Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCoskun Sağlam Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TASKA DAYALI ÖĞRENİM UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İbrahim TÜRKÇÜER, Nuray AKKAYA*, C. Nur SEMERCİ**, Dilek AKDOĞAN***, Hülya AybeK****, Şahika Pınar Akyer***** PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ACİL TIP, FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON*, TIBBİ GENETİK**, TIBBİ BİYOKİMYA****, ANATOMİ***** AD ***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI Giriş ve Amaç Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkinliğinin belirlenmesi açısından önemlidir. Öğrenci başarısının belirlenmesi son yıllarda değişim gösteren süreçlerden biri olmuştur ve süreç değerlendirmeye doğru kaymaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin etkinliğini artırmaya yönelik geri bildirim sağlamak önemlidir. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde 4 ve 5 . sınıflarda eğitim taska dayalı öğrenme uygulamaları (TDÖ) ile yapılmaktadır. Tıp eğitimi program değerlendirme çalışmaları kapsamında TDÖ uygulamalarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem TDÖ sürecini değerlendirmek amacı ile Dönem 4 ve 5 öğrencilerine ve öğretim üyelerine TDÖ oturumlarının uygulama süreci ile ilgili anket uygulanmıştır. Bu anket kapsamında Task Başlangıcı, Teorik ve Pratik Dersler, Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları, Taskın Genel Değerlendirmesi ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Bulgular Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri ile Dönem 4 ve 5 öğrencilerimize yönelik yaptığımız TASK programlarının uygulanması süreci ile ilgili anket sonuçları değerlendirilmiştir. Bu anket kapsamında Task Başlangıcı, Teorik ve Pratik Dersler, Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları, Taskın Genel Değerlendirmesi ile ilgili sonuçlar elde edilmiştir. Anket sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde Dönem 4 ve 5 öğrencilerimiz Task uygulama sürecinin değerlendirilen parametrelerinde %76-92 aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretim üyelerimiz de Task uygulama sürecinin değerlendirilen parametrelerinde yine aynı şekilde % aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişlerdir. Dönem 4 ve 5 öğrencilerimizin Taskların Bloklara göre değerlendirilmesinde % arasında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” şeklinde olumlu görüş bildirmişler. Nöropsikiyatri bloğunda “Mesleksel ve İletişim Becerileri Uygulamaları” isimli parametrede % aralığında “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum”, % 33-% 44 aralığında “fikrim yok”, % aralığında “katılmıyorum” sonucu dikkati çekmiştir. Ayrıca “Eğitim Ortamı“ parametresinin “Uzman / Araştırma görevlileri, hemşire, sekreter, yardımcı personel bizlerle olumlu iletişim içinde idi” maddesi % 33 “katılıyorum”, % 44 “fikrim yok”, %22 “katılmıyorum” ve “kesinlikle katılmıyorum” şeklinde saptanmıştır. “Taskın Genel Değerlendirmesi” parametresinin “Task eğitiminde meslek yaşamımda kullanabileceğim bilgi ve beceriler kazandım” maddesinde % 44 “katılıyorum”, % 44 “fikrim yok”, % 11 “katılmıyorum” şeklinde saptanmıştır. Aynı parametrenin “Bu task etik ilkeleri geliştirmemde yararlı oldu” maddesi ise % 22 “katılıyorum”, % 67 “fikrim yok”, % 11 “katılmıyorum” şeklinde tespit edilmiştir. Dönem bazında Tasklar değerlendirildiğinde genel değerlendirme ile benzer sonuçlar olduğu (% 66-97) görülmüştür. Öğretim Üyelerimizin ankette bildirdikleri “diğer görüşleri” aşağıdaki gibidir: -Anestezi bloğu sadece öğretim üyelerinin teorik ve pratik aktarımından oluşuyor. Multi disiplimer değil. Bu da task kavramı ile savınım pek örtüşmüyor. -Önceki yıllarda Farmakoloji AD ile birlikte task uygulaması vardı, ancak o da verimli ve bütünleştirici olmadı. bu haliyle daha iyi diye düşünüyorum. -Dönem 4 öğrencilerinin olduğu bölüm çok güneşli ve sıcak -Her task aynı verimlilikte ve özverili yapılmıyor. -Öğrenci sayısı fazla olunca klinik eğitimi bozuluyor. -Öğrenciler uyumlu ve hevesli , öğrenci geri bildirimlerine daha fazla önem verilmelidir. -Taskımızda EDS sistemi kullanıyoruz ve pratik uygulamalara daha fazla zaman ayırmak için teorik derslerin EDS den önceden görülmesini sağlıyoruz. Sonuç Değerlendirilen bu sonuçlar ışığında Dönem 4 ve 5’de uygulanan Task program süreçlerinin hem öğrencilerimiz hem de öğretim üyelerimiz açısından genel olarak olumlu şekilde değerlendirildiği görülmüştür. Dönem 4 ve 5 kendi içinde değerlendirildiğinde de öğrencilerimiz tarafından olumlu görüş bildirilmiştir. Bloklar kendi içinde değerlendirildiğinde öğrencilerimiz tarafından Nöropsikiyatri Bloğu’nda task süreçlerinin bazı aşamalarında olumlu görüşlerin yanısıra olumsuz görüşlerin de benzer ağırlıkda olduğu saptanmış olup bu durumun nedenine yönelik çalışmalar yapılması planlanmıştır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.