Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGizem Yüksel Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012
2
MEVCUT DURUM ANALİZİ 1-Mevcut Durumun TTK’ya Uyumunun Tespiti Açısından Döküman İncelemesi Ana sözleşme Organizasyon şeması Genel kurul kararları Yönetim Kurulu çalışma esasları ve kararları Yönetim Kurulu üyeleri özgeçmişleri Görev & teşkilat yapısı ve yetki & sorumluluklarına ilişkin belgeler Hisse senetleri Mali tablolar
3
Son 3 yılın faaliyet raporları Bilgi teknolojileri değerlendirme çalışmaları Süreç analizleri ve iç kontrol sistemi değerlendirme çalışmaları Risk yönetimi değerlendirme çalışmaları Kilit personel ile görüşmeler Muhasebe teknik altyapısı Mevcut durum analiz raporu hazırlanması Şirketin ticari sözleşmeleri Haksız rekabet şartlarının araştırılması
4
MALİ İŞLER VE FİNANSAL RAPORLAMA 2-Muhasebe ve Finansal Raporlama Alt Yapı Çalışmalarının Yapılması Personel eğitimlerinin tamamlanması Belge düzenine uyum için gerekli alt yapının sağlanması Ticari defterlerin tutulmasına ve onayına yönelik alt yapı çalışmaları Muhasebe teknolojik alt yapısının değerlendirilmesi ve gerekliliğinde revizesi ile değişikliği kararlarının alınması Hesap planlarının gözden geçirilmesi ve TFRS ‘ye uygun hesap planı oluşturulması
5
TFRS açılış bilançolarının oluşturulması Bağımsız denetçi seçiminin yapılması Bağımsız denetim, faaliyet raporu denetimine uygun iş akışının oluşturulması Finansal raporlama sürecinin oluşturulması (Mali tablo hazırlama süreci )
6
Konsolidasyon altyapısını oluşturmaya yönelik iş akış planlarının oluşturulması ve şirketler topluluğu raporlama rehberi hazırlanması Bağlı Şirketlerin raporlama yükümlülüklerinin yerine getirilmesine yönelik iş planlarının oluşturulması (Ana şirket ile yapılan işlemler ) Finansal planlama (bütçe) altyapısının oluşturulması Faaliyet raporunun hazırlanmasına yönelik iş planlarının oluşturulması ve altyapının hazır hale getirilmesi
7
Yönetim Kurulu’nun görev ve yetkilerinin yerine getirilmesi amacına yönelik destek çalışmalarının planlanması Pay sahiplerinin Şirket ‘e borçlanmalarını önleyici düzenlemelere uyumun sağlanması Yönetim Kurulu üyelerinin Şirket ile işlem yapması ve Şirket ‘e borçlanmalarını kısıtlayıcı düzenlemelere uyumun sağlanması Ticari kardan mali kara geçiş hesaplamalarının oluşturulması
8
KURUMSAL YÖNETİM 3-Kurumsal Yönetim Alt Yapı Çalışmalarının Yapılması Ortaklık yapısının analizi ve ortaklararası ilişkilerin incelenmesi Aile işleri ile Şirket işlerinin ayırımının yapılması İmtiyazlara ilişkin düzenlemeler Pay sahiplerinin ve personelin eğitimi Genel kurul analizi ve kar payı uygulamalarının düzenlenmesi Ana sözleşmenin TTK’ya uyumlu hale getirilmesi Organizasyon yapısının uyumlaştırılması
9
Şirket içi iletişimin ve şeffaflığın analizi Şirketin menfaat sahiplerine (müşteriler, tedarikçiler, personel v.b) ilişkin analizler ve en iyi uygulamaların yerleştirilmesi İnsan kaynakları biriminin ve çalışmalarının uyumlaştırılması Görev, teşkilat, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi Grup içi şirketler arasında bilgi akışının sağlanması Grup Şirketleri ile ilişkileri ortaya koyan raporlama sisteminin geliştirilmesi Şirket Etik kurallarının oluşturulması ve uygulamaya geçirilmesi Şirketin web sitesinin şeffaflık açısından analizi ve öneriler getirilmesi
10
Şirkete faaliyet raporu uygulama örnekleri sunulması Yönetim Kurulunun oluşturulması ve üyelerinin seçimi Yönetim Kurulu üyelerinin nitelikleri bakımdan analizi, görev ve yetkileri konusunda bilgilendirilmesi ve eğitimi Yönetim Kurulu kararlarına destek olacak raporlama ve bilgi akış sisteminin kurulması Şirket içi iletişim modellerinin önerilmesi Şirket toplantılarının organizasyonu
11
Yönetim Kurulu’na yapılacak her türlü ödemenin şartlarının ve kıstaslarının belirlenmesi Yönetim Kurulu’na sigorta yapılması Denetim komitesinin ve bu komitenin performans analiz süreçlerinin oluşturulması Şirket operasyonlarının Yeni Türk Ticaret Kanunu ’nun rekabet şartlarına göre revize edilmesi Acentalık faaliyetlerinin Yeni Türk Ticaret Kanunu ’na uyumlu hale getirilmesi Ticari sözleşmelerin Yeni Türk Ticaret Kanunu ‘na uyumlu hale getirilmesi Web’ten Genel Kurul ve Yönetim Kurulu toplantıları yapılmasına yönelik altyapı çalışmaları
12
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 4-Bilgi Teknolojileri (BT) Alt Yapı Çalışmalarının Yapılması BT süreçlerinin değerlendirilmesi İş hedefleri ve Bilgi Teknolojileri hedeflerinin uyumunun sağlanması BT varlıklarının saptanması ‘’Olağanüstü Durum’’ ve ‘’İş Sürekliliği’’ süreçlerinin ve prosedürlerinin tanımlanması ile risklerin en az’a indirilerek, sistem güvenliği ve bilgi güvenilirliğinin sağlanması BT hizmetlerinin performansının ve proje çıktılarının takip edilmesi
13
Yeni Türk Ticaret Kanunu 1524. Madde kapsamında “Internet Web Sitesi” oluşturulması ve hayata geçirilmesi Kullanılan yazılımlardan “Kurumsal Kaynak Planlaması, Finansal Uygulamalar, Karar Destek ve İş Zekası ile E- Ticaret, E-İş“ uygulamalarının Yeni TTK’ya uyumlu hale getirilmesi BT prosedür ve süreçlerinin tanımlanması ve uygulamaya alınmasıyla;Veri Girişi Veri İşleme Çıktı Uygulama (Örnek; Bilgi Güvenliği, Yedekleme/ Arşivleme, Erişim İşlemlerinin kontrol altına alınması;
14
BT Risk Yönetimi prosedür ve sürecinin tanımlanması ve uygulamaya alınması Elektronik İmza altyapısının oluşturulması Elektronik Ortamda Genel Kurul ve Yönetim Kurulu Toplantılarının yapılabilmesi için gereken işlemlerin belirlenmesi ve oluşturulması
15
RİSK YÖNETİMİ VE İÇ KONTROL 5-Risk Yönetimi ve İç Kontrol Alt Yapı Çalışmalarının Yapılması İç kontrol sisteminin analizi (döküman, prosedür ve iş süreçlerinin belirlenmesi,) İç kontrol sisteminin tasarlanması Şirket iç kontrollerin belgelenmesi İç kontrol sisteminin yerleştirilmesi ve raporlanması Riskin Erken Teşhisi Komitesinin oluşturulması
16
Finansal, stratejik, dış çevreden kaynaklanan ve operasyonel risklere ilişkin olarak; Risk iştahının belirlenmesi Kritik performans göstergelerinin belirlenmesi Tehlike ve fırsatların belirlenmesi Tanımlanan bu risklerin etki ve sıklık analizinin yapılması Şirket hedefleri doğrultusunda en uygun çözümün seçilmesi Seçilen çözümün uygulamaya alınması Performans ölçümü
17
Risk tabanlı iç denetim faaliyetlerine ilişkin yol haritası oluşturulması İç Denetim Yönetmeliğinin hazırlanması İç Denetim departmanı kurularak denetim evreninin belirlenmesi İç Denetim kısa ve uzun vadeli planlarının hazırlanması Şüreç bazında İç Denetim çalışma programlarının hazırlanması
18
Zaman Çizelgesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.