Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBercu Ertegün Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ISO 9001 : KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARDI Bilgilendirme Eğitimi Yrd. Doç. Dr. Cihan KÜRKÇÜ Ekim 2017
2
KALİTE MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI TAM VE SÜREKLİ
KARŞILAYABİLECEK HİZMETLERİN EN EKONOMİK ŞEKİLDE SAĞLANMASIDIR
3
KALİTE AMACA UYGUNLUK KULLANIMA UYGUNLUK STANDARTLARA UYGUNLUK
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN ÖLÇÜSÜ
4
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ için
Daha kaliteli bir AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ için çağdaş bir yönetim anlayışı TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
5
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ YÖNETİM ÇALIŞAN SÜREÇLER Paydaşların varolan ve de gelecekteki beklentilerinin, Tam ve ekonomik olarak, zamanında karşılanması için çalışanların katılımı ile tüm faaliyetlerin sürekli geliştirilmesini ve iyileştirilmesini öngören bir yönetim anlayışı’dır.
6
Toplam Kalite Yönetimi
Paydaşların Tatminini Esas Alır
7
Paydaşlar YÖNETİCİLER TEDARİKÇİLER TOPLUM ÇALIŞANLAR
MÜŞTERİLER ( Öğrenciler ) YÖNETİCİLER TEDARİKÇİLER TOPLUM ÇALIŞANLAR
8
ISO 9000 NEDİR? ULUSLARARASI BİR STANDART SERİSİDİR
GEREK ÜRETİM GEREKSE HİZMET SEKTÖRLERİNDE HER KURULUŞ İÇİN FAYDALI ÇAĞDAŞ BİR STANDARTTIR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ İÇİN MODEL OLUŞTURUR VE REHBER NİTELİĞİ TAŞIR TOPLAM KALİTE YOLCULUĞUMUZUN ÖNEMLİ BİR AŞAMASIDIR
9
ISO 9000 Serisi Standartların Tarihçesi
1960’ LARDA ASKERİ SAVUNMA SANAYİ STANDARTLARI 1979 BS 5750 VB. ULUSAL STANDARTLAR 1987 ISO 9000’LER ULUSLAR ARASI STANDARTLAR 1988 TS ISO 9000 , EN 29000 1994 REVİZYON 2000 REVİZYON 2008 REVİZYON 2015 REVİZYON
10
ISO 9000 SERİSİ STANDARTLARI
ISO 9000:2015…Kalite Yönetim Sistemi- Temel esaslar,terimler,tarifler ISO 9001:2015…Kalite Yönetim Sistemi-Şartlar ISO 9002:2016…ISO 9001:2015 Standardının uygulanması için kılavuz ISO 9004:2009…Kalite Yönetim Yaklaşımı-Bir kuruluşun sürdürülebilir başarısı için yönetim ISO 19011:2011…Yönetim Sistemleri Denetimi için kılavuz
11
ISO 9000 SERİSİ STANDARTLARI
Belgelendirmeye esas tek standart : ISO 9001:2015 Serideki diğer standartlar kılavuz niteliği taşımaktadır.
12
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARDININ FAYDALARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLUŞTURMAK İÇİN ULUSLARASI KABUL GÖRMÜŞ BİR MODELDİR DAHA ETKİN VE VERİMLİ BİR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULMASINI SAĞLAR KALİTE SİSTEMİNİN BELGELENDİRİLMESİNDE ESASTIR KURUMUN İMAJI GÜÇLENİR MÜŞTERİ İSTEKLERİNİ HER ZAMAN, ZAMANINDA VE İLK DEFADA KARŞILAYAN ÜRÜN VE HİZMETİ GERÇEKLEŞTİRMEK AMACIYLA YARARLANILAN BİR SİSTEMDİR MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ AZALIR,MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ,BAĞLILIĞI,SAYISI ARTAR
13
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARDININ FAYDALARI
DAHA ETKİN BİR YÖNETİM SAĞLAR ÇALIŞANLARIN KALİTE BİLİNCİ ARTAR HER DÜZEYDE İLETİŞİM GÜÇLENİR SÜREÇ YÖNETİM SİSTEMİ İLE SÜREÇLERİN DAHA ETKİN VE VERİMLİ ÇALIŞMASI,SÜREÇLERARASI İLİŞKİLERİN DAHA SAĞLIKLI YÖNETİLMESİ SAĞLANIR DAHA SAĞLIKLI ÖLÇME,ANALİZ VE DEĞERLENDİRME YAPILIR KAYNAKLAR DAHA VERİMLİ KULLANILIR HATALAR AZALIR MALİYETLER DÜŞER TEDARİKÇİ SEÇİMİNDE KRİTERDİR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE GİDEN YOLDA ÖNEMLİ BİR ADIMDIR
14
ISO 9001 :2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
15
ISO 9001:2015 Ana Başlıklar 1.Kapsam
2) Atıf yapılan standart ve/veya dokümanlar ISO 3) Terimler ve tarifler ISO ‘te tanımlanmıştır
16
ISO 9001:2015 Ana Başlıklar 6)Planlama 7)Destek 8) Operasyon
4) Kuruluşun bağlamı 5) Liderlik 7)Destek 8) Operasyon 10) İyileştirme 6)Planlama 9) Performans değerlendirme
17
PUKÖ Döngüsü KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ 7.Destek 8.Operas yon 6.Planlama
9.Performans Değerlendirme 6.Planlama 5.Liderlik 10.İyileştirme
18
PUKÖ Döngüsü ÖNLEM AL PLANLA KONTROL ET UYGULA
Süreç performansının sürekli iyileştirilmesi için gerekli önlemleri al, uygulamaları standartlaştır. Müşteri şartlarının karşılanması için hedefleri ve süreçleri planla Planları gerçekleştir, neyi nasıl yapacağız Konulan hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını ölç, kontrol et
19
İyileştirme Bir kuruluşun mevcut performansını muhafaza etmesi, iç ve dış koşullarındaki değişimlere cevap verebilmesi ve yeni fırsatlar yaratabilmesi için iyileştirme esastır. Sürekli iyileştirme Sıçrama Yaklaşımı ZAMAN PERFORMANS P U K Ö
20
SÜREÇLER ÜST SÜREÇLER ANA SÜREÇLER ALT SÜREÇLER
21
AEÜ Süreçleri
22
Risk Bazlı Düşünmek Nedir?
‘Risk bazlı düşünmek’ bilinçli olmadan ve otomatik olarak yaptığımız bir çalışmadır. Risk kavramı, ISO 9001’de üstü kapalı olarak hep vardı, ancak bu revizyonda daha belirgin hale getirildi ve yönetim sisteminin bütününe yerleştirildi. ‘Risk bazlı düşünmek’ proses yaklaşımının bir parçasıdır. ‘Risk bazlı düşünmek’ önleyici bir yaklaşımdır. Risk sadece negatif olarak düşünülmemelidir. Fırsatları tanımlamaya da yarar, bu da pozitif yönüdür.
23
AEÜ Kalite Web Sayfası: https://kalite.ahievran.edu.tr
PROSEDÜRLER Kalite sistem elemanlarının uygulanmasını tanımlayan dökümanlardır. Bir prosedür kuruluşun işleyişi ile ilgili faaliyetleri tanımlayabilir. Prosedür belirli bir işlemin yada bir dizi işlemin ne şekilde yürütüleceğine dair gerekli bilgileri verir. Gerekli olan durumlarda prosedürler talimatlara yada dahili kılavuz dökümalara atıfta bulunabilir.
24
TALİMAT Talimatlar bir prosedürün ne şekilde uygulanacağını ayrıntılı şekilde açıklayan şartname veya işlem sırasıdır. Bir talimat genellikle bir prosedür ile ilişkili bir yada daha fazla işlemi içerir. Talimatlar ilgili prosedür veya el kitabının ilgili bölümleri ile ilişkilendirilir.
25
FORMLAR Kalite yönetim faaliyetlerinin yürütülmesini kolaylaştırmak için çeşitli formlar hazırlanabilir. Prosedürler, talimatlar ve diğer dökümanlarda, ilgili formlara atıfta bulunulabilir.
27
Ahi Evran Üniversitesi Temel Değerler
1- Tarihi ve kültürel değerlere sahip çıkan, 2- Akıl, ilim ve ahlak ekseninde ahilik ilkelerini benimseyen, 3- Bilimi önceleyen, 4- Yeniliğe ve gelişime açık, çözüm odaklı, 5-Adil, şeffaf, hesap verebilir ve katılımcı yönetim anlayışına sahip olan, 6- Görev ve sorumluluk bilincini aşılayan, 7- Kalite ve verimliliği ilke edinen, 8- Etkili iletişimi ilke edinen,
28
Ahi Evran Üniversitesi Temel Değerler
9- Yönetimde kurumsallaşmayı ilke edinen, 10- İnsan odaklı ve toplumsal duyarlılığı olan 11- Farklılıkları zenginlik olarak kabul eden, hoşgörülü ve özgürlükçü 12- İşbirliği ve dayanışmayı teşvik eden, rekabete açık, 13- Etik bilinçlenmeye önem veren, 14- Çevreye duyarlı olan bir üniversite olmaktır
30
İŞİMİZ BİTTİ Mİ? ISO 9001 BELGESİNİN ALINMASI
ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİNİN GARANTİ EDİLMESİ DEĞİLDİR. ÇÜNKÜ KALİTE, BİR YAŞAM TARZIDIR. HER ÇALIŞAN, HEM KENDİ KALİTESİNİ HEM DE DİĞER ÇALIŞANLARIN KALİTESİNİ GELİŞTİRME ÇABASI İÇİNDE HAREKET EDERSE; KALİTE BİR YAŞAM TARZI OLUR.
31
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, TOPLAM KALİTE YOLCULUĞUNUZDA BAŞARILAR DİLERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.