Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMurat Güneş Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YAZ STAJLARI ve ALAN ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRMESİ Özgür SEVİNÇ1, Hülya Aybek2, Nur Semerci3, Gülçin Abban Mete4, Melek Bor Küçükatay5, İbrahim Türkçüer6, Nuray Akkaya7, Nural Cevahir8, Dilek Akdoğan9, Bülent Özdemir10 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI1, TIBBİ BİYOKİMYA2, TIBBİ GENETİK3, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ4, TIBBİ FİZYOLOJİ5, ACİL TIP6, FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON7, TIBBİ MİKROBİYOLOJİ8, ANATOMİ10 AD PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9 Giriş ve Amaç Tıp fakültemizde topluma dayalı tıp eğitiminin temelini yaz stajı ve alan çalışması uygulamalarımız oluşturmaktadır. Bu uygulamaların temel amacı; öğrencilerimizin eğitiminin tıp fakültesi ortamıyla sınırlı kalmayıp sahada sağlıkla ilişkili kurum ve kuruluşlardaki çalışmaları da gözlemlemeleri ve sağlık hizmetleriyle toplum arasındaki ilişkiyi yerinde görebilmelerini sağlamaktır. Gereç ve Yöntem Dönem 1, 2, 3 ve 4 öğrencilerimizle birlikte yaptığımız bu uygulamalarımızın amacına uygun yararlılığı sağlayıp sağlayamadığını değerlendirmek amacıyla Dönem 4,5 ve 6 öğrencilerimizde bir anket çalışması yapılmıştır. Bulgular Dönem 6 öğrencilerimizin %67,4’ü Dönem 1 yaz stajının; %89,8’i Dönem 2 yaz stajının yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Her iki staj için bu yüzdelerin ortalaması %78,6 olarak bulunmuştur. Dönem 6 öğrencilerimizin %53,9’u Dönem 1 alan çalışmalarının; %68,8’i Dönem 2 alan çalışmalarının ve %80,0’ı Dönem 3 alan çalışmalarının yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Tüm alan çalışmaları için bu yüzdelerin ortalaması %67,6 olarak bulunmuştur. Bunun yanısıra Dönem 4, Dönem 5 ve Dönem 6 öğrencilerimize uyguladığımız yaz stajları ve alan çalışmalarının yararlılığına yönelik anketlerin analizinde; öğrencilerimizin bu çalışmaların yararlılığını ilerleyen dönemlerde daha iyi fark ettikleri anlaşılmaktadır. Öğrenciler Dönem 1-2-3’de yapmış oldukları yaz stajı ve alan çalışmalarının önemini Dönem 4-5-6’da yaptıkları çalışmayla ilgili staj sırasında fark ediyor olabilirler. Bu durum, yaz stajı ve alan çalışmalarımızın temel amaçlarına ulaştığının da bir göstergesidir. Bu anket çalışmasında öğrencilerimizden elde ettiğimiz geribildirimler ve çalışmaya katılan öğretim üyelerimizin de genel görüşleri çerçevesinde uygulamalarda bazı sorunların yaşandığı da anlaşılmıştır. Yıldan yıla artan öğrenci sayıları nedeniyle öğrencilerin ilgili alanlara nakli için gerekli otobüslerin hem sayıca hem de kapasite olarak yetersiz kalması en başta gelen sorunu teşkil etmektedir. Bununla birlikte çalışma yapılan kurumlarda yıllar içinde gerçekleşen bürokratik değişimler zaman zaman çalışmanın yapılabilmesini ya da etkinliğini etkileyebilmektedir. Sonuç Yaz stajları ve alan çalışmalarının amaçlanan yararı sağladığı ve öğrenci geribildirimlerinin değerlendirilmesiyle özellikle daha düşük yüzdeye sahip çalışmaların daha yararlı düzeylere ulaşılabileceği öngörülmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.