Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler"— Sunum transkripti:

1 HALKLA İLİŞKİLER, KRİZ YÖNETİMİ, ZAMAN YÖNETİMİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

2 HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler
Tedarikçiler (hammadde ve hizmet sağlayanlar) Rakipler Finans çevreleri, banka ve leasing şirketleri Düzenleyici ve denetleyiciler Ortaklar, dağıtıcılar (bayiler veya bağlı kuruluşlar, birimler) Kuruluşta çalışanlar Resmi çevreler, lokomotifler (medya, kamuoyu öncüleri, politikacılar) Kurulu olduğumuz çevre Diğer kişi ve kuruluşlar VAN ABİGEM

3 HALKLA İLİŞKİLER NEDEN YAPILIR?
İkna etmek Satış yapmak Eğitmek Bilgilendirmek İlgi ve istek uyandırnak Üçüncü tarafların onayını sağlamak Hizmet sağlamak VAN ABİGEM

4 VAN ABİGEM

5 KİŞİSEL TANIMA / TANIMLAMA
Kimiz? Kimlerle çalışıyoruz? Kimin için çalışıyoruz? Nereye ulaşmak istiyoruz? Buraya nasıl ulaşabileceğiz? Önümüzdeki engeller neler? Bu engelleri aşmak için neler yapmalıyız? Bunları yapabilecek miyim? VAN ABİGEM

6 MUTLU / MUTSUZ EDEN UNSURLAR
Dış ortam faktörleri Müşteriler Rakipler Tedarikçiler Kredi kuruluşları Devlet VAN ABİGEM

7 YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR?
Aşırı iş yükü İşin özelliği Ücret yetersizliği Yükselme olanakları / olanaksızlıkları Çalışma koşulları Karara katılmama / katılamama Değerlendirmede yaşanan adaletsizlik Zaman baskısı VAN ABİGEM

8 YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR?
Araç / gereç yetersizliği İş ortamındaki huzursuzluk İş gerekleri ile kişisel uyumsuzluklar Statü değişikliği Fiziki görünüm ile ilgili gereğinden fazla endişe Yetersiz kişisel endişe VAN ABİGEM

9 YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR?
Yetersiz dinlenme ve eğlenme Yalnızlık Reddedilme / terk edilme korkusu Yaşamın anlamı ile ilgili endişeler VAN ABİGEM

10 VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR..
STRES YÖNETİMİNİN AMACI, STRESİN BÜTÜNÜNDEN KAÇMAK DEĞİL, VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR.. VAN ABİGEM

11 * Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır.
İLETİŞİM - KONUŞMA * Bir fikrin varlığını kabul edip, beynin içinde yorumlandıktan sonra karşımızdakinin anlama, algılama seviyesine göre ona, onun anlayabileceği dilden aktarılması ve buna göre davranış değişikliğinin yaratılmasıdır. * Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır. VAN ABİGEM

12 İLETİŞİM NELER SAĞLAR? Koordinasyon Faaliyetlerin yürütülmesine destek
Motivasyon Değişim için zemin Performans İşletme dışı ilişkilerde kolaylık VAN ABİGEM

13 İLETİŞİM ENGELLERİ Kişisel engellerden kaynaklanan
Kesintilerden kaynaklanan Dil ve anlatım güçlükleri Dinleme ve algılamadan kaynaklanan Bilgi eksikliğinden kaynaklanan Statü farklılıklarından kaynaklanan Cinsiyet farklılıklarından kaynaklanan Kültürel farklılıklardan kaynaklanan Psikolojik engellerden kaynaklanan Zamandan kaynaklanan Fiziksel uzaklıktan kaynaklanan VAN ABİGEM

14 NELER YAPILMALI? Sorumluluk başkalarına yüklenilmemelidir
Kıyafet ve görünüşe önem verilmelidir Hizmet almaya gelenin sorununa çözüm üretilmelidir Yetki devri getirilmelidir Anlaşılabilir bir dil kullanılmalıdır Iş gücü ve malzeden tasarruf sağlanmalıdır Hizmet maliyeti azaltılmalıdır VAN ABİGEM

15 ANLAŞILABİLİR KONUŞMA
Konusunda bilgi sahibi olmak, Yanlış bir şey söyleyeceğim diye susup, konuşmamak, Çevredeki olayları daha iyi anlayıp, iyi ve kötülüklerini ayırmayı elde ettiren ve güven sağlayan sağduyuya sahip olmak, Konuştuğumuz dili düzgün, anlaşılır, doğru ve anlatımlı konuşmak gerekmektedir. VAN ABİGEM

16 KURUMLAR HAKKINDA KAMUOYUNUN GÖRÜŞLERI
Gereğinden fazla insan çalışmaktadır Bürokrasi ağırlıklıdır Sorumsuzluk mevcuttur Masrafa yol açarlar VAN ABİGEM

17 STRESE DAYANIKLI OLANLAR
İşinden zevk alanlar, sosyal bireyler Mücadele ve değişikliği sevenler Hayatlarını ve çevrelerini kontrol ettiklerine inananlar Gelecekle ilgili ümitleri olanlar Hoşgörülü ve esnek kişiler Yakınları ile olumlu duygusal ilişki içinde olanlar VAN ABİGEM

18 YAŞAMI NELER KOLAYLAŞTIRIR?
Ailesi ile olumlu ilişki kurmak Maddi olarak sıkıntı içinde olmamak / umulmadık zamanda para elde etmek Sanattan / spordan zevk almak Çevresi ile iletişim içinde olmak Boş zamana sahip olmak / böyle zaman dilimleri oluşturmak VAN ABİGEM

19 NELER YAPILMALI İşlerin öncelik sıralaması
Problemlerin/sorunların belirgin olması Zamanın etkili kullanılması Sorunlar ve durumlar oluşturulması İnsan kaynağının geliştirilmesi Kurum içi iletişim sağlanması Çatışmanın değerlendirilmesi VAN ABİGEM

20 ZAMAN KAYBINA NEDEN OLAN FAKTÖRLER
İnsanlar Makinalar; ekipman Yöntemler Erteleme Gereğinden fazla yönetim Önceden planlama Başka faaliyetlere yönelme Karar verme/ verememe İletişim Dengeli olma VAN ABİGEM

21 NASIL DEĞİŞİRSİNİZ? Değişimin gerekli olduğuna inanır ve değişmek isterseniz Bu değişimin nasıl olacağı konusunda işbirliği içinde olursanız Yeni öğrendiğiniz şeyleri usanmadan defalarca tekrarlarsanız. VAN ABİGEM

22 CV 2015 2015 yılındaki özgeçmişinizin bugünden farklı olmasını ister misiniz? Bu farklılaşmanın hangi konularda gerçekleşmesini tercih edersiniz? Bunun için şimdiden ne yapıyorsunuz?.. VAN ABİGEM

23 İşin Püf Noktası... Bir yandan,
Kendimizle barışık olmak ve bunu sürekli kılmak... Diğer taraftan da, Kendimizle yetinmemek ve bu “yapıcı doyumsuzluğu” sürdürmek ... VAN ABİGEM

24 Yaşam Sanatında “Psikolojik Sermaye”
Yaşam koşulları ne olursa olsun, hiçbir zaman PES ETMEME düşüncesini: Kabullenmek Benimsemek Sahiplenmek Bu yaklaşımın “yaşayan örneği” olmak!.. VAN ABİGEM

25 “E” ve “İ” Harfinin Yerini Şaşırmayın!
YİNE yine bir gün... yine bir insan... YENİ yeni bir gün... yeni bir insan... VAN ABİGEM

26 HEPİNİZE İYİ YOLCULUKLAR
VAN ABİGEM


"HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları