 Antik Roma'daki hukukî prensipleri ve uygulamalarının kökeni MÖ 449'dan kalma oniki tablet yasalarına ve 530 yılı civarında imparator Jüstinyen'in yaptığı yasalara dayandırılabilir. Jüstinyen'in kanunnamesiyle muhafaza edilen Roma hukuku Doğu Roma İmparatorluğu boyunca devam etmiştir. Roma toplumu son derece hiyerarşik bir yapıya sahipti. Toplumun en alt kesiminde köleler (servi), onların üstünde azledilmişler (liberti) ve en üstte de özgür doğmuş vatandaşlar (cives) vardı. Özgür vatandaşlar da kendi aralarında sınıflara ayrılmıştı. MİMARİ: Etrüsk ve Yunan etkileri çok belirgin. Özellikle Yunan mimari geleneğine hayranlık. Ayrıca ele geçirdikleri topraklardaki yapılardan da etkilenir. Deniz taşımacılığı sayesinde malzeme sağlanması: Mısır vb. Yapılar moloz taş, tuğla üzeri mermer ya da tuğla kaplama Anıtsal, Sivil mimariye verilen önem Şehir planlaması Antik Roma'da yaşam, yedi tepe üzerine kurulmuş olan Roma şehri etrafında dönerdi. Şehirde Coloseum,, Trajan Forumu ve Panteon tapınağı gibi birçok anıtsal yapı bulunuyordu. Yüzlerce kilometre uzunluğundaki su yollarından gelen temiz suların aktığı çeşmeler, tiyatrolar ve kütüphaneleri ve dükkânları bulunan hamamlar vardı. Antik Roma'nın kontrolünde olan topraklarda yönetim ve idari binalardan ev,villa vb. çok çeşitli.

3 PANTHEON, M. Ö. 118-125 arası. Hadrianus devri
PANTHEON, M.Ö arası. Hadrianus devri. Kubbe örtülü ana mekan harçlı tuğla. Latince tüm tanrıların tapınağı demek. Roma tapınakları da kaide üzerinde ama sadece giriş tarafında basamak var. Girişten sonra yuvarlak planlı yapılar (rotunda) bu dönemde başlıyor. Kubbe 43 m. Çapında. Yüksekliği ve çapı eşit bir yapı olarak oranların kullanıldığı bir yapı. Önde pronaos üçgen alınlıkla sonlanan

4

5 Kubbenin alt seviyesinde nişlerin yer aldığı kasnak kısmı üzerinde yukarı doğru daralan kademeli kutucuklar şeklinde kubbe. Yükseklik ile kubbenin çapı aynıdır. Kubbe merkezinde yuvarlak açıklık yer alır. Alt kısımdaki nişler korinth düzeninde sütun, gömme taşıyıcılarla düzenlenmiş.

6 Constantin Kemeri/Zafer Takı, Konstantin’in Maxentius’a karşı 312’de kazandığı zafer anısına. tek ya da iki, üç kemer açıklığıyla bir zaferin anısına yapılan yapılar. Romalılar, M.Ö ikinci yüzyıldan başlayarak süslü zafer takları yaptılar. Zafer dönüş yolu üzerine yapılan bu kemerlerde kabartmalar da yer alır. Zaferler vb. konular içerir.

7 Amfiteatr Colosseum, Çifte tiyatro anlamında. Gladyatör dövüşlerinin yapıldığı yerler. M.S. 80 Temelleri, dış duvarı ve iç taşıyıcılar travertenden, iç kısımların örtüsünde harç. Tek merkezden yayılan koridorlar, seyirci alabilen oturma sıraları

8 Dış cephe zeminde Dor, üstte İon ve Korinth olmak üzere üç farklı düzende.

9 Roma heykelinde Yunan etkileri belirgin. M. Ö
Roma heykelinde Yunan etkileri belirgin. M.Ö. 146 dan sonra Cumhuriyet döneminde Yunan heykeltıraşlar etkin. Yunan heykeli moda ve kopyaları yapılır. Yunan Sanatındaki tapınak heykellerinin yerini kişiye özgü heykeller almış. Halktan kişilerin büst portresi. Gerçekçi. İmparatorlar bazen idealize edilir. Giysiler kıvrımlar yığını ama kadınlarda giysi altından vücut belli olur. Romalı portresi, M.Ö 80, mermer

10 Roma patriği ve öncülleri, M. Ö 1. yüzyıl sonları, mermer
Roma patriği ve öncülleri, M.Ö 1.yüzyıl sonları, mermer. Ayaktaki şahıs elinde iki büst tutar. Babası ve büyükbabası ya da önceki patrikler ?. Büstler görsel dokümanlar.

11 Primaporta, M. Ö 20, yaklaşık 2 m. Mermer
Primaporta, M.Ö 20, yaklaşık 2 m. Mermer. İmparator Avgustus, sağ elini kaldırmış, sol elde mızrak ve giysi, üzerinde savaşırken giydiği giysi, ayağının dibinde Venüs’ün oğlu Eros İmparator’un bu soydan geldiğini gösterir. Personifikasyon ( belirli bir olayın simgeyle anlatılması) dikkati çeker. Zırhındaki işaretler seferlerini anlatır. Cepheden bakmak üzere yapılır Roma heykelleri ve genelde niş içine konmak için. Zırhındaki pantolonlu figür doğuya özgü, Part askeri, domuz Dakya bölgesi simgesi vs.

12 ARA PACİS/BARIŞ ALTARI, M. Ö. 13-9, mermer, genişliği 10. 7 m. M
ARA PACİS/BARIŞ ALTARI, M.Ö. 13-9, mermer, genişliği 10.7 m. M.Ö 9 da savaştan dönen Avgustus tarafından yaptırılmış.

13 Roma imparatorları savaştan dönünce Kente özel bir yoldan girer
Roma imparatorları savaştan dönünce Kente özel bir yoldan girer. Bu altar da o yolun kenarına yapılıyor. Dışta çepeçevre sarmaşık , üst kısım figürlü. İç kısımda bir tören sahnesi ve burada Avgustus ve ailesi dini bir alay içinde takdis töreninde görülür. Portre özelliği, belge özelliği. İdealizm ve gerçeklik dengeli bir şekilde bir arada.

14 En görkemli kabartmalar çok para harcanan altar, zafer kemeri ve zafer sütunlarında görülür.
TRAJAN SÜTUNU, M.S , mermer. İmparatorun ölüsünün yakıldığı yere yapılır. Kaide, gövde ve heykelden oluşmaktadır. Sütun parça parça kasnaklar halinde.23 bölüm, Dakya seferi anısına, 2000 figür var. Seferin Roma’dan başlayıp Dakya Savaşına kadar tüm olanlar. Öykücü, anlatımcı, perspektif var.

15

16 Kadın büstü, M. S 90, mermer, saç modası, büyük gözler
Kadın büstü, M.S 90, mermer, saç modası, büyük gözler. Tenin yumuşak, şeffaf görüntüsü, portre özelliği.

17 Büyük Konstantin, M.S 4.yüzyıl

18 ROMA RESİM SANATI: Yazar Plinius resim hakkında, Vitrivius ise mimari hakkında kitap yazmış. Her ikisi de duvar panolarının nasıl hazırlandığını belirtmiş. Bu kitaplardan M.Ö 8.yüzyıldan beri resim hakkında bilgi edinebiliyoruz. M.Ö 500 dolaylarında toz boyanın yumurta akı ile karıştırılarak renk elde etme tekniği bulunmuş. Fresko vb. bu dönemden itibaren. Roma resim sanatını özellikle Pompei ve Herculanium kentlerindeki evlerde bulunan panolardan tanıyoruz. Roma evlerinde resme büyük yer verilmiş. Fresko tekniğinin yanı sıra zeminde mozaik Çoğunlukla mitolojik konular olmakla birlikte, mimari, illüzyonist, ölü doğa, manzara ve doğa sevgisi dikkat çeker. Resme mekan, ışık, atmosfer vb. unsurlar girmiştir. Perspektif konusunda hiç bilgisi bulunmayan sanatçılar, gözlem gücüyle, izleyende derinlik algısı yaratmak için yukarı doğru yöneltilmiş mimarilerle küçülme duygusu vermişler.

19 Roma resim sanatında Yunan etkileri görülür
Roma resim sanatında Yunan etkileri görülür. Günümüze kalan örnekler ağırlıklı olarak şehir dışındaki villaların duvarlarını ve tavanlarını süslemek için kullanılan fresklerdir. Ancak Roma edebiyatında tahta, fildişi ve başka malzemelerin üzerine yapılan resimlerden de bahsedilir.[87][88] Pompei'de Roma resim sanatına ait birçok örnek

20 Boscorale Villası, Freskolar Roma’daki lüks yaşam merakı ve İzlerini gösterir. Bu yatak odasında lüks Villalar, bahçeler yer Alır.

21 Boscorale, Pompei kent görüntüsü, mimari perspektif, ışık, renk etkisi, İlk dönem üslubunda daha çok mimari ögeler.

22 Roma resminin olgun dönemlerinde manzara, gerçek olaylar dikkati çeker.
Napoli, Boscorale villası, özellikle ölü doğa dikkat çekici.

23 Kitara çalan kadın Karşılıklı oturan kadın ve erkek

24 M.Ö yıllarında İmparatoriçe Livia’nın villası için yapılmış manzara. Dört mevsimi de bir arada gösterme, ayrıntılı.

25 Tanrıça Venüs ve iki Eros, deniz kabuğu içinde. M. S
Tanrıça Venüs ve iki Eros, deniz kabuğu içinde. M.S. 10 civarı, Pompei’deki Deniz Venüs’ü evinden. Çıplak figür, çıplaklık Yunan Sanatında M.Ö 350’ lerde başlar.

26 Pompei amfiteatr’ının resmi. İ. S. 59-79 arası,İ
Pompei amfiteatr’ının resmi. İ.S arası,İ.S 59’da Roma halkı ile komşular arasında kavga olur burada. O dönemi ilgilendiren bir olayın olması ilginç. Yükseltilmiş perspektif uygulaması Napoli Milli Müze’de

27 Villa Boscorale Herculanium Pompeii

28 Pompei, bülbül

29 Ressam freskosu

30


"ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları