Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanKelebek Yerli Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
ÇUKUROVA’DA AB ÇALIŞMALARINA YÖNELİK KAPASİTENİN GÜÇLENDİRİLMESİ
Türkiye-AB Mali İşbirliği 8 Aralık 2016 Adana
2
Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) IPA Finansman Öncelikleri
Sunum İçeriği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) IPA Finansman Öncelikleri Örnek Projeler
3
Avrupa Birliği’nden Sağlanan Yardımların Tarihçesi
Mali Protokoller Dönemi ( ) MEDA Programı ( ) Katılım Öncesi Mali Yardım ( ): Aday Ülke IPA ( ) : Aday Ülke IPA-II ( ) : Aday Ülke Adaylık Dönemi ile sadece programların adı değişmedi Ne değişti? Yardımın miktarı, öncelikleri, kurallar ve uygulama mekanizmaları da değişti.
4
IPA (Katılım Öncesi Yardım Aracı)
IPA, aday ülkelerin AB’ye üye olma yolundaki ihtiyaç ve önceliklerine hizmet eden projelerin desteklenmesini amaçlamaktadır. Projeler aracılığıyla kullandırılan fonlar, siyasi kriterlere yönelik reformlar ile AB müktesebatına uyumu ve bu uyum için gerekli idari kapasite oluşturulmasını hedefler. Bununla beraber, ekonomik ve sosyal uyumun sağlanmasına (bölgesel kalkınma, tarımsal ve kırsal kalkınma, sınır ötesi işbirliği) yönelik projeler de mali yardımlar içerisinde ciddi paya sahiptir. IPA’dan faydalanan ülkeler: Arnavutluk, Bosna-Hersek, Makedonya, Kosova, Karadağ, Sırbistan ve Türkiye
5
IPA (Katılım Öncesi Yardım Aracı)
yıllarını kapsayan IPA II dönemi için ülkemize tahsis edilen toplam fon miktarı 4,5 milyar avro’dur. Bu dönem aday ülkeler için tahsis edilen toplam fon miktarının %48’i ülkemize ayrılmış durumdadır.
6
IPA Finansman Öncelikleri
9 Öncelikli Sektör Demokrasi ve Yönetişim Adalet, İçişleri ve Temel Haklar, Ulaştırma, Çevre ve İklim, Enerji, Rekabetçilik ve Yenilik İstihdam, İnsan Kaynaklarının Gelişimi ve Sosyal Politikalar, Tarım ve Kırsal Kalkınma, Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
7
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
8
Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar
Amacı aday ve potansiyel aday ülkelerin Avrupa Birliği Uyum Politikasını üstlenmelerini kolaylaştırmak, onları üyelikle birlikte devreye girecek Yapısal Fon uygulamalarına yaklaştırmak ve dolayısıyla bu ülkelerin Avrupa Birliği üyeliğine hazırlanmalarına destek sağlamaktır. Kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan Siyasi kriterler, Sivil toplum diyaloğu, AB Müktesebatına uyum, alt başlıkları altındaki “kurumsal kapasiteyi geliştirme” projelerini destekler.
9
Pilot Çiftlik Muhasebe Veri Ağının Kurulması Projesi
Proje Örnekleri Pilot Çiftlik Muhasebe Veri Ağının Kurulması Projesi Toplam Bütçesi: 1,3 milyon avro Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından uygulanmaktadır. İlk etapta Adana dahil 9 ilde uygulanmış, sonraki yıllarda sistem 54 ile yayılmıştır. Gelecekte tüm ülkede kullanılması hedeflenmektedir. Proje ile Türkiye’de Çiftlik Muhasebe Veri Ağı Sistemi’nin kurulması için gereken yasal altyapı hazırlanmış, idari yapı uyumlaştırılmış ve gerekli eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri yürütülmüştür. Sistem hem çiftçilerimize performanslarına dair önemli bilgiler sağlamakta, hem de ilgili kurumların strateji belirlemesinde yardımcı olacak veriler üretmektedir.
10
Türkiye’de Nitrat Direktifinin Uygulanması
Proje Örnekleri Türkiye’de Nitrat Direktifinin Uygulanması Toplam Bütçesi: 6,7 milyon avro Yararlanıcısı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’dır. Proje Nitrat Direktifinin uyumlaştırılması ve uygulanması konusundaki kapasitenin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Proje ile Adana dahil 20 pilot ilde mobil laboratuvarlar vasıtasıyla tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan Nitrat kirliliğinin tespiti ve önlenmesi sağlanmaktadır.
11
Öğrenciler AB’yi Öğreniyor Projesi
Proje Örnekleri Öğrenciler AB’yi Öğreniyor Projesi Proje kapsamında ödül kazanan çalışmalardan örnekler: Resim: Slogan: «Kömür Çelik Birliği oldu gönül birliği» Toplam Bütçesi: 3,6 milyon avro Proje, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Adana’nın da içlerinde bulunduğu toplam 21 pilot ilde uygulanmaktadır. Projenin amacı, yaş aralığında bulunan öğrencilerin; Avrupa Birliği’nin değerleri, politikaları ve temel haklara yönelik uygulamaları konusundaki bilgi düzeyini eğitim faaliyetleri yolu ile artırmaktır. İçinde bulunduğumuz ay tamamlanacak olan proje dahilinde müfredatın AB normlarına göre gözden geçirilmesi, eğitim çalışmaları, ödüllü bilgi yarışmaları gibi birçok faaliyet yapışmıştır. Slogan, kısa öykü ve bilgi yarışmalarında dereceye giren öğrenciler AB ülkelerine yapılan gezilerle ödüllendirilmişlerdir.
12
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
13
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
14
Rekabet Edebilirlik ve Yenilikçilik Programı (2014-2020)
Toplam AB Fonu: 344,4 milyon avro - Özel Sektör Gelişimi İmalat Sanayi Hizmet & Yaratıcı Sanayiler - Bilim, Teknoloji ve Yenilikçilik Araştırma ve Geliştirme Teknoloji Transferi ve Ticarileştirme Hedef bölge: Tüm Türkiye Hedef kitle: Kamu kurumları/ajansları, iş ve işletme destekleme kuruluşları/merkezleri, OSB’lerin yönetici otoriteleri , ulusal ve yerel sanayi ve ticaret odaları , birlikler, dernekler vs. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı vasıtasıyla yapılacak başvuru çağrıları takip edilerek proje teklifleri yapılabilecektir.
15
Büyüyen Anadolu’ya Kredi Kolaylıkları Projesi
Proje Örnekleri Büyüyen Anadolu’ya Kredi Kolaylıkları Projesi Toplam Bütçesi 61,4 milyon avrodur. KOBİ’lerin finansmana erişim imkanları artırılmıştır. Mevcut durum itibariyle KOBİ’lere 31 milyon avro tutarında kredi garantisi verilmiştir. adet KOBİ’nin finansal araçlardan faydalanması sağlanmıştır. Verilen krediler vasıtasıyla 729,4 milyon avro tutarında kredi hacmi yaratılmıştır. KOBİ’lere yönelik eğitimler ile danışmanlık hizmetleri ise sürmektedir. Proje sonunda, 9000 adet girişime 40,5 milyon avro tutarında kredi verilecek ve toplamda 1 milyon avro tutarında kredi hacmi oluşturulacaktır.
16
Gelişen 43 Anadolu Girişim Sermayesi Fonu Projesi
Proje Örnekleri Gelişen 43 Anadolu Girişim Sermayesi Fonu Projesi Toplam Bütçesi 20,3 milyon avrodur. Proje, Türkiye’nin az gelişmiş bölgelerindeki KOBİ’leri hedefleyen yeni bir girişim sermayesi fonu kurulmasını amaçlamaktadır. Ortalamanın üstünde gelişme potansiyeli gösteren, yüksek kar marjlarına sahip ve faaliyet gösterdikleri sektörlerde güçlü rekabet pozisyonunda bulunan KOBİ’lere odaklanması beklenmektedir. Proje kapsamında bu tip bir gelişme potansiyeline sahip olan 8-12 firmaya öz kaynak sağlanması planlanmaktadır. Mevcut durum itibariyle girişimcilere 6 Milyon Avro tutarında girişim sermayesi sağlanmıştır.
17
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
18
Enerji Programı (2014-2020) Toplam AB Fonu: 95,50 milyon avro
Piyasa Entegrasyonu ve Altyapıların güçlendirilmesi Yenilenebilir Enerji ve Enerji Verimliliğinin desteklenmesi Hedef bölge: Tüm Türkiye Hedef kitle: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, TEİAS, BOTAŞ, Belediyeler, Üniversiteler
19
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
20
Ulaştırma Programı (2014-2020)
Toplam Bütçesi: 520,9 milyon avro (442,8 milyonu AB Fonu) Sürdürülebilir ve güvenli taşımacılık Etkili taşımacılık Erişilebilir ve kapsayıcı taşımacılık Müktesebat uyumu ve AB ile entegrasyon Hedef kitle: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ilgili birimleri Demiryolu altyapısının inşası veya rehabilitasyonundan sorumlu kamu kurumları (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü vs..) Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı Milli Eğitim Bakanlığı , Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Belediyeler
21
Proje Örnekleri Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi Köseköy – Gebze Kesiminin Rehabilitasyonu ve Yeniden İnşası Projesi Toplam Bütçesi 200,9 milyon avrodur. Ankara – İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesinin 56 km.lik kısmının rehabilitasyonu ile yeniden inşasına yöneliktir. Proje uygulama aşamasındadır. Söz konusu proje vasıtasıyla Ankara – İstanbul arası yolculuk süresi 3 saate inecek ve bu güzergahtaki yolcu taşımacılığında %10 olan demiryolu payı %78’e çıkacaktır.
22
Proje Örnekleri Irmak – Karabük – Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Toplam Bütçesi milyon avrodur. Kırıkkale – Zonguldak arasında yer alan kömür ve demir çelik sevkiyatının yoğun olduğu bir hatta toplam 415 km uzunluğundaki tek hatlı demiryolunun rehabilitasyonu ve sinyalizasyonunu içermektedir. Proje kapsamında altyapı ve üstyapının iyileştirilmesi, tünel rehabilitasyonu ve zemin iyileştirme gibi inşaat faaliyetlerinin yanı sıra telekomünikasyon ve güç temini işlerinin yapımı bulunmaktadır. Hattın Avrupa Birliği normlarına uygun olarak haberleşme ve sinyalizasyon sistemlerinin ve bu sistemlerinin enerji temin altyapısının kurulması büyük ölçüde tamamlanmıştır. 26 Nisan 2016 tarihinde hattın Zonguldak-Ülkü kısmı hizmete alınmıştır.
23
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
24
Çevre ve İklim Değişikliği Programı
( ) Toplam AB Fonu: 644,6 milyon avro Su Atık Sürdürülebilir Kalkınma İçin Çevresel Yönetim alanlarındaki müktesebat uyumu ve altyapı yatırımlarını konu alan projelere fon aktarılacaktır. Hedef kitle: Orman Ve Su İşleri Bakanlığı, DSI, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Yerel Yönetimler, belediyeler, Sivil Toplum Kuruluşları. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı vasıtasıyla yapılacak başvuru duyuruları takip edilerek proje teklifi yapılabilecektir.
25
Ceyhan Atıksu ve Yağmur suyu Projesi
Proje Örnekleri Ceyhan Atıksu ve Yağmur suyu Projesi Toplam Bütçesi 22.6 milyon avrodur. Proje, Ceyhan Belediyesi’nin idari, finansal ve teknik kapasitesinin geliştirilmesinin yanısıra, etkin bir su ve atık su hizmet biriminin kurulmasını, Atıksu Arıtma Tesisi inşasını ve mevcut şebeke hattının değiştirilmesi ile yağmur suyu şebekesinin yapımını içermektedir. Halihazırda uygulama aşamasındadır. Proje sonunda m3/gün kapasiteli atıksu arıtma tesisi yapılmış olacaktır.
26
Proje Örnekleri Ordu Atıksu Arıtma Tesisi İnşaatı ve Kumbaşı Atıksu Arıtma Tesisi İyileştirilmesi Projesi Toplam Bütçesi 28,9 milyon avrodur. - Ordu Atık Su Arıtma Tesisi’nin yapımı ve işletmeye alınması - Kumbaşı Mahallesindeki mevcut Atık Su Arıtma Tesisi’nin rehabilitasyonu - Atık su pompalama istasyonları ve kanallarının yapımı Yapım işi 25 Eylül 2013’te tamamlanan proje kapsamında, Ordu Büyükşehir Belediyesi bünyesinde bulunan 731 bin kişilik nüfusun %34’ünün yanı sıra ilave 200 bin kişinin daha iyileştirilmiş atık su hizmetlerinden faydalanması sağlanmıştır. Arıtılan yıllık atık su miktarı ise, 0,125 Milyar m3’ e ulaşmıştır.
27
Adıyaman Atıksu Arıtma Tesisi ve Kolektör Hatları Yapım İşi Projesi
Proje Örnekleri Adıyaman Atıksu Arıtma Tesisi ve Kolektör Hatları Yapım İşi Projesi Toplam Bütçesi 18.5 milyon avrodur. Proje kapsamında, m3/gün kapasiteli atıksu arıtma tesisi yapılmaktadır. Bir adet terfi merkezi (kum tutucu ünitesi, kaba ızgara ünitesi, koku giderimi ünitesi ve 3+1 pompa), Bir adet ters sifon yapısı (704m boru hattı, ızgara ünitesi, havalandırmalı kum tutucu ünitesi), 30.8 km kollektör hattı, 1695 m basınçlı atıksu hattı, 4 adet kompakt pompa istasyonu yapılması öngörülmektedir. Proje uygulama aşamasındadır.
28
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
29
Sosyal Politikalar Programı (2014-2020)
İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Programı ( ) Toplam Bütçesi 435 Milyon Avrodur. Temel amaç, Türkiye’nin etkin bir şekilde işleyen bir işgücü piyasasına sahip olmasıdır. - İstihdam - Eğitim - Sosyal Politika ve İçerme Hedef kitle: kamu kurumları, belediyeler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve sendikalar.(Tüm Türkiye)
30
Sosyal Politikalar Programı (2014-2020)
İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Programı ( ) İstihdam İnsana Yaraşır İşin Desteklenmesi İstihdam ve İstihdam Edilebilirliğin Desteklenmesi İstihdam Alanında Daha İyi Hizmet Sunumu İçin Politika Geliştirme ve Uygulama Süreçlerinin Desteklenmesi AB Mevzuat ve Politikalarıyla Uyum Eğitim Eğitim ve Öğretimin Kalitesinin Artırılması Eğitime Devamın ve Eğitim Becerilerinin Artırılması Mesleki Yeterlilik Sisteminin Güçlendirilmesi, Hayat Boyu Öğrenme Sosyal Politikalar ve İçerme Sosyal İçerme Konusunda Kapasite Gelişimi Dezavantajlı Kişilerin Sosyal Koruma Hizmetlerine ve İşgücüne Erişiminin Kolaylaştırılması
31
Proje Örnekleri Adana’da Yaşayan Genç İşsizlerin İstihdamına
Yönelik Meslek, Genel Beceri, Rehberlik ve Uyum Eğitimleri Projesi Toplam bütçesi ,19 Avrodur. Projenin genel hedefi Adana’da yaşayan genç işsizlerin istihdam edilmesini kolaylaştırmak ve istihdamda kalmalarını sağlamaktır. Proje kapsamında yaş arası 40 işsiz gence toplamda 80 saat mesleki eğitim verilmektedir. Eğitim programlarını tamamlayan 40 gencin Adana Sanayi Odası işbirliği ile staj/çıraklık programlarına katılması sağlanacaktır. Proje sonunda 20 gencin istihdam edilmesi hedeflenmektedir. 1000 adet tanıtım broşürü, 100 adet afiş basılarak 6 adet proje tabelası yaptırılmıştır.
32
Proje Örnekleri Kültürevleri Modeliyle
Sürdürülebilir ve Yaygınlaştırılabilir Genç İstihdamı Projesi Toplam bütçesi ,20 Avrodur. Proje, Adana’da yaşayan genç işsizlerin istihdam edilmesini kolaylaştırmak ve istihdamda kalmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Proje kapsamında 180 işsiz gence mesleki eğitim verilmektedir. Yüreğir Belediyesi’ne ait 3 adet meslek eğitim atölyesinin fiziksel kapasitesi geliştirilmiştir. Eğitim konuları hakkında 180 adet eğitim kitapçığı bastırılmıştır. Mesleki eğitimlerini tamamlayan 180 gence genel beceri ve KOSGEB destekli girişimcilik eğitimleri verilecektir.
33
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
34
Kırsal Kalkınma Programı (IPARD-II)
( ) Toplam Bütçesi: 800 milyon avro Program dâhilinde 801 milyon Avro AB katkısı ile 244 milyon Avro Türkiye Cumhuriyeti katkısı olmak üzere 1 milyar 45 milyon Avro (3,4 Milyar TL) hibe kullandırılacaktır. IPARD-II Programı ile birlikte ilk dönemde uygulanan Programdaki önceliklere ek olarak kırsal altyapının geliştirilmesine dönük yatırımlar, yumurta sektörüne yönelik yatırımlar, tarım-çevre, iklim ve organik tarım faaliyetleri ve yerel kalkınma stratejilerinin uygulanması gibi konularında da destek sağlanacaktır. Hedef Kitle: Tarım, hayvancılık, gıda, balıkçılık ve alternatif tarım alanlarında faaliyet gösteren işletmeler, çiftçiler, kooperatifler ve belediyeler. 2023 yılına dek devam edecek olan yeni Program 42 ilde uygulanacaktır. Bu iller; Afyon, Amasya, Balıkesir, Çorum, Diyarbakır, Hatay, Isparta, Kahramanmaraş, Kars, Konya, Malatya, Samsun, Sivas, Şanlıurfa, Tokat, Trabzon, Yozgat, Erzurum, Van, Ordu, Ağrı, Aksaray, Ankara, Ardahan, Aydın, Burdur, Bursa, Çanakkale, Çankırı, Denizli, Elazığ, Erzincan, Giresun, Mersin, Kastamonu, Kütahya, Manisa, Mardin, Muş, Nevşehir, Uşak ve Karaman olarak belirlenmiştir.
35
Varlıbaş İnş.San.Tic.Ltd.Şti. Projesi
Proje Örnekleri Varlıbaş İnş.San.Tic.Ltd.Şti. Projesi Toplam Bütçe: ,52 TL IPARD Desteği: ,27 TL Proje kapsamında Hatay ili Belen Atik Yaylasına bir konaklama tesisi inşa edilmiştir. Tesis 15 ahşap bungalov evden, bir restoran ve çok geniş bir gezinti alanından oluşmaktadır. Yaklaşık 5 ayda tamamlanan proje kırsal turizm alanında IPARD kapsamında desteklenen ilk yatırım olma özelliğini taşımaktadır.
36
Öz Aldıç Hızarcılık Orman Ür.Zirai Ür.Nak.İth.İhr.Ltd.Şti.
Proje Örnekleri Öz Aldıç Hızarcılık Orman Ür.Zirai Ür.Nak.İth.İhr.Ltd.Şti. Toplam Bütçe: ,05 TL IPARD Desteği: ,00 TL Hatay ili Samandağ ilçesinde gerçekleştirilen proje ile daha öncesinde fason üretim yapan bir tesis AB standartlarına kavuşturulmuştur. Proje kapsamında soğuk hava deposu araçları, paketleme makine ve ekipman alımı sağlanmış ve son teknoloji bir paketleme bandı kurulmuştur. 35 kişinin istihdam edildiği işletmede markalaşma sağlanmış ve iç piyasaya ürün sunmaktadır, önümüzdeki dönemde ihracat yapılması da planlanmaktadır.
37
FAMTAR Narenciye İşleme Paketleme ve Soğuk Hava Deposu Tesisi
Proje Örnekleri FAMTAR Narenciye İşleme Paketleme ve Soğuk Hava Deposu Tesisi Toplam Bütçe: ,00 TL IPARD Desteği: ,25 TL Mersin ili Erdemli ilçesinde gerçekleştirilen proje ile narenciye işleme paketleme tesisi ve soğuk hava deposu kurulmuştur. 7500 m² alan üzerine kurulan tesis, saatte 15 ton yaş meyve ve sebze işleme kapasitesine ve 1260 ton kapasiteli soğuk hava deposuna sahiptir. Tümüyle AB standartlarında kurulan tesiste yöredeki kadınlar da dahil 200 kişiye istihdam sağlanmıştır.
38
IPA Finansman Öncelikleri
Ulusal IPA Koordinatörü (NIPAC) Avrupa Birliği Bakanlığı Birlik Üyeliğine Hazırlık için Reformlar Demokrasi ve Yönetişim Sivil Toplum Birlik Programları Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar İçişleri Yargı ve Temel Haklar Bölgesel Kalkınma Rekabet ve Yenilikçilik Enerji Ulaştırma Çevre İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Tarım ve Kırsal Kalkınma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği
39
SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI
INTERREG IPA Bulgaristan-Türkiye Sınır Ötesi İşbirliği Programı ( ) Program aracılığıyla Avrupa bölgesel uyumunun arttırılmasına katkı sağlayacak şekilde, Bulgaristan-Türkiye sınır ötesi işbirliği kapasitesinin doğanın korunması ve sürdürülebilir turizm alanlarında güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çevrenin korunması ve iklim değişikliğine uyumun ve etkilerinin hafifletilmesinin teşvik edilmesi, riskin önlenmesi ve yönetimi, Turizmin, kültürel ve doğal mirasın teşvik edilmesi alanlarına öncelik verilecektir. Programın yeni dönem bütçesi yaklaşık 29 milyon Avrodur. Türkiye’de Edirne ve Kırklareli illerini Bulgaristan’da ise Hasköy, Yambol ve Burgaz idari bölgelerini kapsamaktadır. Bilgi için cbc.ab.gov.tr veya adreslerini ziyaret edebilirsiniz.
40
SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMLARI
ENI KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI ( ) Yeni dönemde, işletmelerin ve girişimciliğin teşvik edilmesi ile çevrenin korunması ve deniz kirliliğinin azaltılması hedeflenmektedir. Turizm ve kültür alanlarında işletmelerin ve girişimciliğin desteklenmesi, Sınır ötesi ticaret fırsatlarının geliştirilmesi, Tarım ve bağlantılı sektörlerde modernizasyonun artırılması, Ortak çevresel izlemenin teşvik edilmesi Deniz ve nehir kirliliğini önlemek üzere farkındalığı artırıcı ortak faaliyetlerin teşvik edilmesi Programın yeni dönem bütçesi 53 milyon Avrodur. Program alanına İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Yalova, Zonguldak, Karabük, Bartın, Kastamonu, Çankırı, Sinop, Samsun, Tokat, Çorum, Amasya, Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin, Gümüşhane illerimiz dahildir. Bilgi için cbc.ab.gov.tr veya adreslerini ziyaret edebilirsiniz.
41
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.