ORTAOKULU 2015-2016 Eğitim Öğretim Ders : Teknoloji Tasarım Konu : DÜŞÜNCELERİMİZ NASIL KORUYALIM? Ad-Soyad : Sınıf: 8/ No: Ders Öğretmeni Ahmet Akan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDENİN HALLERİ VE ISI
Advertisements

proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Maddelerin Işık Geçirgenliği
bu özellik çiftlerinden bazılarını inceleyelim.
ISI YALITIMI.
A)ÇEVREMİZDE SAYISIZ MADDELER VARDIR.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
MADDE ve ISI Isının Yayılması Mustafa ÇELİK.
MADDENİN NİTELİKLERİ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
MADDENİN DEĞİŞİMİ.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
ISININ YAYILMA YOLLARI
Zoru başarırız, İmkansız biraz zaman alır… 1981 yılından bu yana hizmet vermekte olan ŞİMŞEK PANJUR ve 2005 yılından bu yana hizmet vermekte olan METSER.
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
Bu hafta 4 motorlu maket uçak yapacağız
TIBBİ ATIKLARIN ÜNİTE İÇİNDE TOPLANMASI, TAŞINMASI VE GEÇİCİ
GAZİPAŞA İLKOKULU GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
MADDE VE ISI.
Teknoloji ve tasarım.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
HÜSEYİN DEMİRBAŞ.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
PEER SUPPORT TEAM.
Değerli Velilerim HOŞ GELDİNİZ….
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM?
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
TAMLAMALAR.
NELER YAPMALIYIZ ?.
KARIŞIMLARI AYIRMA YÖNTEMLERİ
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
MADDENİN HALLERİ VE ISI
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
MADDEYİ TANIYALIM.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
MADDENİN NİTELİKLERİ.
Sizce bir pipet eriyebilir mi ???
ÇAĞIN GÖKTAŞ.
BİLGİSAYAR VE GÜVENLİĞİMİZ
ORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
Isının Yayılma Yolları
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Hayat Bilgisi 2 Çevremizi Koruyalım.
Özhan ÇALIŞ Bilgi İletişim ve Teknolojileri. Özhan ÇALIŞ Bilgi İletişim ve Teknolojileri MADDENİN TANECİKLİ YAPISI VE ISI Atom ve molekül tanecikleri.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
DEPOLAMA KURALLARI Depolama Aşamasında Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar Ürünün, doğru ürün sıcaklık aralıklarında depolanması sağlanmalıdır.
AD-SOYAD: DURU ERAY SINIF:5/A NO:855.
MUTFAĞIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ
ÖZVAN ÖZBEK HÜSEYİN AK ORTAOKULU
BS Çok Fonksiyonlu Büyük Salıncak Ana Kucağı Işıklı Avon
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
KİMYA UYGULAMALRINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLĞİ KİMYA LABORATUVARINDA KULLANILAN TEMEL MALZEMELER.
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
TEKNOLOJİ TASARIM ADIM: TUĞÇENUR SOYADIM: GÖYDENİZ SINIF: 8/E NO:973 KONU: RÜZGAR ENERJİSİ ÖĞRETMEN: CANER EVGLÜLÜ HAZIRLAYAN: TUĞÇENUR.
BACALAR 1- ATEŞ BACALARI 2- HAVALANDIRMA BACALARI 3- ÇÖP BACALARI
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
FEN BİLİMLERİ-6 4.ÜNİTE MADDE VE ISI 3.Madde ve Isı HALİM GÜNEŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DEZENFEKSİYON VE STERİLİZASYON
 - KARŞILIKLI OLARAK 5-5 OLMAK ÜZERE 10 KLOZETTEN OLUŞMAKTADIR.  8 ADET LAVABO BULUNMAKTADIR.  YERLERDE HİJYENİ BELLİ ETMEK İÇİN KREM RENGİNDE 30*30.
Sunum transkripti:

ORTAOKULU 2015-2016 Eğitim Öğretim Ders : Teknoloji Tasarım Konu : DÜŞÜNCELERİMİZ NASIL KORUYALIM? Ad-Soyad : Sınıf: 8/ No: Ders Öğretmeni Ahmet Akan

PROBLEM LİSTEM Neden çiçek yetiştirirken sulamayı unutup çürüyorlar ? Neden bir yiyecek ya da içecek sıcaksa onu soğuması için bekliyoruz ? Neden içlerinde farklı içecekleri taşımak için 2 farklı termos kullanıyoruz ? Neden kıyafetlerimizi sürekli katlıyoruz ? Neden silgilerden çok fazla silgi çöpü çıkıyor ? Yukarıdaki problemlerden “c” seçeneğini seçtim.Çünkü ; içlerinde farklı içecek olan termosları taşımak için 2 farklı termos taşımak gerekiyor.Ama 2 farklı termos demek daha fazla yük olduğu için bu benim sorunum.

ÇÖZÜM CÜMLESİ Ben 2 termos taşıyıp daha fazla yük taşımak istemiyorum. Bunun için aynı termos içinde 2 bölüm olacak. Her birine farklı şeyler koyabileceğiz. Her bölümün de kapağı olacak ve kolaylıkla bir şeyler dökebileceğiz. İkisini karıştırmak istersek ortada da bir kapak olacak ve istersek karışık bir şekilde dökebileceğiz.

Genişliği 8 cm. 18 cm,dışı çelik. 20 cm , sert plastik 18 cm , çelik.

GÖRÜŞLER AD/SOYAD : Leyla E. MESLEK : Ziraat Teknikeri YAŞ : 40 GÖRÜŞÜ : Pipetlerin olması bakteri üretebileceği için pipet yerine başka bir şey kullanmalısın. AD/SOYAD : Aylin M. MESLEK : Muhasebe YAŞ : 33 GÖRÜŞÜ : Termosun içindeki sıvıları dökerken etrafa dökülmesini engellemelisin. AD/SOYAD : İbrahim Ç. MESLEK : Esnaf YAŞ : 50 GÖRÜŞÜ : Termosu tutmak zor olabileceği için bu durumu kolaylaştıracak bir şey eklemelisin.

Yükseklik 20 cm . Eni 8 cm . Dışı çelik kaplama . İçi ısıya dayanıklı sıkıştırılmış cam . Orta bölme ısıya dayanıklı cam . Sapları bakalit . Bardağın iç yüzeyi çelik . Gizli ağızlıklar çelik . Kapaklar vakumlu çelik .

Termos kapağı aynı zamanda bardak olarak kullanılabilecek. Taşıma sorunu olmaması için de tutma yeri olacak.

Plastik pipetler zamanla bakteri üretebileceği için ve temizliği zor olabileceği için pipetleri ortadan kaldırdım ve onun yerine gizli ağızlıklar yapıp pipet görevini gizli ağızlıkların yapmasını sağladım.

Termosun orta bölmesi. Bu bölme içinde ayrı içecekleri taşıdığımız termosun ayrı ayrı taşıyabilmemizi sağlıyor.

Termosun kolaylıkla tutulabilmesini sağlıyor.

Termosun içindeki gizli ağızlıklar .