Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geometrik Dönem M.Ö.900-700.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geometrik Dönem M.Ö.900-700."— Sunum transkripti:

1 Geometrik Dönem M.Ö

2 Geometrik Dönem M.Ö Yük.:0.36 m., pişmiş toprak, çarkta şekillendirilmiş Euboia adası (K.Yunanistan’da) M.Ö.900 , mezar buluntusu Kentauros biçimli

3 Geometrik Dönem M.Ö Yük.:0.11 m., bronz, Olympia (K.Yunanistan’da) M.Ö Kentauros ile döğüşen kahraman heykel grubu Herakles ile Nessos’un mücadelesi, (Eurymanthos Yaban Domuzu)

4 Geometrik Dönem M.Ö Yük.:0.16 m., bronz, M.Ö At figürü

5 Metal Döküm Heykel Yapımı

6 Metal Döküm Heykel Yapımı

7 Geometrik Dönem M.Ö Yük.:0.20 m., bronz, Thebes (K.Yunanistan’da) M.Ö.700 Erkek figürü Bacağında yazıt var :“Mantiklos beni gümüş oklu tanrıya sundu.Phoibos! Dönüşte bana güzel bir iyilik yap!”

8 Orientalizan Dönem M.Ö.700-650

9 Orientalizan Dönem M.Ö. 700-650
Yük.:0.24 m., fildişi Atina (K.Yunanistan’da) M.Ö.700 Genç kız figürü Polos başlık üzerinde maender bezeği

10 Orientalizan Dönem M.Ö. 700-650
Yük.:0.14 m., fildişi Samos (Ege Adaları) M.Ö Genç erkek figürü Lyranın iki kolunda aplik olarak kullanılmıştır

11 Arkaik dönem M.Ö.650-480 Kuros (Erkek) Heykelleri

12 Attika’da (K.Yunanistan’da bölge) M.Ö.610
New York Kuros’u Yükseklik:1.84 m, mermer Attika’da (K.Yunanistan’da bölge) M.Ö.610 Mısır grid sistemine bağlı, frontalite duruş Gerçek anatomik özellikleri yansıtmıyor

13 New York Kuros’u

14

15 Duruşlar, Hareketler Saçlar, Anatomik Özellikler Mısır (doğu) etkileri

16 BÜYÜK BOYDAKİ TAŞ HEYKELLERİN YAPIMI İÇİN YAPILAN ÇALIŞMALAR

17 Taş Heykel Yapımı

18 Athens, National Museum Yük.: 3,05m. (restore edildikten sonra)
Sunion Kuros’u Athens, National Museum Yük.: 3,05m. (restore edildikten sonra) Poseidon Kutsal Alanı (Sounion), M.Ö. 600 Denizkabuğu şeklinde saç kıvrımları, yuvarlak kaslar İonik volüt kulak

19 Sunion Kuros’u

20 Kleobis ve Biton

21 Kleobis ve Biton Delphi Müzesi
Yük.: 1.97 m (restore edildikten sonraki durumu) M.Ö. 590 Yazıt var kaidede

22 Anavysos Kuros’u Anavysos (Attika-Kıta Yunanistan) Yük.: 1.94 m
Yazıt var kaidede: “Ön saflarda çarpışırken Savaş tanrısının gazabına uğrayan Kroisos’un ölümü üzerine yapılmış bu antın önünde dur ve kederlen”

23 Aristodikos Kuros’u National Museum, Athens M.Ö Yük. : 1.95 m

24 Kritios Kuros’u Akropolis Müzesi, (Atina) Yük: 0.86 m M.ö Klasik Dönem heykeltraşlığına öncü bir eserdir.

25 Arkaik dönem M.Ö.650-480 Kore (Genç Kız) Heykelleri

26 Athens, National Museum Delos M.Ö. 640 - 625 Yük.:1.75 m
Nikandre Kore’si Athens, National Museum Delos M.Ö Yük.:1.75 m En erken normal insan boyutundaki kadın heykeli Kalınlığı hiçbir noktada 20 cm.’yi geçmiyor.

