Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGözde Gökçek Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
MERDAN DOĞAN İŞLETME MÜDÜR V.
2
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ
Üniversitemiz Döner Sermaye İşletmesinin idari, mali ve teknik işlerini, yasal mevzuat ve işletmecilik ilkelerine uygun biçimde yürüterek, faaliyet alanlarımız kapsamında yapılacak döner sermaye işlerinden elde edilecek gelirlerin uygun ve verimli bir şekilde değerlendirilmesini sağlamaktır. VİZYONUMUZ Bilimsel ve Teknolojik gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Çalışkanlık, Doğruluk ve Kaliteyi ilke edinmiş personeli ile döner sermaye gelirlerini artırıcı çalışmalar üreten ve elde edilen kaynakları en verimli şekilde kullanan bir Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü olmaktır.
3
GENEL BİLGİLER Müdürlüğümüz 02/12/1998 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Yönetmelik gereğince faaliyetine başlamıştır. Zamanla değişen mevzuatlar gereğince tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan yeni Yönetmelik doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmektedir.
4
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
T.C ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ ORGANİZASYON ŞEMASI, 2016 REKTÖR Prof. Dr. Adnan GÖRÜR YÖNETİM KURULU REKTÖR YARDIMCISI (Harcama Yetkilisi) Prof. Dr. Mehmet ŞENER YÜRÜTME KURULU DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRÜ (Gerçekleştirme Görevlisi) Merdan DOĞAN TAHAKKUK BİRİMİ Yasin İLGÜN SATIN ALMA BİRİMİ Fırat ASLAN EVRAK VE YAZIŞMA BİRİMİ Serdar ILDIR TAŞINIR VE KAYIT KONTROL BİRİMİ Fırat ASLAN YARDIMCI HİZMETLER BİRİMİ Cumali HANÇER Hamdi ULUSOY Bilal BİNİCİ Durmuş Ali YÜCEL MUTEMET BİRİMİ Mustafa AKYILDIZ Ali GELEN
5
MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN YAPISI VE GÖREVLERİ
Döner Sermaye İşletmesinin Yönetim Kurulu, üniversite yönetim kuruludur. İta amiri Rektördür. Rektör bu yetkisini uygun gördüğü ölçüde yardımcılarına, dekanlara veya enstitü, yüksekokul ve araştırma ve uygulama merkezi müdürlerine devredebilir. Üniversite Yönetim Kurulu; İşletmeyi idare etmek üzere yürütme kurulu oluşturabilir ve yetkilerini uygun gördüğü ölçüde Yürütme Kuruluna devredebilir. Yürütme Kurulu; Üniversite Yönetim Kurulu tarafından seçilecek bir rektör yardımcısı ile dekanlar, yüksekokul müdürleri ve diğer öğretim üyeleri arasından seçilecek üç üye ve bir muhasebe yetkilisi olmak üzere toplam beş kişiden oluşur.
6
FAALİYETLERİMİZ İşletme, eğitim ve öğretim ile bunlara katkıda bulunan uygulamayı ön planda tutmak ve Üniversitenin esas faaliyetlerini aksatmamak kaydıyla aşağıdaki faaliyetlerde bulunur. a) Yükseköğretim kurumları dışındaki kuruluşlar ile gerçek ve tüzel kişilerce talep edilecek bilimsel görüş, proje, araştırma ve benzeri hizmetler yapmak, seminer, konferans, sempozyumlar düzenlemek, kurslar açmak, Pedagojik formasyon hizmetleri yapmak, b) Her türlü laboratuvar ve atölye çalışmaları, plan, uygulama, organizasyon ve danışmanlık hizmetleri, laboratuvar ve atölyelerde her çeşit cihaz, makine, alet-edevat, tesisat ve benzerlerinin üretim, bakım ve onarımını yapmak, raporlar düzenlemek, belirli bilimsel sonuçların uygulanmasını sağlamak,
7
c) Mevcut fiziki kapasiteyi değerlendirerek birimlerin faaliyet alanları ile sınırlı olarak iş ve hizmet üretmek, elde edilen ürünleri önceden Rektörün izni alınmak şartıyla pazarlanması ve satılması için satış ve teşhir yerleri açmak, d) Sanayi kuruluşlarınca üretilen çeşitli malların standartlara uygunluğu konusunda raporlar düzenlemek, analiz ve ölçümler yapmak, projeler hazırlamak veya uygulamak, e) Turizm ve otelcilik sektöründeki mevcut iş gücü ve sektöre yeni girecek iş gücünün, uygulama ve becerilerini geliştirmeye yönelik kurulacak konaklama, yiyecek, içecek tesislerinde mal ve hizmet üretimi ile bunlara ilişkin işleri yapmak, f) Bireylerin bilgi toplumuna uyum sağlamaları ve bu toplumda yaşamalarını daha iyi kontrol edebilmeleri için, ekonomik ve sosyal hayatın tüm evrelerine aktif bir şekilde katılımlarına imkân vermek amacıyla, ihtiyaç duyulacak alanlarda kurslar düzenlemek ve bu yönde gerekirse ulusal ve uluslar arası kuruluşlarla işbirliği içinde projeler hazırlamak ve uygulamak.
8
İLGİLİ MEVZUATLAR 5018 Sayılı kanunun geçici 11’inci maddesinde genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine bağlı olarak kurulan Döner Sermaye İşletmeleri bütçelerinin, ilgili idarenin bütçesi içerisinde yer alacağı belirtilmektedir. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine bağlı olarak kurulmuş olan döner sermayeli işletmelerin iş ve işlemleri ile bütçelerinin hazırlanması, uygulanması, sonuçlandırılması, muhasebesi, kontrol ve denetimi ile muhasebe yetkililerinin niteliklerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.
9
Müdürlüğümüzce yerine getirilen faaliyetler aşağıda sayılan kanunlar ve bunların ikincil mevzuatlarına göre yapılmaktadır. 5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 2914 Sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanunu, 832 Sayılı Sayıştay Kanunu, 6245 Sayılı Harcırah Kanunu, Ömer Halisdemir Üniversitesi Döner sermaye İşletmesi Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumlarında Döner sermaye Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 58. maddesine göre Döner Sermaye İşletmelerinin kurulmasında uygulanacak esaslara ilişkin Yönetmelik, Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği.
10
FAALİYET ALANLARIMIZ Bor Halil Zöhre Ataman Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Dericilik, Deri konfeksiyon, Hazır Giyim, Örme, Halıcılık programlarında yapılan ürünlerin pazarlanması ve satışı vb. hizmetlerin yapılması. Bor Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Mobilya Dekorasyon Uygulama Atölyesinden üretilen ürünlerin pazarlanması ve satışı, vb. Hizmetler, Eğitim Fakültesi Dekanlığı bünyesinde; Formasyon Hizmeti, Danışmanlık Bilirkişi vb. hizmetlerin yapılması Fen Edebiyat Fakültesi Dekanlığı bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Bilirkişi, Rapor vb. hizmetlerin yapılması. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Bilirkişi, Rapor vb. hizmetlerin yapılması. Merkezi Laboratuvarı; Laboratuvar Hizmetleri, Danışmanlık, Proje, Analiz, Rapor vb. faaliyetlerin yapılması.
11
Mühendislik Fakültesi Dekanlığı bünyesinde;
Üretim, Laboratuvar Hizmetleri, Danışmanlık Hizmetleri, Cihaz Bakım-Onarım, çeşitli ölçümlerin yapılması. Niğde Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü bünyesinde; Uygulama Konukevi, Danışmanlık Hizmetleri, Proje Hazırlama vb. hizmetlerin yapılması Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü bünyesinde; ÜDS, ALES, KPSS, KPDS, TOEFL, Genel İngilizce, İş Sağlığı ve Güvenliği, Web Tasarımı, Ney vb. kurslar . Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Dekanlığı bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Bilirkişi, Rapor, Bahçe Ziraatı, Hayvansal Üretim vb. hizmetlerin yapılması Teknoloji Transfer Merkezi Müdürlüğü bünyesinde; Üniversite-Sanayi İş Birliği Kapsamında yapılan Proje, Danışmanlık, Ar-Ge, Rapor vb. hizmetlerin yapılması
12
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü (TÖMER);
TÖMER tarafından düzenlenecek olan Türkçe Kurs vb. hizmetlerin yapılması. Ulukışla Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü bünyesinde; Danışmanlık Hizmetleri, Proje Hazırlama, Bahçe Ziraatı programında üretilen ürünlerin satışı.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.