Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KLUGMANN & MEIDIAS RESSAMLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KLUGMANN & MEIDIAS RESSAMLARI."— Sunum transkripti:

1 KLUGMANN & MEIDIAS RESSAMLARI

2 Klugmann Ressamı M.Ö

3 Klugmann Ressamına atfedilen Attik atölye Eretria bölgesindedir.
Metin eklemek için tıklatın Eretria (Yunanca: Ερέτρια), Eğriboz (Evvoia) adasında Eski Yunan kıyı kenti. Asopus Nehri'nin denize döküldüğü yerin hemen hemen tam karşısında yer alır.

4 ESERLERİ VE SANATI Ressam adını Klügmann adlı bir koleksiyoncudan almıştır. Ressamın eserlerinin tamamına yakını beyaz zeminli ve kırmızı figürlü "Lekythos'lardan" oluşmaktadır. Ressam bu lekythoslar üzerinde kadınları betimlemiştir. Bu yüzden önceleri "Women Painter" olarak da adlandırılmıştır. Resmettiği kadınlardan önemli bir grubunu Artemis, Amazon, Musa gibi mitolojik kadınlar oluşturmaktadır. İkinci gurup lekythosların üzerinde ise, daha çok günlük işler yapan kadınlar vardır. Klügman Ressamı basit ve yalın, abartılı olmayan figürleriyle dikkat çeker. Figürler guruplar halinde hep aynı hareketi tekrarlar. Çizgileri çoğu zaman özensizdir. Bu da giderek zayıflamakta olan Attik vazoculuğunun bir sonucudur.

5 Zengin Stil döneminin ikinci gurubuna ait ressamlar, çoğunlukla lekythos ressamları olup, artık rekabet şansını iyice yitirmiş ve kanıksanmış bu sanatın aceleyle bitirilmiş, basit ve ucuz örneklerini üretirler ki, bunlar arasında "Klugmann" Ressamı ilginç bir örnek oluşturur.

6 KÜLTÜREL BAĞLAM STİL / DÖNEM ÇALIŞMA ALANI YUNAN ANTİK YUNAN EGE ATTİK
AVRUPA BATI AVRUPA YUNAN (ESKİ) KLASİK YÜKSEK KLASİK YUNAN ÇÖMLEK STİLLERİ KIRMIZI HEYKEL SERAMİK ÇÖMLEKÇİLİK VAZOLAR VAZO RESİMLERİ

7 BEYAZ ZEMİNLİ LEKYTHOS M.Ö. Yaklaşık 440
Jacob Hirsch Koleksiyonu 26.6 cm.

8 SİLİNDİRİK LEKYTHOS M.Ö. Yaklaşık 440

9

10

11 Anamur Müzesi Kelenderis’ten

12 SİLİFKE MÜZESİ Kelenderis’ten

13 SİLİFKE MÜZESİ Kelenderis’ten

14 5. YÜZYIL SON ÇEYREĞİ •Klasik çağ “Zengin Stil” döneminde, Atina'da faaliyette bulunan ve Klasik geleneği sürdürmeye çalışan vazo ressamları başlıca iki grup altında ele alınır. Bunlardan ilk grubun temsilcileri olan Dinos Ressamı ile Meidias Ressamı, bu tekniğin eski görkemli geçmişini yeniden canlandırmak isterler. Her ikisi de yaklaşık Peloponez Savaşları sırasında çalışmışlardır ve Geç Klasik, yani 4. yüzyıl vazo ressamları üzerinde etkileri büyük olmuştur. Bu etki Sicilya ve Güney İtalya’da üretim yapan az sayıda ve çoğu göçmen çömlekçilerden oluşan “Güney İtalya” vazocularında da görülür.

15 MEIDIAS RESSAMI: Londra’da sergilenen bir hydria üzerinde adı çömlekçi olarak geçtiğinden, Meidias Ressamı olarak adlandırılmıştır. Bununla aynı üslupta yapılmış 4 hydria (biri Florance’da), 4 lekythos, iki lekanis, 2 pyksis, ve 1 oinochoe bu çömlekçinin adıyla zikredilen bir ressam tarafından boyanmış olmalıdır. Ressamın kimliği hakkında herhangi bir şey bilmiyoruz; belki de çömlekçi Meidias ile aynı kişidir.

16 KONULAR •Ressam konularını mitolojiden, özellikle Aphrodite, Eros, ve Dionysos ile ilgili konuları seçer. Kadın ve genç kız motiflerini ise, onları süslenirken, dans ederken gibi pozlarda yapmıştır. Sahnelerinde süslü yazılara ve kompozisyonun zenginliğini artıran süslü bitki motiflerine de yer vermiştir. Bu süsler bundan sonraki 4 yüzyılda çok yaygın olarak vazo üzerindeki sahnelerde yerini alacaktır

17 FİGÜRLER •Erkek ve kadın figürlerinin betiminde Pheidias üslubuna ait idealizmin hala sürdüğünü görmekteyiz. Bunlardan kadın figürlerinin beyaz ve altın sarısı renklerle güçlendirilen süslü takıları onları zengin birer figür konuma getirmiştir. Böylece 5. yüzyıl idealizmine ek olarak zenginliği de vurgulanmıştır. Sahnelerde çocuk Eros figürlerine de sıkça yer vermiştir. Eroslar genellikle yaşlarında çocuklar gibi betimlenmiştir. Özellikle bir sonraki 4. yüzyılda Aphrodythe, Dionysos ve Herakles figürleri gibi Eros da ilgili ilgisiz kompozisyonlarda yer alan figürlerden biri haline gelir.

18 .Athena Nike Tapınağı Balustrade Kabartmaları, Nereidler Anıtı ve Bassae Apollon Tapınağı kabartmalarında görülen kıvrımları aynen vermiştir.

19 ÜSLUBU Kompozisyonlarında derinliği artırmak için yaptığı kısaltma denemeleri yanında, perspektif arayışları da dikkati çeker. Taşozlu Polygnotos’tan beri süren bu derinlik ve hacimlendirma uygulamalarının ulaştığı durumu görmek bakımından önemli bir Ressam olarak karşımıza çıkan Meidias Ressamı, aynı zamanda sonraki 4. yüzyıl ressamların üzerinde oluşturduğu etkiyle de önemlidir. Meidias Ressamı bu dönemde en parlak örneklerini gördüğümüz sembolizm açısından da değerlendirilmesi gereken bir ressamdır. Pano resim sanatının bu dönemdeki ustaları olan Parrhasios ve Zeuxis’te de karşımıza çıkan bazı sembolleştirilimiş kişiliklerin, örneğin Hygeia’nın Sağlığı, Paideia’nın Sanatı ve Bilimi, ya da Peitho’nun Güvenilirliği temsil etmeleri Ressamımızın betimlemeleri arasındadır.

20 •Eserlerinde kalın çizgiler, karanlık ve siluet halindeki figürler, beyaz ve sarı boyaları kullanmıştır. Kırmızı ve siyah renkli boyaları salt siluet tekniği içerisinde kullanılmıştır.

21 Londra’daki Hydria •Üst frizde Aphrodythe’nin kutsal yapısından Leukippos’un kızlarının Dioskurlar tarafından kaçırılması betimlenmiştir. Sahnenin alt kısmında Aphrodythe bir altarın yanında oturuyor sol kenarda ise Zeus elinde mızrağı ile betimlenmiş; yazıtlarda adları yazılı olan Leukippos’un kızları Hileira ve Eriphyle’dir.

22 Alttaki frizde Hesperidlerin bahçesi, Chrysosthemis,, Asterope, Hygeia, Klythios, Lipara, Herakles, Ialaos ve Troya savaşın katılan diğer kahramanlar betimlenmiştir.

23 Beazley tarafından MEIDIAS
Hydra Beazley tarafından MEIDIAS

24 Florensa’daki Hydria •Sanatçının bu eserinde karın üzerinde merkezi kompozisyon oluşturmak üzere bir defne dalının oluşturduğu yarım daire biçimindeki alanda Phaon* ve onun karşısında, Demonassa yeralmıştır. Yanda Himeros , Phaon’un solunda Nymphalar Leura ve Chrysogeneia. Pothos ve Himeros’un altında Nympha’lar Hygeia ve Eudaimonia(Şanslılık), solda Pannychia (Gecelik) ve Erosara (sevgi isteyen) yer alır. •M.Ö. 410.

25

26 arasına katılır, Eros’a arkadaşlık eder
Omuzda Aphrodite’nin bindiği bir arabayı çeken Pothos* ve Himeros** betimlenmiştir *Eros'un yanından hiç ayrılamayn arkadaşlarından biri Aşk arzusunun sembolü idi. Aphrodite'in oğlu. ** Aşk isteğinin sembolü. Önüne geçilemeyen tutku Aphrodite’nin yanında gidenler arasına katılır, Eros’a arkadaşlık eder

27

28 •Interior attributed to the Meidias Painter Greek, Athens, about 410 B
•Interior attributed to the Meidias Painter Greek, Athens, about 410 B.C. Terracotta 82.AE.38 Peitho, the goddess of Persuasion, stands addressing a woman named Demonassa, who sits in a rocky landscape looking rather dejected. At the right, a small winged Eros, the god of love, places his hand on Demonassa's shoulder, which makes the subject of Persuasion's message clear. In Greek mythology, Aphrodite, the goddess of love, gave Demonassa to Phaon, a ferryman on the island of Lesbos, in return for a service he had done for the goddess. •This cup provides an unusually good example of the division of labor among different artists in an Athenian red-figure pottery workshop. The Meidias Painter, the head of the workshop, drew the interior decoration on this kylix. A second artist painted the exterior scenes of women conversing and adorning themselves. This second artist, who presumably worked in the shop of the Meidias Painter, was less skillful, or at least less careful, than the master. A third artist who specialized in painting ornament rather than figures probably painted the elaborate floral designs under the handles.

29

30

31

32

33

34

35 Kırmızı Figürlü Krater M.Ö. 425 - 375 Eros - Dionysos - Afrodite
Meidias Ressamı Kırmızı Figürlü Krater M.Ö Eros - Dionysos - Afrodite Sempozyum

36

37 Atina Agora, Loutrophoros
Düğün sahnesi

38 KAYNAKLAR: Kaltsas, Nikolaos, and Alan Shapiro, eds. Worshiping Women: Ritual and Reality in Classical Athens. New York: Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation (USA), 2008. Kaynak: Antikçağ Vazo Ressamları (Resimli / Açıklamalı) | izafet.net Copyright ©izafet.net Boardman, J., Yunan vazo tarihi: çömlekçilik, ressamlar ve resim (2001 Londra): FIG.193 (A) Beazley, J.D., Attic Red-figure Vase-painters, 1st ed. (Oxford, 1942): The Athenian Agora, Results of Excavations conducted by the American School of Classical Studies at Athens: 30, PL

39 HAZIRLAYANLAR: BURAK ALİ HAYRİ 112606025 HÜSEYİN TOK 112606068
ALİ SARGIN


"KLUGMANN & MEIDIAS RESSAMLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları