. TERCİH
Öğrenci & Rehber Öğretmen Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil… Çift anadal, yandal ne demek?... Hocam mimarlık alanına karar verdim ama…mimarlık mı? İç mimarlık mı? Şehir planlama mı? Peyzaj mimarlığı mı? Başa hangisini yazacağım… TM Puanım daha yüksek başa mı yazsam TM bölümleri aşağılara mı? Peki, bu iki yıllığı bitirince iş bulacak mıyım hocam.
Tercih sürecinde öğrenci, veli, okul işbirliği önemlidir. Tercih yapıp-yapmayacağına karar verilmelidir (Sınav başarısı, yeniden hazırlanma, OBP kesimi, aile) Öğrenciye neyi kullanıp(ÖSYS Kılavuz), kullanmayacağı(tercih motorları) anlatılmalı. Tercih Sürecinde
Hedefler değerlendirilmeli Bölümler araştırılmalı(Boğaziçi-ODTÜ Tıp, Kocaeli Psikoloji vb.) Aile koşulları değerlendirilmeli Veli tutumları analiz edilmeli(Bu sene gitsin vb.) Tercih Sürecinde
Önceki yılların sıralamaları incelenmelidir. Puan türü, öğretim süresi, şekli incelenmelidir. Özel koşullar incelenmeli (Erkek öğrenciler GATA’ nın kız hemşirelik bölümüne giremezler, bazı devlet üniversitesi bölümleri ücretlidir-Gazi/İnş.M,Fırat Ü/Yazılım Müh.) Tercih sırası, tercih kontrolü önemlidir. Tercih Sürecinde
Sınavsız Geçiş yerleştirmelerinde Mezuniyet yılı, Okul türü (Öncelik Sıralaması : ‘4’Anadolu Teknik Liseleri, ‘3’Teknik Lise, Anadolu Meslek Liseleri,’2’ Meslek Liseleri, ‘1’Enstitüler), METEB, OBP, Doğum tarihine göre yerleştirme yapılır. MTAL SINAVSIZ GEÇİŞ
MTAL öğrencileri YGS-LYS den yeterli puanlara sahipse 1-Lisans 2-MTOK(Başarı sırası ile Turizm,Teknoloji,Sanat ve T.F.) 3-Alan dışı önlisans(puanla), alan içi önlisans tercih yapabilir. MTAL MERKEZİ YERLEŞTİRME
Tercih Sürecinde Yatay Geçiş… Öğrenci Değişim Programları(ERASMUS)… Yandal-Çift Anadal… Askeri Okullar… Yurt Dışında Üniversite İmkanı…
ÖZEL DURUMU OLAN ÖĞRENCİLER 1.ENGELLİ ÖĞRENCİLER (Üniversitelerin Engelli Koordinasyon Birimleri). 2. OKUL BİRİNCİLERİ 3. TÜBİTAK BAŞARILARI (1-11 Haziran 2016 ) 4. MİLLİ SPORCULAR(1-2-3 Grup) 5. ÖZEL YETENEK SINAVLARI 6. KONSERVATUVAR
Öss ilk 5 bine giren öğrencilerin % 54 üniversite & bölümlerden memnun değil. ARAŞTIRMA SONUCU (karma bölümler) 18 Şubat 2016 Perşembe
Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri- (Araştırma)
Üniversite adaylarının bölümleri tanımak için en çok; Üni. web siteleri, ÖSYM kılavuzu, Etüt merkezi rehb. Öğrt. yer almıştır. * En çok tercih edilen kaynaklar arasında okul rehber öğretmeni yer almamıştır! ARAŞTIRMA SONUCU 18 Şubat 2016 Perşembe Kaynak:Türk PDR Dergisi, 2014, 5(41)
Toplam öğrenci sayısı:
İzmit Rehberlik ve Araştırma Merkezi Toplam Kontenjan : ±
18 Şubat 2016 Perşembe 2016 PUAN TÜRÜ DEĞİŞEN BÖLÜMLER BölümEski P.TürüYeni P.Türü Kamu YönetimiTM-2TM-3 Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkilerTM-2TM-3 Siyaset BilimiTM-2TM-3 Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiTM-2TM-3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerTM-2TM-3 Uluslararası İlişkilerTM-2TM-3 Yerel YönetimlerTM-2TM-3 Canlandırma Filmi Tasarımı ve YönetimiTS-1TS-2 Film Tasarım ve YazarlıkTS-1TS-2 Film Tasarım ve YönetmenliğiTS-1TS-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları (MTOK)TS-1TS-2 GazetecilikTS-1TS-2 Görsel İletişimTS-1TS-2 Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim TasarımıTS-1TS-2 HalkbilimTS-1TS-2
18 Şubat 2016 Perşembe 2016 PUAN TÜRÜ DEĞİŞEN BÖLÜMLER Halkla İlişkilerTS-1TS-2 Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkTS-1TS-2 Halkla İlişkiler ve TanıtımTS-1TS-2 Kurgu Ses ve Görüntü YönetimiTS-1TS-2 Medya ve Görsel SanatlarTS-1TS-2 Medya ve İletişimTS-1TS-2 Medya İletişim ve SistamleriTS-1TS-2 Radyo ve TelevizyonTS-1TS-2 Radyo, Televizyon ve SinemaTS-1TS-2 Reklam Tasarımı ve İletişimiTS-1TS-2 ReklamcılıkTS-1TS-2 Reklamcılık ve Halkla İlişkilerTS-1TS-2 Sinema ve Dijital MedyaTS-1TS-2 Sinema ve TelevizyonTS-1TS-2 Türk HalkbilimiTS-1TS-2 Yeni MedyaTS-1TS-2 Yeni Medyave GazetecilikTS-1TS-2
PROGRAM KONTENJANLARI ALANYGS-1YGS-2YGS-3YGS-4YGS-5YGS-6 KONT YILLIK YÜKSEKOKULLAR (YGS) YILLIK FAKÜLTELER (LYS) MF 1-2MF-3MF-4T.M-1T.M-2T.M-3T.S.Y.DİL