Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTurgay Tarhan Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yrd. Doç. Dr. E. Zehra TURAN & Öğ. Gör. Ata ESKİN
2
Genel Bilgiler Bölüm hakkında bilgi verilen sayfalarda, bölümdeki öğretim eleman sayısı, bölümün amacı gibi ana başlıktaki bilgilerin sürekli güncel tutulması. AKTS formlarının eksiksiz doldurulması. AKTS otomasyon sisteminde, bölüm başkanları tarafından bölümün derslerine giren öğretim elemanlarına ders atamalarının yapılması. Değişen öğretim elemanlarının adlarının değiştirilmesi. Her dönem derse giren öğretim elemanının yeniden AKTS formunu düzenlemesi ve derslerini bu forma göre takip etmesi. Öğrenciye dönem başlangıcında AKTS formlarından haberdar etmesi.
3
Tüm bölüm başkanlarının bölümdeki dersleri, AKTS otomasyon sisteminde de dersi veren öğretim elemanının sorumluluğuna ataması. Dersi üzerine atanan öğretim elemanının, kendi AKTS otomasyon sisteminde dersi kendi üzerine ataması. Ders öğrenme ve program çıktılarının haftalık ders içeriklerine göre (her hafta yapılan dersin her hafta ders öğrenim çıktısının girilmesi gerekmektedir) yeniden düzenlenerek, ders öğrenme ve program çıktı içeriklerinin birbiri ile örtüşmek üzere güncellenmesinin yapılması. Ders öğrenim çıktısının Türkçe ve İngilizce çevirilerinin yeniden gözden geçirilmesi. Ders ile ilgili öğrenciye önerilebilecek olan ders kitaplarının sisteme girilmesi. Web Sayfasında (bologna.nevsehir.edu.tr) yapmak istediğiniz değişikliklerden haberdar edilmesi.
4
Her bir ders için yapılacak
Dersin amacı - Öğreten Dersin hedefleri - Öğreten Ders çıktıları (kazanımları) – Öğrenci Öğrenci iş yükü AKTS kredisi
5
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi
Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Sektörel Yeterlilikler Program Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları ve Yetkinlikler 5
6
Program çıktılarından hareketle dersler belirlenir ve her bir ders için
öğrenme çıktıları hazırlanır. Program çıktıları ve öğrenme çıktıları birbiriyle ilişkilidir. Program çıktıları programı tamamlayan öğrencilere yönelik daha genel ifadeler, öğrenme çıktıları ise program çıktıları doğrultusunda belirlenmiş bir ders için öğrencilerin neleri yapabileceğinin daha detaylandırılmış ifadesidir.
7
Ders Öğrenme Çıktılarının Yararları
Öğrenciler bu dersleri başarı ile tamamladıklarında hangi yeterliliklere sahip olacaklarını önceden bilirler; Öğrencilerin öğrenim programları dışındaki aktivitelerinde öğreneceklerinin anlaşılır olmasına yardım eder; Öğrenci hareketliliği için engelleri azaltır ve yaşam boyu öğrenimi teşvik eder; Eğitim-öğretim düzeyleri arasında yatay ve dikey geçişleri anlaşılabilir hale getirir; Ara yeterlilikler dâhil bütün yükseköğretim yeterliliklerinin ve kredi aralıklarının kapsamlı bir listesini sağlar; Böylece öğrenenlere yardım eder, onları destekler ve onlara yönelik bütün eğitim fırsatlarını açıklar
8
Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS (ECTS)/yarıyıl
Biz bölümde ne yapacağız? ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI / GÖZDEN GEÇİRİLMESİ Program çıktılarını sağlayacak eğitim planının hazırlanması veya mevcut planın gözden geçirilerek yeniden şekillendirilmesi Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS (ECTS)/yarıyıl Dikkat: AKTS ulusal kredi değildir! Dayanak: Öğrenci iş yükü ‘dür.. 60 AKTS(ECTS)/yıl Lisans:Toplam 240 AKTS(ECTS) 4 yıl için
9
PROGRAM ÇIKTILARININ BELİRLENMESİ (PROGRAMME OUTCOMES)
Program Girdileri Program Çıktıları MEVCUT GİRDİLER Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi İç Kalite Güvencesinin Avrupa Standartları ve Temel İlkleri Tuning Projesi (30 genel yetkinlik) SAĞLANABİLİR GİRDİLER Paydaş Görüşleri BELİRLENECEK ÇIKTILAR Programa (mesleğe) özgün çıktılar Genel (jenerik) çıktılar
10
Öğrenci İş Yükü Hesaplama
11
Yukarıdaki tabloda iş yükü sütunu aşağıdaki gibi hesaplanmaktadır.
Verilen örnek 2 saat teorik 1 saat uygulamalı ders olduğundan “Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama)=3” Tablodaki sayı kısmına ise akademik takvimde olduğu gibi kaç hafta ders yapılacağı (14) yazılmalıdır. Haftalık saat ve sayı değerlerinin çarpımı o satır için iş yükü olarak hesaplanacaktır. (3x14=42)
12
Dersim kapsamında sözlü sınav, laboratuar sınavı yapmıyorsam bu alanlar boş bırakılacaktır.
Fakat tablodaki haftalık ders saati, ara sınav için hazırlık, ara sınav, final sınavı için hazırlık, final sınavı kısımları mutlaka doldurulmalıdır. Ara sınav satırı şu şekilde doldurulur. Formu doldururken ölçme yöntemi kısmında ara sınav için saat cinsinden süre ne kadar gösterilmişse haftalık saat sütununa o yazılmalıdır. Sayı sütunu ise öğrenci o ders için 1 ara sınava girdiğinden 1 yazılmalıdır. Aynı durum final sınavı içinde geçerlidir. 1 AKTS kredisi 30 iş yüküdür. Toplam iş yükü: iş yükü sütunundaki değerlerin toplamıdır. “Bir dersin AKTS Kredisi= Toplam iş Yükü/ 30” olarak hesaplanır. Örnekteki dersin AKTS kredisi 120/30=4 AKTS’dir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.