Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mobile Advertising Network 2013. Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mobile Advertising Network 2013. Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri."— Sunum transkripti:

1 Mobile Advertising Network 2013

2 Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri Mobil data trafik tahminleri

3 Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerinin mobil penetrasyonları,%  Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerinin mobil penetrasyon oranlarına baktığımızda yine İskandinav ülkelerinden 3 tanesinin ilk 5 içerisinde yer aldığını görüyoruz. Danimarka %180, Portekiz %167, Avusturya %162, Danimarka %158 ve İsveç %156 ile ilk 5 sırayı oluşturuyor. Türkiye’ye baktığımızda %90’lık mobil penetrasyon ile 16. sırada yer alıyor. Kaynak: BTK Q1 2013

4 Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  Kuzey Amerika ve Güney Amerika arasındaki akıllı telefon penetrasyon farkı oldukça fazla. Güney Amerika ortalama %20 civarında bir orana sahipken, Kuzey Amerika ortalama %50’lik bir orana sahip. Kuzey Amerika Güney Amerika Amerika Birleşik Devletleri % 54 Kanada %44 Kanada %44 Brezilya %27 Brezilya %27 Arjantin %26 Arjantin %26 Meksika %13 Meksika %13 Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

5 Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  İskandinav ülkeleri %85’lik mobil penetrasyonu ile ilk sırada yer alıyor. Yaşam seviyesi en yüksek olan ülkeler arasında yer alan İskandinav ülkeleri, sıralamalarını akıllı telefon penetrasyonunda da gösteriyor. AvrupaAsya İngiltere %56 İtalya %31 İtalya %31 Rusya %15 Rusya %15 Güney Kore %66 Güney Kore %66 Malezya %41 Malezya %41 İspanya %39 Çin %18 Çin %18 Almanya %30 Almanya %30 Hollanda (İsviçre ve Avusturya dahil) %54 Hollanda (İsviçre ve Avusturya dahil) %54 İskandinav (İsveç, Finlandiya, Norveç, Danimarka, İzlanda) %85 İskandinav (İsveç, Finlandiya, Norveç, Danimarka, İzlanda) %85 Polonya %23 Polonya %23 Fransa %44 Fransa %44 Türkiye %17 Türkiye %17 Japonya %62 Japonya %62 Tayland %20 Tayland %20 Tayvan %30 Tayvan %30 Filipinler %16 Filipinler %16 Endonezya %11 Endonezya %11 Hindistan %3 Hindistan %3 Hong Kong (Singapur ve Makao dahil)%85 Hong Kong (Singapur ve Makao dahil)%85 Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

6 Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  Asya ülkelerinin akıllı telefon penetrasyonun yüksek bir yüzdeye sahip olduğu görülüyor. Hong Kong (%85),Güney Kore (%66) ve Japonya’nın (%62) oranları ile Asya bölgesini üst sıralara taşıyor. Orta DoğuAvustralya Suudi Arabistan (Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar dahil) %53 Avustralya (Yeni Zelanda dahil) %72 Avustralya (Yeni Zelanda dahil) %72 Mısır %8 Mısır %8 Güney Afrika %21 Güney Afrika %21 Afrika Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

7 Kişi başına yapılan mobil reklam harcamaları  2013 Mayıs ayında kullanıcı başına yapılan mobil reklam harcamalarında İngiltere ve Amerika ilk sırada yer alıyor. Display ve search reklamlarda kişi başına yaptığı 49 dolarlık harcama ile bu ülkeleri, Japonya ve Norveç 30 dolarlık harcamaları ile izliyor. Kaynak: eMarketer, Mayıs 2013

8 Mobil reklam gösterimlerinde ilk 20 ülke 1Amerika Birleşik Devletleri 2İngiltere 3İtalya 4Kanada 5Hindistan 6Endonezya 7Rusya 8Almanya 9Meksika 10Fransa 11İspanya 12Güney Afrika 13Avustralya 14Nijerya 15Çin 16Brezilya 17Ukrayna 18Japonya Kaynak: Opera Software State of Mobile Advertising 2013 Q1

9 Akıllı telefon ve tabet trafikleri  Adobe Digital Index raporunda, bazı ülkelerin toplam sayfa görüntülenme sayısının yüzde kaçının akıllı telefon ve tabletlerden geldiği incelendi. İngiltere ilk sırayı alarak toplam sayfa görüntülenmesinin %12.2’sini tabletler ve %7.4’ünü akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştiriyor. İngiltere’yi, Amerika, Kanada, Avustralya ve Japonya takip ediyor. Kaynak: Adobe Digital Index,2013

10 Global mobil data trafik tahminleri  Cisco’nun 2013 Şubat ayında yayınladığı verilerinde, mobil data trafiğinin bölgelere göre 2017 yılına kadar ne kadar büyüyeceğine dair tahminler yer alıyor. Aylık Exabytes miktarının %47.1’ini Asya Pasifik bölgesi, %18.7’sini Kuzey Amerika, %12.4’ünü Batı Avrupa, %7.7’sini Orta Doğu ve Afrika, %7.6’sını Orta ve Doğu Avrupa ve %6.5’ini Latin Amerika’nın oluşturması bekleniyor.  Aylık TB kullanımına göre bölgelerin mobil data trafiklerinin büyüme oranlarına baktığımızda, Orta Doğu ve Afrika bölgesinin en büyük değişikliği gerçekleştireceğini görüyoruz. 2012-2017 yılları arasında %77’lik bir büyüme göstermesi bekleniyor. Asya hemen arkasında %76’lık bir büyüme ile bu bölgeyi takip edecek. Aylık TB Kaynak: Cisco, 2013

11 Uygulama kategorileri  Uygulama kategorilerine dünyadaki kullanımına baktığımızda oyun kategorisi ilk sırada yer alıyor. Flurry yaptığı araştırmada ülkeleri şu şekilde sıralayarak uygulamaların kullanım haritasını çıkardı.  Mobil öncüler: Avustralya, Kanada, Danimarka, Hollanda, Singapur, İsveç, İngiltere, Amerika  Asya: Hong Kong, Güney Kore, Tayvan  Çin  Japonya  Ekvatoral Pasifik: Endonezya, Malezya, Meksika, Filipinler, Tayland, Vietnam  Gelişen Devler: Brezilya, Fransa, Almanya, Hindistan, İsrail, İtalya, Rusya, Suudi Arabistan, İspanya, İsviçre, Türkiye Kaynak:Flurry, 2013

12 iOS cihazlarındaki oyun uygulamalarının popülasyona oranı  Oyun kategorisindeki uygulamalar tüm bölgelerde yoğun bir şekilde kullanılıyor. Ekvatoral Pasifik bölgesi az bir farkla liderliği koruyor. Türkiye’nin içerisinde bulunduğu grup ise 4. sırada geliyor. Kaynak:Flurry, 2013

13 Üretkenlik ve Yardımcılar kategorisindeki uygulamaların popülasyona oranı  Üretkenlik ve yardımcılar kategorisine baktığımızda oyun kategorisinde geri olan Japonya ilk sırada yer alıyor. Kaynak:Flurry, 2013

14 Yaşam tarzı ve eğlence kategorisindeki uygulamaların popülasyona oranı  Yaşam tarzı ve eğlence kategorilerindeki uygulamaların kullanımında, Japonya’da Fotoğrafçılık ve video uygulamalarına fazlasıyla ilgi gösteriliyor. iOS ve Android uygulama mağazalarındaki eğlence kategorisini en fazla kullanan ise Çin ve gelişen devler grubu. Kaynak:Flurry, 2013

15 http://goo.gl/BZ60B http://goo.gl/jEc9A http://goo.gl/KG9Sp http://goo.gl/RZfMH http://goo.gl/JOclV

16 Teşekkürler team@mobilike.com +90 212 281 33 55


"Mobile Advertising Network 2013. Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları