Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ"— Sunum transkripti:

1 ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
KURULUŞ: 1997 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ A.D. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ A.D.

2

3

4

5

6

7 Temel Eğitim Bölümü KURULUŞ 1997

8 Kurucu Hocamız Prof. Dr. Mahmut TEZCAN 1967-2005
(Göreve Başlama-Emeklilik)

9 Bölüm Etkinlikleri ve Hizmetleri
Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi alanlarına öğretmen ve akademisyen yetiştirme Üniversitemizin çeşitli birimlerinde ve farklı kamu kuruluşlarında yöneticilik, kurul üyeliği, koordinatörlük veya danışmanlık görevlerini üstlenme Projeler yürütme Bilimsel araştırmalar ve yayınlar yapma Konferans, seminer ve kongreler düzenleme Bilimsel toplantılarda yer alma

10 PROJELERİMİZ Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., CEYLAN, E., YETIŞIR, M. İ.: Türkiye Perspektifinden TIMSS 2011 Sonuçları. Türk Eğitim Derneği TEDMEM Analiz Dizisi I, Ankara. (2013, Mayıs). Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., YETIŞIR, M. İ.,& CEYLAN, E.: PISA 2012 Türkiye Ulusal Ön Raporu. MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ankara. (2013, Aralık). Yrd. Doç. Dr. Eren Ceylan, Yrd. Doç. Dr. M. İkbal Yetişir: ODTÜ Teknokent AR-GE Projesi: VİTAMİN-Kazanım Değerlendirme Uygulaması Projesi: Türkiye'de Özel Okullardaki Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Alanındaki Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Akademik Gelişimlerinin Takibi . Yrd. Doç. Dr. Ayşegül Bayraktar: BAP Projesi: İlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersi Meyveler (Fruits) Ünitesinin Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Başarıya Etkisi ( ).   Yrd. Doç. Dr. Onur Çalışkan , Arş. Gör. Serkan Keleşoğlu: Cebeci Yerleşkesi Bitki Envanteri (2014).

11 ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ELEMANLARININ KATILDIĞI PROJELER Prof. Dr. Gelengül Haktanır: TR  numaralı ve okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi amaçlı “Erken Eğitimi Seç” başlıklı Avrupa Birliği Projesinin içindeki projelerden biri olan, UNICEF Türkiye Temsilciliği’nin teknik desteği ile MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında “MEB Okul Öncesi Eğitim Programını Güncelleme Komisyonu” Üyeliği, Program Geliştirme Uzmanlığı ve Komisyon Koordinatörlüğü (Ocak 2012 – Eylül 2013). Prof. Dr. Gelengül Haktanır: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı ve koordinatör (Kasım Temmuz 2017). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında oluşturulan “Kişiler Arası Bilişsel Problem Çözme Programının Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaygınlaştırılması”başlıklıProjede Yürütücü ( ). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: Comenius 2.1 Project: Teacher Induction: Supporting the Supporters of Novice Teachers in Europe (TISSNTE) Proje Ortağı ( ). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yürütücü (17 Aralık Aralık 2011). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında 113K713 nolu "İnanılmaz Yıllar (The Incredible Years) Öğretmen Sınıf Yönetimi Programının Sınıf Ortamına Uyarlanması: Türkiye Örneklemi" başlıklı Projede Yürütücü ( ).

12 Doç. Dr. Dilek Acer: 110K269 Numaralı «Tasarım Öğretimi Programı (Mimarlık Ve Çocuk Öğretim Programı)’nın Türk Kültürüne Uyarlanması, Etkililiği Analizi Ve Yaygınlaştırılması» Adlı TÜBİTAK (SOBAG) Projesi'nde Proje Yürütücüsü ( ). Doç. Dr. Dilek Acer: «Sosyal Bilimler Alanında Proje Hazırlama Eğitimi» Adlı TÜBİTAK BİDEB Kapsamında Desteklenen Bilimsel Etkinlikte Proje Koordinatörü (20-22 Ocak 2014). Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Araştırmacı (17 Aralık Aralık 2011). Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında 113K713 nolu "İnanılmaz Yıllar (The Incredible Years) Öğretmen Sınıf Yönetimi Programının Sınıf Ortamına Uyarlanması: Türkiye Örneklemi" başlıklı Projede Araştırmacı ( ). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: TÜBİTAK 105K003 numaralı  “0-6 Yaş Türk Çocuklarında Erken Gelişim Evreleri  Ölçeği” ve “Erken Gelişim Evreleri: Sosyal-Duygusal Gelişim Ölçeği” nin Uyarlanması” başlıklı projede bursiyer ( ).  Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Araştırmacı (17 Aralık Aralık 2011). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: TR numaralı ve okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi amaçlı “Erken Eğitimi Seç” başlıklı Avrupa Birliği Projesinin içindeki projelerden biri olan, UNICEF Türkiye Temsilciliği’nin teknik desteği ile MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında MEB Okul Öncesi Eğitim Programını Güncelleme Komisyonu Üyeliği (Ocak 2012 – Eylül 2013). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı (Kasım Temmuz 2017).

13 Arş. Gör. Dr. Ayşegül Ergül: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık Aralık 2011). Arş. Gör. Dr. Ayşegül Ergül: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı (Kasım Temmuz 2017). Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık Aralık 2011). Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman: 111K161 numaralı ve “5–6 Yaş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı’nın Etkililiğinin İncelenmesi” başlıklı TÜBİTAK 1001 Projesinde Bursiyer ( ). Arş. Gör. Dr. Burcu Çabuk: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık Aralık 2011).

14 Sosyal Bilgiler Eğitimi A.D. Doç. Dr. Yasemin ESEN
İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ Sosyal Bilgiler Eğitimi A.D. Doç. Dr. Yasemin ESEN (A.D. Bşk./ Böl. Bşk. Yrd.) 2 Prof. Dr. 1 Doç. Dr. 2 Yrd. Doç. Dr. 2 Arş. Gör. İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ    Sınıf Öğretmenliği A.D.   Prof. Dr. Erten GÖKÇE (A.D. Bşk. /Böl. Bşk. Yrd.)   4 Prof. Dr. 6 Yrd. Doç. Dr. 2 Öğr. Gör. Dr. 3 Arş. Gör. 1 Uzman İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ BAŞKANI PROF. DR. GÜRCAN GÜRGEN İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ Okul Öncesi Eğitimi A.D. Prof. Dr. F. Çağlayan DİNÇER (A.D. Bşk.) 1 Prof. Dr. 1 Doç. Dr. 2 Yrd. Doç. Dr. 3 Arş. Gör. Dr. 3 Arş. Gör.

15 Öğrenci Sayımız 352 lisans öğrencisi 92 yüksek lisans öğrencisi

16 Derslerimizden Uygulama Örnekleri

17

18

19 DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ YAPTIK…
ÖĞRENCİLERiMİZLE EĞİTİM AMAÇLI GEZİLER, DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ YAPTIK…

20

21

22

23

24 Mezunlarımızla buluştuk…

25 Bir Annenin Çocuklarıyla “Etkileşimli Kitap Okuma” Uygulaması

26 Üniversitemize bağlı okulların eğitim komisyonlarında destek verdik…
«A.Ü. Uygulama Anaokulu ve Çocuk Kulübü» öğrencileri OÖE Lisans Programı Öğrencileri ile Fakültemiz Büyük Kurul Salonunda, 2003.

27

28

29 A.Ü. VAKIF İO PROJE YAKLAŞIMI ÇALIŞTAYI, 26 AĞUSTOS 2010

30 A.Ü. VAKIF İ.O. İLE ESKİŞEHİR GEZİSİ
«BABAMLA HEM TEKNEYE HEM DE TRAMVAYA BİNDİK AMA TRAMVAYDA UYUYAKALMIŞIM»

31 HİSARLIKAYA İ.O. VELİLERİ İLE EĞİTİM, 27 MAYIS 2008 POLATLI

32 FAKÜLTEMİZE DEĞER KATAN BÜTÜN ÖĞRETİM ELEMANLARIMIZ VE İDARİ KADROMUZA
SAĞLIKLI VE KEYİFLİ GÜNLER DİLERİZ. ÖĞRETMENLERİMİZE DE FAKÜLTEMİZDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERLE BU TOPRAKLARDA YAŞAYAN BÜTÜN ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNİ DESTEKLEYEREK YAŞAMA HAZIRLADIKLARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.


"ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları