Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAsli Kıraç Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
WEB QUEST
2
Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak ve öğrencileri hem internette bilgiye erişmeye alıştırmak hem de daha güncel ve çeşitli bilgilere ulaştırarak, daha zengin içerikli ödevler hazırlamalarını sağlamak amacıyla eğitimciler Webquest 'i keşfetti!
3
Web Quest Nedir? Web Macerası, öğrencilerin kullandıkları bilgilerin bir bölümünün veya tamamının Internet kaynaklarından edinildiği, araştırmaya ve sorgulamaya yönlendiren bir etkinliktir. Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin internetteki kaynaklarla etkileşim sağlaması ve tamamen bu kaynaklardan öğrenmesi amaçlanır. Web Maceraları genellikle grup etkinliklerinden oluşur, öğrenciler için rol oynama içerir ve tek veya birden fazla öğrenme alanını kapsayabilir. Kısa Süreli Web Maceraları Uzun Süreli Web Maceraları
4
Neden Web Quest? Web, Dünyanın en büyük ansiklopedisidir. Web, bilgi otoyoludur. Web işe yaramayan, önemsiz bilgilerle doludur. Öğrenci Motivasyonu ve Orijinallik İşbirlikli Öğrenme Düşünme becerilerini geliştirme
5
Web Macerası Adımları Web Macerasının etkili olması ve amacının anlşaılabilmesi için aşağıdaki bölümleri içermesi gerekir. Giriş İşlem Bilgi Kaynakları Süreç Değerlendirme Sonuç
6
Giriş Öğrenciyi konuya ve kendisini nelerin beklediğine yönlendirmelidir. Farklı fikir, anlatım ve yöntemlerle öğrencinin ilgisini uyandırmalıdır. Durumu ortaya koymalı ve duruma ilişkin ön bilgi sunmalıdır.
7
İşlem Yapılabilir, ilginç, güdüleyici, özgün ve öğrenci tarafından yönlendirilebilir olmalıdır. Etkinliğin sonunda öğrencinin ne yapması gerektiğine ilişkin bir açıklama içermelidir.
8
Derleme İşlemleri Kendini ifade etme işlemleri Gizemli İşlemler Gazetecilikle ilgili işlemler Tasarım işlemleri Yaratıcı Ürün İşlemleri Ortak karar verme işlemleri İkna etme işlemleri Kendini sorgulama işlemleri Analitik İşlemler Yargılama İşlemleri Bilimsel İşlemler
9
Bilgi Kaynakları Öğrenci işlemi gerçekleştirirken yardımcı olması amacıyla öğretim üyesi tarafından belirlenmiş Web sitelerinin adreslerinden oluşur. Web ortamı dışındaki kaynakları da içerebilir.
10
Bilgi Kaynaklarının Hazırlanması Konunuz hakkında iyi düşünün. Arama terimleri ile ilgili bir “3O” listesi hazırlayın. Arama motoru optimizasyonundan olabildiği ölçüde yararlanın.
11
Süreç Açık bir şekilde tanımlanmış işlem adımlarından oluşur. İşlemi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken sürecin gözden geçirilmesini sağlar. Öğrenmeye ilişkin tavsiyeler sunabilir.
12
Web Macerası tasarım süreci İyi bir sonuç, proje kapmasının doğru seçilmesi ile yakından ilişkilidir. Proje seçiminde dikkat edilmesi gereken 5 önemli kriter bulunmaktadır. –Bir Web Macerası, –eğitim programlarına uygun olmalıdır. –konuyu öğretmenin en iyi yöntemi olmalıdır. –Web sayfalarını iyi kullanmalıdır. –kavramanın ötesindeki üst düzey düşünme becerilerini kullanmayı gerektirmelidir. –daha önce öğretilen fakat öğrencilerin başarısız olduğu bir konuda hazırlanabilir.
14
Değerlendirme Elde edilen bilgilerin ne şekilde organize edileceğini, sonuçların nasıl değerlendirileceğini, değerlendirme kriterlerinin neler olduğunu içerir. Değerlendirme, genelde dereceleme ölçeği (rubrik) kullanılarak gerçekleştirilir.
15
Sonuç Web Macerasını sonlandırmak için kullanılır. Öğrenciler, ne öğrendikleri ve ne başardıklarına ilişkin özet bilgiyi bu bölümde bulabilirler. Deneyimlerini diğer alanlara genişletmeleri konusunda teşvik edilirler. Sonuçlar ve başarılar üzerinde düşünceler burada öğrencilerle paylaşılır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.