Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HOŞGELDİNİZ
2
BİLSEM ÖĞRENCİ SEÇİMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
3
İçerik BİLSEM Eğitim Programı Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci Şahinbey Bilsem
4
BİLSEM NEDİR? Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesinin 5.Maddesine göre şöyle tanımlanmıştır; “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumudur.”
5
BİLSEM NE DEĞİLDİR? Okul değildir. Takviye kursu değildir.
Etüt merkezi değildir. Dershane değildir. Özel okul değildir. OKUL’da BİLSEM’de Ders vardır. Zenginleştirilmiş etkinlik vardır. Sınıf vardır. Atölye/birim vardır. Sınıf düzeyi vardır. Program düzeyi vardır. Diploma vardır. Program tamamlama sertifikası vardır. Örgün eğitim kurumudur. Özel eğitim kurumudur. Öğretmenler ders yürütülür. Danışmanlarla program tamamlanır. Toplu öğretim yapılır. Bireyselleştirilmiş eğitim planı uygulanır. Sınıf rehber öğretmeni kavramı vardır. Danışman öğretmen (Mentör) kavramı vardır.
6
BİLSEM deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması neticesinde yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Öğrencinin % 30 devamsızlık hakkı vardır. Her ders/etkinlik/yetenek atölyesi saati 40 dakika olarak planlanır ve uygulanır.
7
Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi tarihinde yürürlüğe giren Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve sanat merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz:
8
PROGRAM BASAMAKLARI Merkeze kayıtları yapılan öğrenciler, 1) Uyum,
2) Destek Eğitimi, 3) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) 4) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYGP) 5) Proje Üretimi gibi alanlarda eğitim programlarına alınırlar.
9
BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ
Resim-Müzik Yetenek Alanı Genel Zihinsel Alan Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) PROJE ÜRETİMİ (PD) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) HOŞGELDİNİZ HOŞGELDİNİZ HOŞGELDİNİZ BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4.-5.Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) (20 saat) UYUM DÖNEMİ (20 saat)
10
Bİlsem tanılama süreci
1. 2. ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin yetenek alanlarına (genel zihinsel, resim, müzik) göre gözlem formları 13 Kasım –29 Kasım 2017 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden sonraki slaytlardaki aşamalar izlenerek doldurulacaktır. Aday gösterilen öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’nca hazırlanan grup değerlendirmesi testine alınırlar. Test sonucunda yeterli performansı gösteren öğrenciler bireysel incelemeye (Zeka Testine veya Müzik/Resim Komisyonuna) alınır ve bireysel inceleme sonucu özel yetenekli olduğu tespit edilen öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezine kayıt hakkı kazanırlar. Ancak BİLSEM’e kayıt hakkı kazanamayan öğrencinin başarısız ya da yetenekli olmadığı anlamı çıkarılmamalıdır.
12
E-Okul İşlemleri 1. Aşama 2. Aşama
13
3. Aşama
14
4. Aşama
15
5. Aşama
16
6. Aşama
17
ÖĞRENCİ SEÇİM AŞAMALARI
18
Sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3 aşamada gerçekleşir;
1-Gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması 2- Grup tarama uygulaması , 3- BİREYSEL İNCELEME
19
Grup Tarama Uygulaması;
1. 2. ve 3. Sınıflar Tablet ile
21
Tablet üzerinden yapılan grup tarama uygulamasında tüm yetenek alanları için ortak sorular sorulmaktadır. Grup tarama sınavı sonuçlarına göre genel müdürlük tarafından yetenek alanlarına göre belirlenen puan barajını geçen öğrenciler bireysel incelemeye alınır. Bireysel değerlendirmeler her yetenek alanı için ayrı ayrı yapılır. Puan barajını geçenler merkeze kayıt hakkı kazanır. BİLSEM öğrenci seçimlerinde herhangi bir kontenjan sınırı bulunmamaktadır.
23
İkinci aşama; grup tarama sınavı sonuçlarına göre belirlenen öğrencilerin yetenek alanlarına göre ( resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) bireysel değerlendirmeye alınması ile süreç tamamlanır. Komisyonlar: Müzik ve Resim Yetenek Sınavı RAM: Zeka Testi uygular.
24
Özel Yetenekli Öğrencilere Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri
Özel yetenekli bireylerin tanılanıp değerlendirildikten ve potansiyeli belirlendikten sonra gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayacak eğitim programına ve hizmetine verilmelidir. Sağlanacak eğitsel hizmetler ise üç ana başlık altında toplanabilir. 1. Hızlandırma 2. Gruplama 3. Zenginleştirme
25
1. Hızlandırma: Çeşitli uyarlamalarla bir programın normal sürecinden daha önce tamamlanmasıdır. Okula erken başlama, sınıf atlama, ileride olduğu derslerde sınıf atlama, birkaç sınıf birleştirme, program süresinden daha kısa sürede tamamlama, kurslar alma ve seminerlere katılma gibi pek çok şekilde uygulanabilmektedir.
26
2.Gruplama: Gruplamanın,normal sınıflardaki üstün yetenekli öğrenciler için küme gruplandırmaları, özel bir sınıf gruplandırma, özel bir okulda gruplandırma, kaynak odada gruplandırma ve kaynak merkezlerinde gruplandırma, özel seminerler, özel yan kursları, çeşitli çalışma merkezlerindeki (müzeler, üniversiteler, bilim laboratuvarları ve endüstri gibi) özel çalışmalar şeklinde uygulamaları bulunmaktadır.
27
3.Zenginleştirme: Normal sınıf programında üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerine ve gereksinimlerine uygulamalar yapılması esastır. Bunun için normal sınıf içinde farklılaştırılmış öğrenme deneyimlerinin plânlanması gerekmektedir. Yatay ve dikey olmak üzere iki türlü zenginleştirme yapılabilmektedir. Yatay zenginleştirmede etkinlik ve ders türünü artırma söz konusudur. Dikey zenginleştirme ise o konu ile ilgili derinlemesine çalışmalar yapılmaktadır.
28
TÜRKİYE’DE ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİ
Enderun:Osmanlı İmparatorluğu döneminde mülkî,idarî, askeri, bilim ve sanat kadrolarının yetiştirildiği okullar 1940 Köy Enstitüleri: Ülke kalkınmasını köylerden başlatmak için, yetenekli olan çocukların öğrenim gördüğü okullar 1959 Türdeş Yetenek Grupları: Uygun öğrenim alanlarında, yetenek düzeyleri ve özellikleri birbirine yakın olan çocuklar çeşitli ölçekler belirlenmesi 1962 Fen Liseleri: İlköğretimi bitiren öğrenciler arasından, fen ve matematik alanında üstün yetenekli olanlarının sınavla belirlenerek 1964 Özel Üst Sınıflar: Zeka Bölümü (IQ) 120 ve daha yukarı olan 5 kız ve 18 erkek öğrencinin eğitim gördüğü o dönemde ilkokul bünyesinde açılan sınıf 1970 Anadolu Liseleri:ilkokuldan sonra sınavla öğrenci alınan okullar 1989 Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi: müzik ve resim alanında üstün yetenekli öğrencilerin gittiği okullar TÜBİTAK:Bilim insanlarının araştırmacıların yetişmeleri, gelişmeleri için imkanlar sağlamak, burs vermek, proje yarışmaları düzenlemek 1993 Bilim Sanat Merkezleri:
29
Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli “Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. 81 ilde 116 bilim ve sanat merkezimiz bulunmaktadır.
30
Şahinbey BELEDİYESİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
İlimiz Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü, eğitim-öğretim yılında 50 öğrenci ve 15 öğretmenle fiili olarak faaliyete başlamıştır. Bu gün ise 30 öğretmen ve 800 öğrenci ile çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli “Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. 81 ilde 116 Bilim ve Sanat Merkezi bulunmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.