Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT 2017 - İSTANBUL
DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT İSTANBUL
2
DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İÇERİK Türk Bayraklı Gemilerin Durumu Gemi Risk Puanının Hesaplanması İstisnai Durumlar (Overriding Factor) Beklenmeyen Durumlar (Unexpected Factor) İtiraz Prosedürleri ve Tutulma Durumunda Yapılması Gerekenler Limanlara Göre Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyaları (CIC ve CIC-2017) Yeni Kurallar – MLC 2006 Yeni Kurallar – BWM Yeni Kurallar – MARPOL EK-VI Yetkilendirilmiş Kuruluşlar
3
TÜRK BAYRAKLI GEMİLERİN PARİS MoU DURUMU
4
TÜRK BAYRAKLI GEMİLERİN PARİS MoU DURUMU
5
TÜRK SAHİPLİ FİLONUN PARİS MoU DURUMU
1 Ocak 2017 – 27 Şubat 2017 itibariyle Paris MoU’da 2758 gemi denetlenmiş ve 108 gemi tutulmuştur. Bu gemilerden 13 tanesi Türk Sahipli Filo’da yer almaktadır. Klasları; KLAS KURULUŞU TUTULMA SAYISI PHRS* (Phoenix Register of Shipping) 3 NKK (Nippon Kaiji Kyokai) BV (Bureau Veritas) 2 ABS (American Bureau of Shipping) 1 CMB (Cosmos Marine Bureau Inc) TL* (Türk Loydu) NCS (Novel Classification Society S.A) DBS (Dromon Bureau of Shipping) IBS (Isthmus Bureau of Shipping S.A) 996 tane yabancı bayraklı, 968 tane Türk Bayraklı olmak üzere filomuzda toplam 1964 gemi mevcuttur. ( itibariyle) *Bir geminin Dual Class olması sebebiyle ilgili tüm klaslar listelenmiştir
6
PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA
PARİS MoU’DA GEMİ RİSK PUANI NASIL HESAPLANIR? 6
7
PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA
8
PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA
9
PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA
10
İstinai Durumlar (Overriding Factor)
ÖZEL DURUMLAR İstinai Durumlar (Overriding Factor) Beklenmeyen durumlarda (Unexpected Factor) çizelgeye bağlı olmadan denetim yapılır. 10
11
OVERRIDING FACTOR (İstinai Durumlar)
Gemi hakkında başka bir Paris MoU üye devletinden veya sekretaryadan alınan beklenmeyen durum raporlamaları hariç bilgilendirmeler, Gemi limana gelmeden evvel seferi sırasında çatışma, karaya oturma veya herhangi bir kısıtlama ile karşılaşır ise, Zararlı maddelerin veya atıkların denize basıldığı ihbarı alınmış ise, Düzensiz veya emniyetsiz şekilde manevra yapan gemiler veya seyir emniyeti kurallarını uygulamayan gemiler, Son PSC denetimi sonrası, emniyet gerekçesi ile klası askıya alınmış veya iptal edilmiş gemiler Sistemde tanımlı olmayan gemiler PI : Priority I 11
12
UNEXPECTED FACTOR ( Beklenmeyen Durumlar)
Pilot veya VTS de dahil olmak üzere ilgililerden ihbar alınması, Gerekli raporlamaları yapmayan gemiler, Daha önceki PSC denetimlerinde kapatılmayan eksiklikleri bulunan gemiler, Daha önce tutulması bulunan gemiler (tutulmadan üç ay sonra) Kaptan, gemiadamı veya gemi ilgililerince herhangi bir şikayet alınması, Tehlikeli bir biçimde operasyon yapan gemiler, Geminin taşıdığı tehlikeli veya zararlı yüklerle ilgili herhangi bir ihbar alınması, Risk seviyesinin artmakta olduğu bilgisinin güvenilir bir kaynaktan alınması, Geminin son PSC denetimi sonrasında, Paris MoU tarafından tanınan Yetkilendirilmiş kuruluşlarca düzenlenmiş herhangi bir sertifikasının iptal edilmesi, PII : Priority II 12
13
PARİS MoU İTİRAZ PROSEDÜRLERİ
Paris MoU’da her ülkenin farklı itiraz prosedürleri mevcuttur. Buna göre dikkat edilmesi gereken en önemli husus, somut deliller ile ve anılan süre içerisinde yetkili otoriteye itirazın yapılmalıdır. Bu prosedürlere; / Inspections&Risk / Appeal Procedure başlıklarından ulaşılabilmektedir. 13
14
TUTULMA DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER
14
15
TUTULMA DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER
15
16
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ÜLKE LİMAN TUTULMA SAYISI İTALYA VENICE 5 SALERNO 2 PALERMO ROMANYA CONSTANTA 10 MANGALIA 3 YUNANİSTAN RHODES CHIOS STYLIS İNGİLTERE GIBRALTAR Son üç yılda birden fazla tutulma yaşanan limanlar listelenmiştir. 16
17
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İTALYA 17
18
