Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGonca Koray Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarına Göre Değişim Süreci: Akademisyenler ve Öğrenciler
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi) Prof. Dr. Süleyman BARUTÇU Doç. Dr. Selçuk Burak HAŞILOĞLU Pamukkale Üniversitesi, İİBF Denizli
2
Sosyal Medya İkinci medya çağı (Poster, 1995)
Sınırlı bir sistemde kamusal ya da yarı kamusal bir profil kurmak, kurdukları bu iletişim ile diğer kullanıcılar ile düşüncelerini paylaştıkları ve sistemde diğerleri ile kurdukları ilişkiye bakıp dikkatlice inceleyebildikleri veri tabanlı servistir (Boyd ve Ellision, 2007). İçeriği kullanıcı tarafından oluşturulan ve paylaşılan sanal topluluklardır (Kim vd., 2010).
3
Sosyal Medyanın Kapsamı
Dijital iletişim kanalı olarak sosyal medaya (Mangold ve Faulds, 2009) : Şirket ve kullanıcı destekli bloglar, tüketici forumları, sohbet odaları, tartışma panellerini ve forumlar, ticari topluluklar, iş ağı siteleri, fotoğraf, video ve müzik paylaşım siteleri ve sosyal ağ siteleri.
4
Araştırmanın Amacı Örneklem
Akademisyen ve öğrencilerin sosyal medya uygulamalarını; Kullanım amaçlarına göre dağılımı Kullanım sıklıklarının değişim süreci Örneklem Evren: Pamukkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencisi (9005) ve akademisyenler (142) Öğrenci:120 Akademisyen:80
5
Araştırma Soruları S1: Sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarına göre; öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların kullanım amaç dağılımları nedir? S2: Sosyal medya uygulamalarını sosyallik ve ek fayda amaçlı kullanılmasına göre öğrenci ve akademisyen cevaplayıcılar arasında farklılık var mıdır? S3: Öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarına göre; bu uygulamaların birbirleri arasındaki uzaklık haritaları nedir? S4: Öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların sosyal medya uygulamaları kullanım düzeylerinin yıllara göre değişimi nedir?
6
4 Önemli SMU (Sosyal Medya Uygulamaları)
Kaynak: (2016 Yılı 2. Çeyreği) SMU Aktif Kullanıcı Sayısı (Milyon) Facebook 1.712 Instagram 500 Twitter 313 Linkedin 106
7
SMU Kullanım Amaçları Maddeleri
Sosyallik 1. Yeni arkadaş edinmek için kullanırım (Wang vd.,2010). 2. Mevcut arkadaşlarımı takip etmek için kullanırım (Boyd ve Ellison,2007). 3. Bilgilerimi paylaşmak için kullanırım (Heinonein,2011). 4. Görüşlerimi paylaşmak için kullanırım (Woodall ve Colby,2011). 5. Fotoğraflarımı paylaşmak için kullanırım (Kim vd.,2010). 6. Başkalarının hayatlarını takip etmek için kullanırım (Wang vd.,2010). Ek Fayda 7. Ünlü olmak için kullanırım. 8. Ürün satmak için kullanırım. 9. Alışveriş yapmak için kullanırım. 10. İş ilanlarını takip etmek için kullanırım.
8
SMU Kullanım Amaçlarının Dağılımı
ORTALAMA Facebook Linkedin Instagram Twitter Yeni arkadaş edinmek Akademisyen 2,72 2,70 3,51 3,05* Öğrenci 2,57 2,28 3,55 2,39* Mevcut arkadaşları takip etmek 5,76* 4,50* 5,60 4,93 4,93* 3,00* 5,89 4,47 Bilgileri paylaşmak 4,43* 5,26* 3,44 4,02 3,49* 3,12* 3,91 3,62 Görüşleri paylaşmak. 4,76* 2,96* 2,84 4,66 3,78* 2,04* 3,40 4,77 Fotoğrafları paylaşmak 4,77* 1,78 5,88 2,53 3,89* 1,92 5,37 2,68 Başka kişilerin hayatlarını takip etmek 3,20 2,20 2,73 2,98 2,16 3,90 3,24 Ünlü olmak için kullanmak 1,33 1,38 1,33* 1,28* 1,56 1,36 1,88* 1,73* Ürün satmak için kullanmak 1,25 1,26 1,21* 1,13* 1,63 1,60 1,70* 1,47* Alışveriş yapmak için kullanmak 1,67 1,22 2,89 1,50 2,54 İş ilanlarını takip etmek için kullanmak 1,61* 2,80 1,19* 1,43 2,33* 3,48 1,75* 1,64
9
SMU Sosyallik ve Ek Fayda Dağılımı
Kullanım amaçları N Ort. S.S. p Facebook SOSYALLİK Akademisyen 76 4,28 1,23 0,00* Öğrenci 108 3,61 1,37 EK FAYDA 1,46 0,85 0,04* 1,79 1,20 Linkedin 50 3,23 1,17 25 2,42 1,67 0,88 0,17 2,00 1,18 Instagram 57 4,22 1,11 0,63 104 4,34 1,73 1,66 0,82 0,09 1,97 1,26 Twitter 60 3,65 1,38 0,62 74 3,53 1,29 1,34 0,69 0,21 1,55
10
Öğrencilerin Kullanım Amacına Göre Sosyal Medya Uygulamalarının Öklid Uzaklıkları Haritası
11
Akademisyenlerin Kullanım Amacına Göre Sosyal Medya Uygulamalarının Öklid Uzaklıklarının Haritası
12
Facebook Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:
13
Twitter Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:
14
Instagram Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:
15
Linkedin Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:
16
SONUÇ Facebook ve Linkedin sosyallik açısından akademisyen cevaplayıcıların daha fazla kullandıkları; öğrenci cevaplayıcıların ise Facebook’u ek fayda sağlamak amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir. Her iki cevaplayıcı grubun Facebook kullanım düzeyleri azalırken; Linkedin’de artış beklenmektedir. Facebook: Öğrenciler daha fazla Linkedin: Akademisyenler daha fazla Öğrenci cevaplayıcıların sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarında Facebook, diğer sosyal medya uygulamalarının merkezindedir. Kısıt: Örneklem büyüklüğü ve süreci Ağırlıklı genç akademisyenler Sosyal Medya Uygulamaları
17
Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarının Değişim Süreci: Akademisyenler ve Öğrenciler
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi) Prof. Dr. Süleyman BARUTÇU Doç. Dr. Selçuk Burak HAŞILOĞLU DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. Pamukkale Üniversitesi, İİBF Denizli
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.