Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBilge Özmert Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM
2
Kuşak Sınıflamaları a) Gelenekseller b) Bebek patlaması kuşağı c) X kuşağı d) Y kuşağı e) Z kuşağı
3
BEBEK PATLAMASI KUŞAĞI
GELENEKSELLER BEBEK PATLAMASI KUŞAĞI X KUŞAĞI Y KUŞAĞI Z KUŞAĞI
4
a) Gelenekseller «Sessiz kuşak». 2. dünya Savaşı
a) Gelenekseller «Sessiz kuşak» *2. dünya Savaşı *Fedakarlık(ülke için mal ve hizmet üretmeden ülkeye hizmet ederken ölme ve savaşma) *Herkesin iyiliği için fedakarlık, sadakat ve sıkı çalışma *İş yerinde bilgelik ve kurumsal deneyim *Teknoloji kullanarak iletişim kurmaz *Yazılı iletişim *İşverenlere sadık *Otoriteye saygı *Emir-komuta zinciri *Örgütte hiyerarşik yapıya saygı, kurallara uyum *iş=yaşam boyu süren kariyer (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)
5
a) Bebek Patlaması Kuşağı «Baby Boomers». 2
a) Bebek Patlaması Kuşağı «Baby Boomers» *2. Dünya Savaşı’ndan sonraki ekonomik patlama *Aileleri tarafından çok şımartılmış *Ruhsal gelişim ve kişisel değerlerine uygun yaşam tarzı arayan *Takım çalışmasına inanan *Güçlü iş ahlakı (hak ettiğini alacağına inanç) *Tek bir işte çok parlak bir başarı *Kariyerini dengeleme isteği (sürekli büyüyen kariyer) *Çalışkan, sorumlu, adil *Çok ileri iletişim yeteneği *Başkalarına güven *Sadakat ve gelenekleri önemser *Duygusal anlamda olgun *Çalışma ortamında olumlu yaklaşım, çatışmalardan kaçınma *Örgütün başarısında bireysel katkılara önem *Çalışana başarı fırsatı verirler *Genellikle grup halinde dolaşırlar *Örgüte yeni katılanlara danışmanlık desteği (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)
6
a) X Kuşağı *Bebek Patlaması kuşağının gölgesinde (bu nedenle benzer özellikler sergilerler) *Kendilerine daha çok güven ve bireysellik *Kanaat duygu ve marka sadakati yüksek *Toplumsal sorunlara duyarlı *Köklü değerlerin savunucusu *Teknolojik gelişmelere açık *Çok zeki, hırslı ve bağımsız *Dinlenme işten daha önemli: Tembel *Kendine sadakat işverene sadakatten daha önemli *Yaşam tarzına değer verme *Daha olumsuz düşünen bireyler (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)
7
a) Y Kuşağı *Bilgi ve iletişim teknolojileri (bilgisayar, internet) günlük yaşamın ayrılmaz parçası *Teknoloji bağımlısı *Ağ kuşağı (öğrenme, alışveriş yapma, çalışma, oynama, başkalarıyla iletişim şekilleri) *Çalışma hayatında yeni *Medya ve iletişime en yakın *Özgürlüklerine düşkün *En tüketici *Çok çalışmaktansa zekasını kullanarak çalışma (Teknoloji) *Çabuk ulaşılırdırlar *İş yerine bağı değil *10’dan fazla iş değiştirebilirler *İşten çok işin getirdiği fırsatlar (yüksek ücret, iş güvencesi gibi) önemli *Nüfus dağılımında ve çalışma yaşamında en yüksek paya sahip (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)
8
a) Z Kuşağı. Yaşça küçük; çalışma yaşamında hemen hemen yok
a) Z Kuşağı *Yaşça küçük; çalışma yaşamında hemen hemen yok *Çalışma yaşamında nasıl davranış sergiledikleri tam olarak bilinmiyor *Bazı tahminlere göre *bu kuşak çalışma hayatına girdiğinde çalışma hayatında 5 farklı kuşak söz konusu *Bu nedenle bu kuşakların farklılıklarına bağlı olarak ihtiyaçlarının iyi analiz edilmesi önemli (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)
9
YARARLANILAN KAYNAKLAR Polat, S., Arslan, Y., Günçavdı, G., Çiçek, H., ve Kazak, E. (2016). Okullarda Kuşaklararası Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.