İZLEME ve DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Veri Kaynakları, Göstergeler ve Veri Kaynak Matrisi
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
Eylem Planı Sonraki Adımlar
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
Mustafa Kemal Üniversitesi
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Proje Fişi Hazırlama Eğitimi
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
PROJE YÖNETİMİ RİSK ANALİZİ.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
1 PROJE YÖNETİMİ Faaliyetlerin Yönteminin Belirlenmesi Faaliyetlerin Çıktı ve Sonuçlarının Belirlenmesi.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Faaliyet Planlamasının Yapılması
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Dönemi Projelerinde Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar - Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar.
MUHASEBE DENETİMİ 6. HAFTA.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
İZLEME VE DEĞERLENDİRME. İzleme ve Değerlendirme  İzleme, proje uygulama süresince devam ederken, değerlendirme periyodik olarak belirli aralıklarla.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

İZLEME ve DEĞERLENDİRME PROJE YÖNETİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME

ANAHTAR KAVRAMLAR ve TERİMLER   İzleme Değerlendirme

ÖĞRENİM ÇIKTILARI Bu dersin sonunda izleme ve değerlendirme yöntemleri tanımlayabilecek, tanımlanan izleme ve değerlendirme yöntemlerinin geçerliliğini sorgulayabileceksiniz.

1. İzleme ve Değerlendirme Nedir? İzleme ve değerlendirme gerçekleştirmek istediğimiz dönüşüm ile ilgili olarak kesin kanıtlar ortaya koymamızı sağlar (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:145).

1.1. İzleme İzleme, bir projenin uygulama süresi boyunca sürekli ve sistemli olarak veri toplama sürecidir. Toplanan bilgi projenin takibi için kullanılacak ve proje faaliyetlerinin yönetiminde gerektiğinde düzeltmeler yapılabilecektir.

1.2. Değerlendirme Değerlendirme, planlanan proje hedeflerinin ne kadarının gerçekleştirildiğini ölçmemizi sağlar. Bu kapsamda başlangıçta yapılan kabullerin ne kadar doğru olup olmadığını anlamamızı, dönüşümün etkisi, verimliliği ve sürdürülebilirliği konusunda yargıya varmamızı mümkün kılar. Değerlendirme sonucunda elde ettiğimiz veriler bir sonraki projelerimiz için de yol gösterici olabilir.

1.3. İzleme ve Değerlendirme Arasındaki Farklar Kim yapar? Her düzeyde proje ekibi Dışarıdan bir gözlemci veya bir değerlendirme grubu Ne zaman yapar? Proje kapsamında sürekli olarak Belirli dönemlerde: Projenin başlangıcında, ortasında, sonunda ve proje bittikten belli bir süre sonra Niçin yapar? Projenin ilerleyişini takip edebilmek, gerekirse önlemler almak ve düzenlemeler yapabilmek için Diğer program ve projeler için öğrenme çıktıları geliştirmek, Varolan örgüt politikalarını gözden geçirmek üzere girdi sağlamak için Mantıksal çerçeve matrisi ile ilişkisi Kaynaklar Faaliyetler Çıktılar Proje Amacı Genel Hedef

Sorun Girdiler Faaliyetler Sorunun Azaltılması veya Ortadan kaldırılması Çabaların Ölçülmesi S O N U Ç L A R Çıktılar Sonuçlar Etkinin Ölçülmesi Sürdürülebilen Etki Değişimin Ölçülmesi

1.4. İzleme Süreci Proje kapsamında proje süreci ve bu süreçte yaratılmaya çalışılan etki izlenmelidir. Bu kapsamda üç alan izlenebilir (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:147): Proje tarafından oluşturulan yapı ve sağlanan hizmetlerin fiziksel olarak üretiminin izlenmesi (faaliyetlerin izlenmesi) Yapıların ve hizmetlerin hedef gruplar tarafından kullanılmasının izlenmesi (çıktıların izlenmesi) Mali kaynakların yönetiminin izlenmesi

1.5. Değerlendirme Süreci Değerlendirme çalışmaları genel olarak projelerin ortalarına doğru, proje sonunda ve proje tamamlandıktan belli bir süre sonra gerçekleştirilebilir. Mantıksal çerçevede dikey mantığın gerçekleştiğini göstermek de değerlendirmenin bir parçasıdır (Yentürk ve Aksakoğlu, 2006:148): Çıktılar, gerçekleştirilen faaliyetler sonucu mu oluşuyor? Bu çıktılar, proje amacına ulaşmamızı sağlıyor mu? Proje amacımız uzun dönemde anlamlı bir değişim yaratacak mı? (Genel hedefimizin gerçekleşmesine katkıda bulunacak mı?)

1.5. Değerlendirme Süreci Ayrıca hedef gruplar ve ortaklar ile gerçekleştirilen deneyimler de değerlendirilmeye dahil edilebilir, yararlanıcıların görüşleri alınabilir. Bu kapsamda aşağıdaki sorular yöneltilebilir? Faaliyetlerden nasıl bir tecrübe edindiler? Bu tecrübelerin yaşamları üzerinde nasıl bir etkisi oldu?

1.6. Veri Toplama Yöntemleri Bu kapsamda birincil ve ikincil kaynaklar kullanılabilir: Birincil Kaynaklar: Sadece izleme ve değerlendirme için toplanmış bilgilerdir. Doğrudan gözlem, anket, mülakat, toplantılar, odak grup toplantıları, derinlemesine görüşmeler olabilir. İkincil Kaynaklar: Hem projenin gerekçelerini hem de yarattığımız dönüşümü açıklarken kullandığımız kaynaklardır. Resmi belgeler, kalkınma planları, sosyolojik ve demografik araştırma raporları, proje için referans olabilecek belgeler, faaliyet raporları ve durum analizleri olabilir.

1.7. MÇ ve İzleme ve Değerlendirme MÇ’de göz önünde bulundurulacak hususlar: Faaliyetler: Bu kapsamda kaynaklar ve özet bütçe gösterge ve bilgi kaynağı olarak değerlendirilmektedir. Harcamalar ve bu harcamalar için alınan çeşitli belgeler (sözleşmeler, dekontlar, makbuzlar vb. gibi muhasebe kayıtları) VB. Çıktılar ve Proje Amacı: Göstergeler ve doğrulama kaynakları bilgi kaynaklarını oluşturacaktır. Projenin finansal durumunun belirli dönemlerde öngörülen harcama miktarı ile karşılaştırılması da finansal açıdan etkinin değerlendirilmesine katkıda bulunacaktır. İki düzey için de birincil kaynakları kullanmak gerekebilir. Bu kapsamda hedef gruplardan proje ile ilgili deneyimleri ve yarattığı değişim ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile bilgi toplanabilir.

E-Posta: smac@sakarya.edu.tr