Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGülbahar Dink Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
FOKAL EL DİSTONİSİ OLAN BİR OLGUDA İŞ VE ÜRETKENLİK AKTİVİTELERİNE YÖNELİK ERGOTERAPİ MÜDAHALESİNİN ETKİNLİĞİNİN İNCELENMESİ: OLGU ÇALIŞMASI Özge Buket Cesim*, Orkun Tahir Aran*, Çiğdem Öksüz*, Burcu Semin Akel* *Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü Giriş: Gereç ve Yöntem: Çalışmamızın amacı fokal el distonisi olan bir olguda iş ve üretkenlik aktivitelerine yönelik ergoterapi müdahalelerinin etkinliğini incelemektir. Çalışmaya 36 yaşında, kâtip olarak çalışan, 13 yıldır fokal el distonisi olan bir kadın olgu dahil edildi. Kanada Aktivite Performans Ölçümü (KAPÖ) uygulandı. KAPÖ sonucu olgunun iş ve üretkenlik aktivitesi olan yazı yazma aktivitesinde problem belirlendi. Yazı yazma Jebsen Taylor El Fonksiyon Testinin (JTEFT) yazı yazma parametresiyle değerlendirildi. Olgunun iş yeri ziyaret edilerek iş analizi yapıldı. Haftada 2 seans olmak üzere 8 haftalık ergoterapi müdahalesi uygulandı. Müdahale; iş yeri ergonomik düzenlemelerini, sesli yazı yazmayı ve kalem kavramasında modifikasyonları içeren aktivite adaptasyonunu ve yazı yazma aktivitesinin motor öğrenme prensipleriyle eğitimini içermekteydi. Sonuçlar: Olgunun yazı yazma aktivitesi için KAPÖ performans ve tatmin puanları 3 ve 4 iken, 8 haftalık müdahale sonrası 6 ve 9 olarak artış gösterdi. JTEFT yazı yazma süresi 2,25 dakika iken müdahale sonrası 1,56 dakika bulundu. Olgu özellikle iş esnasında yazı yazma performansının arttığını belirtti. Tablo 1: Müdahale öncesi ve sonrası JTEFT yazı yazma süresi 1.Değerlendirme 2.Değerlendirme JTEFT Yazı Yazma 2,25 dakika 1,56 dakika Tablo 1: Müdahale öncesi ve sonrası KAPÖ performans ve tatmin puanları 1.Performans 1.Tatmin 2.Performans 2.Tatmin Yazı Yazmak 3 4 6 9 Müdahaleler İş Yerine Yönelik Ergonomik Düzenlemeler Kalem Kavramasında Modifikasyonlar Sesli Yazı Yazma Uygulaması Yazı Yazma Aktivitesinin Motor Öğrenme Prensipleriyle Eğitimi Tartışma: Çalışmamız; iş ve üretici aktivitelere yönelik yapılan modifikasyonlar, eğitimler ve ergonomik düzenlemeleri içeren ergoterapi müdahalelerinin fokal el distonisi olan bireylerin aktivite performansında artış sağlayabileceğini gösteren bir örnek oluşturmaktadır. Olgunun özellikle iş esnasında performans artışı belirtmesi sonucu, iş yerine yönelik müdahalelerin rehabilitasyonda önemli olduğunu düşünmekteyiz. Şekil 1: Olgunun iş ve üretkenlik aktivitelerine yönelik müdahaleler Sorumlu Yazar: Özge Buket Cesim. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.