Yrd. DOÇ. DR. LEVENT VURGUN TURGUT ÖZAL ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ UYGULAMALI İŞ PLANI Yrd. DOÇ. DR. LEVENT VURGUN
GİRİŞİMCİ ADI SOYADI : İŞ FİKRİ : İŞLETMENİN ADI : BÖLÜM 1: GENEL BİLGİLER 1.1 Girişimci : 1.2 İşletmenin Faaliyet Konusu :
GİRİŞİMCİ ADI SOYADI : BAY X İŞ FİKRİ : Gıda Dağıtımı İŞLETMENİN ADI : Örnek Gıda BÖLÜM 1: GENEL BİLGİLER 1.1 Girişimci : Hikmet Bereket 1.2 İşletmenin Faaliyet Konusu : Gıda Dağıtımı
1.3 İş kurma sürecinde neler gereklidir ve yapılmalıdır?
1.3 İş kurma sürecinde neler gereklidir ve yapılmalıdır? Şirket kurulumu ve şirket sözleşmesi, Gerekli olan ruhsatların alınması, Yer Temini: TOU Ostim Kampüsü M+1 Ofisi, Tedarikçilerin tespit edilmesi, Kuruluş Sermayesi (70.000), Personel alımı (Bir sekreter, Bir dağıtım elemanı) Gerekli ekipman (Bilgisayar, Yazıcı, 2 adet tablet, Yazılım Programı ve araç alımı).
BÖLÜM 2: GİRİŞİMCİYE / ORTAKLARINA VE İŞLETMEYE İLİŞKİN BİLGİLER
2.1 Girişimci ve İşletme Ortaklarının Kişisel Bilgileri (Bu tablo girişimci ve her bir ortak için ayrı ayrı doldurulacaktır.) Adı Soyadı Adresi Telefonu E-Posta Adresi En Son Mezun Olduğunuz Eğitim Kurumu ve bölümü Mezuniyet Tarihi Katıldığınız Kurs, Seminer v.b. Programlar Yıl Programın Adı ve Konusu Süresi Aldığınız Belge Bildiği Yabancı Diller ve Dereceleri (Temel, Orta, İyi) İş Deneyimi Dönemi İşyeri Adı Görevi Çalışma Süresi Diğer Nitelikleri
2.2 Girişimci ve İşletme Ortaklarına İlişkin Bilgi Tablosu Sıra No Girişimci / Ortağın Adı Soyadı T.C. Kimlik Numarası Kurucu Ortaklık Payı Başvuru Esnasındaki Ortaklık Payı Cinsiyeti (K/E) Özürlü Statüsünde mi? Sahip Olduğu Mesleki Yeterlilik Belgesi Katıldığı Girişimcilik Eğitimi / Danışmanlık Programı/İŞGEM Adı Girişimcilik Eğitimi Danışmanlık Programı Belge Tarihi 1 2 3 4 5
2.3 İş Fikri ve Seçme Nedeni? Neden Gıda Dağıtımı?
2.3 İş Fikri ve Seçme Nedeni? Ankara’da market ihtiyaçlarını gidermede zorlanan (yaşlı, engelli, meşguliyeti olan) insanlara telefon-internet yolu ile alışveriş imkânı sunmak.
2.4 İşletmenin Hukuki Statüsü ve Seçim Nedeni Adi şirket, Limited Şirket.
2.5 İşletmenin Misyonu?
Market ihtiyacını evden karşılamak isteyenlere hızlı ve ucuz hizmet sunmak.
2.6. İşletmenin Vizyonu?
2.6. İşletmenin Vizyonu? 2025 yılında Türkiye genelinde müşterilerin güvenini kazanarak internet ve telefon yolu ile alışveriş yapanların %50’sine hizmet vermek.
2.7 Kısa Vadeli Hedefleri?
2.7 Kısa Vadeli Hedefleri? İlk yılda Ankara’da internet ve telefon yolu ile alışveriş yapanların gündemine girerek pazarın %5 ine hizmet sunmak.
2.8 Orta ve Uzun Vadeli Hedefleri?
2.8 Orta ve Uzun Vadeli Hedefleri? 2025 yılına kadar İç Anadolu ve Türkiye pazarının kademeli olarak %20 %40 ve %50 sine ulaşmak.
Bölüm 3: Pazar Bilgileri ve Pazarlama Planı
Hedeflenen Pazar *Ürünü satın alanların demografik ve psikografik nitelikleri, rakipler, bölge ekonomisi ve bölgede satışların izlediği genel doğrultunun belirlenmesiyle ortaya çıkan pazar tanımıdır.
3.1 Pazarın Büyüklüğü, Hedeflenen Pazar Payı ??????????????????
3.1 Pazarın Büyüklüğü, Hedeflenen Pazar Payı Yapılan araştırmanın sonucunda; Türkiye genelinde 7 milyon, Ankara genelinde 800 bin aile/kişinin sadece 1/20 nin internet ve telefon üzerinden alışveriş yaptığı tespit edilmiştir. Bu durumda hedeflenen Pazar Türkiye genelinde 6.650.000 aile/kişi, Ankara geneli 760.000 aile/kişi. İlk 3 yıl Ankara pazarının %10 una (76.000 aile/kişi) hizmet sunmak.
3.2 Pazar Profili
3.2 Pazar Profili Türkiye’deki yaşlı-engelli nüfusu, Ankara’daki yaşlı-engelli sayısı (Emek Bahçeli bölgesindeki yaşlı engelli sayısı), Gelir dağılımı, Müşterilerin satın alma alışkanlıkları, Yıllara göre internet üzerinden yapılan gıda alışveriş ücretleri, Eğitimli insanlar, zaman sıkıntısı çeken kişilerin sayısı.
Hangi maddelerden oluşmalıdır? 3.3 Rakip Analizi Aklınıza ne geliyor? Hangi maddelerden oluşmalıdır?
3.3 Rakip Analizi İnternet üzerinden benzer hizmeti Ankara ve Türkiye genelinde veren firmalar, büyük marketler. (MİGROS, KİPA, vb.) Pazarın büyüklüğü, Rakiplerin pazar payları, Rakiplerin büyüme trendleri, Rakiplerin ciroları (Ulaşılabilirse), Rakiplerin sundukları hizmet çeşitleri, Rakiplerin çalıştığı bölgeler, Rakiplerin müşteri memnuniyet oranları, Rakiplerin çalışan memnuniyet oranları.
3.4 Pazarlama/Satış Hedefleri?
Ankara geneli 760.000 aile/kişi. İlk 3 yıl Ankara pazarının %10 una (76.000 aile/kişi) hizmet sunmak. 2016 yılında aile/kişi başına aylık 100 TL (7.600.000 TL ciro) lik satış yapmak.
3.5 Sektörel Gelişmeler, Fırsat ve Tehditlere İlişkin Değerlendirmeler?
Fırsatlar?
Fırsatlar Hedef pazarın her yıl %15 oranında büyümesi. İnternet kullanım ve eğitim seviyesinin oranının artması. Teknolojik gelişmeler.
İletişimin kolaylaşması, Fırsatlar İletişimin kolaylaşması, Müşterilerin meşguliyetlerinin sürekli artması sebebi ile alış verişe daha az zaman harcama isteğinin oluşması, Alışverişe ayrılan sürelerin azalması, ……………
Tehditler?
Tehditler? Rakiplerin artması, İşin karakter olarak fazla teknik bilgi ve yüksek sermaye gerektirmemesi, Çalışan personelimizi başka firmaların transfer etme riski,
Zayıf Yönlerimiz?
Zayıf Yönlerimiz? Piyasada yeni olmamız, Reklam bütçemizin düşük olması, Müşterinin bizi tanımıyor olması nedeni ile güven problemi, Tedarikçilere karşı pazarlık gücümüzün düşük olması, Müşteriyi yeterince tanımamak.
3.6 Beklenmedik Durumlara İlişkin Öngörüler?
3.6 Beklenmedik Durumlara İlişkin Öngörüler? Ekonomik kriz dönemlerinde kâr marjının düşürülmesi, Reklam giderlerinin artırılarak yeni pazarlara girilmesi, İnsan kaynağının transfer olabileceği düşüncesi ile alternatif kişiler ile görüşmeler yapılması. ………………
3.7 Ürün/Hizmet Tanımı?
Temel ev ihtiyaçları. ……………
3.8 Ürün/Hizmet Fiyatının Nasıl Oluşturulduğu
Mesafeye, alışveriş miktarına göre fiyat belirleyecek bir yazılım programı oluşturulması. Masraflar satış kalemlerinin üzerine %20 oranında yansıtılır, 50 TL üzerindeki alışverişlerde %5, 100 TL üzerindeki alışverişlerde %10 indirim yapılır.
3.9 Yer Seçimi Ostim Kampüsü
3.10 Müşteriye Ulaşım Kanalları?
İnternet (Google Adwords), Sosyal paylaşım siteleri, El broşürleri, 3.10 Müşteriye Ulaşım Kanalları? Telefon, İnternet (Google Adwords), Sosyal paylaşım siteleri, El broşürleri, Ziyaret.
3.11 Ürün/Hizmet Tanıtım Planı?
3.11 Ürün/Hizmet Tanıtım Planı? Ürün bazında internet sitesinde ve broşürlerde resimli ve fiyatlı çeşitlerinin sunulması. …………….
BÖLÜM 4: ÜRETİM PLANI
4.1 Üretim/Hizmet Sunum Sürecinin Aşamaları?
4.1 Üretim/Hizmet Sunum Sürecinin Aşamaları? Siparişin alınması (telefon ya da internet), Siparişin şoföre internet ortamından iletilmesi, Müşteriye tahmin teslim süresinin bildirilmesi, Siparişin temini, Müşteriye iletilmesi, Ödeme işlemi gerçekleştirilmedi ise ücretin alınması.
4.2 İş Akış Şeması?
4.2 İş Akış Şeması? Temel ev ihtiyaçlarının tedarikçilerden kısmen temin edilmesi. Telefon ve internet üzerinden siparişin alınması. Alınan siparişin internet üzerinden hizmeti sunacak olan araca gönderilmesi. Eksik ürünlerin gün içinde tedarikçilerden temin edilmesi.
4.3 Üretim/Hizmet Sunum Teknikleri, Standartlar, Spesifikasyonlar?
4.3 Üretim/Hizmet Sunum Teknikleri, Standartlar, Spesifikasyonlar? Siparişler en geç 3 saat içinde teslim edilir. Teslimat öncesi telefon veya sms ile müşteriye bilgi verilir. Ödeme seçenekleri Online - Kredi Kartı - Nakit olarak alınır.
4.4 Hukuki Gereksinimler?
Vergi levhası. Şirket sözleşmesi. Ticaret odası kaydı. 4.4 Hukuki Gereksinimler? Vergi levhası. Şirket sözleşmesi. Ticaret odası kaydı. Belediye ruhsatı. İmza sirküleri. Adres.
BÖLÜM 5: YÖNETİM PLANI
5.1 Organizasyon Şeması FİRMA SORUMLUSU DAĞITIM ELEMANI SEKRETER
5.2 Görev ve Sorumluluklar Firma Sorumlusu: Tedarikçilerin bulunması, fiyat araştırmalarının yapılması, yeni müşterilerin bulunması için pazarlama faaliyetlerinin koordinasyonu, müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi, ürünün teslim alınması ve dağıtım elemanına teslim edilmesi. Şoför: ………… Sekreter: …………
5.3 Görev Tanımlarına Göre Alınacak Personel Nitelikleri Dağıtım elemanı: Ehliyet (en az 3 yıl tecrübe), bilgisayar ve internet kullanımına vâkıf, en az lise mezunu, dış görünüşüne önem veren, prezantabl, sabırlı. Sekreter: Diksiyonu düzgün, ses tonu uygun, sabırlı, müşteri memnuniyetini dikkate alabilecek nitelikte, temel nezaket kurallarına vâkıf, bilgisayar kullanabilen, en az lise mezunu. Müdür:………
BÖLÜM 6: FİNANSAL PLAN
6.1 Başlangıç Maliyetleri ve Diğer Başlangıç Giderleri 1 adet soğutma sistemli kamyonet (15000TL) 1 adet laptop, 2 adet tablet (2500TL) Yazılım programı (1500TL) Broşür ve reklam giderleri (2000TL)
6.2 İşletme Giderleri Ofis kirası ve tefrişat (yıllık 4000) Personel maaşları (1000+1500*1,8=4500 yıllık 54.000TL)
6.3 Nakit Projeksiyonları Başlangıç sermayesi 100.000 TL Tefrişat Üniversite tarafından karşılanacaktır. Ofis kirası 300 TL Taşıt gideri 20.000 TL Bilgisayar ve tabletler 3.500 TL Broşürler 1.000 TL Reklam İlanları (İnternet ve Diğer) 5.000 TL İlk altı aylık personel gideri 27.000 TL İlk altı ay benzin gideri 12.000 TL Ürün alımı için gerekli hazır para miktarı
6.4 Üretim/Satış Hedefleri
1 Araçla Gerçekleştirilmesi Hedeflenen Satış AY MÜŞTERİ KREDİ KARTI NAKİT GELİR TOPLAM GELİR 1. 30 1.920,00 960,00 2.880,00 2. 60 3.840,00 5.760,00 3. 120 8.640,00 4. 240 11.520,00 17.280,00 5. 480 23.040,00 34.560,00 6. 720 46.080,00 69.120,00
6.5 Kâra Geçiş Noktası ( Başa baş Noktası) AY MÜŞTERİ KİRA PERSONEL BENZİN REKLAM FATURA MAL ALIMI TOPLAM GİDER KÂR %20 KREDİ KARTI NAKİT GELİR TOPLAM GELİR KK POS (1 gün-%1,5) KÂR/ZARAR SONUÇ 1. 30 300 4.500 2.000 1.000 200 2.400 -10.400 480 1.920 960 2.880 -29 -7.549 2. 60 4.800 -12.800 3.840 5.760 -58 -7.098 3. 120 7.200 -15.200 1.440 8.640 -86 -6.646 4. 240 14.400 -22.400 11.520 17.280 -173 -5.293 5. 28.800 -36.800 23.040 34.560 -346 -2.586 6. 720 57.600 -65.600 46.080 69.120 -691 2.829 GİDERLER KÂR GELİRLER SONUÇ
6.6 Özkaynak ve/veya Diğer Kaynaklardan Sağlanacak Finansman Kendi finansman kaynağımız ise belirtilecektir. Bankadan kredi alınıyor ise işletmeye aylık faiz oranları gider olarak yansıtılacaktır.