Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çalık Holding Q1 İletişim Planı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çalık Holding Q1 İletişim Planı"— Sunum transkripti:

1 Çalık Holding Q1 İletişim Planı
12 Ocak 2009

2 Genel Strateji Kurumsal iletişim ve itibar yönetimi çalışmalarımızı, politik ve ekonomik gündem ışığında, kısa ve uzun vadeli planlar ile çözmeyi hedeflenmektedir. 3 aylık dönemler için kısa vadeli kurumsal iletişim planı oluşturulacaktır. Hedef kitle odaklı, konsantre ancak süreklilik arz eden iletişim çalışmaları yürütülecektir. Şirketler (GAP Teksitil, Aktifbank, Gap İnşaat ) için ayrı ayrı 3 aylık yol haritası hazırlanacaktır. Uzun vadeli iletişim stratejilerinin oluşturulacaktır; Yapılacak olan imaj algı araştırması sonuçları ışığında, Orta ve uzun vadeli iş hedeflerinin politik ve ekonomik gündem ışığında netleşmesi paralelinde. İtibar araştırması sonucunda ortaya çıkacak algıdaki güçlü yönler ile ağırlıklı mesajlar oluşturulacaktır.

3 Nasıl İlerleyeceğiz? 2009-Q1 için önerdiğimiz öncelikli hedef kitleler ile birebir iletişime geçilecektir: Medya (ulusal–uluslar arası,Türkiye ve yurtdışında) Çalışanlar İş dünyası ve kamuoyu yönlendiricileri

4 Medya (ulusal–uluslararası)

5 Hazırlık Çalışmaları Basından gelen taleplerin/soruların cevaplanması ve röportajlar için ön hazırlık yapmak amacıyla kapsamlı bir soru-cevap listesi hazırlanacaktır. Yurt içi ve yurtdışı basın çalışmalarında kullanılmak üzere, hem İngilizce hem de Türkçe bir tanıtım dosyası oluşturulacaktır. Üst düzey asistanlar ve İK departmanı çalışanlarına yönelik kapsamı daraltılmış bir medya eğitimi verilmesini önermekteyiz.

6 Ulusal Medya Medya grupları arasındaki dengelere dikkat ederek haberlerimizin, daha bağımsız olduğunu düşündüğümüz grupların yayınlarına yansıması sağlanacaktır Ulusal yayınlara yönelik dış basın kaynaklı haberler üretilecektir Önümüzdeki üç aylık dönemde; Grup dışı yayınlarda Dünya, Finans Dünyası, CNBC-e Grup içi yayınlarda Forbes ve Para dergisi ile röportajlar Grup dışı yayınlardan Dünya (Dr. Yılmaz Argüden) Hürriyet (Dr. Şükrü Kızılot ) Radikal (Prof. Dr. Haluk Şahin) ile görüşmeler organize edilecektir

7 Ulusal Medya DÜNYA – Dr. YILMAZ ARGÜDEN (Boğaziçi Üniversitesi ve Koç Üniversitesi MBA programlarında ders vermektedir. Dünya Gazetesi ile çeşitli dergi ve gazetelerde strateji ve kalite konularında makaleler yazmaktadır. Argüden, Dünya Ekonomik Forumu (WEF) tarafından Geleceğin 100 Global Lideri arasına seçilmiştir.) HÜRRİYET – Dr. ŞÜKRÜ KIZILOT (Hürriyet gazetesinde köşe yazarı olarak maliye, sosyal güvenlik ve vergi konularında yazmaktadır.) RADİKAL – Prof. Dr. HALUK ŞAHİN (Ülkemizde ve yurt dışında iletişim, medya öğretimi ve pratiğinin içinde bulunmaktadır. Sosyal, ekonomi, siyaset alanında güncel konularda yazmaktadır.)

8 Ulusal medya Kurum Sözcüsü:
Şu anki net olmayan konjonktür göz önüne alındığında kurumun itibarının etkilenmemesi için özellikle Sayın Ahmet Çalık ve Sayın Berat Albayrak’ın gündemin olumsuz yansımaları ile yıpranmaması amacıyla geri planda tutulmalıdır. Bu aşamada, kendileri dışında bir sözcü belirlenerek, açıklamaların atanan sözcü tarafından yapılması sağlanmalıdır Medyadan gelen görüşme taleplerine; Ahmet Çalık ve Berat Albayrak’ın iş ve gezi programları nedeniyle özel görüşme kabul edemediklerinin belirtilmesi, Kurumla ilgili tüm bilgilendirmenin kurumun sözcüsü tarafından yapıldığının iletilmesi, Taleplere, basın bülteni desteği ile geri dönülmesi gerektiğini düşünmekteyiz. EZ

9 Ulusal Medya Basın Gezisi: EZ Davetli Basın Grubu:
“Çalık Grubu Arnavutluk Başarıları” Basın Gezisi Albtelecom, Eagle Mobile ile telekomünikasyon alanında Arnavutluk’ta yakalanan başarıları ve hedefleri yerinde paylaşmak Davetli Basın Grubu: Mustafa Kutlay (Hürriyet) Şükrü Andaç (Milliyet) Timur Sırt (Sabah) Serdar Kuzuloğlu (Radikal) Engin Gedik (Dünya) Mehmet Sakin (Zaman) Necla Dalan (Vatan) Fulya Erdem (Star) Zamanlama: Davetin koordinasyon çalışmaları (Ocak) Gezinin gerçekleştirilmesi (Şubat) EZ

10 Uluslararası medya Türkiye’de görev yapan yabancı basın mensupları ile tanışma toplantıları düzenlenmesi hedeflenmektedir. ilk aşamada önerdiğimiz medya ve mensupları; THE ECONOMIST - AMBERIN ZAMAN (Siyaset ve ekonomi ağırlıklı haberlerin yanı sıra yabancı değerlendirme kuruluşlarının raporlarını da haber yapıyor. ) REUTERS – ERCAN ERSOY (ODTÜ mezunu, genellikle siyaset ve ekonomiyle ilgili haberler yapıyor. Tüm gazetelerin haberlerinden alıntı yaptığı Ercan Ersoy, saygın bir isim olarak tanınıyor.) BLOOMBERG - AYLA JEAN YACKLEY (Enerji ve ekonomi haberleri ile zaman zaman finans haberleri yapıyor.) TURKISH DAILY NEWS – DAVID JUDSON (Köşe yazarı ve Referans ile Turkish Daily News’da yönetici konumunda, ekonomi ve finans ağırlıklı yazılar yazıyor.)

11 Uluslararası medya Yurtdışından ulusal basına haber yansıması sağlamak amacıyla medya ilişkileri hizmeti alınması hedeflenmektedir; Uluslararası medya ilişkilerinde stratejik destek almayı planladığımız yabancı danışmanlardan uygun olan belirlenecektir. Mart ayında Londra’da ilk medya iletişiminin gerçekleştirilmesi öngörülmektedir.

12 Çalışanlar

13 İç İletişim Hedefler: Güçlü bir grup algısının güçlendirilmesi, ses birliği sağlanması, çalışanlarımızın kurum elçileri/sözcüleri olması, WOM etkisi yaratılacaktır. Sn. Ahmet Çalık ve Sn. Berat Albayrak’ı tanıma ve anlama fırsatı yaratılacaktır. Sosyal sorumluluğa gösterilen duyarlılılığın kurum içinde başlatılması önerilmektedir. Özellikle kamuoyuna direkt etkide bulunabilen medya gücümüzün; motive edilmesi, kanaat liderlerimiz ile sinerji sağlanması, tüm çalışanlarımızla grubun toplam güç ve başarılarının paylaşılması, faydalarının hissettirilmesine yönelik aktivitelerle desteklenmesi hedeflenmektedir.

14 İç İletişim İç Eğitimler
Asistanlar ve İK çalışanları ile halkla ilişkiler ve yazışma kuralları hakkında bilgilendirici eğitim çalışmalar yapılması, Kurumların üst düzey yöneticilerine iletişimi benimsetmek için “Halkla İlişkiler Nedir ve Nasıl Faydalanılır?” konulu seminer düzenlenmesi, hedeflenmektedir. “Fikirleriniz Bizim İçin Değerli” Kutusu Şirketlerde, üst yönetime fikirlerini, değişik önerilerini bildirebileceği bir kutu hazırlanacak ve yazılan öneriler düzenli olarak yönetimle paylaşılabilecek, beğenilen fikirler hakkında öneri sahiplerine geri bildirim yapılabilinecektir. Motivasyon Toplantıları Her üç ayda bir olmak üzere şirketlerin yöneticilerini bir araya getirip bilgi alışverişlerini sağlama amaçlı, onur konuşmacısının da yer alacağı özel motivasyon toplantıları düzenlenecektir.

15 İş dünyası ve kamuoyu yönlendiricileri

16 İş dünyası ve kamuoyu yönlendiricileri
Birebir Görüşmeler Sponsorluklar Kurumsal Sosyal Sorumluluk

17 Birebir Görüşmeler Hedefler:
Sn. Ahmet Çalık’ın işadamı (girişimci vizyoner) kimliğini öne çıkarılacak, iş dünyasındaki tecrübe ve başarıları vurgulanacaktır. (başardığı ilklerin vurgulanması) Sn. Berat Albayrak’ın Türkiye’nin genç dahi yöneticileri konumlandırmasını güçlendirilecektir. (Özellikle Çalıklı olma kimliğinin altını çizmek)

18 Birebir Görüşmeler Berat Albayrak Ahmet Çalık
Meral Egemen (AvivaSA, CEO Yılmaz Yıldız (Cardif CEO) Dave Robinson (Hill& Knowlton Middle East Region, CEO) Robert Grupp Ahmet Çalık Mete Akyol Nuri Çolakoğlu Prof.İlter Turan Ahmet Paksoy (IDO, GM)

19 Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Sabah gazetesi ve çalışanların desteği ile ses getirecek, toplumun ihtiyacını karşılayacak bir bilinçlenme kampanyası planlanıp uygulanacaktır Konunun saptanması için bir arama konferansı ile başlanmasını önermekteyiz

20 Bağlı Kurumlar Q1 2009 İletişim Planı GAP Tekstil GAP İnşaat Çalık Enerji Turkuvaz Medya Aktifbank

21 GAP Tekstil Amaç: Çatısı altında bulunduğu Çalık Holding’in genel iletişim stratejisi ve çalışmalarının paralelinde; dünya ve ülke gündemindeki gelişmeleri göz önüne alan 3 aylık iletişim yol haritaları ile sağlam, güçlü adımlarla ilerlemek. GAP Tekstil’in başarıları, öncülükleri, yenilikleri ile sektöründe hızla büyüdüğünü, bir dünya markası olma yönünde ilerlediğini hedef kitleye duyurmak.

22 GAP Tekstil Ocak 2009: BASIN BÜLTENİ: 2008’İ BAŞARIYLA KAPATAN GAP TEKSTİL 2009’A DA İDDALI GİRİYOR! GAP Tekstil’in 2008’de yakaladığı başarıların başlıklarını ve 2009 hedefleri ile öngörülerini içeren basın bülteni servis edilecektir. (16 Ocak) ÖZEL HABER: KUMLA TAŞLAMA TEKNİĞİNDE GAP TEKSTİL’İN YÜKSEK TEKNOLOJİSİ! '‘Slikozis'' hastalığına yol açan “Kumla taşlama” ile ilgili olumsuz haberlerin işgal ettiği gündemde; GAP Tekstil’in bu teknolojideki yetkinliği ve başarı grafiğinin (yerinde görüntüler ile…) ATV’de özel haber çalışılması yapılacaktır. (18 Ocak) PROJE GÜÇLENDİRME ÇALIŞMASI: “ELİM SENDE” ? Eğitim alanında destek sağlamayı amaçlayan sosyal sorumluluk projesi “Elim Sende”ye yeni proje ayakları ekleyerek (öncelikli sosyo-ekonomik gelişimi en düşük olan 16 şehir…) ülke geneline yaymak, etkinliğini artırmak hedeflenmektedir. Proje sunumu (18 Ocak)

23 GAP Tekstil Şubat 2009: ÖZEL HABER: GAP TEKSTİL İLE NAR ÖNEMLİ BİR ENDÜSTRİ BİTKİSİNE DÖNÜŞTÜ! GAP Tekstil’in nar kabuğundan boya üretimine bağlı olarak ürettiği ürün/ ürünlerle ilgili Hürriyet gazetesinde özel haber çalışması yapılacaktır. (02 Şubat Haftası) BASIN GÖNDERİM ve BASIN BÜLTENİ: Basın mensuplarına, köşe yazarlarına nar kabuğundan elde edilen boyalarla üretilen organik ürünlerden özel bir kumaş-ürün hediye gönderimi, bu özel üretim bilgilerini içeren mektup ile birlikte yapılacaktır. (12 Şubat) DEFİLE: NAR İLE GELEN SAĞLIKLI ŞIKLIK! Geliri “Elim Sende” sosyal sorumluluk projesinde kullanılmak üzere “Nar kabuğundan boya üretimine bağlı kumaşların kullanıldığı” özel konseptli defile düzenlenmesi hedeflenmektedir. (26 Şubat)

24 GAP Tekstil Mart 2009: BASIN BULUŞMASI - ÖZEL TANITIM:
Teknoloji konusunda uzman basın mensupları (5 – 6 kişilik) ile özel bir buluşma düzenlenerek TÜBİTAK’ın desteği aranan Ar-Ge çalışmaları kapsamındaki özel (motosiklet giysisi gibi) üretim kumaş teknolojisinin / varılan noktanın tanıtılması hedeflenmektedir. (Ünlü motosiklet sürücüsü Kenan Sofuoğlu ile bir gösteri yapabilir.) (02 Mart) “ELİM SENDE” MARDİN! Sosyo-ekonomik gelişim sıralamasında en sonda yer alan Doğu ve Güneydoğu’daki 16 şehirden birine (belirlenmiş olan ihtiyacı kapsamında) el uzatarak projeye başlanması hedeflenmektedir. (Mart) BASIN BÜLTENİ: ÜRETİM VE İHRACATTA LİDER! Her yıl ekvatorun etrafını saracak kadar kumaş üreten GAP Tekstil’in üretim gücü, kapasitesi, ihracatları gibi güçlü rakamları içeren basın bülteni çalışması yapılacaktır. (30 Mart)

25 GAP İnşaat Türkmenistan’da yapımı süren Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçilik Kompleksi’nin yapım aşamasında gelinen nokta ile ilgili basın bülteni ulusal ve sektörel yayınlara servis edilecektir (Ocak 2009) Gap İnşaat’ın Balkanlar, Orta Asya ve Körfez ülkelerinde yürüttüğü faaliyetlerini de kapsayan “yurt dışı atağı sürüyor” başlıklı basın bülteni servis edilecektir (Şubat 2009) Beyoğlu (Tarlabaşı) Dönüşüm Projesi’nin tamamlanması, Balat Projesi’nin hızlanması ve yerel seçimlerin yapılması ile GAP İnşaat’ın inşaat alanındaki faaliyetlerinin iletişim çalışmaları yoğunlaştırılacaktır (Belediye seçimleri sonrasında)

26 ÇALIK Enerji Daşoğuz Devlet Elektrik Santrali ve Türkmenistan’da yapımı tamamlanan 5’nci santral ile ilgili genel bir basın bülteni çalışması yapılacaktır (Mart 2009)

27 Turkuvaz Medya Turkuvaz Medya Grubu Gençler ile
Turkuvaz Medya Grubu’nda görev yapan, yazılı ve görsel basının önde gelen isimleri, üniversitelerin ilgili bölümlerinde “başlıklarını kendilerinin belirleyeceği” sohbet toplantıları düzenleyecektir Mehmet Barlas (Ocak) Meliha Okur (Şubat) Hıncal Uluç (Mart) Basın Müzesi Sponsorluğu Basın Müzesi Müdürlüğü ziyaret edilerek ihtiyaçları doğrultusunda yapılabilecek sponsorluk imkanları araştırılacaktır

28 Aktifbank 2009 yılı iletişim planı Aktifbank’a sunulmuş, kendilerinin geri bildirim beklenmektedir.


"Çalık Holding Q1 İletişim Planı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları