Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM

2 İçindekiler Eğitimde Temel Kavramlar Teknoloji Eğitim Teknolojisi
Öğretim Teknolojisi Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Eğitimde İletişim Süreci

3 İletişim Sürecinin Öğeleri
Sözlü ve Sözsüz İletişim İletişim Sürecinde Gürültü İletişim Süreci ve Yaşantı Alanı Çoklu Öğrenme ve İletişim İletişim Süreci ve Öğrenme İletişim Engelleri

4 Eğitimde Temel Kavramlar
Eğitim: Bireyde ‘davranış değişikliği’ oluşturma süreci. Öğrenme: Bireyin yeni bilgi,becerileri ve tutum kazanmasıdır.

5 Eğitimde Temel Kavramlar
Öğretme: Öğrenme için gerekli faaliyetler. Öğretim: Öğretme etkinliklerinin düzenlenmesidir.

6 Eğitimle ilgili tüm kavramların odak noktasını öğrenme oluşturur.
Eğitim Öğretim öğrenme Eğitimle ilgili tüm kavramların odak noktasını öğrenme oluşturur.

7 DAVRANIŞ Bireylerin, başkaları tarafından doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak gözlemleyebildiği etkinliklere denir.

8 Doğuştan gelen davranışlar

9 Gelip geçici davranışlar

10 Sonradan öğrenilen davranışlar

11 Öğretme-öğrenme sistemiyle,okullarda toplumun istediği nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanır.

12 TEKNOLOJİ Bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır. Bilimin üretim, hizmet, ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanmasıdır.

13 EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması ve geliştirilmesi işidir.

14 Eğitim Teknolojilerinin Amaçları
Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek Öğretme ve öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak

15 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yaygın ya da geleneksel olarak bilinen anlamıyla öğretim teknolojisi, öğretmen, kitap ve yazı tahtası yanında öğretimsel amaçlar için kullanılabilecek kitle iletişim araçlarıdır.

16 Öğretim teknolojileri Hedeflere göre daha etkili bir öğretim Öğrenme-öğretme sürecinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.

17 Öğretim Teknolojilerinin Amacı
Daha üretken Daha bireysel Daha bilimsel bir öğretim Herkesin ulaşabildiği Eşitliği öngören Daha hızlı ve güçlü bir öğretim

18 Öğretim teknolojisi, öğrenme sürecini geliştirmek için oluşturulan her türlü sistemi, tekniği ve yardımı içerir.

19 Özetle ‘eğitim teknolojisi’ terimi ‘öğrenme’ olgusunun tüm yönlerini içeren sorunları çözecek karmaşık bir süreci ifade eder. ‘Öğretim teknolojisi’ terimi ise bir konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliğini ifade etmektedir.

20 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

21 Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT), öğretmenlerin kendi konularını öğretmede kullanabildikleri bilgisayar,video,televizyon, bağlantı kabloları vb. tüm yazılımları ve materyalleri içerir.

22 Öğretmenler Hangi Konularda Eğitilmeli?
BİT kullanımındaki kişisel beceriler BİT’in öğretim ve öğrenme için eğitim programına göre planlanması ve BİT’in sınıf içerisinde yönetilmesi

23 EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Davranış değişikliği meydana getirmek amacıyla bilgi, duygu,düşünce ve becerilerinin paylaşıldığı bu sürece iletişim denir.

24 Karşıdaki bireyin ya da insan topluluğunun özne konumunda olan bireyin aktarmaya çalıştıklarını algılayıp anlayıp özümsemesi ve yanıtlaması iletişim olur.

25

26 Etkileşimde bireylerin duygu ve düşüncelerini, tutum ilgi ve alışkanlıklarını iletişim sürecine katmaları paylaşmaları ve paylaşımlarını denetlemeleri önemlidir.

27 Görüşme adabını bilmeyen kişi alim bile olsa gerçek kişiliğini gösteremez.(Liard)‏

28 İki insanın uzun süre görüşmesi ,ikisini de öylesine etkiler ki , sadece huy ve ahlakları değil,ses tonları bile birbirine benzer. (Lavater)‏

29 İLETİŞİM SÜRECİNİN ÖĞELERİ
İLETİ (MESAJ) KANAL KAYNAK ALICI

30 KAYNAK İletişimi başlatan, herhangi bir konudaki düşüncelerini alıcı durumunda olan kişilerin duyu organlarına ulaşabilecek bir biçime getiren kişidir.

31 Öğretmen kazandırmak istediği davranışları hareket, yazı , formül,tablo,grafik ve çizim gibi sembollere dönüştürür.

32 İLETİ (MESAJ) : Yaşantıların kodlanması ile sözlü, sözsüz veya yazılı hale getirilmiş semboller bütününe denir.

33 Bir ileti alıcının ne kadar çok duyu organına hitap ederse o ölçüde etkili olur.

34 Kaynaktaki davranışların doğru algılanması,uygun sembollerden oluşturulmalarına bağlıdır.

35 KANAL: İletinin alıcıya ulaşmasını sağlayan araç ve yöntemlere denir. Doğru kanal seçimi önemlidir.

36 Sınıfta kullanılan iletişimde ünite köşeleri,panolarda yer alan resim şekil ve yazılar ,okul gazetesi iletinin ulaşmasını sağlayan kanallardır.

37

38

39

40 İLETİŞİM Sözlü İletişim Sözsüz İletişim

41 SÖZLÜ İLETİŞİM Dil Dil ötesi

42

43 SÖZSÜZ İLETİŞİM Yüz ve beden Bedensel temas Mekan kullanımı Araçlar

44

45 Şekilden de görüldüğü gibi sadece söze dayalı iletişim az etkili iken, sözlere sesin özellikleri ve beden dilinin etkili kullanımı da eklenince daha güçlü bir paylaşım gerçekleşmektedir.

46 Şu öneriler öğretmenlerin sözlü ve sözsüz iletişimlerinde önemlidir :
Sesin kontrolü Ses tonunun özelliği Duraklama Soru sorma

47 Dinleme Gözle temas kurma Öğretmenin hareketleri

48

49 ALICI : İletişimde en önemli nokta, kaynağın(öğretmen) gönderdiği iletinin alıcı(öğrenci) tarafından doğru olarak anlamlandırılmasıdır. Bu, öğretmenin duygu ve düşüncelerini öğrencinin çözebileceği şekilde kodlamasıyla doğrudan ilişkilidir.

50 DÖNÜT : Öğrencinin gelen iletiyle ilgili tepkilerini içerir.

51 İletişim Sürecinde Gürültü
İletişimin başarısını olumsuz yönde etkileyen her şey ‘gürültü’ veya ‘parazit’ olarak adlandırılır. Biri anlamsal diğeri ise kanala özgü olan iki tür gürültü vardır.

52

53 İnsanlar farklı nedenlerle kendilerine ilgi çekici gelmeyen iletişimi yok sayma ve yanlış anlama eğilimindedirler. Bu konuda üç psikolojik tutumdan söz edilebilir…

54 SEÇİCİ DİKKAT

55 SEÇİCİ ALGILAMA İletişim kurulan konuda insanların önyargıları ile davranmaları eğilimidir.

56 SEÇİCİ SAPTIRMA

57 İLETİŞİM SÜRECİ VE YAŞANTI ALANI
Öğretmenin sahip olduğu bilgiler ne kadar fazla öğrenciyle paylaşılırsa öğretmen öğrenci arasındaki yaşantı alanı o kadar genişler.

58 Ortak yaşantı alanı ne kadar geniş olursa mesaj o kadar iyi iletilir.

59 Çoklu Öğrenme Ortamı ve İletişim
Çoklu semboller Çoklu kanal Çoklu dönütler Öğrencilerin farklı yeteneklere sahip olmaları, farklı zeka alanlarını ortaya çıkarmaktadır.

60 Çoklu Sembol Kullanma Bilgi yalnız yazı ile değil aynı zamanda şekille, hareketle, resimle, çizimle de gösterilebilir.

61 Çoklu Kanal Kullanma Öğrenme sürecinde kanal, iletiyi öğrencilere taşıyan öğretim materyalleri ile yöntem ve teknikleri ifade eder.

62 Çoklu Dönüt Kullanma Bilgi birden çok sembole dönüştürülerek gönderilmişse , mümkün olduğunca dönütü de tek bir sembolle değil birden çok sembolle istenmelidir.

63 İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞRENME
Etkileşim Öğrenme Öğretmen alan bilgisinin yanında, iletişim için; Akıcı, ahenkli ses tonuna, Jest ve mimiklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmalıdır.

64 İletişim Engelleri Öğretmen ve öğrencilerin birbirine güvenmemesi.
Ortak yaşantı alanlarının yetersiz olması. Öğretmenin derse hazırlıksız girmesi.

65 Uygun araç gereçlerin sağlanamaması.
Öğrencinin sınıfta olma amacının farkında olmaması. İletişime girme amacının tam olarak algılanamaması. Sınıf ortamının fiziksel olarak uygun olmaması.

66 KAYNAKLAR Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S.& Yağcı, E.(2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara. Ergin, A.(2002). Öğretim Teknolojileri ve İletişim. Anı Yayıncılık, Ankara. Şahin, T. Y. & Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara.

67 HAZIRLAYANLAR 2008201072 TUĞÇE YİĞİT 2008201031 ÜMMÜHAN ERTUŞ
DUYGU DEMİRTAŞ


"EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları