Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“YUKARIYA TAŞINIYORUZ” UZAKTAN ALGILAMA İNTERNET MOBİL MESAJLAŞMA BİLGİSAYAR.
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
KOLAYLAR Taze Meyve-Sebze Dünyası
Mal ve Faktör Piyasaları
İLKÖĞRETİM OKULLARINDA SAĞLIKLI BESLENME EĞİTİMİ PROGRAMI
Restoran ve Lokantalarda Hijyen
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
TÜKETİCİ HAKLARI.
TükoDer Bilişim Geliştirme ve Test Uygulaması Projesi
Gıdalarımızı saklama kuralları
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
KAZANIMLAR 4. Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur.
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
Cep telefonunla yapabileceklerin (aklına gelmez!)
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
YARDIM, AMA KİMDEN? Kazanım: Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur. 10. Sınıf 38 nolu kazanım etkinliği.
EYŞAN ALTIOK  Bir mal ya da hizmeti para karşılığı alma ve satma işidir..
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ALIŞVERiŞ REHBERiMiZ ALIŞVERiŞTE NELERE DiKKAT EDELiM?
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
BİLİNÇLİ TÜKETİCİLİK VE VERİMLİLİK
15-22 MART BİLİNÇLİ TÜKETİCİ HAFTASI
DENGELİ VE DÜZENLİ BESLENME.
Eslenme engeli.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
SAĞLIK YÜKSEKOKULU.
İlaç Dedektifleri Projesi
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
DENGELİ BESLENME, ÖZBAKIM BECERİLERİ VE BULAŞICI HASTALIKLAR
“EN İYİ DENETÇİ KİŞİNİN KENDİSİDİR.”
TÜKETİCİ HAKLARI.
İLKÖĞRETİM OKULLARINDA SAĞLIKLI BESLENME EĞİTİMİ PROGRAMI
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Reklamın Amaçları.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
İLKOKUL VE ORTAOKULLAR İÇİN SAĞLIKLI BESLENME EĞİTİMİ PROGRAMI
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE TÜKETİCİ HAKLARINA İLİŞKİN BİLİNÇ DÜZEYİ
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking.
SAVURGANLIK YAPMAYINIZ
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ. MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol,
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI
Tüketici Karar verme Süreci
ISO HACCP ve ISO22000.
TÜKETİCİ KONSEYİ HAKEM HEYETİ
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
Sağlıklı Beslenme. YETERLİ VE DENGELİ BESLENME VÜCUDUN BÜYÜMESİ, YENİLENMESİ VE ÇALIŞMASI İÇİN GEREKEN DÖRT TEMEL BESİN GRUBU OLAN ”SÜT VE ÜRÜNLERİ”,
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
Sunum transkripti:

Hazırlayan:Kerem Dolapçıoğlu

Bir ürün alırken sadece fiyatına değil o ürünün kalitesine, hammaddesine, garanti süresine servis ağına da dikkat etmeliyiz. Meyve ve sebzelerin görünümünün mümkün olduğunca taze olmasına dikkat etmeliyiz.

Paketin veya ambalajın delik, hasarlı olmamasına ve son kullanma tarihine dikkat ederek almalıyız. Açıkta satılan gıdalardan uzak durmalıyız.

Aldığımız ürünün bozuk veya hatalı yani ayıplı mal olması durumunda yasal haklarımız neler? Nerelere baş vurabiliriz?

Haklarımızı aramada bize “TükoDer” yardımcı olacaktır. TÜKODER KİMDİR? Hepimiz tüketiciyiz, bu dernek hepimizin... TÜKODER, tüketici haklarının korunması, geliştirilmesi ve tüketicilerin kendilerini koruyabilmeleri için gerekli bilinç ve örgütlülük düzeyine ulaşabilmeleri amacı ile kurulmuş bir sivil toplum örgütüdür.

Bilinçli Tüketici kimdir? En iyi malı en ucuza alır. Satın alacağı mal ve hizmetlerin kaliteli, güvenli, ucuz ve sağlıklı olması için araştırma yapar.

Hakkını bilir, haklarına sahip çıkar ve savunur. Çevreye karşı duyarlıdır. Yurdunun ve dünyanın her köşesini kendi evi olarak düşünür. Medyanın ve reklamların etkisinde kalarak davranış göstermez. Her çeşit savurganlığın karşısındadır.

Beni Dinlediğiniz için teşekkürler.