“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lojistik Yönetimi Ders – V
Kalite Kavramı.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MESLEKİ EĞİTİM.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
HABTEKUS 2008 İstanbul 1 rekabet yaratan altyapı Prof. Dr. E. Murat ESİN Maltepe Üniversitesi
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Kalite ile ilgili kavramlar
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış MÜŞTERİ HİZMETİ “Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış olabilirsiniz. Ancak, etkin bir müşteri hizmetimiz yoksa, kaybetme riskini hala taşıyoruz demektir.”

İşletmeler, müşterilerine üründen sağlayacakları çeşitli faydalar sunarak, değer yaratmaya çalışırlar. Bu bağlamda üç tür faydadan söz etmek mümkündür ; Ekonomik fayda: Ürünün uygun fiyata satın alınmasıdır. Hizmet faydası: Birçok ürün satış sonrası hizmet gibi hizmetlerle desteklenir Duygusal fayda: Haz alma gibi Psikololojik gereksinimlerin karşılanmasıdır. (Uzunoğlu, 2007)

Müşteri ilişkileri yönetimi daha önce de değinildiği gibi “değer yaratma” üzerine odaklanmalıdır. Değer yaratma ise yukarıda belirtildiği gibi çoğunlukla müşterilere verilen garanti, satış sonrası hizmetler, call center hizmetleri gibi ekstra hizmetlerle sağlanabilmektedir. Bu nedenle müşteri hizmetlerini anlamak müşteri ilişkileri yönetimi bakımından önemlidir.

Uzunoğlu, E., (2007), “Muşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi”, Eskişehir Osmangazi Universitesi İBf Dergisi, Nisan , 2(1), 11-29

Hizmet Kalitesi Döngüsü Şimdiki Hizmet Kalitesi Artan Karlılık Ve Rekabet Gücü Daha Çok İş İlişkisi Daha İyi Hizmet Kalitesinin Yaratılması Müşteri Tatmininin Artması

MÜŞTERİ HİZMETİ Tanım: “Hizmetler; eylemlerdir, süreçlerdir ve performanslardır.”

Müşteri hizmet kalitesi “Müşteri beklentilerini karşılamak için üstün ya da mükemmel hizmetin verilmesidir.” Burada önemli olan kalitenin müşteri tarafından algılanmış olmasıdır.

Kalite algılaması sonucunda üç sonucun ortaya çıkması muhtemeldir: Müşteri Hizmeti Müşteri Algılamaları Tatmin Düzeyi Beklenenden Daha İyi Hoşnut Hizmet Deneyimi Beklendiği Gibi Tatmin Olmuş Beklenenden Az Tatmin Olmamış

Hizmet kalitesini oluşturan işletme çabaları Güvenilirlik: Söz verilen hizmetin doğruluğu, tutarlılığı, gerçekleştirilebilme yeteneği, Karşılık verebilmek: Zamanında ve doğru biçimde taleplere yanıt verebilmek, Güvence: Çalışanların bilgi ve nezaketleriyle güven yaratması, Empati: Kendini müşterinin yerine koyarak hizmet verebilme, Fiziksel varlıklar: Fiziksel ortamın görünümü, ekipman ve çalışanlarla desteklenmesi.

Algılanan Kalite ve Müşteri Tatmini Modeli Güvenilirlik Karşılık verebilmek Hizmet Kalitesi Durumsal etkiler Güvence Müşteri Tatmini Empati Fiyat Kişisel etkiler Fiziksel varlıklar

Müşteri tatmini hem hizmet kalitesi, hem de fiyat (hizmetin fiyatı), durumsal etkiler (ulaşım, hava şartları gibi) ve kişisel etkilerden (duygusal durum, motivasyon gibi) etkilenmektedir.

Hizmet kalitesindeki eksiklik “beklenen hizmet kalitesi” ile “algılanan hizmet kalitesi” arasındaki açıklıktan kaynaklanmaktadır. Açıklık Beklenen Hizmet Algılanan Hizmet

Dört tür yönetimsel açıklıktan söz etmek mümkündür: Açıklık 1: Müşterinin beklentilerini bilmemek (yetersiz araştırma ve iletişimden kaynaklanabilir) Açıklık 2: Doğru hizmet standartları ve tasarımlarını oluşturamamak (yetersiz hizmet liderliği, müşteri odaklı standartların yokluğu, zayıf hizmet tasarımı neden olabilir) Açıklık 3: Hizmet standartlarını uygun biçimde sunamamak (insan kaynaklarındaki yetersizlikte, arz talep dengesizliğinden, müşterilerin rollerini gerçekleştirememelerinden kaynaklanabilir) Açıklık 4: Söz verilenlerle müşterinin elde ettiği performansın örtüşmemesi (olmayacak vaatlerde bulunmaktan kaynaklanabilir)

Müşteri hizmet sistemi Yönetimin katılımı Müşterileri tanıma - Hizmet kalitesine ilişkin performans standartları geliştirme - Ulaşılan hizmet düzeylerine göre çalışanları ödüllendirme - Müşteriye yakın olma - Sürekli gelişmeye yönelik çalışmalar Etkin Müşteri Hizmet Sistemi

“Satış, ancak ürün tamamen yok olduğunda biter”

Kaynak: Odabaşı , Y., 2000, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.