VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sınav ve Test Tekniği Her işin bir tekniği vardır.
Advertisements

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
AKDENİZ-REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
“Sınav Başarısı İçin” tüyolar TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ GÜLGÜN SÜYÜR
Yerleştirme sınavları test tekniğine dayalı sınavlardır.
HAZIRLAYAN: MURAT CİVELEK
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ÇÖZDÜĞÜNÜZ HER SORUNUN DOĞRU ÇIKMASI İÇİN;
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
GÖLCÜK RAM RPDH BÖLÜMÜ SBS çoktan seçmeli sorulardan oluşmaktadır. Bu sorular, bilginin yanında sunulan metni ya da grafiği yorumlayabilme, uygun.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU.
18 Adımda Test Çözme Becerisi
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Özcan SULU Rehber ve Psikolojık Danışman
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ REHBER ÖĞRETMEN HÜLYA KARAY.
Test Çözme Teknikleri.
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Yerleştirme sınavları test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir. Çünkü bu sınavlara müracaat.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Sınav yaklaştıkça kaygınız iyice artar. Fakat unutulmamalıdır ki bu kaygıyı tek başınıza yaşamıyorsunuz. Herkes sizin yaşadığınız.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede üç unsur önemlidir. BİLGİ YORUM HIZ.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Psikolojik Danışman Gamze UĞUR.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEST TEKNİĞİ. Test tekniğine dayalı sınavlarda başarısızlığın nedeni bilgi eksikliğinin yanında sorulara yaklaşım tarzından veya soru stiline aşina olmamaktan.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
EĞİTMEN KOLEJİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE TEST TEKNİKLERİ.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Test Çözme Teknikleri.
ETKİLİ TEST ÇÖZME STRATEJİLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
17 Adımda test çözme teknikleri 1. Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğreniniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi hem kontrol.
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ

İÇERİK Başarı İçin Ne Gereklidir? Yanlış Tutumlar Verimli Ders Çalışma Nedir? Verimli Ders Çalışmada Nelere Dikkat Edilmelidir? 1.Zamanı Planlama 2.Çalışma Ortamını Düzenleme 3.Not Tutma 4.Aktif Dinleme 5.Özet Çıkarma 6.Tekrar Yapma 7.Güdülenme Test Çözme Teknikleri

BAŞARI İÇİN NE GEREKLİDİR?

Zeka ve Özel Yetenekler (%50-%60) Çalışma alışkanlıkları ve tutumlar(%30-%40) Şans ve Çevre Faktörleri (%10-%15)

Yanlış Davranışlar Sadece belirli derslere çalışıp diğer dersleri bırakmak Zorlandığınız derslerin bir kenara bırakılması Kendini sürekli başkaları ile kıyaslamak Müzik eşliğinde ders çalışmak

Yatakta uzanarak ders çalışmak Çalışma anında hayallere dalmak

Belirli bir hedefin olmaması Plansız ve programsız çalışmak Amaçların ve önceliklerin belirlenmemesi

Verimli Ders Çalışma Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.

Verimli Ders Çalışmak İçin Nelere Dikkat Etmeliyiz ??

ÇALIŞMA ORTAMI ZAMANI PLANMA NOT TUTMA AKTİF DİNLEME GÜDÜLENME SIK TEKRAR ÖZET ÇIKARMA

Zamanı Planlama Zamanı planlamaya önceliklerinizi, yapmak zorunda olduklarınızı belirleyerek başlamak gerekir. Kendinize günlük, haftalık plan yapabilirsiniz.

Çalışma Sürelerinin ve Aralıklarının Planlanması Bu şekilde çalışmak konuları daha iyi hatırlamamızı sağlar. Aralarda kısa bir yürüyüş, hafif fiziki aktiviteler, müzik dinleme, gevşeme egzersizleri vb. yapabiliriz. 10-15 dakika ara zamanı daha etkin kullanırız. 45 dakika çalışma

Çalışma Ortamını Düzenleme Çalışma ortamımız nasıl olmalıdır? iyi aydınlatılmış sessiz ne sıcak ne soğuk düzenli uygun yükseklikte bir masa ile çalışacağın araç-gereçlerin bulunduğu

Aktif katılım, hatırlama, tekrar Not tutarken; NOT TUTMA Yararları: Aktif katılım, hatırlama, tekrar Not tutarken; Kısaltma sistemi kullanılmalıdır. Dersin ana noktalarını ve özetini içermelidir. Anımsatıcı örnekler yazılmalıdır.

AKTİF DİNLEME Dinleme ve Duyma aynı şey midir? Etkin dinleyici olmak için: Ders süresince kendinize konu ile ilgili sorular sorun

Özet Çıkarma Özet çıkarma, kendi kelimelerimizle ne öğrendiğimizi açıklamamıza yardım eder. Özet Çıkarırken: Metni dikkatlice okuyun. Önemsiz bilgileri ve gereksiz ayrıntıları atın. Ana düşünceyi özetleyen cümleler varsa kullanın. Yoksa siz bulun.

TEKRAR YAPMA Unutmanın en önemli nedeni tekrar yapılmamasıdır. Öğrendiklerinizi ilk 24 saat içinde kısa bir göz atma ile pekiştirin. Aralıklı tekrarlar yapın. (1 hafta sonra-1 ay sonra)

GÜDÜLENME Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabımı açıyorum ve kitaba bakarak öylece oturuyorum. Bilmiyorum neden bir türlü dersin başına oturamıyorum.

Bu durumlar güdülenme eksikliğini gösterir. Güdülenme(motive olmak): Çalışılacak konuya, yapılacak etkinliğe ilişkin ilgi, istek duyma ve çaba harcamaya hazır olmak demektir.

Alice bir gün harikalar diyarında dolaşırken bir kediyle karşılaşır ve ona: -Hangi yolu izlemem gerektiğini bana söyler misiniz? -Gitmek istediğiniz yere göre izleyeceğiniz yol da değişmektedir.Bu yollardan her biri değişik yerlere gider. Gideceğiniz yeri söylerseniz hangi yolu izlemeniz gerektiğini o zaman söyleyebilirim, dedi kedi -Gideceğim yer herhangi bir yer olabilir Benim için fark etmez ,dedi Alice -O zaman o yollardan herhangi birine gidebilirsin dedi kedi

Güdülenmek için: Bir hedefiniz olsun. Başarabileceğinize inanın. Başarılı olmak için çalışmanız gerektiğini unutmayın.

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TEOG test tekniğine dayalı sınavdır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.

TEST ÇÖZMEDE DÖRT UNSUR ETKİLİDİR BİLGİ: Öğrenme ile kazanılır. Tekrar ile pekiştirilir. YORUM: Bilgiye farklı açıdan bakabilme gücüdür. HIZ: Soruların zaman kısıtlaması içinde çözülmesi TEST TECRÜBESİ: Çözülen soru sayısıdır.

Sınavdan önce çözülen soruların oluşturduğu bilgi birikimi adayın sınavda başarılı olmasını sağlar. Çünkü çözülen her soru gerçek sınav öncesi adaya tecrübe kazandıracaktır.

Tecrübe ise çözülen soru miktarıyla ölçülür Tecrübe ise çözülen soru miktarıyla ölçülür. Sınavda başarılı olmayı hedefleyen adayın test çözerken “bir sorudan ne çıkar canım” diyerek o soruyu yok sayması en büyük hatadır. Çözülen her bir soru tipi aday için bir avantajdır. Sınava hazırlanan adayın çözemediği her sorunun doğru cevabını öğrenmesi gerekir.

16 ADIMDA TEST ÇÖZME BECERİSİ

1 Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğrenmelisiniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi kontrol etmiş olursunuz.

2 Soruları kendinize zaman tanıyarak çözün. Çünkü gerçek sınav sadece bilginizi değil bilgi kullanma hızınızı da ölçmektedir.

3 Her sorunun size sınavda sorulabileceğini düşünerek yanıtlamaya çalışın. Çözemediğiniz veya yanlış çözdüğünüz sorunun mutlaka doğru çözümünü öğrenin.

4     Soruyu çok fazla okuyarak zihninizi karıştırmayın.

5 Soruyu çözmenizi sağlayacak soru metninde yer alan önemli kelimelerin altını çizin.

6 Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın. Soru çözmek sizde bir alışkanlık olsun. Kitap okumak da sizi dinlendirecektir.

7 Soru kökünü ve soru paragrafını anlamadan şıkları okumaya başlamayın. Önce size verilenleri ve sizden istenenleri iyi belirleyin. Bu sizin cevabı daha kısa sürede ve daha doğru bir şekilde bulmanızı sağlayacaktır.

8 Bütün şıkları okumadan, doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin. Çünkü bazı sorular sizden en doğru cevabı bulmanızı ister.

9 Yanlış olduğuna emin olmadıkça, verdiğiniz ilk cevabınızı değiştirmeyin.

10 Çözemediğiniz sorularla inatlaşıp zaman kaybetmeyin. Her bölümde, testlerde yer alan soruların kendi içinde puan değeri aynıdır.

11 Yanlış çözdüğünüz sorulardan ötürü ümidinizi kaybedip karamsarlığa düşmeyin. Çünkü her yanlış çözdüğünüz soru şayet doğru çözümünü öğrenirseniz sizin için bir kazançtır.

12 Çözemediğiniz soruları düşünerek stres yapmayın. Her öğrencinin çözemeyeceği sorular mutlaka çıkar.

13 Uzun paragraftan oluşan soruları “uzun soru zordur” yargısında bulunarak o soruyu okumadan geçmeyin. Metni uzun soruların en önemli özelliği cevabının paragrafın içinde gizli olmasıdır.

14 Paragraf sorularında önce soru kökünü okursanız paragrafı daha kolay ve kısa sürede anlarsınız. Bu ise soruyu daha çabuk çözeceğiniz anlamına gelir.

15 Doğru cevaba daha kısa sürede ulaşmak istiyorsanız yanlış olduğuna inandığınız şıkları hemen eleyin. Kalan şıklar üzerine düşünün.

16 Sayısal sorularda işlemleri zihinden değil, mutlaka kaleminizi kullanarak yapın.

- Kodlama yaparken soru numarasını kontrol etmeyi de unutmayın! SORUYU KİTAPÇIK ÜZERİNDE ÇÖZMÜŞ OLMAK O SORUYLA İŞİNİZİN BİTTİĞİ ANLAMINA GELMEZ. SORUYU DOĞRU ÇÖZMEK KADAR OPTİK FORMA DOĞRU KODLAMAK DA ÖNEMLİDİR!!!!! -Kodlama her sorudan sonra yapılmalıdır. Bu, asla zaman kaybı değildir. Çünkü kodlama için geçen süre bir ölçüde dinlenme sürenizdir. -Ayrıca sınavın ilerleyen diliminde boş bir yanıt kağıdı yerine dolu bir yanıt kağıdı görmek kendinize olan güveninizi arttırmaya yardım eder. - Kodlama yaparken soru numarasını kontrol etmeyi de unutmayın!

Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine göre 5’e ayrılsa da; 1. Çok Kolay %10 2. Kolay %20 3. Normal %40 4. Zor %20 5. Çok Zor %10  “KOLAY YA DA ZORDAN ZİYADE YAPABİLECEĞİNİZ SORULARLA KARŞILAŞMANIZ DİLEĞİYLE.” 

Dİnledİğİnİz İçİn teşekkürler Rehberlİk servİSİ daİma yanInIzda!

Başarı; “başarı benim” diyebilenindir! ATATÜRK

En iyisi Dağ tepesinde bir çam olamazsan vadide bir çalı ol; fakat dere kenarındaki en büyük çalı sen olmalısın Ağaç olamazsan çalı ol. Çalı olamazsan bir ot parçası olarak bir yola neşe ver Bir mis çiçeği olamazsan bir saz ol, Fakat gölün içindeki en canlı saz sen olmalısın. Hepimiz kaptan olamayız, tayfa olmaya mecburuz, Burada hepimiz için bir şeyler var. Yapacak büyük işler var, küçük işler var. Yapacağımız iş, bize yakın olan iştir. Cadde olamazsan patika ol, Güneş olamazsan yıldız ol. Kazanmak ya da kaybetmek ölçüyle değildir. Sen her neysen onun en iyisi olmalısın. ÖNCE GÜVEN

KAYNAKÇA Yeşilyaprak, B. (2011). 21.yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel http://www.e-sinav.web.tr/derscalismataktikleri.asp