Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

TÜRKİYE’DE KİMYASALLAR ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Türkiye’de Biyolojik Su Kalite Standartları
TÜRKİYE’NİN ÇEVRESEL PERFORMANSI
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
ÖZEL HÜKÜM BELİRLEME ÇALIŞMALARINDA MODELLEME Ertuğrul Kahveci Uzman Kasım 2015 ANTALYA T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ÜLKEMİZDE ATIKSU SEKTÖRÜNDE PLANLAMA, KALİTE İZLEMESİ, DENETİM VE İŞLETMEYE İLİŞKİN YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Hatice DUMAN Uzman Yardımcısı Kasım 2015.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
 Proje Kapsamı ve Çalışma Programı  Gerekli Verilerin Temini  Su Kalitesi Modeli  Ekolojik Bilgi Kuralı  WFD Explorer  İhtisas Heyeti Çalışma Takvimi.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
S U Ç ERÇEVE D IREKTIFI KAPSAMINDA ÇEVRESEL HEDEFLER VE ÖNLEMLER PROGRAMI Özge Hande SAHTİYANCI ÖZDEMİR Uluslararası 3. Su Kongresi Havza Yönetimi.
YERÜSTÜ SULARI KALİTE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
Tehlikeli Kimyasal Nedir Tehlikeli Kimyasalların Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI YERÜSTÜ SULARI KALİTE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Tehlikeli Madde Nedir Tehlikeli Maddelerin Sucul Çevre Açısından Önemi ve Kontrolü Çevresel Kalite Standartları Yasal Dayanak Yürütülen Çalışmalar Ulusal.
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
1. 2 RG: Tarih ve Sayı Yönetmelik ile; Yüzeysel sular ile kıyı ve geçiş sularının biyolojik, kimyasal, fiziko-kimyasal ve hidromorfolojik.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
MODELLEME VE KİRLİLİK KONTROLÜ. Kirletici Yük Kaynakları Noktasal kaynaklar Deşarjlarla ilgili bilgi mevcudiyeti Bazıları büyük oranda sabit debili, diğerleri.
TÜRKİYE’DE BÜTÜNLEŞİK SU YÖNETİMİ Türkiye'de Kıyı Yönetimi: Son Gelişmeler Ulusal Çalıştayı Marmaris/Muğla, Nisan 2013 Aybala KOÇ Orman ve Su İşleri.
1. SUNUM İÇERİĞİ Kirleticiler 2008/105/EC sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif 2013/39/EU sayılı Direktif ile Getirilen Yenilikler 2.
1. 2 Kuruluşu 4 Temmuz 2011 tarihli ve 645 sayılı KHK.
SU KALİTESİ KİMYASAL İZLEME EBRU DOĞANAY EYLÜL 2015 Daire İçi Eğitim.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE’DE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI Nermin ANUL Şube Müdürü 9 Ekim Sürdürülebilir.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GEDİZ HAVZASI İZLEME PROGRAMI Nermin ANUL Şube Müdürü Haziran 2015 DSİ 2. Bölge Müdürlüğü- İzmir’de.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Feyza SANCAK Uzman Haziran 2015 DSİ 13. Bölge Müdürlüğü -Antalya’da yapılan havza paydaş toplantısı.
1. DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE SU KALİTESİ İZLEME ÇALIŞMALARI DSİ Genel Müdürlüğünce 25 nehir havzasında su kalitesi izleme çalışmaları yürütülmektedir.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ VAN GÖLÜ HAVZASI İZLEME PROGRAMI Nermin ANUL Şube Müdürü Aralık 2015 DSİ 17. Bölge Müdürlüğü-
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KÜÇÜK MENDERES HAVZASI İZLEME PROGRAMI Nermin ANUL Şube Müdürü Haziran 2015 DSİ 2. Bölge Müdürlüğü-
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
Nermin ANUL Laboratuvarlar Şube Müdürü Mayıs 2013 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme Dairesi Başkanlığı SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇORUH HAVZASI İZLEME PROGRAMI Özge YILDIRIM Aralık 2015 DSİ 26. Bölge Müdürlüğü-Artvin’de yapılan.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI İzleme Dairesi Başkanlığı Laboratuvarlar Şube Müdürlüğü GENEL MÜDÜRLÜK MAKAMI Haziran 2013 YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DOĞU KARADENİZ HAVZASI İZLEME PROGRAMI Aralık 2015 DSİ 22. Bölge Müdürlüğü -Trabzon’da yapılan.
1 Şubat 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi eğitim SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ENVANTER VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik Öneriler/Gereklilikler

