Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT."— Sunum transkripti:

1

2 PAGODA EVLERI

3 ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT ALANLARıNDA DA BÜYÜK AŞAMA KAYDEDILMIŞTIR. TANG HANEDANıNA ÖZGÜ MIMARI, IHTIŞAMLı, DÜZENLI VE AÇıK ÖZELLIKLER TAŞıMıŞTıR.

4 ANTIK ÇIN MIMARI GRUBUNUN GENEL TASARıMı BU DÖNEMDE GÜNDEN GÜNE OLGUNLAŞMAYA BAŞLAMAKTADıR. O DÖNEMDE TANG HANEDANıNıN BAŞKENTI OLAN CHANG’AN (YANI BUGÜNKÜ XI’AN) VE YAZLıK BAŞKENT OLAN LUOYAN’DA GÖRKEMLI VE DAHA RASYONEL OLUŞUMLU SARAYLAR, IMPARATOR BAHÇELERI, DEVLET KONUTLARı INŞA EDILMIŞTIR.

5 DÜNYANıN EN BÜYÜK KENTI OLAN CHANG’AN KENTININ OLUŞUMU, ÇIN’IN ANTIK KENTLERI IÇINDE EN DÜZENLISI OLARAK KABUL EDILMIŞTIR. SON DERECE IHTIŞAMLı GÖRÜNEN KENTTE BULUNAN DAMING SARAYıNıN GÜNÜMÜZDE KORUNAN KALıNTıLARıNDAN ANLAŞıLDıĞıNA GÖRE BU SARAY, MING VE QING HANEDANLARı DÖNEMINE ÖZGÜ YASAK SARAY’ıN ÜÇ KATı BÜYÜKLÜKTEDIR.

6 SANAT VE YAPı TARZıNıN DENGELI BIR ŞEKILDE SAĞLANDıĞı TANG HANEDANıNDA INŞA EDILEN YAPıLARıN ÇATı KUBBESI, SÜTUN, DAM SÜTUNU GIBI MIMARI KıSıMLARı, FIZIK VE ESTETIĞIN MÜKEMMEL BIR ŞEKILDE KAYNAŞMALARıNıN ÜRÜNLERIDIR. WUTAI DAĞıNDA BULUNAN FUOGUANG TAPıNAĞı, GENIŞ, SADE, CIDDIYET UYANDıRıCı, DOĞAL OLUŞU VE AÇıK RENKLERIYLE, TANG HANEDANı YAPıLARı IÇINDE EN IYI ÖRNEĞI OLUŞTURUR.

7 BUNUN DıŞıNDA, TANG HANEDANı DÖNEMINDE INŞA EDILEN TAŞ VE TUĞLADAN YAPıLAN YAPıLARDA DA ÖNEMLI AŞAMA KAYDEDILMIŞTIR. BUDIST PAGODALARı TAŞ VE TUĞLALARLA YAPıLMıŞTıR. O DÖNEMDE INŞA EDILEN VE GÜNÜMÜZE KADAR KORUNAN XI’AN KENTINDE BULUNAN DAYAN PAGODASı VE XIAOYAN PAGODASı ILE YUNNAN EYALETINE BAĞLı DALI KENTINDEKI QIANXUN PAGODASı HEP TAŞ VE TUĞLADAN YAPıLMıŞTıR.

8 PAGODA EVININ ÖZELLIKLERI

9 SÜSLÜ SANAT ANLAYıŞı HINDISTAN’DA OLDUĞU GIBI ÇIN MIMARISINDE DE BULUNMAKTADıR. ÇIN MIMARISININ DIKDÖRTGEN (PAGODA) VE DAIRESEL PLANLARı (PEKIN'DEKI GÖK TAPıNAĞı) VARDıR. TAPıNAKLAR GENELLIKLE SET ÜZERINDEDIR VE IÇERIYE YALıN AYAK GIRILMEKTEDIR. HER KATTA SAÇAKLARı VARDıR. SAÇAKLARı SÜSLEMELIDIR VE SÜSLEMELER HANGI DININ TAPıNAĞı OLDUĞUNU GÖSTERMEKTEDIR

10 . MALZEME OLARAK ISE TUĞLA, SıRLı TUĞLA VE AHŞAP KULLANıLMAKTADıR. HINDISTAN’DAKI GIBI PAGODALARı VARDıR. PLASTIK SANATLARLA ILIŞKISI DıŞARıDAN DESTEKLEME VE MIMARIYE YAPıŞMA ÖZELLIĞI VARDıR. ÇIN MIMARISINDE SÜRREALIST SANAT ESERLERI BULUNMAKTADıR (EJDERHALAR GIBI HAYVAN KARıŞıMLARı). CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. KENT KAPıLARı SÜSLÜ HEYKELLERLE DONATıLMıŞTıR. CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. İÇ MEKÂNLARDA SARı, KıRMıZı, SIYAH GIBI ÇARPıCı RENKLER KULLANıLMıŞTıR. ANCAK HALKıN OTURDUĞU EVLERDE SÜSLEME YOKTUR. ÇIN’DE GENELDE ÇIFT EĞIMLI ÇATı VARDıR. YAZLıK VE KıŞLıK SARAYLARı VARDıR.

11 HINDISTAN’DAKI GIBI PAGODALARı VARDıR. PLASTIK SANATLARLA ILIŞKISI DıŞARıDAN DESTEKLEME VE MIMARIYE YAPıŞMA ÖZELLIĞI VARDıR. ÇIN MIMARISINDE SÜRREALIST SANAT ESERLERI BULUNMAKTADıR (EJDERHALAR GIBI HAYVAN KARıŞıMLARı). CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. KENT KAPıLARı SÜSLÜ HEYKELLERLE DONATıLMıŞTıR. CEPHELERDE SÜRREALIST ANLAMDA BIR SÜRÜ SÜSLEME VARDıR. İÇ MEKÂNLARDA SARı, KıRMıZı, SIYAH GIBI ÇARPıCı RENKLER KULLANıLMıŞTıR. ANCAK HALKıN OTURDUĞU EVLERDE SÜSLEME YOKTUR. ÇIN’DE GENELDE ÇIFT EĞIMLI ÇATı VARDıR. YAZLıK VE KıŞLıK SARAYLARı VARDıR

12 BAZEN YUVARLAK, FAKAT GENELLIKLE DÖRT YADA DAHA FAZLA KENARLı BIR TEMEL ÜZERINE OTURTULAN YAPı, DARALARAK YÜKSELIR. KULENIN ORTASıNDA UZUN BIR SÜTUN VARDıR. YERDEN BAŞLAYıP ÇATıYA KADAR UZANAN BU DIREK YERYÜZÜNÜN MERKEZINI GÖKYÜZÜNE BAĞLAYAN EKSENI SEMBOLIZE EDER.

13 PAGODALARıNDA GENELDE DÖRT KÖŞEDE DÖRT SÜTUNA RASTLANıR, BU SÜTUNLAR ISE GÖĞÜ AYAKTA TUTAN DIREKLERI SEMBOLIZE EDER. BIR PAGODANıN KAT SAYıSı 5 ILE 13 ARASıNDA DEĞIŞIR. KATLAR DAIMA BIRBIRINDEN FARKLı BÜYÜKLÜKTEDIR. ÜZERLERINDE ÇEPEÇEVRE BIR SAÇAK BULUNAN BU KATLAR TANRıLARıN GÖK KATLARıNı TEMSIL EDER. PAGODALARıN DINDIN ALANıNDAKI ÖNEMI BUDABUDA `NUN KALıNTıLARıNıN KORUNDUĞ YERLER OLMASıNDAN IBARETTIR

14

15

16

17

18

19

20

21

22 HAZıRLAYAN ELIF GÖREN


"PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları