Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Özel Avcılar Anadolu Hastanesi 1991 yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Özel Avcılar Anadolu Hastanesi 1991 yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık."— Sunum transkripti:

1 ÖZEL AVCILAR ANADOLU HASTANESİNDE KALİTE EBRU ÖZBEK SAĞLIK YÖNETİMİ(İÖ) 2151051006

2 Özel Avcılar Anadolu Hastanesi yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık hizmeti sunmayı ilke edinen Özel Avcılar Anadolu Hastanesi deneyimli sağlık kadrosuyla bölgesinde tercih edilen bir marka olmayı hedeflemektedir. Acil Servis, Poliklinik, Ameliyathane, Doğumhane, Yataklı Hasta Servisi, Yoğun Bakım Ünitesi, Yeni doğan Yoğun Bakım Ünitesi, Laboratuvar ve Radyoloji birimleriyle hem hastalıkların tanısında hem tedavisinde hasta ve hasta yakınlarına bilgilendirici hizmet vermek için yola çıkan genç kadrosu hastalıkların önlenmesi ve erken tanısı için eğitim çalışmalarıyla önemli bir görevi de üstlenmiştir.

3 SAĞLIK HİZMETİ VERDİĞİ HASTANELER
Silivri Medicalpark Çanakkale Anadolu Hastanesi Ereğli Anadolu Hastanesi

4 VİZYON Uzmanlaştığı tüm sağlık hizmetlerinde tıbbi etik ilkelerden ödün vermeden, hasta haklarına saygı duyarak, gelişmiş sağlık teknolojisi ve tesisleri ile toplumun çoğunluğunu kaliteli sağlık hizmeti ile tanıştırmada öncü olma özelliğini sürdürmektedir MİSYON Kaliteli sağlık hizmetini toplumun çoğunluğuna ulaştıran,sağlık merkezi olmayı hedeflemektedir.

5 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Anadolu Hastaneleri Sağlık Grubu Joint Comission International Akreditasyon Standartları ve Sağlık Bakanlığının Sağlıkta Kalite Standartları doğrultusunda kurgulanmıştır.Tüm hastanelerinde belge olsun olmasın JCI Akreditasyon standartları benimsenmiştir.

6 KALİTE POLİTİKASI Hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamak
Hasta ve yakınlarının haklarını korumak, tedavinin her aşamasında bilgilendirmek ve eğitmek Tüm çalışanların katılımı ile sürekli ölçme ve iyileştirmeyi hedeflemek Profesyonel kadrolar ile uluslararası düzeyde sağlık hizmeti vermek Çağdaş teknolojiyi kullanarak bilimsel araştırmalarda öncü olmak, bilimsel, vicdani ve etik ilkelerden ödün vermeden çalışmak Sürekli eğitimi desteklemek ve çalışanların uluslararası kongre / seminer / yayınlara katılımını desteklemek Kaliteli hizmeti uygun maliyetle sunmak

7 JCI AKREDİTASYON BELGESİ TANITIMI
JCI (Joint Commission International) Kimdir? Sağlık hizmetleri alanında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en eski ve en büyük standart belirleme ve akreditasyon kurumu olan The Joint Commission tarafından 1994 yılında kurulmuş 90’dan fazla ülkeyle ilgili çalışmalar gerçekleştirmiştir. Bugün bu kurum, beş kıtaya yayılmış hastalara yardımcı olmaktadır ve uluslararası akreditasyon denetçileri ve danışmanlarından oluşan son derece iyi eğitimli bir ekibi bünyesinde barındırmaktadır. JCI tarafından akredite edilen kurumların sayısı her yıl yüzde 20 artmaktadır. JCI’a başvuran ve başarılı olan kurumlar JCI akreditasyonu ve global Gold Seal of Approval olarak tanınan sertifikasyonu elde etmektedirler.

8 JCI Misyonu Eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve uluslararası akreditasyon ve sertifikasyon temini yoluyla uluslararası toplumda bakımın güvenliğinin ve kalitesinin sürekli olarak iyileştirilmesidir.

9 JCI- Akreditasyonun Amacı
Kaliteyi iyileştirmek Maliyetleri düşürmek Verimliliği artırmak Kuruma güvenilirliği artırmak ve sağlamlaştırmak Sağlık hizmetleri yönetimini iyileştirmek Eğitim sağlamak

10 JCI – Akreditasyonun Faydaları
Sürekli iyileştirmeyi sağlamak Verilen kaliteli bakımı kanıtlamak Toplumun güvenini kazanmak Riskleri ve ilgili maliyetleri azaltmak Kanun ve yönetmeliklere uygunluk sağlamak Standartlar konusunda eğitim sağlamak Kalite iyileştirme için personelin lider olmasını sağlamak İş tatmininin artmasını sağlamak Kendini değerlendirmeyi sağlamak Diğer benzer kuruluşlarla mukayese imkanı sağlamak

11 JCI Standartları JCI akreditasyon standartları hastaneyi bütün olarak ele alır ve 4 bölümden oluşmuştur: BÖLÜM I:Akreditaston Katılım Gereklilikleri(APR) BÖLÜM II:Hasta Odaklı Standartları BÖLÜM III:Sağlık Kurumu Yönetim Standartları BÖLÜM IV:Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları

12 Hasta Odaklı Standartlar
Uluslar arası Hasta Güvenliği Hedefleri (IPSG) Bakıma Ulaşım ve Bakımın Sürekliliği (ACC) Hasta ve Ailesinin Hakları (PFR) Hastaların Değerlendirilmesi (AOP) Hastaların Bakımı (COP) Anestezi ve Cerrahi Bakım (ASC) İlaç Yönetimi ve Kullanımı (MMU) Hasta ve Ailesinin Eğitimi (PFE)

13 Sağlık Kurumu Yönetim Standartları
Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği (QPS) Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü (PCI) Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme (GLD) Bina Yönetimi ve Güvenlik (FMS) Çalışanların Nitelikleri ve Eğitimi (SQE) Bilgi Yönetimi (MOI)

14 Akademik Tıp Merkezi Hastanesi Standartları
Tıbbi Mesleki Eğitim (MPE) İnsan Denekleri Üzerindeki Araştırma Programları (HRP)

15 JCI Hasta Güvenliği Hedefleri
Hasta Kimliğinin Doğru Belirlenmesi Etkin iletişimin iyileştirilmesi Yüksek riskli ilaçların güvenliğinin iyileştirilmesi Doğru taraf, doğru işlem, doğru hasta, cerrahisinin güvence altına alınması Sağlık bakımıyla ilişkili enfeksiyon riskinin azaltılması Hastaların düşme olayları sonucu zarar görme riskinin azaltılması

16 Dünyada bir çok hastanede ilaç hataları, yanlış taraf veya organ cerrahileri, yataktan düşmeler, yanlış kan transfüzyon reaksiyonları, intihar vakaları vb beklenmedik olaylardan ölüm , uzuv ( kalıcı veya geçici) kaybı, ruhsal kayıp gibi sonuçlar ile hastalarımız ve yakınları karşılaşmaktadır. Akreditasyon standartları “öncelikle hastaların zarar verme” düşüncesiyle hasta ve organizasyonel odaklı standartların hastanelerde karşılanmasını izlemektedir.Hasta Güvenliği Kültürü kalite planının bir parçası haline getirilerek sürekliliği sağlanmıştır.

17 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ POLİTİKASI
Ulusal ve uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği yasal ve diğer şartları değerlendirmek ve şartlara uygunluğu sağlamak, İşyeri ve eklentilerinde; çalışanların, alt işveren çalışanlarının, hastaların, ziyaretçilerin ve işyeri dışında çalışan personelin sağlık ve güvenliklerini temin etmek için yürürlükte bulunan İSG mevzuatlarına ve İSG ile ilgili diğer gerekliliklere uygun olarak her türlü tedbiri almak, Araç gereç ve kişisel koruyucu ekipmanları bulundurmak, gereğinde kullanılmasını sağlamaktır.

18 ÇEVRE POLİTİKASI JCI, ISO ve Sağlık Bakanlığı’nın kalite standartlarına uyumu benimsenmiştir. Hastane ayaktan ve yatan hasta hizmetleri sunumunun her aşamasında yasal mevzuat şartlarına uymayı, Hizmet sunumunun tüm aşamalarında ortaya çıkabilecek atıkları tanımlamayı, kaynağında gerekli önleyici tedbirleri almayı, doğru geri dönüşümü ve bertarafı sağlamayı, İş ve işçi sağlığını korumayı, Hasta ve ziyaretçilere hijyenik bir hastane ve sağlıklı bakım çevresi sağlamayı taahhüt eder.

19 AKILCI İLAÇ POLİTİKASI
Hastaların kullanmakta olduğu ve en son kullandığı ilaçları, hastanın alerjik durumlarını sorgulamak ve hasta tarafından belirtilmesini sağlamak, Hastaların ilaçlarını nasıl, hangi sıklıkta, ne kadar süre kullanılacağı ve hangi koşullarda saklanacağını  tam olarak anlatılmak ve hasta tarafından eksiksiz olarak uygulanmasını sağlamak Hasta/hasta yakınının ilacın olası yan etkileri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak İlaçların çocukların göremeyeceği, ulaşamayacağı yerlerde ve ambalajında saklanması konusunda hastaların bilgilendirilmesini sağlamaktır.


"Özel Avcılar Anadolu Hastanesi 1991 yılı Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bölgenin sağlık ihtiyaçlarını karşılamayı ve bölge halkına kaliteli sağlık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları