Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğrenciler Ne Öğrenecek?
2
Öğrenciler NE Öğrenecek?
Öğretimi planlama sürecinin başında şu soruya yanıt aranır: Dersin ya da ünitenin sonun öğrencilerin kazanmasını beklediğimiz bilgi ve beceriler nelerdir? Planlama sürecinde bu soruyu cevaplamak için kullanılan öğretim stratejisi hedefleri belirlemedir.
3
Hedefleri Belirleme Öğrenciler Ne Öğrenecek?
4
Hedefleri Belirleme Hedefleri belirleme nedir?
Öğrencilerin kısa ve uzun süreli başarıların farkına varmasını sağlamak için uzmanlık kazanması gereken becerilerdir. Hedeflere yönelik genellemeler: Öğrencilerin neye odaklanmasını gerektiğini sınırlar. Öğretmenler öğrenciler için belirlediği hedefleri kişileştirmesi için öğrencileri cesaretlendirmelidir. Öğretim hedefleri çok çok özel olmamalıdır.
5
Hedefleri Belirleme ÖNERİLER
Özel fakat esnek öğrenme hedefleri belirlenmelidir. Öğrencilere öğrenme hedeflerini bireyselleştirmesine esneklik sağlanmalıdır. Öğrenme hedeflerini öğrencilere ve velilere iletin. Öğrenciler ile özel öğrenme hedefleri için anlaşma yapın.
6
Hedef Belirlemede Teknoloji Kullanımı
Teknoloji öğrenme hedeflerini belirleme sürecini daha kolay hale getiren düzenleme iletişim araçları sağlayarak hedef belirleme sürecini desteklemektedir. Öğretmenlere standartları ve hedefleri belirmeye yardımcı olan kaynaklara erişim imkanı sağlar.
7
Hedef Belirlemede Teknoloji Kullanımı
Teknoloji araçları Kelime İşlemci Uygulamaları Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları Veri Toplama Araçları Web Kaynakları İletişim Yazılımları
8
Kelime İşlemci Yazılımları
Öğretmenler öğretim hedeflerine daha fazla duyarlı olmalı ve öğrencilerin hedefleri belirlemeye yönelik düşünmelerini desteklemelidir. Öğrencilere KWHL çizelgesi oluşturtmak: K = Öğrenciler konu hakkında ne biliyor? KNOW W = Öğrenciler ne bilmek istiyor? WANT H = Öğrenmek için nasıl planlama yapıyor? HOW L = Ünite veya etkinlik sonunda ne öğrendi? LEANRED KWHL çizelgesi öğrencilerin ön öğrenmelerini aktif hale getirir ve öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesine imkan tanır.
9
Kelime İşlemci Yazılımları
KWHL çizelgesi oluşturma Ekle – Şekiller -Dikdörtgen
10
Kelime İşlemci Yazılımları
11
Kelime İşlemci Yazılımları
Öğrenme hedeflerini öğrencilere ve velilere iletin. Dosya – Farklı Kaydet – Kaynak Türü (Web Sayfası)
12
Kelime İşlemci Yazılımları
Öğrenciler ile öğrenme anlaşması yapmak öğrencilerin hedeflerini kişiselleştirmesine imkan sunar.
13
Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları
Bu araçlar öğrencilerin fikirlerini dersin başında, ders sırasında ve dersin sonunda daha kolay planlaması ve düzenlemesi için olanak sağlar. Öğrencilerin öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesine imkan sunmak öğrencilerin ne ve niçin öğreniyorum sorularını anlamasını sağlar. Öğrencilerin öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesini sağlar.
14
Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları
Google hesabı ile ücretsiz özelliklerini kullanabileceğimiz bir uygulama Başka kişiler ile paylaşım yapılabilir. Resim biçiminde bilgisayara indirilebilir. Inspiration, Kidsspiration gibi ücretli araçlarda bulunmaktadır.
15
Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları
Öğrencilere en çok öğrenmek istedikleri şeyleri ve öğrenme hedeflerini karşılamak için odaklanmak istediklerini belirlenmesine imkan sunar. Haritadaya öğrencilerin «Daha fazla öğrenmek istiyorum» sorusunu dallandırması beklenir.
16
Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları
17
Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları
KWHL çizelgesi hazırlamak
18
Veri Toplama Araçları Öğretmenlerin daha anlamlı ve kişiselleştirilmiş öğrenme hedefleri koymasına yardımcı olur. Anket oluşturmak kolay ve hızlıdır. Anketler saklanabilir ve daha sonra tekrar tekrar kullanılabilir. Bir çok sınıftan aynı anketi kullanarak veri toplanabilir. Sonuçlar tüm sınıf ile paylaşılabilmesi bu araçları güçlü yapar.
19
Veri Toplama Araçları Anket oluşturma:
Konunuz ile ilgili öğrencinin ilgilenebileceği bir bilgi sunmayı planlayın. Böylelikle öğrencinin ön bilgisini etkin hale getirerek ölçmüş olacaksınız. Öğrencilerin yanlış anlamalarını ortaya çıkarmak için açık uçlu sorular sorunuz. Öğrencinin ankete cevap verip, tamamlayabilmesi için anketi kısa tutunuz.
20
Veri Toplama Araçları
21
Veri Toplama Araçları Bölüm Oluşturma ve Bölüm Açıklaması Girme
22
Veri Toplama Araçları Açık uçlu soru oluşturma
23
Veri Toplama Araçları Çoktan seçmeli soru oluşturma
24
Veri Toplama Araçları Anketi linkini oluşturma
25
Veri Toplama Araçları Cevapları Görüntüleme
26
Web Kaynakları Web kaynakları iki amaç için kullanılabilir:
MEB Talim ve Terbiye Kurulu sayfasından öğretim programlarına, öğretim programlarından da öğrenme kazanımlarına ulaşmak Dereceli puanlama anahtarı oluşturarak öğrencilere bu kazanımları iletmek ve kişiselleştirmelerini sağlamak.
27
Web Kaynakları Öğrenme Kazanımları
28
Web Kaynakları Dereceli Puanlama Anahtarı Oluşturma (Rubrik Oluşturma)
RubiStar Belirlenen hedefleri ve beklentilerinizi öğrencilere iletmenin bir yoludur. Tasarlanması kolay değildir.
29
Web Kaynakları Create Rubric – Create a Brand New Rubric
30
Web Kaynakları Rubrik bilgilerini oluşturma Sütün Bilgilerini Girme
Satır Bilgilerini Girme İçeriği Girme
31
İletişim Araçları Öğrencilere öğrenme hedeflerini belirlemeleri ve iletimini sağlamak Bloglar araçları
32
İletişim Araçları Bloglar
Ters kronolojik sırada bir veya birçok kişinin katkı sağladığı çevrimiçi günlüklerdir. Kişiselleştirilebilir ve dinamiktir. Tasarımı kolaydır. Yazılanlara başkaları yorum yapabilir. Herhangi bir yazılım bilmenize gerek yoktur. Ücretsiz servisler sınıf kullanımı için yeterlidir.
33
İletişim Araçları Bloglar hedeflerin öğrencilere iletilmesi ve öğrencilerin yorumlar aracılığı ile değerlendirilmesi amacı ile kullanılabilir. Diğer öğretmenlerin blogları incelenerek neler yaptıkları belirlenebilir. Öğrencilere, velilere ve diğer öğretmenlere hedefler iletilebilir.
34
İletişim Araçları Blog Oluşturma (Gmail - Blogger)
35
İletişim Araçları Yeni blog girişi
36
İletişim Araçları Ön izleme
37
İletişim Araçları E-mail
Okulda ve okul dışında hedefleri belirlemek için kullanılabilir. Hedefler postalarda daha sonra değerlendirme ve öğrenci ve velileri haberdar etmek için saklanabilir. haber gazetesi oluşturularak, bu gazetede yer alan kazanımlar bölümü ile veliler konulardan ve öğrenme kazanımlarından haberdar edilebilir.
38
` dersebbasla.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.