Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM Nov-16 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM Nov-16 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM."— Sunum transkripti:

1 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM-2014 13-Nov-16 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM-2014 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM-2014

2 İHTİYAÇ KART KAMPANYASI

3 TÜRK BANKACILIK SİSTEMİ Bankacılık Sistemi Kalkınma ve Yatırım Bankaları Mevduat Bankaları Katılım Bankaları

4 Türkiye’de Kasım 2014 itibarıyla 51 banka bulunmaktadır:  3'ü devlet bankası  12'si özel  19'u yabancı  13'ü yatırım bankası  4'ü ise faizsiz katılım bankasıdır. TÜRKİYE’DEKİ BANKACILIK SİSTEMİ

5 Türkiye'de Kurulmuş Yabancı Sermayeli Bankalar  Arap Türk Bankası  Citibank  Denizbank  Finansbank  HSBC  ING Bank  Odeabank TÜRKİYE’DEKİ BANKACILIK SİSTEMİ

6 Özel Sermayeli Mevduat Bankaları  Akbank  Şekerbank  Türk Ekonomi Bankası  Türkiye Garanti Bankası  Türkiye İş Bankası  Yapı ve Kredi Bankası TÜRKİYE’DEKİ BANKACILIK SİSTEMİ

7 Faizsiz Katılım Bankaları  Albaraka Türk  Bank Asya  Kuveyt Türk Katılım Bankası  Türkiye Finans Katılım Bankası Kamusal Sermayeli Mevduat Bankaları  Türkiye Ziraat Bankası  Türkiye Halk Bankası  Türkiye Vakıflar Bankası TÜRKİYE’DEKİ BANKACILIK SİSTEMİ

8 1983 yılında 83/7506 sayılı kanun hükmünde kararname ile Özel Finans Kurumlarına yasal faaliyet izni verildi. 1985:Albaraka Türk-Faisal Finans 1989:Kuveyt Türk 1991:Anadolu Finans 1996:Asya Finans 1999 yılında 4491 sayılı kanun ile Özel Finans Kurumları 4389 sayılı “Bankalar Kanunu” kapsamına dahil edildi. 2006:Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKBB)kuruldu. TÜRKİYE’DEKİ KATILIM BANKACILIĞI

9 Katılım Bankaları mali sektörde faaliyet gösteren, reel ekonomiyi finanse eden ve bankacılık hizmetleri sunan kuruluşlardır. Katılım Bankaları, tasarruf sahiplerinden topladıkları fonları, faizsiz finansman prensipleri dahilinde ticaret ve sanayide değerlendirerek, oluşan kâr veya zararı tasarruf sahipleriyle paylaşırlar. TL, USD ve EURO bazında vadeli hesaplarda toplanan fonlar, kurumsal finansman desteği, bireysel finansman desteği, finansal kiralama, kâr veya zarar ortaklığı yöntemleriyle değerlendirilir. Ticaretin ve sanayinin ihtiyaç duyduğu hammadde, yarı mamul veya mamul madde, gayrimenkul, makine veya her tür teçhizatın temini, bu yöntemler aracılığıyla sağlanmaktadır. Katılım Bankaları nakit kredi vermezler, ancak halkın ihtiyaç duyabileceği bankacılık hizmetlerini sunarlar. Katılım Bankalarının varlık nedeni ve Altın Kuralı “Faizsizlik Prensibi”dir. “Faizsizlik Prensibi”nin özü de; 1) Fon toplarken “sabit bir getiri” taahhüt etmemek, 2) Fon kullandırırken nakit kredi vermeyip, malı “peşin alıp vadeli satmak”tır. KATILIM BANKACILIĞI

10 KATILIM BANKALARININ FİNANSMAN KAYNAKLARI KURUMSAL FİNANSMAN DESTEĞİ -fon kullanmak isteyen müşterinin ihtiyaç duyduğu mal ve hizmet alımının finansmanıdır, -mal ve hizmet bedeli peşin olarak satıcıya ödenir, -mal bedeli üzerine bankanın kârı eklenir ve yeni tutar üzerinden müşteri bankaya borçlanır, -alım-satıma ilişkin belgenin şubece saklanması zorunludur. BİREYSEL FİNANSMAN DESTEĞİ: -tüketicilerin araç, konut ve tüketim malı ihtiyacının finansmanıdır, -alınacak konut, araç,.. vs. nin bedeli katılım bankası tarafından peşin olarak satıcıya ödenir, -üzerine banka kârı eklenerek alıcı vadeli olarak borçlandırılır.