27 Nikandria Kore’si

28 Nikandria Kore’si Naksos’lu Deinodikes’in kızı, Deinomines’in kızkardeşi, Phraksos’un karısı Nikandria, okları uzağa atabilen tanrıçaya beni sundu.

29 Louvre Müzesi (Fransa) Girit Yük.:0.65 m. M.Ö. : 640 - 630
Auxerre Kore’si Louvre Müzesi (Fransa) Girit Yük.:0.65 m. M.Ö. : Daedalik stil

30 Duruşlar, Hareketler Saçlar, Anatomik Özellikler Mısır (doğu) etkileri

31 Auxerre Kore’si

32 Berlin Kore’si Berlin Antikensammulungen. Yük.: 1.93 m M.Ö

33 Akropolis Müzesi, Atina Yük. : 1.17 m M.Ö.530
Peplos’lu Kore Akropolis Müzesi, Atina Yük. : 1.17 m M.Ö.530

34 Peplos’lu Kore

35 Peplos’lu Kore

36 Atina Akropolis’inde bulunmuş koreler M.Ö. 530-500

37 Thaliarkhos’un oğlu Euthydikos adadı beni..
Euthydikos Kore’si Atina Akropolis’inde M.Ö. 490 Thaliarkhos’un oğlu Euthydikos adadı beni..

38 Kore Heykellerinde Görülen Kıyafetler Khiton Peplos Manto

39 Korelerin Gelişimi Kurosların Gelişimi

40 Arkaik Dönem Heykeltraşlık Özellikleri
Frontalite duruş Heykelin tüm yükünün iki bacak üzerinde toplanması Hareket yok, sadece ve genellikle sol ayağın biraz önde yapılıyor (kuroslar) Hareket yok, bazen bir kol dirsekten bükülerek göğüs hizasına birleştiriliyor (koreler) Yumruk yapılmış eller vücuda bitişik Saçlar peruk şeklinde Anatomik detaylar özensiz İlk örneklerde doğu etkisi görülüyor. Yüzde ilk örneklerde donuk bir ifade var, dönemin ortalarında hafif bir gülümseme görülüyor (arkaik gülüş) Genelde mermer ve büyük heykeller tercih ediliyor Adak olarak yapılıyorlar Kurosların büyük bir çoğunluğu çıplak, Koreler ise giysili olarak betimleniyor

41 Arkeoloji Heykel

42 M.Ö. 500-400 PERS EGEMENLİĞİNDEKİ ANADOLU
VE KITA YUNANİSTAN İonia İhtilali 490 Marathon savaşı, Persler Atinalılar tarafından bozguna uğratılıyor 480 Thermopylai Persler Atinalıları yeniyor. 480 Salamis Deniz Savaşı Atinalılar Persleri yok ediyorlar. 478/477 Attika-Delos Deniz Birliğinin Kurulması Atinalıların Ege’deki üstünlük dönemi

43 ( III. Alexander – Makedonya Kralı) Seferleri
Büyük İskender ’in ( III. Alexander – Makedonya Kralı) Seferleri

44 Geç Arkaik-Erken Klasik Dönem Mimari Plastik Eserler
Pediment (Alınlık) Heykel Grupları ve Metop Kabartmaları

45 Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

46 Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

47 Aigina Aphaia Tapınağı M.Ö. 500-480

48

49 M.Ö. 490-480 Erken Klasik Heykelleri
Euthydikos Kore’si Kritios Kuros’u Sarışın Oğlan

50 Delphili Arabacı Yük.: 1.80 m. M.Ö. 478-474
Gözler, saç bandı ve dizginler akrolit (bakır-cam) Khiton giymiş Dönem özellikleri: Vücuttaki çok hafif dönüş ve elbise kıvrımlarının tamamen dik inmesi

51 Delphi’li Arabacı

52 Olympia Zeus Tapınağı M.Ö. 470-456

53 Olympia Zeus Tapınağı Batı Alınlık Lapith-Kentauros Mücadelesi

54

55 Olympia Zeus Tapınağı Doğu Alınlık Araba Yarışı

56

57 Herakles’in Oniki İşi (dodekathlos)
Olympia Zeus Tapınağı Metop Kabartmaları Herakles’in Oniki İşi (dodekathlos)

58

59 Myron M.Ö. 460-440 En önemli özellikleri
Hareketi ve hareketliliği getirmiştir Eserlerinde insan hareketlerinin çok kısa bir anını betimlemeye çalışmıştır Eserlerinde sürekli hareket ve hareket öncesi gerginliği yansıtmıştır Eserleri: Diskobol (disk atan atlet), Athena ve Marsyas

60 Polykleitos M.Ö. 450-420 Eserleri Bronz Döküm tekniğinde yapılmış
Konu olarak daha çok çıplak atletleri seçmiş En önemli özellikleri Eserlerinde yarattığı derinlik Vücut uzuvları arasındaki uyum Zıt hareketlerin dengesi Heykeltraş Polykleitos’un insan vücudu ve heykeltraşlık eserlerindeki simetriye ilişkin bir kitap yazmış (Kanon) Günümüze hiçbir orijinal eseri ulaşmamış

61 Praxiteles M.Ö. 370-320 Eserleri Bronz Döküm tekniğinde yapılmış
Konu olarak daha çok çıplak atletleri seçmiş En önemli özellikleri Vücuttaki “s” hareketi Tanrıları insanlaştırma ve oldukça doğal betimleme Eserleri: Hermes ve Bebek Dionysos Apollon Sauroktonos Dinlenen Satyr Knidos Aphrodite’si

62 Klasik Dönemi Arkaik'ten ayıran en önemli özellikler
Frontalitenin / Tek cepheliliğin kırılması ( Kritios Oğlanı ile 480/470) 2.Heykellere genel olarak ciddi stil / ya da Almanca'dan çevirisi ile strengen-gergin stilin gelmesi ( duruşlarda, ifade de bu durum gözlenir) 3. İdealizim yakalanması. Özellikle vücut yapılışlarında ideal ölçülerin kullanılmaya başlanması. 4.Geç dönemde sakin ifadelerin belirmesi MÖ 4. yy sessizliği dediğimiz durum. Gerginlikten uzak. Sakin ve temiz ifadelerin yüzlere yerleşmesi. 5. Polyleitos'un Kanonu gibi heykel şekillendirilişindeki yeni prensiplerin çıkması. Bu oranlama sistemi etkisini Roma heykellerine dek uzanacak biçimde göstermiştir.

63 Uyuyan Satyr M.Ö. 200 civarına ait orjinalin Kopyası Barok üslup

64 Hellenistik Dönemi Klasikten ayıran en önemli özellikler:
Tanrı ve tanrıçaların betimlenişindeki cesaret. Tanrıçanın çıplak betimlenmeye başlaması Klasikte pek görülen bir uygulama değildir. 2. Barok ifade, özellikle vücut hatlarının, detaylarının, ve hareketlerin abartılı bir biçimde verilmeye başlanması 3. Pathetik ifade, iç dünyanın, ruh halinin, çekilen acı ve sıkıntıların dışa vurulması. Yüz ifadelerinde ve vücut hareketlerinde bu durumun yansıması. 4.Realist/ gerçekçi anlayışın ortaya çıkması. Yaşanan olaya ve gerçekleştirilen eyleme bağlı olarak bu durumun heykel vücutlarında pozlarında giysilerinde ve tanımlanan mekanda ortaya çıkmasıdır. 5. Realizme bağlı olarak sadece tanrı ve tanrıçaların değil sıradan insanların ve günlük hayattan alınan sahnelerin de betimlenen konular kapsamına dahil edilmesi. Klasikte neredeyse yalnızca filozoflar, tiranlar gibi toplumda önemli statüye sahip insanlar ya da kahramanlar idealize bir biçimde betimlenirken Hellenistik'te herkes konu olabilmektedir.

65 Hellenistik Arkaik Klasik


"Geometrik Dönem M.Ö.900-700." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları