Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi"— Sunum transkripti:

1 Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi Sağlık uzman yardımcıları Büşra kopmaz Mehmet kılıçkaya

2 Web Siteleri İncelenen Hastane Sayıları

3 İncelenen web sitelerinin % 31,9’ unda (n:51) ilgili diğer sitelere (hastaneler, bilimsel dergiler ve enstitüler ve mesleki birlikler) bağlantı bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamına alınan web sitelerinin hiçbirinde Sağlık Bakanlığı’nın web sitesine bağlantı linkinin olmadığı görülmüştür.

4 Araştırma kapsamında incelenen web sitelerinin sadece % 4,4’ ünde (n:7) hastanede bulunan kütüphane ve web sitesinde yer alan e-kütüphane bilgisine yer verildiği görülmüştür. Hastanelere ait web sitelerinde kütüphaneye yönelik bilgilerin daha sık yer alması ve özellikle e-kütüphanelerde hasta ve hasta yakınlarını ilgilendiren mevzuatlara (kanun, yönetmelik vb.) yer verilmesi beklenmektedir.

5 ISO ve JCI, sağlık kuruluşunun hasta bakımının kalitesini iyileştirmek, hastalara/çalışanlara güvenli bir çevre sağlamak ve riskleri azaltmak için tasarlanmış bir dizi standardı karşılayıp karşılamadığının değerlendirilmesi ve belgelendirilmesi sürecidir. Araştırma kapsamındaki web sitelerinin sadece % 18,7 ‘sinin (n:30) akredite olduğu görülmektedir.

6 Sağlık Turizmi İnsanların sağlık nedenleriyle, ikamet ettikleri yerlerden uzaklara seyahat etmesi anlamına gelmektedir. Sağlık turizminin, sağlık durumları bozulmuş bireylerin iyileştirilmeleri ve sağlık durumlarının daha iyi hale getirilmesi için medikal ve paramedikal uygulamaları kapsamaktadır.

7 Web siteleri vasıtasıyla özel hastaneler, birbirinden uzak birimlerini birbirine bağlayabilmekte, hedef kitleleriyle iletişim kurulabilmekte, hastalarına sunmuş oldukları hizmetler hakkında bilgilendirme ve tanıtım yapabilmekte, internetin evrensel bir iletişim şekli olması sebebiyle yurt içinde ve dışında hastanenin reklamını yaparak sağlık turizmini desteklemektedir.

8 Web Sitelerinin Sağlık Turizmine Etkileri
Rakip konumda yer alan ve gelişmekte olan ülkelerde kaliteli web sitesi olan hastanelerin bulunması Akredite olan özel hastane sayısının artması İnternet kullanımının her yaşta yaygın olması Güncel olmayan web siteleri Web sitelerinde yabancı dil seçeneğinin bulunmaması Sunulan hizmet ve hizmet sunan personelin tanıtımı Hastanenin daha az maliyetle daha çok kişiye ulaşması Web sitesi vasıtasıyla reklam yapılması Güçlü Yönler Zayıf Yönler Tehditler Fırsatlar

9 İncelenen web sitelerinin %53,1’ inde (n:85) yabancı dil seçeneğinin olmadığı gözlemlenmiştir.

10

11 Araştırmaya dahil olan web sitelerinin % 11,3 ‘ünde (n:18) uluslararası sağlık hizmetleri ve sağlık turizmine yönelik bilgiye yer verildiği tespit edilmiştir.

12

13

14

15 Web sitelerinin % 29,4’ ünde (n:47) sosyal medyanın kullanmadığı tespit edilmiştir.

16

17 Web sitelerinde mobil uygulamalarına yer veren özel hastanelerin oranı % 3,7 (n:6) olarak tespit edilmiştir.

18 Özel hastanelere ait web sitelerinin % 10,6 ‘sında sitenin son güncellenme tarihinin yer aldığı görülmüştür.

19 Web sitesinin güncel bilgiler içermesi hedef kitlenin sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve sağlık kurumuna güven duymasını destekler niteliktedir.

20 İncelemeye alınan web sitelerinin hiçbirinde
«engellilerin kullanımına ilişkin bilgi bulunmadığı» görülmüştür.

21

22

23 KAYNAKÇA Kopmaz B, Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Veren Sağlık Kurumlarının web Sitelerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, 2016. Birdir K., Buzcu Z., JCI Akreditasyon Belgesine Sahip Olan Sağlık Kuruluşlarının WEB Sitelerinin Medikal Turizm Açısından Değerlendirilmesi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 2014. Yurdakul B. N., Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri Ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi, Selçuk İletişim, 5, 1, 2007. İçöz O., Sağlık Turizmi Kapsamında Medikal (Tıbbi) Turizm Ve Türkiye’nin Olanakları, Journal of Yasar University, 4(14), 2009. Yıldırım H. H., Türkiye’nin Sağlık Turizmi Potansiyeli ve Güçlükler, Can A., Bayrktaroğlu H., Atalıç H., Global Perspektifle Türkiye’de Medikal Turizm Yönetimi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 6 Sayı: gate , Erişim Tarihi: , Erişim Tarihi: , Sağlık İstatistik Yıllıkları 2015.

24 Araştırmada kullanılan Forma erişim için tıklayınız.
İLETİŞİM Büşra KOPMAZ Mehmet KILIÇKAYA Araştırmada kullanılan Forma erişim için tıklayınız.

25 Katılımınız için teşekkürler…


"Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları