Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM MODELİ (OTMG) KAPSAMINDA YAPILAN ÖRNEK UYGULAMALAR
2
OKULTEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM MODELİ NEDİR ?
3
Okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçler bütünü
4
1- Okuldaki insan ve materyal kaynakları etkin biçimde kullanılarak öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının okul ortamında karşılanması
5
Okul Temelli Mesleki Gelişim ile,
6
2-Öğrenciler için öğretim ve öğrenim kalitesinin artırılması
7
3-Öğretmenlerin kendi gelişimleri için daha fazla sorumluluk almaları ve öz değerlendirmeleri sonucunda eksik gördükleri yönleri ya da geliştirmek istedikleri yeterlik alanlarına yönelik Mesleki Gelişim Planı hazırlamaları ve uygulamaları
8
4-Öğretmenlerin deneyimlerini paylaşmaları ve daha az deneyimli meslektaşlarına rehberlik etmeleri
9
5- Öğretmenlerin öğretme-öğrenme stratejileri ile ilgili yeni yaklaşımlar konusunda daha bilinçli duruma gelmeleri
10
6- Meslektaşlarının yardım ve desteği ile bu yaklaşım ve stratejileri kendi uygulamalarına yansıtmaları
11
7- Okulların gelişim planları doğrultusunda öğretmenlerin deneyim ve uzmanlığından yararlanılması
12
8- Okul çalışma kültürü ve değerler sisteminin gelişimine bağlı olarak okulun çevre ile bütünleşmesi ve çevre olanaklarının okul sorunlarının çözümünde daha fazla işe koşulması beklenilmektedir.
13
ÖRNEK UYGULAMALAR (Uzman Eğitimci Ömer ÇELİKKOL Öğretmen’in MEB Uzaktan Eğitim Projesi kapsamında Cuma Günü gerçekleştirdiği uzaktan eğitim sunumundan yararlanılmıştır)
14
1- OKUMA PROJESİ
15
a) Okuma yazma eğitiminin daha uzun bir zamana yayılması.
* Kısa zamana yayılan bu eğitim ile sınıfın bir çoğu okumaya geçememekten veya dolayı sıkıntıya düşmektedirler. ** Aşırı yüklenmeden dolayı çocuklar okumaktan ve yazmaktan bıktıkları gözlenmiştir.
16
b) Okul kütüphanesinin düzenlenmesi
Okul kütüphanesinin öğrencilerin ilgisini çekebilecek güncel kitaplardan oluşturulması.
17
2- HER DERS 100’LE BAŞLAR PROJESİ
18
Öğrenilmiş çaresizliğin engellenmesi
Baştan “ben başaramam zaten” türünden sıkıntıları ortadan kaldırmak için daha ilk derste öğrencilerin ders içi etkinlikler notu olarak kendilerine 100 tam puan verildiği söylenir. Eğer derse devam edilirse , verilen performans görevleri yapılırsa , çalışmalara etkin bir biçimde katılırlarsa 100 puanlarının kalacağı söylenir. Verilen görevler yerine getirilmezse bu 100 puanın yavaş yavaş 99,97,… olarak eriyeceği söylenir.
19
3- GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİNE SON VERELİM PROJESİ
20
Bu projede okul zili kaldırılıyor
Bu projede okul zili kaldırılıyor. Herkes saatine bakarak derse girip çıkacak. Sıkıntıları; İlk 1 ay çocuklar zile alışkın oldukları için zamana uyma konusunda sıkıntı yaşayabiliyorlar.
21
Avantajı ; * Derslerin en can alıcı yerinde zil ile öğrencilerin dikkatinin kesilmesi sonucunda kesilmemesi. * * Öğrencilerin zamanı kullanma becerisi gelişmektedir.
22
4-İŞBİRİĞLİNE DAYALI ÖĞRENME PROJESİ
23
AMAÇ; Öğrencilerin bir biri ile rekabet etmesinini engelleyerek işbirliği yaparak öğrenmelerini sağlamak.
24
Öğrenciler tüm notlarını aldıktan sonra sınıf ortalamasının %10’u kadar daha puan alacaklardır. Kendisi yüksek not alırsa arkadaşları da yüksek not alacaklar yada arkadaşı yüksek not alırsa kendisi de yüksek not alacaktır.
25
* Bu proje ile “Birlikten güç doğacağı” öğrenciler tarafından benimsenmektedir. * Öğrencilerin birbirine derslerde yardım etmeye başladığı gözlenmiştir.
26
5-OKUL KULÜPLERİNİ İŞLEVSEL HALE GETİRME PROJESİ
27
Sosyal kulüpler yönetmeliğinin değişmesine rağmen öğrencilerin ilgisini çekmeyen eski kulüplerde ısrar edilmektedir.
28
Bunda ısrar etmek yerine öğrencilerin ilgi duydukları kulüpler hayata geçirilebilir. Bu konuda öğrencilere bir anket yapılabilir. Bu doğrultuda yeni kulüpler belirlenebilir. Mesela ; Yemek kulübü Buluş kulübü Havacılık kulübü …
29
6-BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR PROJESİ
30
Profesör Alev ÖNDER’in Finlandiya’da ki Unicef haftası kutlamaları hatırası.
31
Finlandiya’da bir okulda öğrenciler pasta dağıtalacağı söylenerek yemekhaneye toplanır. Kapılar açılır ve pasta dağıtımı başlar. Tam yarıya gelindiğinde pasta biter. 5 dakika boyunca pasta alamayan öğrenciler protesto yaparlar.
32
5 dakikanın sonunda okul müdürü çıkarak bir açıklama yapacağını söyler ve konuşmaya başlar : - “Biz pastayı eşit dağıtmadık.Bu yüzden bir kısmınız aldı bir kısmınızda alamadı . İşte dünyanın kaynakları da sınırlıdır.
33
Eğer eşit dağıtılmazsa kimileriniz Avrupa ve Amerikadaki insanlar gibi bol bol yiyecek, savuracak; kimileriniz Afrika’daki insanların bir lokma ekmek bulamayıp aç susuz kalması misali aç bekleyecektiniz.
34
Unicef’in kuruluş amacıda tüm dünya çocuklarının tüm dünya kaynaklarından eşit yararlanması için kurulmuş bir kurumdur ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaktadır. Merak etmeyin pastaların devamı gelecek ve alamayan öğrencilere dağıtılacaktır “ der pastalar dağıtılarak kutlama programı bitirilir.
35
Kararlar hep birlikte alınmıştır
Bu saydığımız ve sayamadığımız onlarca projeyi; aynı zamanda bir ÖRAV Eğitmeni de olan Öğretmen/ Okul Müdürü Ömer ÇELİKKOL tüm öğretmen arkadaşları ile birlikte karar alıp öğrencileri ve aileleri de bu projelere ortak ederek, uygulayarak başarmıştır.
36
Taşı Delen Suyun Kuvveti Değil, Damlaların Sürekliliğidir
Yukarıdaki sözü yol haritalarını çizen bir kalem olarak gören; Mimsin gibi, İsparta’da, merkeze bağlı kenar bir semt okulunda yönetimin ve öğretmenlerin “Uygulama Adımları ve Rutinlerini” içeren bu süreci Kayseri’de de, Türkiye’nin her yerinde de uygulayabiliriz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.