Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
2
Bilim ve Sanat Merkezleri; okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin (resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) örgün eğitim kurumlarındaki eğitimlerini aksatmayacak şekilde bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır. Bu merkezlerde öğrenciler uyum, destek eğitimi, bireysel yetenekleri fark ettirme, özel yetenekleri geliştirme ve proje üretimi/yönetimi alanlarında düzenlenmiş eğitim programlarına alınırlar.
3
Özel yetenekli öğrencilerin kendi potansiyellerini anlamaları, kendilerine ve topluma katkıda bulunabilmeleri için normal okullarda verilen eğitimin ötesinde farklılaştırılmış bir eğitim programı sunan bilim ve sanat merkezleri, 80 ilde 106 BİLSEM ile hizmet vermektedir.
4
BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ
Resim-Müzik Yetenek Alanı Genel Zihinsel Alan Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) PROJE ÜRETİMİ (PD) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4.-5.Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) (40 saat) UYUM DÖNEMİ (40 saat)
5
BİLİM ve SANAT MERKEZİ PROGRAMLAR ETKİNLİKLER UYGULAMALAR UYUM
DESTEK EĞİTİMİ BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRME ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME PROJE ETKİNLİKLER BİREYSEL ETKİNLİKLER GRUP EĞİTİMİ SOSYAL FAALİYETLER KURUM DIŞI UYGULAMALAR UYGULAMALAR ATÖLYE ÇALIŞMALARI KULÜP ÇALIŞMALARI KAMPLAR ORGANİZASYONLAR BİLİM ve SANAT MERKEZİ
6
Program İlkeleri Programlar, öğrenci merkezli ve disiplinler arası yapıda hazırlanır. Programlar, lider ve/veya danışman öğretmenlerin rehberliğinde bireysel öğrenmeye uygun olarak hazırlanır. Programlar, öğrencilerin etkin problem çözme, karar verme ve yaratıcılık gibi yetişkinlik dönemlerinde ihtiyaç duyacakları üst düzey zihinsel, sosyal, kişisel ve akademik becerileri kazanmalarını sağlayacak şekilde hazırlanır. Planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları öğrencilerin, yaparak yaşayarak öğrenen, üreten, sorun çözen, yaratıcı düşünebilen, çevresi ile iletişim kurabilen, bilimsel araştırma ve buluş yapabilen bireyler olarak yetiştirilmeleri sağlanacak şekilde yürütülür.
7
Program İlkeleri Özel yetenekleri geliştirmeye yönelik programlar, disiplinler ve disiplinler arası yaklaşımlar dikkate alınarak herhangi bir disiplinde derinlemesine veya kapsamı genişletilecek ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazandırma amacıyla hazırlanır. Eğitim programları hazırlanırken üst bilişsel düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayan etkinliklerin planlanmasına ve uygulamasına dikkat edilir. Uygulanacak programların süreleri, öğrencilerin performansları doğrultusunda belirlenir. Uygulanacak eğitim programlarının her aşamasında değerler eğitimine yer verilir.
8
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE
Öğrencilere öncelikle BİLSEM’in misyon, vizyon ve temel değerleri tanıtılır. Yapılacak etkinlikler öğrencilerde BİLSEM kültürü oluşturacak şekilde planlanır. Öğrenciyi tanımayı amaçlayan; kişisel, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlayan, bilimsel düşünceyi ve estetik duyguları geliştiren etkinlikler yapılır. Uyum programı etkinliklerinde sınıf öğretmeni ile rehberlik öğretmeni öncelikli olmak üzere tüm öğretmenler uygulayıcı ve gözlemci olarak görev alabilir. BİLSEM imkânlarının, laboratuvarlarının, yetenek geliştirme atölyelerinin ve çalışanlarının tanıtılmasına yönelik etkinlikler planlanır. Görsel sanatlar ve müzik alanlarında tanılanarak BİLSEM’e devam eden öğrenciler, uyum programı sonunda tanılandıkları alanda özel yetenekleri geliştirici eğitim programına devam eder.
9
PROGRAMLAR BİLSEM Eğitim programlarının ikincisi ve aslında temelidir.
UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM Eğitim programlarının ikincisi ve aslında temelidir. Destek eğitim programı, 2 ve 3. sınıfta BİLSEM’e girmeye hak kazanan öğrenciler için ilk yılı öncelikle sınıf öğretmenleri tarafından okutulmak üzere, uyum programı süresi dâhil 2 eğitim ve öğretim yılı olacak şekilde planlanır ve uygulanır. 4 ve 5. sınıfta BİLSEM’e girmeye hak kazanan öğrenciler için sınıf/branş öğretmenleri tarafından okutulmak üzere uyum programı süresi dâhil en az 1 eğitim ve öğretim yılı olacak şekilde planlanır ve uygulanır.
10
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Destek eğitim programında iletişim, iş birliği, grupla çalışma, öğrenmeyi öğrenme, problem çözme, bilimsel araştırma, girişimcilik, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etkili karar verme, teknoloji okuryazarlığı, sosyal sorumluluk, kaynakları etkin kullanma becerileri kazandırılır. Destek eğitim programında öğrencilerle bireysel ya da grup olarak proje hazırlama çalışmalarına başlanabilir.
11
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Destek Eğitim Programında öğrencinin duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimine yönelik aşağıdaki modüller çeşitli alanlarla ilişkilendirilerek uygulanır. Modüller İlişkilendirilecek Alanlar İletişim Becerileri Fen Bilimleri Grupla Çalışma Teknikleri Matematik Öğrenme Becerileri Türkçe Problem Çözme Teknikleri Sosyal Bilimler Bilimsel Araştırma Teknikleri Yabancı Dil Girişimcilik Bilişim Teknolojileri Eleştirel Düşünme Teknoloji Ve Tasarım Yaratıcı Düşünme Görsel Sanatlar Karar Verme Müzik Kaynakları Etkin Kullanma
12
PROGRAMLAR BİLSEM eğitim programlarının üçüncüsüdür.
UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM eğitim programlarının üçüncüsüdür. Bireysel yetenekleri fark ettirici program kapsamında bir öğrenci, en az 2 en fazla 6 alanda eğitime devam etmektedir. Bireysel yetenekleri fark ettirme programı öğrencinin bütün alanları tanıyacağı şekilde 3 eğitim ve öğretim yılı olacak şekilde planlanır ve uygulanır Bu programda temel amaç, BİLSEM’ e soyut ve genel bir zihinsel yetenek tanısıyla gelen öğrencinin yetenekli olması muhtemel tüm disiplinleri öğrenciye tanıtmaktır.
13
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Bu program sürecinde öğrencinin disipline olan ilgisi, öğrenme hızı, merakı, alanda derinlemesine bilgi isteği, yaşamsal süreçlerdeki problemleri alana taşıyarak çözüm bulma girişimleri gibi özelliklerini gözlemlemeye yönelik etkinlikler planlanmakta ve uygulanmaktadır. Uygulanan program sonunda öğrencilerden elde edilen bulgular, Öğretmenler Kurulunda değerlendirilerek her öğrencinin özel yetenek alanı ve/veya alanları belirlenmektedir.
14
PROGRAMLAR BİLSEM Programlarının dördüncüsüdür.
UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE BİLSEM Programlarının dördüncüsüdür. Özel yetenekleri geliştirme programı, genel zihinsel yetenek alanında tanılanan öğrenciler için 2 eğitim ve öğretim yılı; görsel sanatlar ve müzik alanında tanılanan öğrenciler için 4 eğitim ve öğretim yılı olarak planlanır ve uygulanır. Bu programda, BİLSEM’ e soyut ve genel bir zihinsel yetenekle gelen öğrencinin yeteneğinin performansa dönüştüğü özel alan artık tespit edilmiş durumdadır.
15
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Önceki programlar sonucunda öğrencinin yetenekli olduğuna karar verildiği en az 2 bilim veya sanat alanında derinlemesine veya ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazandırma amaçlanmaktadır. Belirlenen ve geliştirilmesi amaçlanan özel yetenek alanları şunlardır: LİSE MATEMATİK COĞRAFYA TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FELSEFE FİZİK TARİH KİMYA BİYOLOJİ YABANCI DİL BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ GÖRSEL SANATLAR MÜZİK
16
PROGRAMLAR UYUM DESTEK EĞİTİMİ BİR. Y. FARK ETT. ÖZEL YET. GEL. PROJE Proje üretimi süreci haftalık 1 ile 4 ders saati arasında olacak şekilde uygulanmaktadır. Bu programda, öğrenciler ilgi, yetenek ve tercihlerine göre proje gruplarına ayrılır ve kendi seçtikleri proje üzerinde çalışarak disiplinler arası çalışma ve farklı becerilerin sentezini gerçekleştirmeye yönelik projeler hazırlanır. Öğrencilerin danışman öğretmenler rehberliğinde kendi seçecekleri projeler doğrultusunda çalışmaları, geliştirdikleri çözüm uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınır. Amaç süreç becerisi kazandırmaktır, buluş yapmak değildir.
17
BİLSEM NE DEĞİLDİR? Okul değildir. Dersane değildir
Takviye kursu değildir. Etüt merkezi değildir. Dersane değildir özel okul değilir OKUL’DA BİLSEM’de Ders vardır. Zenginleştirilmiş etkinlik vardır. Sınıf vardır. Atölye/birim vardır. Sınıf düzeyi vardır. Program düzeyi vardır. Diploma vardır. Program tamamlama sertifikası vardır. Örgün eğitim kurumudur. Özel eğitim kurumudur. Öğretmenler ders yürütülür. Danışmanlarla program tamamlanır. Toplu öğretim yapılır. Bireyselleştirilmiş eğitim planı uygulanır. Sınıf rehber öğretmeni kavramı vardır. Danışman öğretmen (Mentör) kavramı vardır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.