Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş"— Sunum transkripti:

1 ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş
SketchUp Make I

2 SketchUp Nedir? Sketch Up, bilgisayar kullanarak 3 boyutlu model obje ve/veya bina yaratmaya yarayan bir yazılımdır. Sketch Up yazılımı ile üç-boyutlu obje ve bina yaratmak zor değil İçerisinde skeçinize ekleyebileceğiniz obje ve bina olduğu gibi, kendi obje ve binanınızı da yaratabilirsiniz. Sketch Up yazılımı genellikle kolay öğrenilen ve Blender (karakter ve video yapmak için) veya CAD (computer-aided design) gibi daha komplike ve profesyonel oalrak kullanılan programlara geçmeden önceki en iyi ilk adım olarak tanımlanabilir.

3 SketchUp için Başlangıç
Sketch Up yazılımını ilk çalıştırdığınızda, aşağıda görüldüğü gibi, Welcome/Hoşgeldiniz kutusu görünecektir. Bu kutu sizin modelinizi yaratmak için ilk adımınız olacak ve Sketch Up yazılımını her çalıştırdığınızda açılacaktır.

4 SketchUp için Başlangıç
SketchUp kutusundaki Welcome/Hoşgeldiniz kısmında,modeliniz için mevcut bir taslağı seçebilir ve yazılım hakkında daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz.

5 Taslak Seçimi Sketch Up içerisindeki her model, modelinizin arkaplanı ve ölçü birimlerine göre önceden belirlenmiş bir taslağa bağlıdır. Welcome to Sketch Up kutusu içerisindeki Taslak seçimi şu şekildedir. Kutunun en tepesindeki Default Template/Standart Taslak, alanı size mevcutta seçilmiş taslağın ismini vermektedir.

6 Taslak Seçimi Taslağı değiştirmek için, Choose Template butonunu tıklayın veya Template/Taslak sekmesinin yanındaki oku tıklayınız. Template/Taslak sekmesi, aşağıda gösterildiği gibi Sketch Up yazılımıyla birlikte gelen taslak listesini açmaktadır.

7 Taslak Seçimi  Listeyi kaydırarak tercih edilen taslağı seç. (Not:Bu başlık için kullanılan tüm örneklerde Simple Template - Feet and Inches kullanılmıştır. ) 3D modelinin hazır olduğu Sketch Up yazılımını açmak için Start using SketchUp butonuna tıkla.

8 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Başlık Çubuğu Başlık çubuğu standart pencere kontrolü (kapama, küçültme, ve büyütme) ve mevut dosyanın ismini içermektedir. Sketch Up yazılımını başlattığınızda, mevcut açık dosyanın adı, size herhangi bir kayıt işlemini yapmadığınızı belirtmek üzere ‘Untitled’ olacaktır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

9 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Menu çubuğu Birçok Sketch Up araçları, komutları, ve ayarları Menu çubuğunkadi menülerde bulunmaktadır. Menu başlıkları: SketchUp (Mac only), File, Edit, View, Camera, Draw, Tools, Window, and Help Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

10 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Başlangıç Araç çubuğu Sketch Up yazılımını kullanmaya başladığınızda, Başlangıç araç çubuğu göreceğiniz ilk görüntüdür. Başlangıç araç çubuğu 3D modeli için ihtiyacınız olan en temel öğeleri içermektedir. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

11 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Başlangıç araç çubuğu Ekstra araç çubuğu için, View > Toolbars. Araç çubuğunda açılan pencerede, görmek istediğiniz araç çubuğunu seçiniz ve Close/Kapatı tıklayınız. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

12 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Çizim Alanı Çizim alanı modelinizi yarattığınız bölümdür. Çizim alanındaki 3D aralıkları, 3D aralıklarındaki yönleri gösteren, çizim aksları ile tanımlanır. Çizim alanları aynı zamanda 3D aralılarını tanımlamak için, objenin (adamın) basit bir modelini de içermektedir. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

13 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Status bar- İpuçları  Sketch Up yazılımına yeni başlayanlar için, durum çubuğundaki en önemli iki element; ortadaki ipuçları ve sağdaki ölçüm çubuğudur. Aracı kullanmak için ipuçları: kullanılan araç hakkında genel bilgikeri veren eğitici pencereyi açmak için, durum çubuğunun orta alanındaki soru işaretini tıkla. Aynı zamanda orta alanda da, kullanılan araç hakkında bir cümlelik tanımlama çıkacaktır. Kullanılan aracın ne olduğundan emin olmak için faydalı biralandır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

14 Exploring the SketchUp interface
Durum Çubuğu Ölçüm Kutusu: bu kutu doğru modeler yaratabilmek için önemli bir kutudur. Kutu çizimin boyutu göstermektedir. Kutu aynı zamanda seçilmiş objeyi hareket ettirmek (belirli bir uzunlıkta bir çizgi yaratmak) veya objenin belirli aralıklarda kopyasını yaratmak için (kolon, parmaklık veya post modern dispotyada konut blokları ) kullanılır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

15 SketchUp Arayazılımı Keşfi
Pencere Boyutlandırma Tutmacı Ölçüm kutusunun sağ tarafı; uygulama penceresinin büyüklüğünü değiştirmek ve taşımak için kullanılan pencere boyutlandırma tutmacıdır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

16 SketchUp Araçlarını Kullanmak için Adımlar
Sketch Up kullandığınızda, Eğitici ve durum çubuğu, kullanılan her araç için işaretleme yapacaktır. Eğitici mevcutta seçilmiş olan aracın nasıl kullanılacağını anlatır, Eğiticiyi açmak için, Instructor – Default Tray ya da durum çubuğu üzerindeki soru işareti ikonu tıklanmalıdır. Eğitici altında, Seçilen aracın kullanımını gösteren animasyon Aracın ne yaptığını anlaran bir tanım Animasyonla bağlantılı, aracı kullanma adımları Araç fonksiyonlarını artıran geliştirici tuş Knowledge Center içerisinde araç fonksiyonlarını anlatan makaleler için bağlantı

17 SketchUp Araçlarını Kullanmak için Adımlar

18 SketchUp Hızlı Referans Kartları

19 SketchUp Hızlı Referans Kartları

20 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Objeyi seç - , context-click the selection- Erase Getting Started çubuğunda Rectangle aracını ( ) seç. Yerdeki düzlemde, kırmızı ve yeşil aksların arasındaki boşlukta, Rectangle araç imlecini ( ) seç. Yerde bir dikdörtgen oluşacaktır.

21 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Getting Started çubuğunda Push/Pull aracını ( ) seç ve push/pull imlecini yaratılan dikdörtgenin üstüne yerleştir. Yaratılan dikdörtgeni tıkla ve 3D şeklinin içerisine yerleştir. Ölçüm kutusunu takip ederek, şekil 5 ayak (feet) boyutuna gelince imleci bırak.

22 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Herhangi bişeyi tıklamadan veya seçmeden, 6 yaz ve “ENTER” tuşuna bas Şeklin boyutu tam olarak 6 ayak(feet) rakam boyutuna gelirken ve ölçüm kutusunda görünecek

23 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Getting Started çubuğunda, Orbit ( ) imlecini seç. Orbit imlecini şeklin üzerine yerleştir Mouse’u tıkla ve tutarak aşağı ilerlet Şeklin nasıl değiştiğini takip et

24 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Getting started çubuğunda, Zoom Extents tuşuna ( ) tıkla. Eğer orbit şeklin neresinde olduğunu takibi zorlaşırsa, zoom extend tuşu işlemi tekrarlamak için kolay bir yöntem olacaktır.

25 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
scroll-wheel mouse kullanıyorsanız, zoom out yapmak için aşağı kaydırınız. scroll-wheel mouse ile Sketch Up kullanımı daha kolaydır Eğer kullanmıyorsanız, Zoom aracını ( ) tıklayarak yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapabilirsiniz.

26 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Getting Started çubuğunda, Paint Bucket (Boya Kovası) aracını tıkla. Açılan Material kutusunda, açılırlisteden Colours seçeneğini seç Select çubuğunda sunulan seçeneklerden renk seç

27 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Paint Bucket imleci ile modelin bir tarafına tıkla ve seçilen rengi uygula Açılırlisteden farklı seçenekleri deyebilirsiniz Örneğin; açılırlisteden “wood” seçeneğini seç be modele Wood zemin uygula Şeklin yörüngesine farklı seçenekleri uygulayabilirsiniz.

28 SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak
Material kutusunu kapat ve Default Tray’de Styles kutusunu aç. Açılırlisteden, Sketchy Edges seç ve sonra stil opsiyonunu seç. Açılan şekilde Marker Wide seçilmiş olacak. Seçilen stil tüm material ve renkleri uygulamaya devam edecektir.

29 Modeli kaydetmek ve tekrar açmak
Menu çubuğunda, File > Save Eğer modelin ilk kaydı yapıalcaksa, Save As açılacaktır Daha once kaydedeilmiş bir model farklı bir isimle kaydedilecekse File > Save As

30 Modeli kaydetmek ve tekrar açmak
Kayıt yerini seçmek için açılan kutudakı Save In alanını kullanınız File Name kutusunu, kayıt ismini giriniz Sketch Up modellerinin dosyaları .SKP dahilisiyle kaydedilir. Save tuşuna basınız.


"ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları