Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysel Demirel Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ AKADEMİK KURUL TOPLANTISI KIRGIZİSTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ 13 HAZİRAN 2013
2
DEK A NLIK Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR Dekan Doç. Dr. Ali ELEREN Dekan Yardımcısı Bilimsel Faaliyetler, İnsan Kaynakları, İş Dünyası ve Toplumla İlişkiler, Kalite Geliştirme ve Altyapının Geliştirilmesi Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Dekan Yardımcısı Eğitim-Öğretim, Mevzuat, Öğrenci Disiplin Faaliyetleri, Destek Hizmetleri
3
FAKÜLTE YÖNETİM KURULU Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR (Başkan) Prof. Dr. Cusup PİRİMBAEV (İktisat B. Bşk.) Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR (Finans ve Bankacılık B.Bşk.) Doç. Dr. Turusbek ASANOV (Maliye B. Bşk. ) Doç. Dr. Ali ELEREN (D. Yardımcısı ) Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER (İşletme B. Bşk.) Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER (Üye) Dr. Altınbek COLDOŞEV (Uluslararası İ. B.Bşk.) Dr. Nurlan İSMAİLOV (D. Yardımcısı )
4
GÜNDEM 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Sonu İtibariyle 1. Fakültede Mevcut Durum 2. İdari ve Akademik Faaliyetler 3. Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Faaliyetleri 4. Dilek ve Temenniler
5
1. 2012-2013 Eğitim-Öğretim Döneminde Fakültemizde Mevcut Durum Raporu a. Eğitim-Öğretim faaliyetleri b. Öğretim Kadrosu c. Fiziki ve Teknik Altyapı d. Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik e. Eğitim Programını Geliştirme Çabaları f. Bilimsel Faaliyetler g. İş Dünyası ve Toplumla İşbirlikleri h. Uluslararası İlişkiler
6
a. Eğitim-Öğretim faaliyetleri Bölümlerimiz İşletme İktisat Uluslararası İlişkiler Maliye Finans ve Bankacılık
7
b. Öğretim Kadrosu Bölüm Adı Kadro Türü Prof. Doç. Y. Doç. Ö. Gör. Ar. Gör. TOPLAM İşletme Bölümü T. Zamanlı 22332 13 12 + 1 YZ /DSU -1--- İktisat Bölümü T. Zamanlı 21115 15 10 + 5 YZ /DSU 22-1- Maliye Bölümü T. Zamanlı 11-22 9 6 + 3 YZ /DSU 12--- U. İlişkiler Bölümü T. Zamanlı 00330 10 6 + 4 YZ /DSU -1-3 Finans ve Bankacılık T. Zamanlı ----- - YZ /DSU ----- - Toplam810713947 ( 34 + 13)
8
Prof. Dr. Muhsin HALİS Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Doç. Dr. Ali ELEREN Doç. Dr. Şenol ÇAVUŞ Yrd. Doç. Dr. Yakup ÜLKER Yrd. Doç. Dr. Cemal SEZER Yrd. Doç. Dr. Feyyaz YILDIZ Öğr. Gör. Dr. Nurlan İSMAİLOV Öğr. Gör. Dr. Azamat MAKSÜDÜNOV Öğr. Gör. Dr. Seyil NACİMUDİNOVA Arş. Gör. Murat ABDILDAEV Arş. Gör. Adilya YAMALTDİNOVA İşletme Bölümü Öğretim Elemanları Öğretim elemanı kadro sayısal olarak değişmedi Akademik nitelik arttı. Yönetim ve Organizasyon Dalında ve Üretim Yönetim ve Pazarlama Dalında 1’er olmak üzere toplam iki adet yardımcı doçent kadrosu talebi yapılmıştır.
9
İktisat Bölümü Öğretim Elemanları Prof. Dr. Cusup PİRİMBAYEV Prof. Dr. Kerim ÖZDEMİR Doç. Dr. Damira CAPAROVA Yrd. Doç. Dr. Aziz BOSTAN Öğr. Gör. Dr. Cunus GANİEV Prof. Dr. Turar KOYÇUYEV Prof. Dr. Turar KOYÇUYEV Prof. Dr. Cumabek CAİLOV Prof. Dr. Cumabek CAİLOV Doç. Dr. Cıpar AYTUGANOVA Doç. Dr. Cıpar AYTUGANOVA Doç. Dr. Baatırbek DUULATOV Doç. Dr. Baatırbek DUULATOV Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN Öğr. Gör. Dr. Kalıbek ÇOROYEV Öğr. Gör. Dr. Kalıbek ÇOROYEV Araş.Gör. Damira BAYGONUŞEVA Araş.Gör. G. Afşin RAVANOĞLU Araş.Gör. Zamira ÖSKÖNBAYEVA Araş.Gör. Aynura TURDALIYEVA Araş.Gör. Burulça SULAYMANOVA Uzman: Uzman: Nina DOROVSKIH Tam zamanlı kadromuzdan Doç. Dr. Yalçın KARAGÖZ Türkiye’ye dönüş yapmıştır. Bahar Yarıyılında Türkiye’den Doç. Dr. Ebru ÇAĞLAYAN DSÜ olarak online ders verdi. Akademik nitelik arttı.
10
Maliye Bölümü Öğretim Elemanları Prof. Dr. Metin KARADAĞ Doç. Dr. Turusbek ASANOV Öğr. Gör. Dr. Kamalbek KARIMŞAKOV Öğr. Gör. Dr. Raziya Abdiyeva Prof. Dr. Damira BEKTENOVA Doç. Dr. Rayhan KURMANBEKOVA Doç. Dr. Asılcan KEŞIKBAEV Araş. Gör. Kadırbek SULTAKEEV Araş. Gör. Dastan ASEINOV Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak değişmedi. Finans ve Bankacılık ve İktisat bölümlerine 1’er adet yardımcı doçentlik kadro talebi bulunmaktadır. Akademik nitelik arttı.
11
Uluslar İlişkiler Bölümü Öğretim Elemanları Yrd. Doç. Seyit Ali AVCU Yrd. Doç. Dr. Yaşar SARI Yrd. Doç. Dr. Murat Bürkan SERBEST Ögr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr. Gör. Dr. Zakir ÇOTAEV Öğr. Gör. Dr. Aydın İDİL Doç. Dr. Asan ORMUŞEV Öğr. Gör. Dr. Orozbek MOLDALİEV Öğr. Gör. Dr. Samagan MIRZAIBRAIMOV Öğr. Gör. Dr. Dinara MURZAEVA Tam zamanlı kadromuz sayısal olarak ve nitelik olarak değişmedi. DSÜ statüsünde 1 doçent ve 1 öğretim elemanı Dr. kadromuza alındı.
12
İdari Personel Dağılımı Birim Adıİdari Fakülte SekreteriAshat CAYLOOBAYEV Dekan SekreteriIrisgül ESENTUROVA İşletme (B. Sekreteri) Gülzat KEREZBEKKIZI Finans ve Bankacılık (B.Sekreteri) Maliye (B. Sekreteri) Tolkun CUMAKUNOVA U. İlişkiler (B. Sekreteri) İktisat Bölüm SekreteriElmira KUPSURALIYEVA
13
c. Fiziki ve Teknik Altyapı İİBF Derslik ve Laboratuvarlar Bölüm Adı DerslikLaboratuvar Adet (Derslik No) m2m2 KapasiteAdetm2m2 İşletme Bölümü İktisat Bölümü Maliye Bölümü U. İlişkiler Bölümü Finans ve Bankacılık Bölümü A-201 143,101051143,10 A-205 143,10105 --------------- 127 80,1550 128 83,3750 321 63,8050 322 69,7050 323 80,2350 324 80,2350 325 80,2350 326 84,3621+25 bilgisayar184,36 TOPLAM 10 908,275852227,46
14
Fiziki ve Teknik Altyapı İhtiyacı Öğretim elemanlarına tahsis edilen odaların sayısı yetersizdir. Misafir öğretim elemanlarına tahsis edilebilecek odamız bulunmamaktadır. Özellikle 2013-2014 Eğitim ve Öğretim Yılında 2 öğretim üyesi de kadromuza ekleneceğinden en az 2 oda ihtiyacımız bulunmaktadır. Dersliklerimizde lisans ve lisans üstü dersler yürütülmektedir ve en az 3 derslik ihtiyacımız bulunmaktadır.
15
İİBF’DE BİLGİSAYAR SAYISI 2012-2013 Öğrenci Laboratuvar25 İdari Masaüstü 7 Akademik Masaüstü33 Ders Laptop + Projeksiyon7 + 7 Uzaktan Eğitim (Akıllı Sınıf) 1 Bilgisayar Laboratuvarı 25 bilgisayar
16
Lise Son Sınıfı Öğrencilerine Tanıtım Ziyaret Edilen Liseler 70, 61, 64, 5, 6, 13, ……………. TANITIM KOMİSYONU Prof. Dr. Anarkül URDALETOVA Öğr. Gör. Dr. Altınbek COLDOŞOV Öğr.Gör. Dr. Zakir ÇOTAYEV Öğr. Gör. Dr. Kamal KARIMŞAKOV Öğr.Gör. Dr. Azamat MAKSUDUNOVÖğr. Gör. Dr. Cunus GANİYEV d. Öğrenci İlişkileri ve Rehberlik
17
TANITIM PROGRAMI Fakülte Tanıtım Programları yapıldı Tanıtım grupları. Öğretim elemanlarından ve Öğrencilerinden oluşan gruplar Bişkek'te bulunan başarılı liselere ziyaretler, Özel ve kamu sektöründen paydaşlarla toplantılar ve Danışma kurulları oluşturuldu Üniversite - Aile işbirliği kurulu oluşturudu
18
Neden Tanıtmalıyız? Üniversitemizin Misyonunun ne olduğunu, Başka üniversitelerle olan farklarını, Ücretsiz eğitim verdiğini Burs verdiğini, Barınma olanakları sağladığını, Fiziki imkanlarının mükemmelliğini, Yolsuzluk ve rüşvete bulaşmadığını, Güncel teknolojik eğitim araçları kullanıldığını, Türkiye’de staj imkanı, Uluslararası üniversiteler ile işbirliği sayesinde çift diploma, ÇAP ve Yan Dal1 ile birden fazla diploma imkanı
19
İİBF KONTENJAN TOPLAM TC (TC ÖSS) K.C. Yabancı Manas ÖSS GRANT İşletme Bölümü 10400656 İktisat Bölümü 8350548 Bankacılık ve Finans 5300540 Maliye 00000 U. İlişkiler Bölümü 5300540 TOPLAM 28135021184 d. Öğrenci Bilgileri
20
Üniversitemizdeki 4 Yıllık Fakülteler İçinde Bölümlerimizin Tercih Edilirliği NoBölüm Tercih Sayısı 1 Finans ve Bankacılık Bölümü 794 2 İşletme Bölümü 708 3 İktisat Bölümü 683 4 Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 567 5 Gazetecilik Bölümü 461 6 Çin Dili ve Edebiyatı 428 7 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 406 8 Sosyoloji Bölümü 322 9 Türkoloji Bölümü 304 10 Kırgızca- Türkçesi Mütercim Tercümanlık 257 11 Uluslararası İlişkiler Bölümü 246
21
Bölümler Puan Sıralaması (2012-2013) Bölüm Puan Türü CARİ YILÖNCEKİ YIL minmaxminmax 1. Finans ve Bankacılık Sayısal161205154205 2. İktisatSayısal153204151,35182,67 3. Bilgisayar Müh.Sayısal154,86191 157 4. Uygulamalı Mat.Sayısal148,64190 5. Uluslararası İlişkiler Eşit Ağ.150185140181 6. İşletmeSayısal153179154222
22
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrenci Sayıları Bölüm AdıSınıflara Göre Öğrenci Sayıları TOPLAM HazırlıkI.II.III.IV. İşletme Bölümü 3637273638174 İktisat Bölümü 385133 35190 Maliye Bölümü 03413542121 U. İlişkiler Bölümü 3330253136155 Bankacılık Finans 212300044 TOPLAM 128144126135151684
23
BÖLÜMLER Tam zamanlı YZ / DSÜ Ortalama İşletme 15,9615,0 İktisat 19,88,513,6 Maliye 22,71118,2 Uluslararası İlişkiler 15,5712,1 Finans ve Bankacılık HAFTALIK DERS YÜKÜ (2012-2013)
24
YILLARA VE BÖLÜMLERE GÖRE MEZUN SAYILARIMIZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILLARI İktisat İşletme Maliye U. İlişkiler Yıl Toplamı 2001-2002020024 2002-20038126026 2003-20043642300108 2004-20054542440131 2005-2006294125095 2006-20072625 076 2007-20082524 073 2008-2009 2524 066 2009-2010 262841095 2010-2011 322830 6 96 2011-2012 34423725138 2012-2013 3330 123 TOPLAM 31936031661 1051
25
Bölüm f. Öğretim Üyeleri Akademik Faaliyetler Çizelgesi Bölümler Yayın Toplamı SSCI U.arasıUlusal Kitap Seminer Araştırma Projesi Makale Bildiri Makale Bildiri İşletme 141632237681 İktisat 21227 Maliye 24522217 Ulus. İlişkiler 23152619 Yayın Türü TOPLAMI 2222562114114 123 * Geçtiğimiz eğitim ve öğretim yılındaki toplam yayın sayısı
26
Makale, Kitap, Kitapta Bölüm Öğr. Gör. Dr. (6 kişi)Araş. Gör. (8 kişi) Eylül 2012 öncesi Eylül 2012 sonrası Eylül 2012 öncesi Eylül 2012 sonrası MAKALE2812 3 Uluslararası (SSCI) -1-- Türkiye:543- Alan Endeksli341- Diğer2-2- Kırgızistan:21582 Alan Endeksli-2-- Diğer21382 Diğer Ülkeler:2211 Alan Endeksli2111 Diğer-1-- KİTAP1--- KİTAPTA BÖLÜM61-1 Arş.Gör ve Öğr.Gör. Yayın Çizelgesi
27
Bildiriler Öğr. Gör. Dr. (6 kişi)Araş. Gör. (8 kişi) Eylül 2012 öncesi Eylül 2012 sonrası Eylül 2012 öncesi Eylül 2012 sonrası TÜRKİYE :10253 Ulusal2-1- Uluslararası8243 KIRGIZİSTAN:20332 Ulusal6--- Uluslararası14332 DİĞER ÜLKELER:1316 Ulusal---- Uluslararası1316 Arş.Gör ve Öğr.Gör. Yayın Çizelgesi
28
SEMİNER, SEMPOZYUM VE ETKİNLİKLER ‘Akademik Kariyer Geliştirme ve Yayın Yapma Süreci’ (Prof.Dr.M.KARADAĞ),İİBF Kasım 2012 ‘SPSS Program Kullanımı’ Eğitim Semineri (Doç. Dr. Yalçın KARAGÖZ)(29 Kasım – 20 Aralık 2012) ‘Makale Hazırlama ve Yayınlama Süreci’ (Prof.Dr.M.KARADAĞ),İİBF 27 Şubat.2013 Sertifikalı Satış Yönetimi Eğitimi (11-12 Nisan 2013) ‘‘Kırgızistan’da Sektörlerin Analizi ve Bölgesel Rekabet’’ konulu öğrenci konferansı (17 Nisan 2013)
29
SEMİNER, SEMPOZYUM VE ETKİNLİKLER ‘Türkiye’de Kent Büyüklüklerinin Dağılımı ve Kentlerin Büyümesinin Ekonomik Nedenleri’. (Prof.Dr.M.KARADAĞ), SBE 03 Nisan 2013 Girişimcilik Sempozyumu (5-6 Haziran 2013) İktisat, Finans ve Bankacılık Sempozyumu (26- 27Haziran 2013) ‘Kırgızistan’da Vergi Kültürü ve Vergi Bilinci’, (Öğr.Gr.Dr. R.Abdiyeva), Türk Uygarlığı Araştırma ve Uygulama Merkezi seminerleri, 27 Haziran 2013. Avrasya Ekonomileri Kongresi (Ekim 2013)
30
Tamamlanan / Devam Eden Araştırma Projelerimiz Kırgızistan’da Özel Sektörün İhtiyaçlarına Yönelik Sertifikalı Eğitim Programlarının Geliştirilmesi ve Pilot Uygulama (tamamlandı) Kırgız Halkının Yatırım Araçları Tercihi ve Yatırım Davranışının Davranışsal Finans Teorisi Kapsamında Araştırılması 1990’dan bugüne Kırgız İş Değerlerindeki Değişim Kırgızistan’daki KOBİ’lerin Piyasa Rekabet Analiz Kırgızistan’daki Yabancı Girişimcilerin Başarıları Kültürel Uyum Yetenekleri İle Açıklanabilir mi? Kırgızistan'ın Rekabetçi Sektörlerinin Belirlenmesi ve Kalkınmanın Stratejik Alanlarını Belirleme
31
Tamamlanan / Devam Eden Araştırma Projelerimiz Enerji iletimi ve bitki sistemindeki enerji ve kütle iletimi süreçlerini yönetiminin matematiksel olarak desteklenmesi. (Kırgız Milli Eğitim ve Bilim Bakanlığı, Prof.Dr. Anarkül Urdaletova ve Kırgız Rus Slavyen Un. Ortak) Orta öğretim programları ve standartları için yöntem ve materyal geliştirme ve uygulama ve bu çerçevede 5 sınıf öğrencileri için Kırgız ve Rus dillerinde matematik kitabı hazırlanması (Kırgız Milli Eğitim ve Bilim Bakanlığı, Prof.Dr. Anarkül Urdaletova). Kırgız Cumhuriyetinde özürlü haklarının yargı tarafından korunması (Doç.Dr. Nurlan İsmailov, AB Komisyonu) Güncel Uluslar arası Hukuk Kitabı hazırlama (Doç.Dr. Nurlan İsmailov,Amerikan Un. Projesi)
32
Tamamlanan / Devam Eden Araştırma Projelerimiz Dinler arasında diyalog ve tolerans (Doç.Dr. Nurlan İsmailov, Da Dergisi ve Kırgız Rus Slavian Ün. ) Mikrofinans altyapısının geliştirilmesi ve kredi faizlerinin düşürülmesi ile ilgili önerilerinin geliştirilmesi (Doç.Dr. Turusbek ASNOV ) Kırgızistan’da Dini Grupların Teşkilatlanması ve Aktiviteleri (Doç.Dr. Yaşar SARI, T.C. Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı ile). Transnational Water Issues in Central Asian Politics, (Öğr.Gr.Dr. Zakir ÇOTAEV) Kırgızistan’da Dini Grupların Teşkilatlanması ve Aktiviteleri (Yrd.Doç.Dr. Seyit Ali AVCU)
33
KOMİSYONLARDA GÖREVLER 1. Eğitim Komisyonu 2. Etik Komisyonu 3. Bilim, Sanat, Hizmet ve Teşvik Ödülleri Komisyonu 4. Akademik Yapılanma Daimi Komisyonu 5. Öğretim Elemanı Planlama, Temin Ve Seçme Komisyonu 6. Kitap Temin Komisyonu 7. İç Değerlendirme ve Gözetim Ekibi 8. KTMÜ (Ulusal) Yeterlilikler Komisyonu 9. Bologna Eşgüdüm Komisyonu 10. Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Bilgilendirme, 11. Yönlendirme Ve Motivasyon Komisyonu 12. KTMÜ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu 13. Fahri Akademik Unvanlar İnceleme ve Teklif Komisyonu 14. Mevzuat Geliştirme Komisyonu 15. Kantin-kafeterya İşletmeleri 16. Yurt Yönetim Kurulu 17. Satınalma Komisyonu 18. Sosyal Bilimler Dergisi Redaksiyon Komisyonu
34
KALİTE GELİŞTİRME VE ÖZDEĞERLENDİRME
35
ÖZDEĞERLENDİRME Arttı Değişmedi Azaldı Girdiler: Kaynaklar Öğrenci niteliğinde beklenen düzey X Akademik personel niteliğinde beklenen düzey X İdari Personel niteliğinde beklenen düzey; X Bilgi Teknolojileri ve kaynaklarının (Bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın, vb) yeterliliği; X İş Teknolojilerinin yeterliliği; X Fiziksel olanakların yeterliliği; X Temin edilen hizmetlerin yeterliliği; X
36
ÖZDEĞERLENDİRME Arttı Değişm edi Azaldı Girdiler: İlişkiler Sanayi ile ilişkilerin yeterliliği;X Toplum ile ilişkilerin yeterliliği;X Kamu Kurumları ile ilişkilerin yeterliliği;X Mezunlar ile ilişkilerin yeterliliği;X Çalışanlar ile ilgili ilişkilerin yeterliliği;X Öğrenciler ile ilişkilerin yeterliliği;X Ulusal yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği; X Uluslararası yükseköğretim ilişkilerinin yeterliliği;X
37
2 Kurumsal Nitelikler ve Özellikler Arttı Değişmed i Azaldı 1)Öğrenci sayıları ve yeterliliği; LisansX Yüksek LisansX Doktora X 2 Öğretim elemanı sayıları ProfesörX DoçentX Yrd. Doçent X Öğretim Görevlisi X Araştırma görevlisi X 3)İdari personel sayıları (kadrolu ve sözleşmeli) ve yeterliliği; X 4)Çalışanların yaş ortalamaları ve yeterliliği; X 5)Çalışanların kadın-erkek personel dağılımının değerlendirilmesi ve yeterliliği; X 6)Çalışanların kıdem ortalamaları (ve yeterliliği; X 7)Akademik personelin ortalama unvan düzeyi;X 8)İdari Personelin Eğitim Düzeyi; X 9)Birimlerdeki programların sayılarıX 10) Kurumun ağırlıklı akademik alanı/alanları ve yeterliliği;X 11) Kurumun fiziksel büyüklüğü ve altyapısı (m ² ) ve yeterliliği; X
38
Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi +0 - Programların ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu;X Programların eğitim hedeflerinin yeterliliği;X Programların kapsamı ve niteliklerinin (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) yeterliliği; X Programların anlaşılabilirliği ve hedeflerinin açıklığı;X Programların bütünlüğünün ve devamlılığının yeterliliği;X Programların yeterliliği;X Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders notları vb.) yeterliliği;X Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliği;X Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliği;X Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin yeterliliği;X Öğrenci değerlendirme prosedür ve yeterliliği; X Yeni öğrencileri programlara hazırlama uygulamalarının yeterliliği;X Eğitimin etkinliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliği;X Programların ilgili ulusal ve uluslararası programlarla uyumundaki yeterliliği;X Uluslar arası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımının yeterliliği; X
39
Araştırma ve Geliştirme (Bilgi Üretme) Süreçlerinin Değerlendirilmesi 1.Araştırma çalışmalarının ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu;X 1.Araştırma olanak ve kaynakların yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmalarının yeterliliği;X 1.Araştırma önceliklerinin belirginliği;X 1.Araştırma çalışmaların bütünlüğü ve devamlılığı;X 1.Disiplinler arası Araştırma çalışmalarının yeterlilik;X 1.Uluslararası araştırma çalışmalarının yeterliliği;X 1.Uluslararası araştırma çalışmalarına katılımının yeterliliği;X 1.Araştırmayı özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği; X 1.Araştırma faaliyetlerinin önceliklere uygunluğu;X 1.Araştırma çalışmalarının hedeflerine ulaşma yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmaları ile öğretim faaliyetleri arasındaki ilişkinin yeterliliği;X 1.Araştırma çalışmalarında paydaşlarla (endüstri, kamu kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vb.) kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği; X 1.Araştırma sonuçlarının topluma faydaya dönüşmesindeki yeterliliği; X 1.Araştırma sonuçlarının kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterliliği;X
40
Faaliyet ve Süreçlerinin Değerlendirilmesi Faaliyetlerin toplumsal ihtiyaçlara uygunluğu;X Faaliyetlerin olanak ve kaynaklarının yeterliliği;X Faaliyetlerin düzeylerinin yeterliliği;X Faaliyetlerin önceliklerinin belirginliği;X Faaliyetlerin disiplinlerarası yapılabilmesindeki yeterliliği;X Faaliyetleri özendiren ve destekleyen araçların yeterliliği;X Faaliyetlerin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının yeterliliği;X Araştırma çalışmaları ile faaliyetler arasındaki ilişkinin yeterliliği;X Faaliyet sonuçlarının paylaşılması ile ilgili mekanizmaların yeterliliği;X Paydaşlarla kurulan yapısal ilişkilerin yeterliliği;X Topluma yönelik bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerinin yeterliliği;X Faaliyetlerin topluma faydaya dönüşmesindeki yeterlilik;X Faaliyetlerin kuruma/birime fayda olarak dönmesindeki yeterlilik;X
41
İdari ve Destek Süreçlerinin Değerlendirilmesi +0 - Öğrenci işleri ile ilgili akademik hizmetlerin yeterliliği;X Öğrenci bilim, kültür ve sanat topluluklarının yeterliliği;X Öğrenci Kariyer planlama hizmetlerinin yeterliliği;X Staj destek hizmetlerinin yeterliliği;X
42
Örgütsel yapının yeterliliği; X Görev ve sorumluluk tanımlarının açıklığı; X Görev yetkilerinin yeterliliği; X Stratejilerin varlığı ve yeterliliği; X Karar verme süreçlerinin yeterliliği; X İş Süreçleri (akademik ve idari) yeterliliği; X Stratejik planlama ve izleme süreçlerinin yeterliliği; X Kalite geliştirme süreçlerinin yeterliliği; X Bilgi yönetimi süreçlerinin yeterliliği; X İnsan kaynakları süreçlerinin yeterliliği; X Öğrenci katılım süreçlerinin yeterliliği; X Yönetsel Özelliklerin (Yapısal) değerlendirilmesi
43
Yönetsel Özelliklerin (Davranışsal) değerlendirilmesi Ortak kültür ve değerlerin paylaşımındaki yeterlilik; X Akademik personelin memnuniyetinin yeterliliği; X İdari personelin memnuniyetinin yeterliliği; X Öğrenci memnuniyetinin yeterliliği; X Liderlik yaklaşımlarının yeterliliği; X Yönetici yaklaşımlarının yeterliliği; X Akademik personelin idari ve yönetsel özelliklerinin yeterliliği; X İdari personelin özelliklerinin yeterliliği; X Çalışanlar arasındaki iş birliği ortamının yeterliliği; X İş arkadaşlığı ve sosyal ortamın yeterliliği; X
44
Çıktılar/Sonuçların Değerlendirilmesi Kurumsal niteliklerle ilgili gelişmelerin yeterliliği; X Eğitim öğretim ile ilgili çıktıların yeterliliği X Araştırma ve geliştirme ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Uygulama ve hizmet faaliyetleri ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Yönetsel faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; X İdari faaliyetler ile ilgili sonuçların yeterliliği; X Toplum ile ilgili sonuçların yeterliliği; X
45
FAKÜLTE VE BÖLÜM HEDEFLERİ Öğrenci niteliğini artırma Akademik personel niteliğini artırma Sanayii toplum ve kamu kurumları ile ilişkileri geliştirme Mezunlar ile ilişkileri geliştirme; Çalışanlar ile ilgili ilişkileri geliştirme; Öğrenciler ile ilişkileri geliştirme; Programları ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygun hale getirme; Uluslararası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımını artırma Araştırma çalışmalarını ulusal ve çevre ihtiyaçlarına göre tasarlama Araştırma sonuçlarını toplumsal faydaya dönüştürme; Ortak kültür ve değerleri artırma Akademik ve idari personelin memnuniyetini artırma Öğrenci memnuniyetini artırma;
46
2012-2013 Eğitim ve Öğretim dönemi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme amacıyla yürütülen faaliyetler : Akademik ve öğrenci memnuniyet anketleri gerçekleştirildi. Sonuçlar ilgili hocalarımızla özel paylaşıldı. Öğretim Üyeleri ve diğer Öğretim Elemanlarının bir yıllık akademik çalışmalarına ait bilgiler değerlendirildi Arş.Gör ve Öğr.Gör. Yayın ortalamaları yıllık 3 altında gerçekleşenler izlemeye alındı, yönlendirme toplantısı yapıldı. Öğretim elemanlarının yetiştirilmesi için Türkiye’ye 1-2 donemlik gönderilmesi, kurslar aldırılması veya bir öğretim üyesiyle birlikte derse girmesi veya çalışmalar yürütmesi ve bu şekilde hızlı eğitimlerinin sağlanması araştırıldı ve konunun güz döneminde yönetime getirilmesi kararlaştırıldı.
47
2012-2013 Eğitim ve Öğretim dönemi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme amacıyla yürütülen faaliyetler : Yıl boyunca öğrenci temsilcileriyle bilgi paylaşımları sonucunda derslerde başarısızlığa neden olan faktörler araştırıldı ve aşağıdaki sonuçlara ulaşıldı : Muhasebe, vergi, ticaret hukuku gibi birbirinin devamı ve tamamlayıcısı birden fazla türevi olan ve iki ülke için yöntem ve bilgi farklılıkları gösteren derslerin bazen Türk, bazen de Kırgız öğretim elemanlarınca verilmesi durumunda; İki ülke sistemlerinden kaynaklanan farklılık ve benzerliklerin tam öğretilmesi; Türkçe ve Kırgızca ders notlarının birlikte verilmesinin sağlanması, Dışardan derse gelen öğretim elemanlarının müfredat uyumsuzluklarının giderilmesi
48
2012-2013 Eğitim ve Öğretim dönemi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme amacıyla yürütülen faaliyetler : Kırgızca eğitim sisteminin etkinleştirilmesi ve Kırgızca’nın bilimsel dil olabilmesi için acilen temel kavramlara dair sözlüklerin hazırlanması, Tüm ders yüklerinin tam zamanlı öğretim elemanlarıyla karşılanabilmesi için şartların sağlanması, Dersliklerde kışın özellikle yaşanan izolasyon sorunlarının giderilmesi, Yeni kurulan bilgisayar laboratuvarı ile derslerde bilgisayar uygulamalarına daha çok önem verilmesi, Öğrencilerin Mevlana Değişim Programı vb. yardımıyla Türkiye’deki üniversitelere gönderilmesi ve farklı deneyim ve bilgiler kazanılmasına imkan verilmesi
49
PERSONEL GÖRÜŞLERİ ?????????????????? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.