KADİR HAS İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Advertisements

ENVAR KOLEJİ.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİN ÖZELLİKLERİ, SORUNLARI ve ÇÖZÜM YOLLARI
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ERGENLİK DÖNEMİ Çocukluktan çıkıp yetişkinliğe adım atılan bedensel, zihinsel, duygusal,sosyal değişikliklerin hızlı bir şekilde yaşandığı kızlar için.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
E R G E N L İ K D Ö N E M İ.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR?
ANNELERE VE BABALARA. 2 BU EĞİTİMDE NELER YER ALACAK ? Okullarda Bulunan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisleri Ergenlik Dönemi ve Sorunları Aile.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
KIRIKKALE OTİSTİK ÇOCUKLAR
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
ANNELERE VE BABALARA Hazırlayan: Adem DEĞERLİ Yenikent İlköğretim Okulu Rehber ve Psikolojik Danışmanı.
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI VE ERGENLİK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
Ergenlik dönemi Ve Aile iletişimi Şule TEKE.
ERGENLE İLETİŞİM.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİ ve ERGENLE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
Ergenlik ?.
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
ERGENLİK DÖNEMİ.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
ERGENLİĞİN TANIMI VE ERGENLİK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ
KIZILELMA ORTAOKULU ERGENLİK DÖNEMİ VE ANNE BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ VE AİLE İÇİ İLETİŞİM REMZİ OĞUZ ARIK İLKÖĞRETİM OKULU.
ERGENLE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ERGEN ÇOCUKLAR VE İLETİŞİM PSİKOLOJİK DANIŞMAN ESRA ÖZDEMİR Darıca Mustafa Kemal İ.Ö.O.
ERGENLİK.
NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA?
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

KADİR HAS İLKÖĞRETİM OKULU VELİ TOPLANTISI PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ…

ERGENLİK DÖNEMİ ve ERGENLE İLETİŞİM

ERGENLİK DÖNEMİ (12- 21 Yaş) ERGENLİK, çocukluktan çıkıp gençliğe adım atma dönemidir. ERGENLİĞİ, zamanı biraz farklı olsa da herkes yaşar. ERGENLİK büyümenin doğal bir parçasıdır. ERGENLİK, fiziksel değişimlerin yanı sıra, düşünsel ve duygusal değişimleri de beraberinde getirir.

ERGENİN; Duyguları hızlı iniş çıkışlar gösterir. Tepkileri önceden kestirilmez. Derslerine ilgisi azalmıştır. Dikkati dağınıktır. Evde durmak istemez, Önerilere aldırmaz, Beslenmesi düzensizdir.

İlgileri artmış gelgeç hevesleri çoğalmıştır. Başkaları tarafından nasıl görüldüğünü merak eder. Dinlediği müzik, beğendiği sanat etkinlikleri değişir. Uzun uzun düşler kurar. Hatıra defteri tutmaya başlar. Şiir, öykü yazmaya özenir. Yazdıklarında gizliliğe dikkat eder.

Kulaktan dolma ödünç alınmış fikirleri savunur. Büyükleri ile tartışır. Anne babasına karşıt düşünceler ileri sürmeye dikkat eder. Karşı çıkmış olmak için karşı çıkar. Bu dönem için çelişkili duyuş ve davranış özellikleri olağan sayılır. Bazı gençler çalkantıyı daha az yoğunlukta yaşayıp çabucak uyum sağlarlar. Bazıları ise ileri derecede uyumsuzluklar gösterip bu tür davranışlarda ileri yaşlarda da bulunabilirler.

Yaşıtlarının da benzer problemlerinin olması gençler arasında gruplaşmalara yol açar. Bir grup içinde olmak gence güven verir. Onaylamasa bile grubun bazı davranışlarına katılır. Genç dışarıda daha etkin arkadaşlarının peşinden gidebilir. Evinde kabul gören ergen zamanla ailesine daha kolay bağlanır

Gençlik çağı beğenilerin, özentilerin, tutkuların, hayranlıkların yoğun olduğu bir dönemdir. Ergenler bir yandan bağımsızlıklarını kazanmaya çalışırken bir yandan da model ararlar. Modellerinin meziyetleri kadar kusurları da taklit edilir. Model sık sık değiştirilebilir, her modelden alınan bir örnek gencin kişiliğine bir ilave yapar. Bu nevi denemeler ergenlik sonuna kadar sürer.

Gençlik, bocalama ve fırtınalar içinde geçen bir dönemdir Gençlik, bocalama ve fırtınalar içinde geçen bir dönemdir. İkinci doğuş olarak kabul edilir. Fırtına ve gerginlik dönemi olarak da açıklanabilen ergenlik hangi toplumda olursa olsun,her bireyin yaşadığı bir evredir.

OLUR OLMAZ HERŞEYİ SORUN YAPAR. ÇABUK ÜZÜLÜR. Çabuk sinirlenir. OLUR OLMAZ HERŞEYİ SORUN YAPAR.

İlgileri artmış, gelgeç hevesleri çoğalmıştır. Gürültülü müziğe bayılır Süse ve giyime düşkünlük gösterir. Genç kız ayna karşısında saatler geçirir.

Her şeye olur olmaz karşı çıkarken eleştiri ve yorumlara yönelir. Her şeyi bir anda düzeltecek kolay çözümler arar. Bunun için çabuk kandırılabilir.

Evinde uyumsuz olan genç bu uyumsuzluğunu okula da yansıtır. Derslere ilgisi azalır, başarısı düşer. Hep bağırır çağırır, kırar döker. Bu davranışları art niyetli önderler vasıtası ile saptırılıp hırsızlığa, zararlı eyleme, toplum suçlarına yöneltilebilir. Gençler toplum kurallarını hiçe sayıp kural dışı yaşamak isterler.

AİLELERİN ERGEN HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ Hırçınlaştı. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok. Canım sıkılıyor diyor. En küçük isteklerini sert bir dille bildiriyor. Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. Okuduğunu anlamıyor gibi. Durgunlaştı, dalgınlaştı. Çabuk karamsarlığa düşüyor. Ara sıra hiç yoktan huysuzlaşıyor. Sert karşılıklar veriyor.

İleri derecede alıngan İleri derecede alıngan. Derslerinde gene başarılı ama oyuna, eğlenceye çok düştü. Olur olmaz her şeye ağlıyor. Evde huzursuz, dışarıda sıkılgan Her istediğini yaptırmak istiyor. Aşırı süsleniyor. Siz bana karışamazsınız diyor. Babasından çekindiği için dolambaçlı yollara sapıyor. Derslerinde başarılı. Hiç sorun çıkartmayan bir çocuk. İki kez okula gitmemiş. Arkadaşlarıyla gezmiş. Sorunca yalan söyledi. Bu davranışı bizi çok şaşırttı.

Çok harçlık istiyor. Çok geziyor, eve girmek istemiyor. Spora çok düştü. Derslerine boş veriyor. Banyoya sokamıyoruz. Ellerini bile yıkatamıyoruz. Saçını kestiremiyoruz. Son derece asi ve hırçın olmaya başladı. Başına buyruk olmak istiyor. Dayak, kötü söz, tatlı söz hiçbiri sonuç vermiyor. Bir psikologla mı görüşmeliyim.

ERGENLE İLETİŞİM

Mesajlar Nasıl Gönderilir ve Alınır? 55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) 7% Sözcükler 38% Ses Ne Söylendiği, duygusal anlamını nasıl söylendiğinden alır. İçeriğin duygusal anlamı ilişkiye bağlıdır.

Etkili Mesaj Gönderme “Sen Dili” Yerine, “Ben Dili” Kullanmak Davranışa yöneliktir Öğrenciye öğretmen ile ilgili bilgi söyler Benlik saygısına olumlu katkısı vardır Gönderende yardım isteği doğurur Atılgan insanlar yaratır SEN DİLİ Kişiye yöneliktir Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır

İLETİŞİM ENGELLERİ Emretmek, yönetmek Tehdit etmek, uyarmak Akıl vermek, teşvik etmek Çözüm, öneri sunmak Ders vermek, tartışmak Yargılamak, eleştirmek, suçlamak Övmek, olumlu değerlendirmeler Dalga geçmek, utandırmak Yorumlamak Desteklemek, teselli etmek Şakalaşmak, oyalamak Sorgulamak İma etmek

GENÇ ÇOCUĞUNUZUN DURUMUNA İÇTEN İLGİ GÖSTERİN!

ÇOCUĞUNUZA ZAMAN AYIRIN !

Aklınıza ne gelirse her konudan konuşmak! Zaman harcamak dinlemek Aklınıza ne gelirse her konudan konuşmak!

Çocuğunuzun hangi etkinliklerle ve deneyimlerle ilgili olduğunu öğrenmeye çalışın ?

Aynı görüşte olmasanız bile söylediklerinin ve hissettiklerinin sizin için önemli olduğunu bilmesini sağlayabilirsiniz.

Dürüst bir geribildirim yoluyla karşılıklı anlayış sağlamaya çalışabilirsiniz.

DUYGULARINIZI DENETLEYİN

Duygular çok alevlendiğinde bir “mola” verin.

Çocuğunuzun üzücü davranışına, tepeniz atmadan önce olumlu bir davranışla karşılık verin.

! En iyi annelik-babalık görevlerinizi, dinlenmiş olduğunuzda yapabileceğinizi unutmayın.

Karşılıklı saygıyı teşvik etmeli, bunun içinde çocuğumuzun duygularını kabullenebilmeliyiz...

Çocuğun duygularını görmezlikten gelen, tıkayıcı cevaplar vermekten kaçının. Bu tarz bir dinleme çocuğumuzu işitmediğimizi ve anlamadığımızı belirtir...

Çocukların öğrenmesine izin verin. Kendi çözümlerimizi onlara empoze etmekten kaçının...

Armağanlarla çocuğunuzu geçici olarak kazanabilirsiniz

Ancak asıl armağan sürekli ilgi ve sevginizdir !

İLGİYLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. REHBERLİK SERVİSİ