GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Advertisements

HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
Şİddet Muhammet GÜLER.
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
DSM 5/ psİkopatolojİler «NÖROGELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR»
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
OTİZM.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM 5 Yenidoğan.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
Asperger Sendromu ve Benzer Durumlarda Okul Psikolojisi Uygulamaları
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
OTİZM.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ. Otizmli çocuklar; Kendine yöneltilen sözel ifadeleri sıklıkla aynı şekilde tekrar eden, ‘‘ben” yerine “sen’’ gibi.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ERGENLİK.
OTİSTİK BOZUKLUK DR. HATİCE AKOVA 2014.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
GÖRME ENGELLİLER.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
OTİZM NEDIR HAZIRLAYAN BÜŞRA ÖZLER. OTİZM VE OTİZMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Otizm: Erken çocukluk döneminde görülmeye başlayan, sosyal etkileşim ve iletişim.
Sunum transkripti:

GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)

OTİZM Otizmin Genel Gelişim Özellikleri

 Yaygın gelişimsel bozukluklar.  Sosyal etkileşim ve iletişim alanlarında yaşam boyu süren güçlükler.  Bireylerde toplumsal etkileşimin ve iletişimin önemli derecede bozuk ve anormal gelişimi, ilgi ve etkinliklerin belirgin sınırlılığı gibi özelliklerle kendini gösteren yaygın gelişimsel bozukluktur. OTİZM NEDİR?

 Sosyal etkileşim  İletişim  Belirgin ve yineleyici davranış ve ilgi alanları olmak üzere 3 alanda bozulmalar görülür. ÖZELLİKLERİ

 Sosyal ilişkilerde yaşadıkları güçlükler en belirgin özellik  Belirgin ve sürekli olarak karşılıklı iletişimde bozulma  Sosyal etkileşimi sağlamak için yapılan el kol hareketleri, alınan vücut durumu,tavırlar, yüz ifadesi ve göz göze gelme gibi birçok sözel olmayan davranışta bozulma  Başkalarının gereksinimlerinin ve sıkıntılarının farkında olmama veya tepkisiz kalma SOSYAL ETKİLEŞİM

 Yaşıtlarıyla gelişim düzeyine uygun ilişkiler kuramama  Sevinçlerini ve ilgilerini başka insanlarla paylaşamama  Karşılıklı sosyal veya duygusal ilişki kurmada zorlanma  Tek başına oldukları etkinlikleri seçme ve basit sosyal oyunlara katılmama  Çoğu zaman etrafındaki kişilerin farkında olmama ilgilenmeme

 İletişim becerilerindeki bozulma belirgin ve kalıcıdır.  Dil gelişiminde gecikme veya hiç gelişememe  Dili kavramaya dayalı basit şaka ve emirleri anlayamama  Konuşma becerisine sahip bireylerde başkalarıyla sözel iletişimi başlatma ve sürdürmede belirgin bozukluk  Şahıs zamirlerini karıştırma.. İLETİŞİM

 Basmakalıp ve yineleyici tarzda konuşma  Konuşmanın hızı,tonlaması,ritmi ve duygusundaki bozukluklar  Gelişimsel düzeyine uygun basit taklide dayalı oyunları kendi başına oynamada güçlük.

 Nesneleri amacına uygun bir şekilde kullanmama  Nesnelerin duyusal özellikleriyle aşırı ilgilenme..  Belirli nesneleri tekrarlı biçimde aynı şekilde kullanma  Aynılığın korunması için ısrar etme  Değişikliklere karşı aşırı direnç gösterme  Çoğu zaman tek ve sınırlı bir ilgiye sahip olma SINIRLI VE YİNELEYİCİ DAVRANIŞ VE İLGİLER

 Tüm bedeni ile sallanma veya vücudun belirli bir bölümünü kapsayan el çırpma veya parmak şıklatma gibi basmakalıp hareketler gösterme  Olağan dışı hareketler gösterme( parmak ucunda yürüme farklı el hareketleri ve duruş)  Belirli eşyaların parçalarıyla ısrarlı bir şekilde uğraşma

 Normal bir motor gelişim  Yaşıtlarına göre farklılıklar  Hareketin yönergeye uygun olarak ve seri olarak gerçekleştirilmesinde sorun yaşama. Örneğin; kağıt kesme, bir kutu içine küpleri atma gibi ince motor becerilerde yetersizlikler göze çarpmaktadır. MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

 Yapmak istedikleri şeyleri hızla ve beceriklice yaptıkları halde, ilgilerini çekmeyen şeyleri yapmaları istendiğinde hareketlerine aksaklık ve hantallık söz konusu olabilir.

 Otizmli çocukların en şaşırtıcı özellikleri, bir çok alanda sınırlı becerileri olmasına karşın, bazı alanlarda özel becerilere sahip olabilmeleridir. Bazı otizmli çocuklar konuşamayabilirler, ancak şarkı söyleyebilir ya da iyi enstrüman çalabilirler. Bu çocuklarda müzik becerisinin yanı sıra kuvvetli bir hafıza yeteneklerinin olduğu da belirtilmektedir. Örneğin, geçen yıl yapılan kutlama tarihini veya bir gezinin zamanını hatırlayabilirler. Bazı çocukların yıllar önce gittiği bir yeri, o yerdeki özel bir eşyayı unutmadığı, çok uzun şiirleri ezberleyebildiği, televizyonda izlediği çok uzun bir konuşmayı olduğu gibi tekrar edebildiği bilinmektedir.

 Bu özelliklerin yanı sıra 3 yaşından önce toplumsal etkileşim, toplumsal iletişimde kullanılan dil, simgesel ve imgelemsel oyun gibi alanların en az birinde gecikme veya anormal işlevlerle kendini göstermiş olmalıdır.

 Birinci ve ikinci yaşı süresince normal gelişme  Erkeklerde kızlara göre 4-5 kat daha fazla  Genel nüfus içinde de 2-5 arası

AİLE EĞİTİMİ

GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ I. VE II. KADEME