tarihinde Çevre Faslı müzakereye açıldı. Su Kalitesi Sektörü Müzakere Pozisyon Belgesi Çevresel kalite standartlarının 2015 yılı itibarıyla belirlenmesi ve uygulamaya geçilmesi için taahhütte bulunuldu. Bu çerçevede; Su kaynaklarımızın etkin ve verimli yönetimini sağlamak, Su kalitesini korumak ve iyileştirilmesi maksadıyla izlemek, Kalite sınıflandırmasını yapmak, Kullanım maksatlarını belirlemek için gerekli hukuki ve teknik esasları ortaya koyan yasal düzenlemelerin gerçekleştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.

Bu kapsamda her su kaynağı için; – Su kaynaklarının mevcut durumunun belirlenmesi maksadıyla sınıflandırılması, – Sucul canlılara ve dolayısıyla insan sağlığına etki eden madde veya madde gruplarının belirlenmesi, – Genel kimyasal, fiziko-kimyasal, biyolojik ve hidromorfolojik kalite unsurlarını kapsayan çevresel hedeflerin ortaya konulması, – Çevresel kalite standartlarının belirlenmesi ve söz konusu standartların yasal düzenlemeler içerisinde yer alması, – Alıcı ortam bazlı deşarj standartlarının uygulanması ve – Alıcı su ortamlarında bulunan kirleticilerin azaltımına yönelik gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir.

Noktasal kaynaklı tehlikeli maddeler ve sektörel envanteri Ürün deseni bazında yayılı kaynaklı tehlikeli maddeler Bu maddelere ilişkin çevresel kalite standartları

Öncelikli maddelerin, ülkemize özgü spesifik kirleticilerin ve ilgili ÇKS’lerinin Yerüstü Su Kalitesi Yönetmeliği’ne dahil edilmesi Alıcı ortamlarda ÇKS’lerin aşılıp aşılmadığının tespit edilmesi için izleme programlarının oluşturulması İzleme altyapısının geliştirilmesi ÇKS’nin aşılması durumunda uygulanacak tedbirlerin belirlenmesi Noktasal kaynaklı kirleticiler için ÇKS bazlı deşarj standartlarının belirlenmesi ve ilgili mevzuata aktarılması Alıcı ortam ve deşarj standartlarının uygulanmasına yönelik kontrol mekanizmasının geliştirilmesi

2015 yılı içerisinde, öncelikli maddeler ve belirlenen noktasal ve yayılı kaynaklı spesifik kirleticiler için önerilen ÇKS’lerin Yerüstü Su Kalitesi Yönetmeliği’ne aktarılması planlanmaktadır. Sorumlu kuruluş: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Yönetmeliğin revize edilmesi ile belirlenen kirleticiler ile ÇKS’lerin açık deniz haricindeki kıyı ve geçiş suları ile iç sularda sağlanması zorunluluğu ortaya çıkacaktır.

Proje çıktılarının değerlendirilmesi Noktasal kaynaklı tehlikeli maddeler (116 Madde) Yayılı kaynaklı tehlikeli maddeler (157 Madde) ÇKS değerleri Tatlı su, tuzlu su Yıllık ortalama, maksimum standartlar Uygulanabilir mi? Çok sıkı ÇKS’ler  denetim ve üretici açısından zorluklar? Yüksek değerli ÇKS’lerin su kalitesini korumada yetersiz kalabilmesi? AB ülkelerindeki standartların aralığı TEKNİK VE İDARİ DEĞERLENDİRME !

İzleme programı: izleme noktaları, izlenecek parametreler, izleme tipi (operasyonel, genel amaçlı, araştırmacı), izleme yapan kurumlar ve izleme sıklıkların yer aldığı program. Yüzeysel Sular ve Yeraltı Sularının İzlenmesine Dair Yönetmelik (RG: 28910, ) Sorumlu kuruluş: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü İzleme programları Bakanlığın koordinasyonunda ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte hazırlanır, ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda Bakanlıkça değiştirilebilir. Havza bazında izleme programlarının oluşturulması Ürün desenine göre yayılı kaynaklı spesifik kirleticiler Sektörel faaliyetlere göre noktasal kaynaklı spesifik kirleticiler

Havza bazında izleme programlarının oluşturulması 13 havzanın izleme programı İzleme ve Su Bilgi Sistemi Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır. Haziran 2015 sonu itibariyle 6 havza için de izleme programları tamamlanacak ve toplamda 19 havzanın izleme programı belirlenmiş olacaktır sonu itibariyle 25 havzanın tamamı için izleme programlarının belirlenmesi planlanmaktadır.

Laboratuvar altyapısı Uygun hassasiyette ölçüm yapan cihazların yeterli sayıda temin edilmesi Analizler için gerekli ekipmanların temin edilmesi Sistemli, çabuk ve güvenilir analiz kabiliyeti Personel altyapısı Cihazlar, laboratuvar ekipmanları ve örnekleme konusunda personelin eğitilmesi Kalifiye personel sayısının arttırılması Kirleticiler için analiz metotlarının adapte edilmesi Ulusal ve uluslararası akreditasyon Muhtemel Sorumlular: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Özel laboratuvarlar

Alıcı ortama deşarj kriterleri, alanın özümleme kapasitesi ve Bakanlıkça belirlenen çevresel kalite standartları göz önüne alınarak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca belirlenir. Alıcı ortama yayılı kaynaktan gelen kirlilikle ilgili gerekli tedbirler çevresel kalite standardı esas alınarak Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından belirlenecek, tedbirlerin uygulanması Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca sağlanacaktır. Sorumlu kuruluş: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü

Noktasal kaynaklı kirleticiler için olası tedbirler: Endüstriyel üretim veya arıtma proseslerinde kullanılan kimyasalların kaydının düzenli olarak tutulması, yeni bir kimyasal piyasaya sürüldüğünde bu kimyasalın kullanıldığı sektörlerin, kullanım amacı ve miktarlarının envanterinin oluşturulması Hazırlanacak izleme programları doğrultusunda düzenli izlemeler yapılarak kimyasalların alıcı ortamlardaki seviyelerinin tespit edilmesi Çevresel kalite standardı bazlı deşarj standartlarının belirlenmesi Kentsel ve endüstriyel deşarjların düzenli olarak takip edilmesi

Noktasal kaynaklı kirleticiler için olası tedbirler: Çevresel kalite standartlarının aşıldığı durumlarda deşarj standartlarının gözden geçirilmesi, üretim ve arıtma proseslerinde iyileştirmeye gidilmesi, gerektiği durumlarda deşarj standartlarının sıkılaştırılması Kullanımlarını sınırlandırılan kimyasalların muadillerinin kullanımının teşvik edilmesi Sanayide temiz üretim teknolojilerinin teşviki

Yayılı kaynaklı kirleticiler için olası tedbirler: Pestisitlerin ilçe bazında kullanım envanterlerinin ürün deseni de dikkate alınarak düzenlenmesi ve her yıl düzenli olarak güncellenmesi Hazırlanacak izleme programları doğrultusunda düzenli izlemeler yapılarak pestisit kirlilik haritalarının oluşturulması ve belirli periyotlarla güncellenmesi Çevresel kalite standartlarının aşıldığı durumlarda pestisit uygulama yöntemlerinde iyileştirmeye gidilmesi, gerekli durumlarda belirli pestisitlerin kullanımlarının sınırlandırılması/yasaklanması

Yayılı kaynaklı kirleticiler için olası tedbirler: Kullanımlarının sınırlandırılması/yasaklanması kararlaştırılan pestisitlerin muadillerinin kullanımının teşvik edilmesi Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından çiftçilerin bilinçlendirilmesine yönelik sürdürülen eğitimlerde pestisit kullanımına ilişkin güncel hususların ele alınması

Deşarj Standartları Teknoloji Bazlı Deşarj Standartları Sektöre Özel Teknoloji Bazlı Limitler Duruma Özel Teknoloji Bazlı Limitler Alıcı Ortam Bazlı Deşarj Standartları Alıcı ortam bazlı deşarj standartlarının belirlenmesinde uygulanacak bir metodoloji önerilmesi maksadıyla Bakanlığımız tarafından proje çalışmaları yürütülecektir.

