Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SANAL SINIF UYGULAMASI
3
Sanal Sınıf Nedir? Sanal sınıf aslında, bildiğimiz “eğitmen eşliğinde sınıf eğitimlerinin çevrimiçi (online) olarak internet üzerinden verilmesini sağlayan ortamlara verilen addır. Uzaktan eğitim sisteminin çok önemli bir bileşeni haline gelmiş olmakla beraber sadece eğitim odaklı kullanılmamaktadırlar. Sanal sınıf programları uzaktan eğitim, seminer verme, etkileşimli laboratuvar uygulamaları, simülasyonlar (benzetim), çeşitli yazılımların tanıtımları, video konferans, çevrimiçi danışmanlık gibi çok farklı alanlarda kullanılmaktadır. Bu tip programlarla katılımcının ve sunumu yapacak eğitimci/yöneticinin sadece internete bağlı olarak, 7*24 ve dünyanın her yerinden aynı anda ve/veya farklı zamanlarda oturum yapmaları olasıdır.
4
Dünyadaki Uygulamalar
Pek çok dünya devi yazılım firması, Microsoft, BEA, SAP gibi, sattıkları ürünlerin tanıtımlarını, desteklerini sanal sınıf uygulamaları kullanarak vermekteler. Hatta kendi sanal sınıf uygulamalarını geliştirerek, müşterilerinin anında erişebilecekleri çevrimiçi destek merkezleri kurmaktalar. Amerikan, Çin, İngiliz vb. üniversitelerinde pek çok uzaktan eğitim programının en önemli destekleyici unsurları artık sanal sınıf uygulamaları olmuştur. Amerikan MIT üniversitesinde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarında kendi kendine öğrenim sınıflarında %70’lere varan devamsızlıklar, sanal sınıf uygulamalarının devreye alınması ve eğitimci kontrolünün sağlanması ile hızlı biçimde düşmüştür.
5
Global ticaretin önemli özellikleri haline gelen hızlı karar alarak global çapta uygulama, internetten alışveriş yapma, yabancı ortaklıklar kurma ve sürekli görüşme yapma gibi işlevleri destekleyici olarak farklı bir alternatif oluşturan sanal sınıf platformları (video konferans, tele konferans sistemlerine göre), gece- gündüz dünyanın her yerinden insanların, belli bir konuda, etkileşimli olarak verimli toplantılar, oturumlar, tanıtımlar yapmalarına olanak vermektedir
6
Türkiye’deki Uygulamalar
Ülkemizde henüz tam anlamıyla yerini bulamayan sanal sınıf uygulamaları, ilk örneklerini tahmin edileceği üzere öncü bazı üniversitelerin uzaktan eğitim - öğrenim programlarında kullanılmıştır. Özellikle iş yönetimi yüksek lisans (MBA) ya da sürekli eğitim merkezlerindeki yetişkin eğitimleri gibi alanlarda (Bilgi Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi vb.) kullanılan sanal sınıf ortamları, farklı yaklaşımlarla dil eğitimi veren öncü kurumların (EF Dil Okulları vb.) “sanal konuşma sınıfları” oluşturmalarına olanak vermiştir. Bu tip uygulamalar aslında dünya üzerinde de kendi alanlarındaki ilk örneklerdendir.
7
Her yıl milyonlarca lise öğrencisinin hem umut hem de hayal kırıklığı olan ÖSS sınavlarına hazırlık süreçlerine de giren sanal sınıflar, dershanelerin öğrenci kapma yarışında keşfettikleri farklı yaklaşımlardandır. Öncelikle öğrenci ve öğretmenlerin, işlenen derslerle ilgili soru- cevap seansları Microsoft’un MSN Messenger programı yardımıyla sohbet (chat) ortamında yapılmaya başlanmış (Ekol Dershaneleri, Final Dershaneleri), kimi dershaneler bu teknolojik değişimi daha da öteye götürerek, bazı derslerin işlenmesini özel sanal sınıf programlarıyla yapmaya başlamışlardır. Henüz kurumsal olarak keşfedilmeyi bekleyen sanal sınıf uygulamaları, ülkemizdeki internet hızları ve maliyetleri düşünüldüğünde video konferans sistemlerine çok iyi bir alternatif oluşturmaktadır
8
Avantajları: Hoca öğrenci iletişimini artırıyor.
Öğrenciler arasındaki iletişimi artıyor. Karşılıklı fikir alışverişleriyle öğrenme süreci hızlanıyor. Sanal sınıfa üye olan öğrencinin, hocadan veya arkadaşlarından aldığı sürekli mesajlar nedeniyle dönem boyunca dersden kopmaması sağlanabiliyor. Öğrenimin etkinliğini artırıyor.
9
Dezavantajları: Sanal sınıf eğitimde dersler yüzyüze yapılmadığı için en çok sıkıntı çekilen konu eğitimin pasif yürütülmesidir. Sistemin gelişimi için süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim kadrosu ve öğrenciler arasında bilgisayar okuryazarlığının henüz yeterli düzeye ulaşılmamış olmasıdır.
10
SANAL SINIFLA GELENEKSEL SINIFIN KARŞILAŞTIRILMASI
On-site (gerçek) On-line (sanal) Daha uzun zaman Ders tabanlı Yapısal Amaç güdümlü Öğrenciler öğretmene bağımlı Harici kaynaklardan öğrenebilme Geniş sınıflar Öğretmen bilgi sağlayandır Hızlandırılmış/sıkıştırılmış Tartışma tabanlı Esnek Sonuç güdümlü Bağımsız öğrenciler Öğrenme öğrenciler arasında gerçekleşir Küçük sınıflar Öğretmen öğrenimi kolaylaştırır
11
SONUÇ: Internet, ve internet teknolojileri diğer dallarda olduğu gibi eğitim için de çok büyük olanaklar sağlamaktadır. Bu olanakları kullanarak eğitimdeki etkinliği ve verimliliği artırmak gerekir. Söz konusu sanal sınıf uygulamalarında gözlenen ve öğrencilerden alınan geri beslemeler de bu yöndedir. Öncelikle iletişimde zaman ve mekan kısıtlamasını ortadan kaldırdığı için iletişim gereken her durum için önemli kolaylıklar elde edilmiştir. Ancak sanal iletişim biçimi öğrenciler ve öğretmen tarafından tek başına kullanılan bir iletişim biçimi olmadığı için yani gerçek sınıf ortamında da iletişim kurabildikleri için sadece sanal ortam iletişiminden kaynaklanabilecek olumsuzluklar söz konusu olmamıştır. Sanal sınıfın gerçek ortamda yapılan eğitimin etkinliğini artıran önemli bir uygulama olduğu öngörülmektedir.
13
KAYNAKÇA; &id=15 h%2F%3Bweb%3B%3B&text=sanal%20sınıf%20uygulamaları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.