Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI"— Sunum transkripti:

1 BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI

2 Güvenli Limanlar ve İskeleler (Safe Ports and Berths): Kiracılar geminizin sadece emniyetli bir liman ve iskelede bulunmasını isteyebilirler. Güvenli Liman (Safe Port) teriminden anlaşılması gerekenler aşağıda açıklanmıştır. Limana güvenli giriş (Safe Entry to the Port) - Nehir mecralarını da kapsar. Güvenli rıhtım (Safe berth) - "daima yüzer halde" (always afloat) koşuluna bağlı olarak "n.a.a.b.s.a" "daima yüzer halde değil fakat güvenli bir yerde" şartını kapsar.

3 Limandan emniyetli çıkış (Safe exit from the Port) - Nehir mecralarını da kapsar. Belirtilen liman veya yanaşma yeri güvenli değilse, kiracılar doğacak tüm hasar ve zararlardan sorumlu olacaklardır. Eğer gemi kaptanı, gösterilen limanın güvenli olmadığını biliyorsa veya bilmesi mümkün ise -örneğin Pilot Book'lardan araştırarak- doğacak zararlardan kiracılar sorumlu değildir.

4 Gelgit Etkisindeki Limanlar (Tidal Ports): Geminizin Gelgit etkisinde bulunan bir limana yapacağı sefer için özel bir dikkat ve itina göstermelisiniz. Geminizin yanaşık bulunduğu rıhtım bordasında, gelgit akıntı ve dalgalan etkisiyle rıhtım ile sürtündükçe kaplama saçlarının hasarlandığına eminseniz, bu rıhtımı terk etmek için tereddüt etmeyiniz. Karine ve kaplama saçlarını onarmak için gereken fedakarlık, gemiyi bu rıhtımdan avara etmek için gerekenden daha pahalıya mal olacaktır.

5 Denize Elverişlilik (Seaworthiness): Uluslararası anlaşmalara göre bütün gemi sahipleri, gemi sefere başlamadan önce denize elverişliliğini sağlamak üzere yapılan gözlemleri (examinations) kapsayan ayrı bir jurnal hazırlatmak ve istendiğinde alakalılara göstermek zorundadırlar. Ambar kapaklarının sızdırmaz olduğunu yanıtlayan gözlemler için tutulmuş olan Dokümanları düzenli olarak dosyalamak ve takip etmek Gemi kaptanının titizlikle uyguladığı işlemlerden biri olmalıdır. Ambar kapakları veya menhollerin deniz veya yağmur sularını sızdırmalarından oluşan hasarlar sırasında büyük boyutlara ulaşmaktadır.

6 Düzenli bir bakım ve tutum (maintenance) ve periyodik gözetim (examinations) ve zamanında ısmarlanan yedek parçalar ile geminin denize elverişliliği sürekli denetim altında Tutulmalıdır. Bu konuda pek çok denizci gemi üzerindeki bir surveyin yapıldığı zamana ait bazı onarım ve denetim işlemi yaptırmanın yeterli olduğunu düşünürler. Gözetim sırasında da, içine deniz suyu sıkılan bir Can filikasının kaplama levhaları arasından oluk oluk suların dışarı aktığını görerek dehşete kapılırlar!


"BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları