Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Teknoloji ve tasarım dersi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Teknoloji ve tasarım dersi"— Sunum transkripti:

1 Teknoloji ve tasarım dersi
NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Öğretim Programı Tanıtım Sunusu

2 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Sunu Akışı Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı Programın Genel Tanıtımı Programın Öğrenme Alanları Programın Uygulanmasında Dikkat Edilecek Hususlar 7 ve 8. Sınıf Ünite, Konu ve Kazanımların Tanıtımı Program Kazanımlarına İlişkin Etkinlik Örnekleri Program Tanıtımının Değerlendirilmesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

3 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Bir önceki program 6, 7 ve 8. sınıflar için hazırlanmış bir programdı eğitim öğretim yılında Teknoloji ve Tasarım Dersi 6. sınıflardan kaldırılınca öğretim programının yenilenmesi bir ihtiyaç oldu. Dolayısı ile program 7 ve 8. sınıflar için yeniden hazırlandı. Bir önceki programda “tasarım” vardı, fakat “teknoloji” yeterince yer almamaktaydı (teknoloji sadece öğrencilerin ilgi ve bilgisine bağlı olarak yaptıkları serbest proje ve etkinliklerde gündeme gelmekte idi). Bu programda buna yer verildi. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

4 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

5 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Yenilenen programda, öğrencilerin birçok teknolojik yenilikten haberdar olmaları sağlanarak bu konularda tasarım çalışmaları yapmaları hedeflendi. Bir problemin belirlenmesi (tanımlanması), belirlendikten sonra analiz edilmesi ve çözümü için gerekli bilgi ve zihinsel becerilerin edinilmesi programın diğer bir hedefi oldu. Bir önceki programdaki “Tasarım Süreci” yenilenen programda” Tasarım Odaklı Süreç” olarak yer aldı. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

6 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Bir önceki program ile yenilenen “Öğretim Programının Uygulamasında Dikkat Edilecek Hususlar” bölümü kısmen örtüşmektedir. İmkânlara göre okulda bir Teknoloji ve Tasarım İşliği/Atölyesi olması, öğrenci sayısı 25’den fazla olan sınıflarda sınıfların ikiye bölünmesi, derslerin bölünmeden iki saat olarak planlanması, öğrencilerin oluşturdukları projeleri dönem içinde ve sene sonunda sergilemeleri gibi esaslar iki programda da yer aldı. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

7 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Bir önceki programda etkinlikler ve konular kuşaklara göre (düzen, kurgu ve yapım kuşağı) planlanmışken yenilenen programda öğrenme alanı yaklaşımına göre planlandı. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

8 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Bir önceki programda var olan tasarım günlüğü tutma zorunluluğu, yenilenen programda kaldırıldı. Yenilenen programa, programın felsefesi, temel beceriler, değerler eğitimi ve rehberliğe ilişkin kazandırılması düşünülen hedefler, doğrudan veya dolaylı olarak yerleştirildi. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

9 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Bir önceki programdaki kazanım sayıları yenilenen programda azaltıldı. Kısacası yenilenen program sadeleştirildi. Yenilenen programda yer alan kazanımların bazılarına açıklamalar eklendi. Bazı kazanım açıklamalarında verilen örnekler değiştirildi ya da kazanım veya açıklamalar sadeleştirildi. Yenilenen program, diğer derslerle ilişkilendirildi. Örneğin 7. sınıfta, kazanımların bir kısmı disiplinler arası yaklaşım kapsamında Bilişim Teknolojileri dersinde “Ürün Oluşturma” ünitesi, Görsel Sanatlar dersinde “Görsel İletişim ve Biçimlendirme” öğrenme alanı ve Fen Bilimleri dersinde “Fen ve Mühendislik Uygulamaları” gibi farklı ders ve ünitelerle ilişkilendirildi. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

10 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

11 Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

12 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Merak duygusundan hareketle, hayata dair bir eğitimin «nitelikli, doğru, iyi ve güzel» kavramları üzerine temellenen, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

13 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; İşbirliğine dayalı, sorgulayıcı, paylaşımcı, kişi hak ve hürriyetlerine saygılı, uzlaşmacı, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

14 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Başkalarının duygularını anlamayı, grup etkinliklerinde yer almayı, cömertliği, yardımseverliği, başkalarıyla iletişimde bulunmayı, müzakere etmeyi ve sorun çözmeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

15 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Sorumluluklarını bilmeyi ve gereğini yerine getirebilmeyi, bir yandan millî, diğer yandan da evrensel değerleri içselleştirmiş öz güven sahibi bireyler olmayı, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

16 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Eleştirel, inovatif, analitik ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak, fikir üretmeyi geliştiren bir anlayışla hayatı tecrübe etmeyi; eskimez yeniyi bulmayı (sürdürülebilirlik), ona özen göstermeyi (koruma) ve yeniden üretebilmenin yollarını bulmayı, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

17 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Duygusal, zihinsel ve sosyal yetenekleri mümkün olduğu kadar eş ölçüde geliştirmeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

18 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Öğrenmenin sadece okul mekânı veya sınıflarla sınırlı olmadığı, bütün hayatı kapsadığı; öğrenilenleri günlük hayatta kullanabilmeyi, Estetik duyarlılık ve estetik eğitimin “bir bilgi değil, bir beğeni yargısı olduğu” bilincini vermeyi ve güzel nesnenin ne olduğuna dair duyumları geliştirmeyi, Kendisini sözlü, yazılı ve görsel olarak ifade etmeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

19 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Eşitlik ve adalet kavramları üzerinde durmayı; duyguları dile getirmeyi, düşünceleri öz güvenle ifade edebilmeyi, öneride bulunma ya da bir fikri reddedebilme hakkını da düzeyine uygun şekilde eğitimin bir parçası hâline getirmeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

20 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Geleceğe ışık tutmada önemli bir yeri olan tarih bilgi ve bilincini doğru bir şekilde kazandırmak için tarihi komplekssiz bir şekilde aktarmayı; fakat diğer taraftan da tarihin öznesi olmuş milletimizin büyük tarihsel başarılarını göz ardı etmemeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

21 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; Sahip olunan yerel kültürün dışında farklı kültürlerin özellikleri ve niteliklerini de öğrenmeyi, bunun hem kendi kültürümüz açısından hem de genel olarak dünya kültür mirasının korunması açısından önemli olduğunu bilmeyi, Farklı disiplinlerin bir arada olduğu ama sonucun sadece bu disiplinlerin toplamından ibaret olmadığı, kendi niteliklerini taşıyan bir “bütün”e sahip ve aynı zamanda disiplinler arası etkileşimin açık olduğu bir yaklaşımla sadece hedefi değil, yolu da inşa etmeyi, Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

22 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı
Programın Felsefesi Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı; “Birey” olmanın aynı zamanda çok daha geniş bir “dünya ailesi”ne ait olmak olduğunun bilincine varmayı; yaşadığı toplum, ülkesi ve toprağı ile samimi bir bağ kurmayı, Bilim ve teknolojiyi etkin şekilde kullanarak gerekli teknik bilgi, birikim, beceri ve yeterliliklere sahip kuşaklar yetiştirmeyi hedeflemiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

23 Programın Genel Amaçları
1. Teknoloji ve Tasarım dersinin iki temel amacı vardır. İlki hayat boyu öğrenen, öğrendiğini uygulayabilen, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilen bireyler yetiştirmek; İkincisi ise teknoloji ve tasarım sürecini anlayabilen, yorumlayabilen, yönetebilen ve değerlendirebilen teknoloji ve tasarım okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

24 Programın Genel Amaçları
2. Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır. 3. Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır. 4. Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin sorumluluk almalarını sağlamaktır. 5. Tasarımcıların uyguladığı problem belirleme yöntem ve şartlarına uygun çözüm önerisini geliştirme süreçlerini anlamalarına yardımcı olmaktır. 6. İş birliği, iletişim, başkalarının fikirlerine saygı gösterme, grup ortamında kendi fikrini verilerle destekleyebilme, eleştiriyi olgunlukla karşılama vb. gibi sosyal becerilerin gelişmesine yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

25 Programın Genel Amaçları
7. Teknoloji ve tasarım bilgi birikiminin; toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma konularındaki etkisinin farkına varmalarına yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

26 Programın Genel Amaçları
8. Karşılaşılan problemlere, geri dönüştürülebilir veya atık malzemeler kullanarak bilimsel yöntemlerle ve teknoloji tasarım süreçleriyle çözüm sağlanabileceğini kavratmaktır. 9. Birey, çevre, toplum ve teknoloji arasındaki etkileşimi fark ettirmektir. 10. Kapasiteleri konusunda bilinç kazandırmak ve farkındalık oluşturmaktır. 11. Problem belirleme, çözme ve uygulama becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

27 Programın Genel Amaçları
12. Bilgileri görselleştirme becerisi kazandırmaktır. 13. Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmaktır. 14. Teknoloji ve tasarım ile ilgili kariyer bilinci kazandırmaktır. 15. Teknoloji ve tasarım süreçlerinde iş güvenliği önlemlerinin önemini fark ettirmektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

28 Programın Genel Amaçları
16. Doğal ve beşerî bilimlere ilişkin merak uyandırarak ve tutum geliştirerek elde edilecek bilgilerin, tasarım yoluyla ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

29 Programın Genel Amaçları
17. Farklı teknolojik alanlardaki (enerji, ulaşım, bilişim vb.) ilerlemelerin kökeni ve geleceği konusunda bilgi edindirmektir. 18. Bilimsel bilgi ve teknolojinin yaratıcı düşünme sistematiği ile yenilikçi (inovatif) ürünlere dönüşmesi konusunda katkı sağlamaktır. 19. Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda bilgi edindirmektir. 20. Özgün fikirlerin değeri ve fikrî hakların korunmasının teknolojik ilerlemeye katkısının bilincini kazandırmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

30 Programda Temel Beceriler
1 Ana Dilde İletişim 2 Yabancı Dillerde İletişim 3 Matematiksel Yetkinlik ve Bilim/Teknolojide Temel Yetkinlikler 4 Dijital Yetkinlik 5 Öğrenmeyi Öğrenme 6 Sosyal ve Vatandaşlık İle İlgili Yeterlilik 7 İnisiyatif Alma ve Girişimcilik Algısı 8 Kültürel Farkındalık ve İfade 1.Ana Dilde İletişim: Öğrenciler kelime işlemci programları ile belgeler oluşturur, sunu programları ile sunular hazırlar, e-posta, forum ve sosyal medya gibi iletişim ortamlarında kendilerini ifade eder. Bu süreçte öğrencilerin Türkçeyi doğru ve etkili kullanma becerileri desteklenir. Sesli ve görüntülü araçları kullanarak öğrencilerin dinleme ve konuşma becerileri, bunun yanı sıra araştırma yapma ve sonuçları raporlama sürecinde ise öğrencilerin okuma ve yazma becerileri gelişir. 2. Yabancı Dilde İletişim: Öğrenciler programlama yaparken destek aldıkları veya ürünlerini yayınladıkları işbirlikli sosyal kodlama ortamlarında farklı öğrenciler ile ilişki kurabilir. Ayrıca öğrencilere yabancı dilde programlama yapmaları öğretildiği için bu anlamda öğrencilerde farkındalık oluşturulur. 3. Matematiksel Yetkinlik ve Fen ve Teknolojide Temel Yetkinlikler: Öğrenciler teknolojinin verebileceği zararlara karşı bilinçlendirilir. Tablolama programını kullandıklarında ve programlama yaptıklarında tablo ve grafikleri yorumlama ve anlama becerisi kazanarak; algoritmik düşünme, matematiksel düşünme, bilgi-işlemsel düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerileri gelişir. 4. Dijital Yetkinlik: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi teknolojinin kullanımı ve teknoloji ile ürün geliştirme süreçlerini içerdiğinden öğrenciler elektronik araçlar yardımıyla bilgi üretebilir, bilgi güvenliğini sağlayabilir ve teknolojiyi yaşamla ilişkilendirebilir. Bu bağlamda öğrenciler teknolojiyi etkili ve verimli biçimde kullanır. 5. Öğrenmeyi Öğrenme: Öğrenciler internet ortamı kullanarak farklı kaynaklardan sonsuz bilgiye ulaşabilir, hem kendi kendilerine öğrenebilir hem de eski ve yeni bilgilerini ilişkilendirme olanağı bulabilir. Sosyal iletişim ortamlarında sergiledikleri ürünler ile de kendi sosyal becerilerini değerlendirme olanağı bulabilir. 6. Sosyal ve Vatandaşlık İle İlgili Yetkinlik: Teknolojiyi etkili ve verimli kullanabilen öğrencilerin özgüveni artar, farklılıklara karşı saygı duyma yetkinliği gelişir. 7. İnisiyatif Alma ve Girişimcilik: Öğrenciler ortaya çıkardıkları özgün ürün ve projelerle kişisel beceri ve yeteneklerini geliştirir, fikirlerini sosyal ve mesleki anlamda yararlı harekete dönüştürebilir. 8. Kültürel Farkındalık ve İfade: Öğrenciler özellikle sanal ortamlarda etik kurallara uygun davranır. Ulusal yazılımları kullanarak kendi kültürüne değer verir ve alana katkı sağlayan bilim adamlarını tanıyarak kültürel mirası koruma bilinci geliştirir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

31 Programda Değerler Eğitimi
Dürüstlük Sabır Duyarlılık Öz saygı Çalışkanlık Dostluk Arkadaşlık Öz kontrol Saygı Sevgi Hoşgörü Sorumluluk Paylaşma Vatanseverlik Adalet İş birliğine Önem Verme Öz güven Eşitlik Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

32 Programda Rehberlik Okula ve Çevreye Uyum Eğitsel Başarıyı Arttırma
Kendini Kabul Kişiler Arası İlişkiler Mesleki Gelecek İçin Altyapı Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Toplum ve Aile Teknoloji ve Tasarım Dersi kapsamında aşağıda yer alan konular rehberlik kapsamında değerlendirilir; Okula ve Çevreye Uyum: Teknoloji destekli öğrenme ortamlarını kurallara uygun biçimde kullanmaları ve bu ortamları kullanırken sorumluluklarının farkına varmaları sağlanabilir. Kendini Kabul: Programlama yapma sürecinde öğrenciler bu alan ile ilgili bireysel niteliklerinin farkına varırlar. Özellikle programlama sürecinde yaptıkları hataların sonuçlarını yordayarak değerlendirme ve düzeltme becerilerini geliştirebilirler. Kişiler Arası İlişkiler: Özellikle internet ortamında paylaştıkları kişisel bilgilerini korumanın ve diğer bireylerin özel hayatına saygı göstermenin önemini bilmeleri ve etik değerler çerçevesinde davranmaları beklenir. Eğitsel Başarı: Öğrenciler ders kapsamında geliştirdikleri bireysel ve kurumsal projeler için özgün uygulanabilir ve gerçekçi amaçlar belirleyebilirler. Güvenli ve Sağlıklı Yaşam: bilgisayar ve oyun bağımlılığı, bedensel ve ruhsal sağlık Toplum ve Aile: sosyal medya araçlarını amaca uygun biçimde kullanabilmeyi… ailesine ve sosyal çevresine daha çok vakit ayırması gerektiğinin bilincine varabilir. Mesleki Gelecek İçin Altyapı: Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

33 Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Tanıma, İzleme ve Sonuç Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı E-Portfolyo (Sunum) Öz, akran ve grup değerlendirme Dereceli Puanlama AnahtarlarıDereceli Puanlama Proje (ürün) Gözlem Formları Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

34 Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

35 Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı? Değerlendirme her ünite sonunda olabileceği gibi, bilgi düzeyinde ölçme ve değerlendirme tüm ünitelerin tamamlanmasının ardından da yapılabilir. Ancak ürün ve proje değerlendirmesi, süreç ve ürünün kendisi değerlendirilerek yapılabilir. Ürün değerlendirilirken öz ve akran değerlendirme formlarından da yararlanılabilir. Ayrıca ürün değerlendirilirken öğretmen tarafından ölçek de hazırlanabilir. Bu ölçekte ürünün zamanında tamamlanması, özgünlüğü, işlevselliği, estetik yönü, uygulanabilir olması, ekonomik olması vb. gibi kriterler dikkate alınabilir. Bilgi düzeyini ölçmek için test, açık uçlu soru vb. ölçme araçlarından yararlanılabilir. Not giriş işlemleri, 8. sınıflarda eski modüle göre, 7. sınıflarda ise güncellenecek modüle göre yapılmalıdır. Bu ayrımın gerekçesi şudur: Program 7. sınıftan başlayarak uygulanacaktır. Dolayısı ile 7. sınıf programı bu yıl yürürlüğe girerken 8. sınıf eski programa göre devam edecektir. 8. sınıf ise bir sonraki yıl yürürlüğe girecektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı


"Teknoloji ve tasarım dersi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları