Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DONANIMLI ZİHİN ÖNCÜ BİREY
2
PROJENİN TANIMI
3
İslamiyet’i temsil etmekle birlikte anlatma ve yaşatma görevini üstlenen üniversite öğrencilerine kendilerini tanıyabilecekleri, düşüncelerini tutarlı bir zemine oturtabilecekleri ve toplumun ihtiyacına cevap verebilecekleri eğitimler verilecektir.
4
Proje kapsamında: Seçilen 25 üniversite öğrencisi 120 saatlik eğitim Belirli alanlarda verilecek eğitimler Öncü genç yetiştirme adına çeşitli faaliyetler Sertifika
5
Verilecek Eğitimler: Kişisel Donanım Eğitimi Yönetim Bilimleri Eğitimi Tarih ve Medeniyet Bilinci Sosyal Dönüşüm ve Güncel Problemler
6
EĞİTİM SÜRESİNCE: AR-GE Çalışmaları Yaz Kampı Atölye Çalışmaları Rol Model Kişilerle Söyleşiler Proje Yazımı GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR
7
Eğitimler alanında nitelikli hocalar tarafından verilecektir.
Konular kapsamında en yetkili kurumlardan istifade sağlanacaktır.
8
BU PROJEDEKİ GEREKÇEMİZ NEYDİ?
9
İlahiyatlar Birliği Platformu olarak üniversite öğrencilerinin, önderlik vasfı içerisinde olmalarının önemini göz önünde bulundurarak günümüz üniversitelerinden mezun olan birçok öğrencinin maalesef bu vasıftan çok daha geri saflarda kaldıklarını görmekteyiz.
10
Üniveriste öğrencileri bazı tarihsel ve sosyal şartların etkisiyle toplum içinde vazifesini gerçekleştirmesine olanak vermeyen olumsuz algılar ile karşılaşmaktadır.
11
Yüklendiği bilgilerin sorumluluğunu hisseden öğrenci, yöntem noktasında sıkıntı çekmektedir
12
Öğrencilerin bilgi ile bilgeliği uzlaştırma noktasında duydukları sıkıntı, iradelerini sınırlamakta ve düşüncelerinin önüne ket vurmaktadır.
13
Öğrenilen tarihi bilgilerin zihin süzgecinden geçirilip değerlendirebilme, gününü yorumlama ve geleceğini yönlendirme yetisinin öğrencilerde İstenilen düzeyde olmadığı gözlemlenmiştir.
14
Potansiyel yönünden yeterli seviyeye sahip olan üniversite öğrencileri fark etmiş oldukları eksik ve ihtiyaç duyulan yönlere dair düşüncelerini fiiliyata dökme aşamasında sorun yaşamaktadırlar.
15
VERİLECEK EĞİTİMLERİN İÇERİKLERİ
16
1.KİŞİSEL DONANIM EĞİTİMİ:
Davranış Bilimleri Kendini Tanıma Liderlik Eğitimi
17
Eğitimlerin öğrenciye kazandıracağı şuur ve bilinç ile öğrenci düşüncelerinde net davranışlarında tutarlı olacaktır.
18
Kendini tanıyarak bu doğrultuda çerçevesini çizebilen öğrenciler yetiştirilecek ve kendisini geliştiren öğrenci lokal lider vasfına sahip olacaktır.
19
LİDERLİK EĞİTİMİ: İslamiyet’in ihtiyaç duyduğu toplum içinde sağlam duruşu olan gençler yetiştirilecektir. Özgüven eksikliği yenilerek öğrencinin emin ve kararlı adımlar atması sağlanacaktır.
20
2. YÖNETİM BİLİMLERİ EĞİTİMİ
Proje Yazma ve Yönetme Organizasyon, Kitle Yönetimi Teşkilatlanma, Bilgi Yönetimi
21
PROJE YAZMA EĞİTİMİ: Düşünceden fiiliyata geçebilme imkanı sağlanacaktır. Bir projeyi faaliyete geçirebilmek adına yapılması gereken aşamalar gösterilecektir. Sistematik düşünebilme yetisi geliştirilecektir.
22
10 günlük kamp yapılacaktır.
Yazılan projeler İLABİR’in bünyesinde yazan kişinin koordinatörlüğünde ilgili STK’ların destekleriyle faaliyete geçirilecektir.
23
Öğrenciler organizasyon kurabilecek ve bu eğitim içerisinde elde edilen kazanımlar neticesinde kitle yönetim becerisi ile organizasyonları nitelikli bir şekilde yönetebileceklerdir.
24
3. TARİH VE MEDENİYET BİLİNCİ
Zihinsel Olgunluk Bilinç Gelişimi Aidiyet Fikri
25
Geçmişin izlerini takip ederek geleceğinin rotasını çizebilen gençler yetiştirilecektir.
Tarihi şahsiyetlerin tavsiyeleri ve örnek hayatları öğrencilerin istifadesine sunulacaktır. Öğrencilere tarihin savaşlardan ve ezberden ibaret olmadığını göstererek, tarihi olayları sebep ve sonuç düzleminde işleyebilme yetisi kazandırılacaktır.
26
4. SOSYAL DÖNÜŞÜM VE GÜNCEL PROBLEMLER
Gayeler Metodolojisi Sosyoloji Sosyal Dönüşüm Yasaları
27
Sosyal dönüşüm yasalarını öğrenerek güncel meseleleri değerlendirebilen öğrenci problemlere etkili çözümler sunabilecektir.
28
Kritik ve analitik düşünme yetisi kazanan öğrenciler kendi alanına ait problemleri daha nitelikli irdeleyebilecek ve çözüm odaklı hareket etmeyi öğrenecektir.
29
Gençler, proje sonrası da takip edilecek olup, yetişecek olan bu öğrenciler farklı bölgelerde tecrübelerini paylaşabilecek bunun sonucu olarak da kendileri gibi öğrencilerin yetiştirilmesine fırsat verilmiş olacaktır.
30
ÖNCÜ BİREYLER Sonuç Olarak: Proje geliştirip yazabilen,
Projesini yönetebilecek yetilere sahip Kitleleri yönetip yönlendirebilen, Tarihi bilgileri düşünce zemininde işlevsel hale getirebilen ÖNCÜ BİREYLER Yetiştirebilmek hedeflenmektedir.
31
Eğitim, gelecek için geçiş iznimizdir
Eğitim, gelecek için geçiş iznimizdir. Çünkü gelecek, ona bugünden hazırlananların olacaktır. Malcom X
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.