Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir** *PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TIBBİ BİYOKİMYA AD ** PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TIBBİ MİKROBİYOLOJİ AD Giriş ve Amaç Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkinliğinin belirlenmesi açısından önemlidir. Öğrenci başarısının belirlenmesi son yıllarda değişim gösteren süreçlerden biri olmuştur ve süreç değerlendirmeye doğru kaymaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin etkinliğini artırmaya yönelik geri bildirim sağlamak önemlidir. Tıp eğitimi program değerlendirme çalışmaları kapsamında fakültemizin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini araştırmak amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem Çalışma grubu: Fakültemiz Dönem 1, 2, 3, 4 ve 5. Sınıf öğrencileri ile öğretim üyelerine fakültemizde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemlerini değerlendirmelerini sağlayabilecek anket uygulanmıştır. Kullandığımız değerlendirme yöntemleri ve sınavlarla ilgili yapmış olduğumuz ankete 655 öğrenci katılmıştır. Sınavların değerlendirmesi konusunda öğrencilere yapılan anket sonuçlarından edinilen veriler değerlendirildiğinde kuramsal sınavlar, PDÖ süreci, mesleksel beceriler, laboratuvar uygulama sınavları, yapılandırılmış sözlü sınavları öğrencilerin çoğunluğu tarafından iyi ve çok iyi olarak değerlendirildiği görülmüştür. Sosyal sınav, kliniğe girişler, task içi değerlendirmeler, propödetik değerlendirmeleri öğrencilerin büyük çoğunluğu tarafından orta, iyi, çok iyi olarak değerlendirilirken önemli bir kısmı tarafından ise çok kötü ve kötü olarak değerlendirilmiştir. Öğrenciler sınav salonlarının ve süresinin uygunluğu ve gözetmen sayısının yeterliliği için büyük çoğunluğu çok iyi ve iyi olarak değerlendirmede bulunmuşlardır. Kullandığımız değerlendirme yöntemleri ve sınavlarla ilgili öğretim üyelerine yapmış olduğumuz ankete 137 öğretim üyesi katılmıştır. Yapılan anket sonucunda kuramsal sınavlar, PDÖ süreci, mesleksel beceriler, laboratuvar uygulama sınavları, yapılandırılmış sözlü sınavlar, sosyal sınav, kliniğe girişler, task içi değerlendirmeler, propödetik değerlendirmeleri ile ilgili öğretim üyelerin büyük çoğunluğu çok iyi ve iyi olarak değerlendirme yapmıştır. Ayrıca öğretim üyeleri sınav salonlarının ve süresinin uygunluğu ve gözetmen sayısının yeterliliği için büyük çoğunlukla çok iyi ve iyi olarak değerlendirmede bulunmuşlardır. Sonuç Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde çeşitli aşamalarda yaptığımız değerlendirmelerin objektif olarak yapıldığı öğrencilerin ve öğretim üyelerinin büyük çoğunluğu tarafından bildirilmiştir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.