BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ETKİSİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ÇOCUKLARIMIZ Çocuklar sizin çocuklarınız değil,
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Anne baba tutumları.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA

ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİMİZ Okul hayatında başarılı bir öğrenci, hem ailenin hem de öğretmenlerin önemli beklentisidir. Bir öğrencinin okul başarısının kaynağı sadece çocuğun yetenek ve zekâsında görülmemelidir.

ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİMİZ Çocuk okul başarısında sadece akademik yeteneklerini ortaya koyar. Sosyal hayatta, sosyal ilişkilerindeki başarısı da en az okul başarısı kadar önemlidir. Çocuğun okul başarısı onun öğrenme yeteneğini yansıtır.

BAŞARIYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER Yeterli ve düzenli çalışmama, tekrar eksikliği Çocuğun öğrenmeye karşı isteksizliği ve ilgisizliği Bilgi, beceri ve yeteneklerin farklılığı Psikolojik durum (arkadaş ilişkileri, anne-baba ilişkileri, kişilik özellikleri) Uygun çalışma ortamının ve buna bağlı olarak düzenli, sistemli aile hayatının olmaması

ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Dersini severek yapan başarılı çocuğun öğrenme ve başarı sağlamasından anne-baba direkt sorumlu olmasalar da, başarı ve öğrenmeyi sağlayıcı şartların hazırlanmasından direkt sorumludur. Çalışma ortamı iyi bir şekilde düzenlenen, sistemli bir yaşantıya sahip ailelerin çocukları diğerlerine göre daha başarılı olmaktadır.

ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Bir çocuk öğrenirken zihninin yüzde 20’sini, duygularının ise yüzde 80′ini kullanır. Bu da şu anlama gelir: Dersini severek, isteyerek yapan öğrenci diğerlerine göre daha başarılı olur. Çocuktan uzun zaman sonra eve gelen, çalışma takibini yapamayan, eve geldiğinde ise daha çok ev işleri veya işyerinden getirdiği işlerle meşgul olan anne-babaların çocuklarından ciddi bir başarı ve gayret beklemeleri doğal değildir.

ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Çocuğun başarılı olmasında sistemli ve düzenli çalışması ve programlı olması ne kadar çok önemliyse aile içinde ev ortamında çalışan öğrencinin anne-babasının da hayatlarını bir programa bağlamaları ve çocuklarının çalışma düzenini bu programa dahil etmeleri gereklidir.

ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Çocuk ders çalışırken, anne-babanın TV seyredip çay içtiği, GEZEĞE gittiği ya da misafirlikte olduğu bir ortamda “hadi sen odana gidip ders çalış” dendiğinde çocuk odasına gider ders çalışır, ancak aklı dışarıda kalır.

ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? İki kardeşli evlerde çocukların çalışma zamanları birbirine uygun olarak ayarlanmalıdır. Biri ders çalışıp, diğeri TV, bilgisayarla meşgul olmamalıdır.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Onun en iyi nasıl öğrendiğini, hangi yöntemle daha iyi öğrendiğini birlikte tespit edin. Okuyarak, yazarak, dinleyerek, anlatarak mı daha iyi öğreniyor?

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  “Doğru dürüst çalışmıyorsun”, “Az çalışıyorsun” şeklinde uyarıların yerine “Çalışmalarını gözden geçir, eksiklerini beraber belirleyelim, bu süre bu ders için yeterli mi?” şeklinde cümleler kullanalım.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Ders çalışma ve çalışmamanın sonuçları hakkında konuşun.  Düzenli tekrar yapmadığında konuların birikeceğini, çalışma isteksizliğinin oluşacağını unutmayın.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Çalışma süresi her öğrenciye göre farklılık gösterir. Bazı öğrenciler için 20 dakika, bazıları için 40 dakika gerekebilir.  Çocuk ders çalışırken ondan bir şey istemeyin.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Her defasında ödül vermeyin. Başarı kendi başına ödüldür.  TV, bilgisayarı CEP telefonu kontrol altına alın.  Çocuğun başarısını değerlendirirken arkadaş ya da sınıfına göre değil, bir önceki durumuyla karşılaştırarak değerlendirin.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Çocuğun konsantre olacağı uygun çalışma ortamı hazırlayın. Dikkatini dağıtacak ya da aklının sizin bulunduğunuz odada kalmasını sağlayacak ortamlar oluşturmayın.  Sadece dersler odaklı konuşma ve iletişim kurmayın. Sosyal, duygusal, güncel meseleler hakkında konuşun.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Yatmadan tekrar yapmasını sağlayın. 10 dakikalık gözden geçirme, okuma şeklinde tekrar öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar.  Kontrollü takip yapın. Sadece ödevlerini yaptın mı, derslerini bitirdin mi? şeklinde soru-cevaplı takip yüzeysel bir takiptir. Neler anladığını, öğrendiğini soru-cevap şeklinde sorun.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Sürekli ders çalışmasını istemeyin. Bu sadece çalışma zorunluluğunu hatırlatır. Çocukta herhangi bir istek ve gayret oluşturmaz. Bunun yerine ne zaman çalışacağına, ne zaman dinleneceğine ait olan bir program hazırlayın. Ya da hazırlanmış böyle bir program varsa beraber takip edin.  Sosyal faaliyetlere programda yer vermesini sağlayın.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Mümkün oldukça yatmadan önce TV izlemesine müsaade etmeyin.  Eve gelir gelmez derse oturtmayın. Sevdiği şeylerle meşgul olmasını sağlayarak okul stresinden uzaklaşması için yardımcı olun.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Bazen çocuk evde düzenli çalışır.Ama istenilen başarıyı elde edemez. Bunun nedeni derste konuyu iyi öğrenememesi olabilir.  Çocuğun başarısızlık nedenlerini iyi tespit edin.