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/VENICE 18
19
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / VENICE KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 5 07117 Ana/yardımcı makinelerde çift cidar yakıt sisteminin düzgün çalışmaması 4 07114 Yakıt/yük tanklarına ait uzaktan çabuk kapama valfleri çalışmaması 07106 Yangın algılama sisteminin düzgün çalışmaması 1 07109 Sabit yangın söndürme sisteminin çalışmaması 10111 Sefere ait seyir haritasının gemide bulunmaması 11101 Filikanın kullanıma hazır olmaması 11112 Filikanın indirme donanımın çalışmaması 04102 Acil durum yangın pompası çalışmaması 07110 Yangın valflerinin düzgün çalışmaması 19
20
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/SALERNO 20
21
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / SALERNO KOD EKSİKLİK ADET 13101 Ana makinenin çalışmasında sorun olması 7 13108 Makine personelinin görevlerine aşina olmamaları 1 07199 Ana makinede yakıt kaçakları olması 13199 Makine dairesinde bulunan dahili haberleşme sisteminin çalışmaması 10116 Seyir neşriyatı ve harita düzeltmelerinin güncel olmaması 11128 Halat atma aletinin kullanım süresinin dolmuş olması 11117 Can simitlerinin kullanıma hazır olmaması 11101 Filikanın kullanıma hazır olmaması 06199 Yükün emniyetli ve düzgün istiflenmemesi 07106 Yangın alarmının çalışmaması 02106 Geminin denize elverişliliğini etkileyecek şekilde tekne hasarı olması 15150 ISM 21
22
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/PALERMO 22
23
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / PALERMO KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 2 07110 Yangın söndürme ekipmanlarının çalışmaması 1 07113 Yangın devresinde kaçak olması 10105 Manyetik pusulanın düzgün okunamaması 07117 Can simitlerinin gereklilikleri sağlamaması 07106 Bazı duman dedektörlerinin çalışmaması 11119 Dalma giysilerinin gereklilikleri sağlamaması 18321 Isıtma sisteminin çalışmaması 23
24
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN 24
25
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/RHODES 25
26
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/RHODES KOD EKSİKLİK ADET 11118 Can yeleklerinin eksik/yetersiz durumda olması 3 10111 Sefer ait seyir haritasının gemide bulunmaması 2 11110 Can sallarının düzgün bağlanmaması 15150 ISM 1 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 07120 Acil çıkışların kapatılmış durumda olması 11124 Can kurtarma araçları tahliye merdivenlerinin çalışmaması 11123 Acil durum telsizlerinin çalışmaması 05113 SART’ın kilitli bir bölümde bulundurulması 10127 Sefer planının gemide olmaması 07113 Yangın pompasının yeterli basınçta çalışmaması 04108 Talim Görev Listesinin (Muster List) gemide olmaması 10116 Seyir neşriyatı ve harita düzeltmelerinin güncel olmaması 26
27
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/CHIOS 27
28
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/CHIOS KOD EKSİKLİK ADET 04103 Acil durum bataryalarının/ışıkların çalışmaması 4 04101 Dahili anons sisteminin çalışmaması 2 15150 ISM 1 07109 Sabit yangın söndürme sisteminin çalışmaması 04110 Gemi terk talimlerinin gerektiği şekilde yapılmaması 28
29
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/STYLIS 29
30
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/STYLIS KOD EKSİKLİK ADET 04118 Kapalı mahallere giriş ve adam kurtarma talimlerinin düzgün yapılmaması 3 07125 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 2 15150 ISM 04108 Gemi personelinin talimlerdeki görevlerini bilmemeleri 1 07123 Gemi personelinin yangın talimindeki görevlerini bilmemeleri 18418 Halat tamburlarının hasarlı ve kırık olması 07108 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 18203 Gemiadamlarının aylık maaşlarının ödenmemesi 07113 Ana yangın devresinde kaçak/delik bulunması 30
31
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA 31
32
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/CONSTANTA 32
33
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/CONSTANTA KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 9 04109 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 3 04118 Gemi personelinin kapalı mahal talimlerindeki görevlerini bilmemeleri 10111 Sefere ait seyir haritasının güncel olmaması 07105 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 2 01312 Saç kalınlık ölçüm raporunun gemide olmaması 01201 Personel sertifikalarının geçerlilik sürelerinin dolması 05105 MF/HF DSC cihazının çalışmaması 1 09227 Halatların kötü durumda olması 10133 Güverte zabitlerinin görevlerine aşina olmamaları 10116 Seyir neşriyatının güncel olmaması 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 14108 Sintine seperatörü 15 ppm alarmının çalışmaması 33
34
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/MANGALIA 34
35
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/MANGALIA KOD EKSİKLİK ADET 10116 Seyir neşriyatının güncel olmaması 2 10111 Sefere ait seyir haritasının güncel olmaması 1 04109 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 04118 Gemi personelinin kapalı mahal talimlerindeki görevlerini bilmemeleri 03103 Puntellerin aşırı korozyonlu ve kırık olması 15150 ISM 09106 Gemideki tüm tuvaletlerin çalışmaması 01201 Başmühendisin yeterliliğinin gemiye uygun olmaması 01308 Personel çalışma dinlenme saatlerinin gemide tutulmaması 13102 Bazı yardımcı makinaların çalışmaması 07115 Yangın damperlerinin düzgün kapanmaması 07105 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 35
36
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İNGİLTERE/GIBRALTAR-CEBELİTARIK 36
37
LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ
GEREKEN HUSUSLAR İNGİLTERE/GIBRALTAR KOD EKSİKLİK ADET 18203 Gemiadamlarının aylık maaşlarının ödenmemesi 2 07113 Yangın pompasının düzgün çalışmaması 1 18204 Gemiadamları maaşlarının düzgün hesaplanmaması 14108 Sintine seperatörü 15 ppm alarmının çalışmaması 07124 Yakıt tanklarının çabuk kapama valflerinin çalışmaması Not: Bu bilgiler ve Paris MoU Denetimlerine yönelik diğer analizler 05/01/2017 tarihli ve 1619 sayılı yazımızla sektöre duyurulmuştur. 37
38
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DENETİM KAMPANYALARI (CIC)
1 Eylül – 30 Kasım 2016 tarihleri arasında Paris MoU’da MLC 2006 kapsamında Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyası (CIC) gerçekleştirilmiştir. Gemilerimizin bu CIC’ye hazırlıklı olması için 1 Haziran – 30 Kasım 2016 tarihlerinde Türk Bayraklı gemilere benzer bir CIC yapılmış ve bu kapsamda 272 Türk Bayraklı gemi denetlenmiştir. Paris MoU’da CIC kapsamında hiçbir Türk Bayraklı gemi tutulmamıştır. 38
39
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DENETİM KAMPANYALARI (CIC)
1 Eylül – 30 Kasım 2017 tarihleri arasında Paris MoU’da ECDIS uygulamalarını da içeren SEYİR EMNİYETİ konulu Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyası (CIC) gerçekleştirilecektir. Önceki yıllarda olduğu gibi gemilerimizin bu CIC’ye hazırlıklı olması için 1 Haziran – 30 Kasım 2017 tarihlerinde Türk Bayraklı gemilere benzer bir CIC yapılacaktır. 39
40
YENİ KURALLAR MLC 2006 18 Ocak 2017 itibariyle MLC 2006
değişiklikleri yürürlüğe girmiştir. Bu değişikliklerle; Mali Güvence Sağlayıcısı Antlaşması (MLC /4.2), Yapılan antlaşmanın tüm personele bildirilmesi, Mali Güvence Sağlayıcısından tedarik edilecek kanıt niteliğindeki belgelerin tüm personelin göreceği şekilde sürekli sergilenmesi, Not: Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler 29/12/2016 tarihli ve sayılı yazımızla sektöre duyurulmuştur. 40
41
YENİ KURALLAR BWM Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi (Balast Water Managament Convention), Eylül 2017 tarihinde yürürlüğe girecektir. Ülkemizin de taraf olduğu BWM Sözleşmesi gerekliliklerine uyum sağlanması, Balast Water Management System Balast Water Management Certificate Balast Water Record Book Sampling 41
42
YENİ KURALLAR MARPOL EK VI 42
43
YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR
18 TEMMUZ 2017 E KADAR 18 OCAK 2018 E KADAR 43
44
DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Teşekkür ederim… 44
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.