İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş;
Advertisements

KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
MESLEK TANITIMLARI.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Öğretmen Davranışları
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ENGELSİZMİSİNİZ?.
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
İşitme Engelliler Öğretmenliği
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Bebekler doğduğu zaman nasıl olurlar ? Tek başına ihtiyaçlarını giderebilirler mi?
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
DİL GELİŞİMİ.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
HAYATIMIZI GÜZELLEŞTİREN NE ÇOK ŞEY VAR
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ATATÜRK MATEMATİK KİTABI GEOMETRİ KİTAP İNCELEMESİ.
İŞİTME ENGELLİLER.
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
DİKSİYON.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
‘‘Görmemek insanı eşyadan ayırır, duymamak ise insanı insandan ayırır
Her yerde ses işitilir mi
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİNÇALTI SONGÜL ÖNELKE ‘BİR BEN VARDIR BENDEN İÇERİ…’
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu Niksar Rehberlik Araştırma Merkezi İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu

Engelli nedir? Engelli, yararlanma ya da fiziksel veya zihinsel bir rahatsızlık nedeniyle bazı hareketleri, duyuları veya işlevleri kısıtlanan kişidir.

İşitme engelli nedir? Bir cihaz yardımı ( işitme cihazı) olmadan yada cihaz yardımıyla ana dilini öğrenmekte zorluk çeken bireydir.

İşitme engellilerin özellikleri nelerdir? Bizim kadar iyi duyamaz Sesleri duymak için bir cihaza ihtiyacı vardır. Bazı işitme engelliler cihazlarla bile yeteri kadar iyi duyamaz. Bazı işitme engelliler konuşmayı öğrenebilirken bazıları konuşmayı öğrenemez.

İşitme engellilerin dezavantajları nelerdir? 1. Biz işittiğimiz ve bizimle aynı dili konuşanları anladığımız için, çevremizde bizimle ilgili konuşulan konuları anlarız. Ama işitme engelli bireyler onlara bakarak gülündüğünde sinirlenebilirler. Sebebi onla alay ettiğimizi sanmalarıdır. Yada onunla alay etiğimizi düşünmeleridir.

İşitme engellilerin dezavantajları nelerdir? 2. Normal çocuklar doğduğunda işitebildikleri için konuşmayı öğrenmekte zorlanmazlar. İşitme engelli bireyler ise işitme cihazını taktıkları güne kadar duymadıkları için bizden geç konuşurlar.

İşitme engellilerin dezavantajları nelerdir? 3. Uzun cümleleri anlayamazlar. 4. Arkasından seslendiğimizde bizi duymayabilir.

İşitme engellilerin dezavantajları nelerdir? 5. Okuduklarını anlamakta zorlanırlar. 6. Bazı işitme engelliler ise konuşmaları hiç duymazlar onlarla da işaret ve vücut dilini kullanarak anlaşabiliriz.

İşitme engellilerin dezavantajları nelerdir? 7. Konuşan kişilerden birine dikkatini verebilir. Aynı anda iki kişiyi anlayamaz.

İşitme engellilerin avantajları nelerdir? Görsel zekaları çok iyidir. Matematik’i geometriyi çok iyi yapabilirler.

Sporlarda başarılıdırlar iyi koşabilirler yada spor tekniklerini kolay öğrenir ve uygularlar Öğretildiğinde güzel dans ederler. Başarılı atıcılardır.

İşitme engelli öğrencinin arkadaşlarına öneriler. Kısa cümlelerle konuşun. Konuşurken yüz yüze olun.

İşitme engelli bireye arkadaşlar içinde biri soru sorarken anlayabilmesi için sessiz olunmalı. Söylenileni anlaması için ona zaman verin. Kendini anlatırken ona izin verin ve anlamaya çalışın.