Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
2
HAZIRLAYAN: ELİF DUMAN
4
ANADOLU MEDİCAL CENTER
Yaklaşık metrekarelik arazi alanı üzerine kurulan, 50 bin metrekarelik kapalı alanda 201 yatak kapasitesiyle çalışmalarına devam eden hastane, JCI (Joint Commission International) akreditasyonu, ESMO (Avrupa Tıbbi Onkoloji Derneği), ISO (18001, ve 9001) sertifikasyonlarıyla hizmet veriyor.
5
Hopkins Medicine ile eğitim ve kalitenin geliştirilmesine yönelik stratejik iş birliği içinde çalışan hastane; onkolojik bilimler, kalp sağlığı, kadın sağlığı ve IVF, nörolojik bilimler, cerrahi bilimler, dahili bilimler, tanı ve görüntüleme başta olmak üzere tüm branşlarda hizmet sunuyor.
6
Johns Hopkins Medicine International ile eğitim ve kalitenin geliştirilmesine yönelik alanlarda stratejik iş birliği anlaşması imzaladı. İmzalanan anlaşma ile Johns Hopkins ve Anadolu Sağlık Merkezi uzmanları şu konularla ilgili karşılıklı danışma fırsatı buluyorlar :
7
Mimari ve mühendislik tasarımları ve planlarının gözden geçirilmesi
Klinik ve operasyonel programların oluşturulması Tıbbi ekipman ve teknoloji seçimi Bilgi teknolojisinin uygulanması Hastane enfeksiyon kontrol politikaları İnsan kaynakları ve performans yönetimi Kaynak kullanımı ve klinik kalite yönetimi
8
MİSYON "Yaşam kalitesini artırmak için dünya standartlarında sağlık hizmeti sunmak“ VİZYON "Sağlığın merkezi olmak"
9
DEĞERLER Hastalarımıza Odaklanıyoruz Hastalarımızın Güvenliği Temel Önceliğimizdir Hastalarımızın Haklarına Saygı Duyuyoruz Takım Çalışmasının Gücüne İnanıyoruz ve Birbirimize Odaklanıyoruz Topluma ve Çevreye Karşı Duyarlıyız Bilgiyi Kullanıyoruz Sürekli Daha İyiyi Arıyoruz İlişkilerimizin Temeli Güvene Dayanıyor
10
HİZMET VE KALİTE BELGELERİ:
Anadolu Sağlık Merkezi, sağlam temelli yaklaşımlarla yapılandırılmış, ulusal ve uluslararası akreditasyon ve standardizasyon gereklilikleri doğrultusunda tasarlanmıştır. 1)ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ: Hastane, kuruluşunun birinci yılını doldurmadan Entegre Yönetim Sistemi Belgesi’ni almıştır.
11
Hastane; ISO : Kalite Yönetim Sistemi ISO14001: Çevre Yönetim Sistemi OHSAS18001: İş Sağlığı ve Güvenliği kalite belgelerini birlikte almıştır.
12
1.1) ISO Kalite Yönetimi Sistemi: ISO (International Standardization of Organizations), uluslararası bir standardizasyon organizasyonudur. Türkiye'de TSE tarafından özellikle ürün odaklı olarak belgelendirme çalışmalarına başlamıştır. Sağlık kurumlarına ilk belgelendirme yılında yapılmıştır.
13
ISO 9000 standardı, kalite yönetim sisteminin temellerini açıklar ve kalite yöntemleri için terminolojiyi belirler. ISO 9001 standardı, kalite yönetim sistemi için bir kuruluşun, müşteri tatminini artırmayı ve belirlenen standartları karşılamak için gerekli olan şartları belirler. ISO 9004 standardı, kalite yönetim sisteminin etkinliğini ve verimliliğini dikkate alan bir kılavuz sağlar. Amaç, performansın iyileştirilmesi ve müşterilerin tatminidir. ISO standardı, kalite ve çevre yönetim sistemleri için kılavuz sağlar.
14
Dokümantasyon şartları Yönetimin sorumluluğu Kaynak yönetimi
ISO 9000 standartları 6 başlık altında toplanabilir; Genel şartlar Dokümantasyon şartları Yönetimin sorumluluğu Kaynak yönetimi Ürün / Hizmet gerçekleştirme Ölçme, analiz ve iyileştirme
15
1.2) ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi:
ISO Çevre Yönetim Sistemi, doğal yapı ve çevre özelliklerinin korunması için atılan bir adımdır. ISO Çevre Yönetim Sistemi standardı; çevreyi ve doğal kaynakları tahrip etmeyen teknolojilerin kullanımını teşvik eder, tüketiciyi bu yönde bilinçli ve duyarlı hale getirir. Çevreye zararlı ürünlerin ve hammaddelerin elenmesini sağlar
16
Kaynaklarını etkin kullanarak doğal kaynak tüketimini azaltır.
ISO Çevre Yönetim Sistemi'nin gerekliliklerini yerine getirerek, bu belgeyi almaya hak kazanan bir kuruluş; Atıklarını yöneterek ve geri kazanımlarını sağlayarak kirliliğin önlenmesine katkı sağlar. Kaynaklarını etkin kullanarak doğal kaynak tüketimini azaltır. Atıkların kontrol altına alınmasıyla maliyetlerini düşürür. Çevrenin korunmasını ve çevre bilincinin oluşmasını sağlayarak, toplum üzerinde sağlam bir güven duygusu yaratır. Çalışanlarına, topluma ve çevreye saygılı bir kuruluşta çalışmanın gururunu yaşatır.
17
Hastane, çevre yönetim sistemi kapsamında aşağıda belirtilen alanlarda tüm yasal gereklilikleri yerine getiriyor ve iyileştirme sağlıyor. Tehlikeli atıkların kontrolü Tıbbi atıkların kontrolü Radyasyon güvenliğinin sağlanması Katı atıkların kontrolü Su kirliliğinin kontrolü Hava kalitesinin korunması Gürültü kontrolü
18
Geri dönüşümü mümkün olan cam, kağıt, toner ve atık yağların geri kazanımının sağlanması
Çalışanların, hasta ve yakınlarının, taşeronların çevre konusunda eğitimi Doğal kaynakların etkin kullanımı Atıkların, kapalı, sızdırma yapmayan ve kokuyu dışarı vermeyen araçlarla toplanmasının sağlanması
19
1.3) OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
OHSAS İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi (İSG), yapılan faaliyetlerin sağlık ve güvenliği etkileyen unsurlarını tanımlar. İlgili kanunlara uygunluk elde edilmesini, aynı zamanda çalışma ortamının geliştirilmesinde sürekli iyileştirmeyi, ölçmeyi ve hedeflere ulaşmayı amaçlar
20
2) JCI (Joint Commission International) Akreditasyonu
Hastane, 17 Şubat 2007 tarihi itibari ile akredite olmuş ve bu akreditasyonla, JCI tarafından belirlenen bir dizi standartlar çerçevesinde; hasta bakım kalitesinin geliştirilmesi, hastalar ve çalışanlar için güvenilir bir ortam sağlanarak risklerin azaltılması ve sürekli iyileşmenin sağlanması için tüm gereklilikleri yerine getirdiğini belgelemiştir.
21
ESMO (European Society for Medical Oncology):
Avrupa Medikal Onkoloji Derneği tarafından verilen ESMO, onkoloji hastalarının bakım kalitesini değerlendirerek, bu hastaların tüm ihtiyaçlarının da değerlendirilip uygulamaların yapıldığını belgelendirir. Hastane, 2007 ekim ayında bu belgeyi almış olup 2010 yılında hastane için yeniden belgelendirilme uygun görülmüştür.
22
KalDer Üyesi Bir Hastane;
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) yılında bir grup gönüllü tarafından kurulmuş sivil toplum örgütüdür. KalDer'in amacı, ülkemizdeki tüm özel, kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerine, uluslararası düzeyde kalite seviyesine ulaşmaları ve rekabet güçlerini artırmaları için uygun ortamlar yaratmaktır. 2100'ün üzerinde tüzel üyesi bulunan KalDer, Avrupa Kalite Yönetim Vakfı (EFQM) üyesidir. Türkiye'de Toplam Kalite Yönetimi'ni ve Ulusal Kalite Hareketi’ni başlatmıştır. Hastane ise, 14 Mart tarihinde KalDer üyesi olmuştur.
23
KALİTE GÖSTERGELERİ Tavsiye Edilme Hemşire İletişimi Hekim İletişimi Çalışanların Hemen Yardım Etmesi Ağrı Yönetimi Kullanılan İlaç ile İlgili Bilgilendirme Genel Temizlik Taburculuk Sonrasında İhtiyaç Halinde Nasıl Yardım Alınacağı ile İlgili Bilgilendirilme Taburculuk Sonrası Olası Belirtiler ve Problemler ile İlgili Bilgilendirilme
24
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.