Ülkemizde, Konvansiyonel parametreler ve bazı metaller – SKKY Deşarj standartları Teknoloji bazlı –sektöre özgü Tehlikeli maddelere ilişkin standart bulunmamakta Mevcut standartların değerlendirilmesi Tehlikeli maddelere ilişkin alıcı ortam bazlı standart geliştirilmesi 18

Sorumlu kuruluş: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Bakanlığımızca yürütülen çalışmalar doğrultusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca belirlenecek alıcı ortam bazlı deşarj standartlarının Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliği’ne eklenmesi yada yeni çıkarılacak bir yönetmelik ile yayınlanması gerekmektedir. Söz konusu standartların mevzuatta yer alması ile ülkemizde ilk defa sanayi tesislerinin deşarjlarında öncelikli maddeler ile spesifik kirleticilerin kontrol edilmesi zorunluluğu doğacaktır. Bunun sonucu olarak çevre izinlerinin verilmesi sırasında tesislerin deşarjlarında öncelikli maddeler ile spesifik kirleticilerin ilgili mevzuattaki standart değerlerinin sağlanması gerektiği dikkate alınacaktır.

Sorumlu kuruluşlar: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Orman ve Su İşleri Bakanlığı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü

Sorumlu KurumYetki ve Sorumluluk OSİB/ Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Alıcı ortam kalitesinin korunması amacı ile yasal düzenlemeleri yapmak, izleme çalışmalarını koordine etmek ve ÇKS’lerin aşılması durumunda ilgili kurum ve kuruluşlar ile birlikte tedbirler programını oluşturmak OSİB/ DSİ SYGM tarafından hazırlanan izleme programları doğrultusunda alıcı ortam izleme çalışmalarını yürütmek ve sonuçlarını SYGM’ye raporlamak ÇŞB/ Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü OSİB tarafından belirlenen ÇKS’lere dayanan deşarj standartlarının belirlenerek ilgili mevzuata aktarılması ÇŞB/ ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü Belirlenen deşarj standartlarına uyumun çevre denetimleri ile kontrol edilmesi ve gerektiğinde cezai yaptırım uygulanması GTHB/ Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü Tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi amacı ile ÇKS bazlı tedbirlerin belirlenmesi ve uygulanmasının kontrolü

Spesifik kirleticiler için belirlenen ÇKS’lerin çok sıkı olması İzlenecek parametre sayısının artması ve izleme altyapısının yeterli olmaması Laboratuvar ile teknik personel altyapısının yeterli olmaması Bazı maddeler için kromatografik cihazlarla ölçülebilen en düşük konsantrasyonun bile ÇKS’lerin üzerinde olması (LOD>ÇKS) Tesislerin üretim ve arıtma proseslerini revize etmek için gerekli olan ekonomik araçların yeterli olmaması

Sektörlerin teknik altyapı açısından hazır olmaması Havza bazlı uygulamaların zorlukları Denetim ve kontrol mekanizmasının yetersiz olması Yayılı kaynaklı kirleticiler için belirlenen tedbirlerin çiftçiler tarafından uygulanmasına ilişkin denetim ve yaptırım mekanizması bulunmaması ÇKS bazlı deşarj standartlarının belirlenmesinde yaşanacak zorluklar (eşitlik ilkesi)

Belirlenen parametrelerin izlenmesi için kademeli geçiş (parametre sayısı ve uygulanma zamanı) Uygulanabilir ve analiz edilebilir standartların belirlenmesi Laboratuvar ve teknik personel altyapısının güçlendirilmesi Mevzuattaki eksikliklerin belirlenerek giderilmesi Denetim ve kontrol mekanizmasının güçlendirilmesi Kurumlar arası işbirliğinin güçlendirilmesi Teşvik mekanizmalarının geliştirilmesi Çiftçiler ile pestisit üreticilerine yönelik bilinçlendirme ve farkındalık oluşturma maksatlı eğitim çalışmaları

Teşekkürler...