11 23 KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI Kuruluş : 1989 Şube Sayısı : 302 Yabancı Şubeleri : Bahreyn, Almanya Şubesi, Dubai İştiraki Çalışan Sayısı: 5.000 Uluslararası Mevcudiyet : 75 ülkede 300+ banka ile ilişki Ortaklık Yapısı: Ana ortağı 50 Milyar $’lık aktifiyle dünyanın önde gelen faizsiz bankası Kuwait Finance House

12 BANKALAR LİGİ (AKTİF BÜYÜKLÜK)

13  İstikrarlı ve deneyimli yönetim ekibi  Güçlü hissedar desteği  Etik, adillik ve güvenlik bakımından gerçek, muhafazakar imaj  Kredi portföyü kalitesi (düşük NPL)  Altın Bankacılığı, sendikasyon, sukuk gibi alanlarda yenilik yapma kapasitesi ve Pazar öncülüğü  Güçlü ticari penetrasyon GÜÇLÜ YÖNLER

14  Ürün geliştirmede karşılaşılan kısıtlamalar  Piyasaya paralelinde düşen aktif karlılığı  Analitik Bankacılık’ta yetersizlik ZAYIF YÖNLER

15  Sınırlı marka farkındalığı  Türk olmayan marka çağrışımı  ADK Kapsama oranının sınırlı olması TEHDİTLER

16  BDDK, TMSF gibi kamu otoritelerinin de desteği ile Katılım bankacılığına artan ilgi ve farkındalık  Bankacılık sistemi dışındaki tasarrufların yüksek seviyede olması  BDDK’nın son dönemde aldığı önlemlerin de desteği ile tasarruf ve yatırım kültürünün gelişmesi  İştiraklerle yurtiçi ve uluslararası büyüme (Yurtiçinde Katılım Emeklilik şirketi, Avrupa’da ilk Katılım Bankası’nı Almanya’da kurma çalışmaları) FIRSATLAR

17 Politik: Türkiye’de Ak Parti iktidarının olması Kuveyt Türk Katılım bankası açısından bir avantajdır. BDDK, TMSF gibi kamu otoritelerinin desteği bankanın yanındadır. BDDK ‘nın son dönemde aldığı kararlar sonucu tasarruf ve yatırım kültürünün gelişmesi.Bunun sonucunda müşteri sayısının artması Ekonominin düzelmesi sonucu orta sınıfın özellikle altın tasarrufunu Kuveyt Türk ‘te değerlendirmesi. PEST ANALİZİ

18 Ekonomik: Ekonomik verilerin ülke genelindeki iyi seyri ve gelir dağılımındaki pozitif artış özellikle muhafazakar kesimin bankaya olan ilgisini arttırmıştır. “Faizsiz bankacılık” olgusu mütedeyyin kesimleri Kuveyt Türk’e yönlendirmiştir. Altın tasarruf hesabı sayesinde müşteri portföyü genişlemiştir. Yastık altındaki altınlar bu sayede değerlendirilmeye alınmıştır. PEST ANALİZİ

19 Sosyal:  KAÇUV Umuda Destek Projesi – İstanbul  Somali'ye Yardım Kampanyası – İstanbul  Ortaköy Camisi Restorasyonu – İstanbul  Saliha Sultan Çeşmesi Restorasyonu – İstanbul  Kozahan Şadırvanı Restorasyonu – Bursa  Pakistan Sel Felaketi Mağdurlarına Yardım Kampanyası gibi sosyal projeler Kuveyt Türk’ün “değerler ve yardımlaşma” üzerinden toplumda saygınlığını arttırırken bir yanda toplumdaki yerini pekiştirmektedir. PEST ANALİZİ

20 Teknolojik:  Yurt içinde ve yurt dışında şubeleri ve muhabir bankaları vasıtasıyla, her türlü çağdaş teknolojik imkanları kullanarak, süratli ve kaliteli hizmeti müşterilerine sunmaktadır.  Yeni internet şubesi ile daha kaliteli bir hizmet sunmak ve gelişen teknolojiyi takip etmek için baştan sona yenilenmiştir.  İnternet bankacılığında yeni bir kapı açacak olan İnternet Şube akıllı menüsü, hızlı işlem fonksiyonu ve finansal danışman ile daha estetik, daha hızlı, daha kolay ve daha kişiselleştirilebilir. PEST ANALİZİ

21 Finansbank Denizbank TEB HSBC ING Bank Bank Asya Türkiye Finans Şekerbank Albaraka Türk KUVEYT TÜRK RAKİPLERİ

22 İHTİYAÇ KART KAMPANYASI

23 İHTİYAÇ KART

24

25

26 Sağlık,evlilik,eğitim,ev yenileme,seyahat vb. Kullanım süresi 3 yıldır. Kart ücreti 100 TL dir. 6-36 ay taksit yapar. Yurtiçi ve Yurt dışında kullanılır. 50 TL üzerindeki işlemleri taksitlendirir. Alt ve üst limit yoktur. İHTİYAÇ KART

27 Kampanya Özeti İhtiyaç kart,  ihtiyaç kredisine alternatif  katılım bankacılığı prensiplerine uygun  ihtiyaç finansmanı olması  evlilik, ev yenileme, tatil, sağlık v.s kısa dönem ihtiyaçları  36 ay vadeye kadar taksitlendirme şansı sunmaktadır. Kartın kullanım alanı ve hedef kitlenin zihninde kredi kartı gibi algılanmamasına karşı konumlandırmayı başarmak için ihtiyaç sonrası kırılması kartın özelliklerinden biridir.

28  Bu sayede tüketiciye ihtiyaç dışı harcamaların önüne geçecek çözüm alternatifi sunulmak istenmiştir.  Hedef kitlenin bu ihtiyaç anında karşılarına çıkmak için evlilik sezonunda iletişim yapılmıştır.  Yapılan iletişimin başarılı sonuçları da dikkate alınarak “doğru zamanda, doğru hedef kitleye ulaşmak” adına kartın kullanım alanları, ihtiyaç noktaları ve mecralar dahil edilerek entegre pazarlama iletişimin araçları kullanılmıştır. Kampanya Özeti

29 İletişimin Amacı  İhtiyaç kartın var olan kimliği ve işlevi hakkında farkındalık sağlamak,  Karta yönelik talep oluşturmak ve başvuru almak, Banka ürünleri altında hedef kitlenin ihtiyaçlarına cevap vererek kısa süreli kullanım özelliği ile tüketicinin yanında olan Kuveyt Türk markasını vurgulamak. Kampanya Amacı

30 Hedef Kitle  Kısa dönemli finansman ihtiyacı olan, 18-40 yaş aralığında kadın ve erkekler,  Yeni evlenecek olan çiftler,  Ev yenileyecek olanlar,  Eğitimi için paraya ihtiyacı olanlar,  Sağlık giderleri ile diğer ani ve acil ihtiyaçları için finansmana ihtiyacı olan kişiler. Hedef Kitle

31 Kampanya İçgörüleri  Nakite ihtiyacım beni faize sürüklemeden nasıl çözüm bulabilirim?”  “Kredi başvurusunda bulunacağım ama sonra da çok borçlanıyorum.”  “Şu evliliği (tadilatı) nasıl finanse edeceğim?”

32 Pazar  İhtiyaç kart bütün özellikleri açısından düşünüldüğünde diğer konvansiyonel ve katılım bankaları tarafından aynı özellikte ürünün olmadığı görülmekte.  Ancak ihtiyaç kart kampanyasına yakın özellikte çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Türkiye Finans Katılım bankası.  Türkiye Finans, Finansör Kartı ile tüketicilere yeni kolaylıklar sağlamıştır.  Tüketicilerin yüksek tutarlı acil ihtiyaçları için geliştirilen Finansör’de, tüketici, kendisine verilen Finansör kartına bağlı finansman limitini, belli bir süre boyunca tek seferde veya ihtiyaç duyduğu miktarda kullanabiliyor.  Aynı zamanda tüketiciler, Finansör ile peşin alışveriş yapma imkânına sahip oldukları için fiyat indirimi avantajından da yararlanıyor. En Yakın Rakip :

33 İletişim Tonalitesi / Kreatif Çıkış Noktası Dostane ve fonksiyonel, Fayda ve çözüm odaklı, Kolay anlaşılır  Reklam konseptinde, dönemsel olarak harcamaların yoğun olduğu aylarda bulunması sebebi ile, hedef kitlenin ihtiyacına ve isteğine direkt cevap veren ve kredi kartı olarak algılamalarını önleyebilecek bir çıkış noktası oluşturulmuştur…  ‘Kredi kartı değil, sadece ihtiyaçlarımın kartı’ mesajı ile iletişim desteklenmiştir.  İnsanlara sürpriz yapmayan sadece ihtiyaçlarına kadarına cevap veren bir “finansal çözüm” iç görüleri ile çıkış noktası saptanmıştır.

34 Türkiye geneli  gazete medya planlamasının  outdoor  dergi ilan çalışmaları ile kampanya desteklenmiştir. Öncelikli şehirler (İstanbul, Ankara) de yapılan  otobüs giydirmeleri ile iletişimde nokta vuruşu hedeflenmiştir. Taktiksel mecra kullanımı ile kitlesel iletişim yanında  metro girişleri  turnike brandinglerinde mesajın hedef kitleye ulaştırılması amaçlanmıştır. Medya Karması

35 Gazete ve dergi ilanı Kampanyanın ana taşıyıcı mecralarından biri gazete ve dergi ilanları olmuştur. Tam sayfa ölçüsünde ilan çalışmaları gerçekleştirilmiş olup Hürriyet, Milliyet, Posta, Milat, Yeni Akit mecralarında yayınlanmıştır. Bilgi veren mesaj içeriği dahilinde İhtiyaç kart kampanyası için bu mecralarda farkındalık kazandırılması hedeflenmiştir. Poster – 70x100 Şube içlerinde kullanılmış olup, müşterisi olan kitleye ulaşmak amaçlanmıştır. Kampanya detayları yer verilerek bilgilendirme amaçlanmıştır. Outdoor Çalışmaları Kampanya mesajının doğru yerde, doğru hedef kitle ile ihtiyaç anında buluşma stratejisi izlenmiştir. Araç Giydirme En önemli metropol şehirlerinde otobüs giydirmeleri gerçekleştirerek, iletişim kampanyasının varlığı şehrin önemli noktalarında da sergilenmiştir. Metro Turnike Giydirme İhtiyaç Kart, hedef kitlesine uygun olarak metro alanlarında turnike giydirmeleri yaparak, kampanyanın direkt iletişimini sağlamak hedeflenmiştir. Medya Kullanımı

36 Kampanya Sonuçları Kampanya hedefleri ile paralel olarak kart satışları ile ilgili hedeflenen rakamlar büyük oranda yakalanmıştır.1.929 kart başvurusu olmuştur. Kampanya Döneminde %200 oranında kart satışı artmıştır.


"HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM ANALİZİ FATMA NUR YEŞİLDAL KASIM Nov-16 HALKLA İLİŞKİLER PLANLAMASI VE İLETİŞİM YÖNETİMİ-REKLAM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları